Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 00:27

Voedselweigeren leer je oa bij G&G op een hondenschool (Gedrag en gehoorzaamheid) dan leggen ze allemaal lekkere dingen neer op de grond of emmers en mag je hond er niet van eten als je de langsloopt.
Mijn hond heeft dit nu gelukkig ook onder de knie, nee is nee. Kan hier rustig het katten eten laten staan of mijn eigen eten ze komt er niet aan. Dat heeft ze geleerd, zij was ook een enorme vreetzak (Nog steeds alleen wanneer ik dat wil :D )

Ben even kwijt je gaf toch Orijen??? Waarom ga je dan weer overstappen?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 00:28

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 00:44

Chiqa schreef:
Voedselweigeren leer je oa bij G&G op een hondenschool (Gedrag en gehoorzaamheid) dan leggen ze allemaal lekkere dingen neer op de grond of emmers en mag je hond er niet van eten als je de langsloopt.
Mijn hond heeft dit nu gelukkig ook onder de knie, nee is nee. Kan hier rustig het katten eten laten staan of mijn eigen eten ze komt er niet aan. Dat heeft ze geleerd, zij was ook een enorme vreetzak (Nog steeds alleen wanneer ik dat wil :D )

Ahh... dát bedoelde je :)* !
Dat hebben we gedaan op de allereerste puppycursus.
Gek, dát doet ze eigenlijk heel netjes! Heb je een aantal dingen in je hand en dan bied je ze wat aan ("neem!"), vervolgens leg je wat op de grond en op het moment dat ze het willen pakken, grijp jij het weg en zegt "nee".
Op een gegeven moment kijken ze niet eens meer naar het snoepje wat je op de grond hebt neergelegd (Dit bedoel je toch, of niet?!).
Citaat:
Ben even kwijt je gaf toch Orijen??? Waarom ga je dan weer overstappen?

Sterre schreef:
Mijn pup (nu 5,5 mnd) krijgt sinds ze bij mij is, Orijen.
Ze doet het er op zich prima op, ze ziet er iig goed uit :) .
Wat ik me wel afvraag: ze poept echt gigantisch vaak (en veel :+ ), zeker wel 6 x per dag.
Ik dacht altijd dat als ze het voer goed opnemen/verteren, ze dan ook niet zoveel poepen.
Klopt dit, of zit ik er volledig naast en is het heel normaal dat ze zo vaak poept? :\ ?

*Kimmie, ik ga morgen je links eens rustig doorlezen :j !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 01:09

O nu weet ik het weer...dat vele poepen, dat is idd erg vervelend. Dan zou ik toch aan vers denken. Ik heb vanavodn ook twee soortgelijke verhalen gehoord, één pup poepte wel 14 keer per dag! Heb ze vers geadviseerd, wij verkopen zelf Carnievoer een KVV.
Ben heel benieuwd of het dier opknapt maar weet haas wel zeker.
Je wil nu advies over Taste of Wild? Ik denk dat het een zelfde soort brok is, ik zou als ik jou was niet tevaak gaan overschakelen van voer, je hond is nog in de groei!

Wbt dat voedselweigeren, het is ook de bedoeling dat je dit zo nu en dan weer eens oppakt, zodat het weer even opgefrist wordt. Bij Donna is dat soms ook wel weer eens nodig hoor, even de punten op de I.

Laika

Re: Welk hondenvoer geven jullie en ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 08:28

Sterre, daar zou ik geen punt van maken hoor, zie het als een lekkernij ;) Ik geef mijn hondjes ook vlees maar zo af en toe krijgen ze best eens een stukje brood.
Bij een hond met een graanallergie kan dat natuurlijk niet, maar indien daar geen sprake van is, mogen ze het van mij best hebben.
Ook geef ik ze juist kwark mét musli! Om onverteerbare vezels te voeren die ze zo nu en dan nodig hebben.
Overdaad aan graan in voer is nog altijd heel anders dan af en toe graan in een vleesdieet :j

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 18:14

Ik kom ook even binnen vallen...aangezien ik net een nieuwe hond in huis heb en de afgelopen tijd veel over KVV gelezen heb ben ik eigenlijk wel benieuwd naar wat jullie (de 'kenners') van de volgende voeders vinden. Mijn ouders voeren onze 5 jarige Jack Russel een x pd een handje Beneful gezond gewicht (ze is nl wel een kilo te zwaar...) en eens per dag sperziebonen en een stukje blikvlees.

Mijn nieuwe hond krijgt nu nog 3 x daags brokjes van Hills Science Plan puppy (meegekregen van de vorige eigenaar). dit is trouwens een husky pup van 6 maanden. en eigenlijk zit ik erover na te denken om over te stappen naar KVV voer. omdat ik goed voer wil voor al mn dieren en niet alleen de paarden :o ;)

Nu heeft de winkel hier deze vers vlees voeders:

Carnibest
Farm Food*
Energique
Renske
Naturediet
Rodi*
Prodog complete maaltijd*
Bandit (nieuw)

van de voeders met een sterretje erachter weet ik niet meer zeker of ze deze nog hebben.
Ik heb trouwens al heel wat in dit topic gelezen, maar alles is me iets teveel van het goede :P

Oh ja, en dan meteen de vraag wat jullie naast het KVV voer geven aan extra's zoals koekjes en botten.
En kan iemand mij vertellen hoeveel deze voeders ongeveer kosten?

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 19:13

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 19:28

Ik geef ook vaak boxby, vind ie lekker!

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 19:41

naturediet is ook gestoomd voer...

en verder uit dat lijstje heb ik alleen ervaring met rodi...en dat vinden ze hier wel lekker :j

en kwa kluiven,ik haal hier bij een dierenvoerwinkel van alles wat,van gedroogd kopvlees,varkensoortjes,rundvleesreepjes,pensstokjes,enz enz,en van die harde kauwkluifjes met pens erin,of druivensuiker in allerlei smaakjes...

en ze krijgen runderknars,kippenpoten/karkassen en runderstrotten als kluifje...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 21:11

Ik vind Renske erg duur eigenlijk, 2,50 per maaltijd (voor mijn honden dan). Ik vind dat te gek hoor. Voor Smuldier betaal ik 0,46 per 400 gram, ook voor Smuldier compleet.

Rodi ben ik best tevreden over, alles zit erin, en de honden vinden het lekker.

Verder haal ik pens en verder runderspul bij de slachterij, kippennekken, hartjes, levertjes, niertjes bij de kippenslachterij. Is nog goedkoper, kippennekken zijn 0,70 per kilo. Hartjes 1,30 , pens 0,30 per kilo.

Noon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-10 22:26

wow...nou ik zal er eens na kijken. iig iedereen bedankt tot nu toe ;)

Nienkeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-10 00:04

Wij geven ons hondje Orijen Regoinal Red. Dat zijn zo'n beetje de enige brokjes die onze hond eet (hoezo verwend :P) Normaal kreeg hij 's morgens ook nog nat voer erbij maar dat is nu afgelopen aangezien hij er tandsteen en een stinkende mond van krijgt. Nu krijgt hij alleen nog af en toe een beetje Schesir blikvoer. Dit blikvoer ziet er niet zo samengeperst uit, je ziet echt dat er kipfilet en rundvlees in zit.

Het is wel duur voer maar ik heb ook liever het betere kwaliteit eten dus denk dat m'n hondje het ook niet erg vind :P

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:10

Ik ben overgestapt op vers sinds vandaag!

Iemand nog tips?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:20

Axel_Clauw schreef:
Ik ben overgestapt op vers sinds vandaag!

Iemand nog tips?

[HK] Carnivoren eten vers!

Wat voor vers? Bv. Barf, KVV of NRV.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:31

Kvv.

Ik ga meteen even in het HK topic kijken dankjewel!

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:38

Wat voor voer raden jullie aan bij een pup die ongeveer 7.5kg wordt (mag kvv, brok, blik) maar waarbij maar zeer beperkt vriesruimte is (met twee pakjes smuldier heb je het wel gehad) dat is ook direct de reden dat ik geen barf wil voeren.
Bij de fokker voerde ze bij onze vorige pup (van mijn ouders) pedigree. Die woog 1.5kg met 11 weken, bij deze pup (van mijzelf) hoop ik hem iets eerder op te kunnen halen.
Wij zijn direct toen op RC overgegaan en dat krijgt hij nog steeds, mijn ouders willen niet vers voeren en hij is ontzettend gevoelig op de darmen dus wisselen doen we liever niet. Vandaar.

Maar wat dus voor mijn komende pup.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:43

Mizora het topic doorlezen staan genoeg tips in.
Succes met je nieuwe pup!

Axel; Welke KVV is je keus op gevallen?

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:48

Ik volg het topic al ontzettend lang, ergens vanaf pagina 20 (en de rest heb ik ook gelezen). Maar ik zit dus ook echt te kijken naar kvv maar ik word er toch niet goed wijs uit.
Orijen is toch minder interessant geworden.
Acana heb ik gehoord.
... Wild heb ik ook goede dingen over gehoord.
Kvv is links en rechts aangetikt, maar vaak voor grote honden. Voor een hondje van een kilo heb je max. 100 gram nodig. Als volwassen hond heb je aan 200 gram nog genoeg.
Smuldier wordt regelmatig weer afgeraden i.v.m. het toegevoegde calcium.
Carnibest wisselen de meningen ook over.
Rodi worsten heb ik eigenlijk nog heel weinig ervaringen over gehoord.

oelewapper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 18:51

ach,goed voer is voer waar jouw hond het goed op doet!
ik heb een jack russel die niet goed reageert op barf (zelf samenstellen) terwijl dit volgens velen toch het beste zou zijn voor je hond.
ook op alleen vers doet hij het niet goed (vaak overgeven) en hij krijgt nu al langere tijd een goede en voordelige brok,namelijk markus muehle.
(oa te kopen bij zooplus.nl) en 2x per week versvlees (meestal smuldier,soms energique) hier doet hij het echt enorm goed op,het is een geperste brok wat ik zelf beter vind dan een krokante brok.
markus muehle is geschikt voor honden van alle leeftijden,kijk maar eens op hun site voor de ingredienten,ik vind de prijs-kwaliteit super,en als je dan bijv in het weekend vers geeft vind ik dat je hond niks tekort komt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:14

Wellicht kan iemand mij advies geven.
Begin november krijgen wij onze pup, groot formaat (akita inu). Uiteraard ga ik met de fokster nog overleggen over voer ;)

Nu snap ik er helemaal niets meer van wat ik nu moet voeren en wat verstandig voer is. Waar in het begin van het topic farmfood als een super voer neer wordt gezet (en ik dus overtuigd was om farmfood te gaan voeren, combinatie van brok en vers), zie ik nu juist allemaal negatieve berichten. Orijen begrijp ik, is goed, maar vind ik echt duur, zelfs voor een A-merk en ook daar zie ik nu negatieve berichten van.. Dus ik weet het allemaal niet meer...

Zelf heb ik een voorkeur op dit moment voor Eukanuba, begrijp dat ze in het verleden dieronvriendelijk waren, maar dat is nu 6 jaar geleden.

BARF en ander vers zie ik helemaal niet zitten, in ieder geval niet vanaf het begin. Ik ben te bang het fout te doen, heb ook een jonge hond dus alles is nog nieuw voor me, en dan wil ik me daar niet in vergissen. Dus wel graag brokken :) (en probeer me alsjeblieft niet te overtuigen, zie het echt nog niet zitten in het begin, misschien later).

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:24

secricible schreef:
Zelf heb ik een voorkeur op dit moment voor Eukanuba, begrijp dat ze in het verleden dieronvriendelijk waren, maar dat is nu 6 jaar geleden.

Was het maar alleen in het verleden. Helaas bevat Eukanuba nog altijd BHT, BHA en Ethoxiquine.
Ethoxiquine is voor humane consumptie verboden. De andere 2 wil je ook niet in je hondje stoppen.
E 320: Butylhydroxyanisol (BHA)
E 321: Butylhydroxytolueen (BHT)
E 324: Ethoxiquine

Wil je dus voor een brok gaan, zoek dan een brok met een hoog vleesgehalte en zónder deze toevoegingen. ;)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:47

Hoe kan ik ontdekken of voer dit heeft? Ik heb hier een proefverpakking eukanuba liggen (of eigenlijk 8, door een domme vertegewoordigster, die me wel een puppypakket mee wilde geven en me per ongeluk een doos mee gaf met 8 puppypakketten, dankuwel mevrouw...), en daar staat op de ingrediëntenlijst alleen dat het door de EG goedgekeurde anti-oxidanten bevat. Waarom worden deze AO goedgekeurd door de EG als ze zo slecht zijn, en waar kan ik ontdekken of dit er in zit? Blijkbaar niet in de ingrediëntenlijst (zoals bij mensen is verplicht)...

Wat ik begrijp uit via via verhalen doet FarmFood dit niet, maar dat is volgens jullie ook geen gezonde voeding?

maritha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 20:57

Mijn hond kreeg toen ze pup was brokjes van royal canin. En nu ze volwassen is, ga ik de brokken bij de cranenbroek halen, smulti heet dat merk. Ze doet het daar heel goed op, en de hond bij mijn ouders krijgt ook smulti en die doet het daar ook goed op, en ze kosten amper iets.

Eukanuba zijn naar mijn idee ook goede brokken. Ik zal ze denk ik zelf niet zo snel kopen omdat ze zoveel jaar geleden zo´n slechte naam gekregen hebben.

Ik ben zelf geen voorstander van zachte voeding. IVM tandplak, en er zit zo weinig voedingstoffen in, blikvoer is alleen maar water. En diner plakt zo erg aan hun tanden. Zo voor tussendoor een keer is het wel lekker voor je hond.

En lekker veel botten is goed voor het gebit, en ze hebben iets te doen, vervelen ze zich minder snel.
Als ik moet werken of om een andere reden langer van huis ben dan paar uur dan geef ik mijn hond altijd een bot. Elke keer weer een andere voor de afwisseling.

Laika

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:00

secricible schreef:
Hoe kan ik ontdekken of voer dit heeft? Ik heb hier een proefverpakking eukanuba liggen (of eigenlijk 8, door een domme vertegewoordigster, die me wel een puppypakket mee wilde geven en me per ongeluk een doos mee gaf met 8 puppypakketten, dankuwel mevrouw...), en daar staat op de ingrediëntenlijst alleen dat het door de EG goedgekeurde anti-oxidanten bevat. Waarom worden deze AO goedgekeurd door de EG als ze zo slecht zijn, en waar kan ik ontdekken of dit er in zit? Blijkbaar niet in de ingrediëntenlijst (zoals bij mensen is verplicht)...

Wat ik begrijp uit via via verhalen doet FarmFood dit niet, maar dat is volgens jullie ook geen gezonde voeding?

Dat er ethoxiquine (stabilisator voor rubber én een pesticide) in zit, staat gewoon op de eukanuba site.
Dat het door de EG goedgekeurd is zegt niet zoveel. Het zal toegestaan zijn in diervoeders, dat is anders dan humaan voer natuurlijk. Maar zelf wil ik dus ook niet dat mijn honden vergif eten. Overigens heeft de hond geen keus wat hij eet, wij zelf wel ;)

Wat wel een goede brok is kun je oa hier wel vinden:
http://brokkenvergelijken.wordpress.com/
al moet ik zeggen dat ik hem niet geheel compleet vind.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-10 22:03

secricible schreef:
Hoe kan ik ontdekken of voer dit heeft?

Even zoeken, internet staat er vol mee. Eukanuba is toch wel eens van de slechtste soorten, en wil je wel al die granen voeren?