Helaas is de prognose van HO niet super. Het is namelijk sterk gerelateerd met (long)kanker.. Maar aangezien ze voor de rest gewoon wel gezond en happy is hebben we toch nog de hoop dat we er misschien vroeg bij zijn.
Hoe dan ook zal ze de medische molen door moeten. Donderdag doen we een bloedafname. Is die slecht, dan doen we meteen een RX van de thorax en abdomen om tumoren en gezwellen uit te sluiten. De botgroei op het periost is namelijk secundair, primaire oorzaken kunnen kanker, bacteriële/virale/schimmel infecties zijn.
Voor haar ED hebben we alleszins haar dieet aangepast, want ze moet afvallen. Ze krijgt nu ook dagelijks Flexadin advanced. Ze mag niet meer spelen, de frisbee was haar leven maar de sprongen zijn heel slecht voor haar poten. Wandelingen ben ik rustig aan het opbouwen, de afstand die ik nu doe elke avond lijkt perfect want ze mankt niet. We plannen ook hydrotherapie met haar te doen, hiermee heb ik zelf ervaring opgedaan op stage dus kan dat gelukkig zelfstandig doen.
Willen jullie duimen voor ons? Ze is net 5 geworden. :'(
Wij hebben hun nooit in het echt mogen ontmoeten en leren kennen.
Wat een ellende heb jij doorgemaakt. Je zou eens contact op kunnen nemen met Galeo hier in het topic, haar moeder's hond (en de volle zus van onze Ginny) is drachtig gescand. Wellicht heb je nog een kans om op de lijst te komen. De kennel noemt Cardicottage, ze hebben ook een website en facebookpagina. Wij zijn enorm blij met onze knappe Ginny, ze heeft een fantastisch karakter. Wij hebben moeten wachten tot ze 15 weken oud was maar de fokker houdt zich echt bezig met de pups waardoor ze al wat basis commando's kon, zo goed al zindelijk was en ook flink aan de leiband liep.
Anders kijk je best eens op de website van de WCCN.
Ze is overigens al flink afgevallen. Ze zat tegen eind 19 kg en gisteren woog ze 18,35 kg.
Ik ga contact opnemen met hun.
) en plast. Nu valt het ons op dat hij zijn staart dus niet meer beweegt. Normaal is het een trotste hond die altijd met zijn staart omhoog loopt buiten en kwispelt ed, nu doet ie hem met moeite omhoog als hij poept en plast.
) omdat ik niet wilde dat hij ook niet zou eten. Dat gaat er goed in, maar wel zonder kauwen.