Shanelle schreef:Hoi allemaal!
Mijn vriend en ik wonen sinds 4 maanden samen in ons eigen huisje met tuin. De tuin is niet zo héél groot, maar er is voldoende speelruimte voor 2 honden. 2 honden, want we hebben er momenteel reeds 1, de husky van mijn vriend. Teefje, 7 jaar, rare vogel, geen knuffelbeest.
Ik werk fulltime, maar pak bijna elke week een halve dag vrijaf om lekker relaxed naar mijn paard te gaan. Het is dan ook de bedoeling dat de 2e hond ('mijn' hond) altijd mee zal gaan. In het weekend geniet ik er echt van om lange wandelingen te gaan maken, maar in de week moet hij/zij er dus wel tegen kunnen om eventjes zonder baas te zijn. De andere hond is er dan wel en mijn ouders wonen vlakbij dus als we echt làng weg blijven, gaan zij de honden eventjes uitlaten. Mijn vriend is momenteel nog hele dagen thuis, maar dat zal binnenkort -hopelijk- gedaan zijn.
Ik ben zelf heel rustig van karakter, hou niet van teveel lawaai om me heen en ik hou van een beetje routine. Met honden ben ik een echte knuffel, maar af en toe voel ik me ook wel eens bedreigd door een -vreemde- hond. Ik hou van grote honden, ben opgegroeid met herders en een golden retriever. Kleine honden vind ik ook erg leuk, maar trekken me minder aan, mijn eerste hondje was een shih tzu en dat was echt een venijnig bazeke hihi...
Ik zoek in een hond in de eerste plek een maatje. Een gezellige knuffelkont. Maar dan wel eentje die ook zonder mij kan en het prima kan vinden met andere honden en mensen. Liefst een ras wat goed luistert aangezien hij wel mee zou gaan op buitenritjes.
Ik ben heel benieuwd wat voor hond jullie mij zouden aanraden! Ik zit momenteel heel erg te twijfelen om een hond uit Turkije te laten overkomen, maar ben bang dat het niet zal lukken met onze andere hond. Het is trouwens ook een teefje, kruising herder/?
Wat leuk dat je denkt aan een herplaatser/buitenlandse hond!
Dat was precies wat ik dacht bij je verhaal, een pup/jonge hond lijkt me voor jullie geen optie gezien je beide fulltime werkt.
Als je een betrouwbare stichting zoekt kan ik je www.stichtingidemo.com aanraden, ik vang zelf honden op voor deze stichting en we zijn selectief met plaatsen, het moet goed passen bij de wensen en andere gezinsleden/honden.
Ik heb op het moment zelfs een hond thuis die wellicht aan je wensen voldoet