secricible schreef:Hoe kan ik ontdekken of voer dit heeft? Ik heb hier een proefverpakking eukanuba liggen (of eigenlijk 8, door een domme vertegewoordigster, die me wel een puppypakket mee wilde geven en me per ongeluk een doos mee gaf met 8 puppypakketten, dankuwel mevrouw...), en daar staat op de ingrediëntenlijst alleen dat het door de EG goedgekeurde anti-oxidanten bevat. Waarom worden deze AO goedgekeurd door de EG als ze zo slecht zijn, en waar kan ik ontdekken of dit er in zit? Blijkbaar niet in de ingrediëntenlijst (zoals bij mensen is verplicht)...
Wat ik begrijp uit via via verhalen doet FarmFood dit niet, maar dat is volgens jullie ook geen gezonde voeding?
Dat er ethoxiquine (stabilisator voor rubber én een pesticide) in zit, staat gewoon op de eukanuba site.
Dat het door de EG goedgekeurd is zegt niet zoveel. Het zal toegestaan zijn in diervoeders, dat is anders dan humaan voer natuurlijk. Maar zelf wil ik dus ook niet dat mijn honden vergif eten. Overigens heeft de hond geen keus wat hij eet, wij zelf wel 
Wat wel een goede brok is kun je oa hier wel vinden:
http://brokkenvergelijken.wordpress.com/
al moet ik zeggen dat ik hem niet geheel compleet vind.