Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

gerban

Re: Adoptie hondjes uit het buitenland - Topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 08:16

Wat een dropje is de dochter van Jonas!
Heb je van mams ook een foto, ben ik wel benieuwd naar!

Silver_Bolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 09:39

Van moeder heb ik helaas geen foto, maar volgens mij was dat een sharpei achtig iets.

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:30

Het is in ieder geval een geslaagde kruising!

Luna2006

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:44

Mijn tante heeft ook een galgo gehaald bij de vereniging waar wij onze 3 honden vandaan hebben.
Een enorme schat van een hond!
Geeft geen kick naar onze honden en ze hebben al heerlijk buiten zitten spelen, helaas is een spelletje een beetje te ruw geweest. Onze kleinste (nog steeds goed voor een goede halve meter hoog) liep tussen de twee reu's vanvoor en verloor in de bocht daardoor haar evenwicht en is zo verder geschoven en heeft met haar pootje de rand van de beton geraakt. Klinkt allemaal erger dan het lijkt, een normale hond zou er hoogstens wat gejammer aan over houden maar onze dame heeft nu 4 draadjes in haar pootje

Afbeelding

@Silver_Bolly: een erg leuke kruising, en een leuke papa :D

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-13 11:46

Oh, arm ding, ze ligt er wel zielig bij zo!

Neptunus

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 05:26

Afbeelding

dit is ons knappe mannetje: Bo
uit Polen.

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 10:13

Lees nog steeds mee maar post niet zo veel meer :)

Komen weer veel leuke honden voorbij zeg !

Neptunes wat lijkt jou hond veel op de onze :j

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-13 23:03

Hallo allemaal, ik ben ook terug van een tijdje weggeweest. Jullie herinneren je vast mijn geweldige, prachtige hond Gismo nog wel. Helaas moet ik vertellen dat het met Gismo niet gelukt is, zijn agressie naar vreemden escaleerde en ondanks de expertise van trainers en een gedragsdeskundige, hebben we het moeilijkste besluit moeten nemen. Waarvan je als dierenliefhebber verwacht het nooit te hoeven doen.

Afbeelding

Karmandi

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 00:41

Jeetje merrieveulen, wat erg... Heel erg veel sterkte!

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 05:17

Sterkte merrieveulen!
Spijtig dat het niet gelukt is met die kanjer, jullie hebben in ieder geval heel hard geprobeerd!

@Neptunus, wat een leuk hondje!

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 08:08

Wat afschuwelijk..
Dat had ik niet verwacht.
Arm beschadigd mannetje.
Heeeel erg veel sterkte.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 08:11

Jeetje wat jammer, maar wel echt top dat je het zo geprobeerd hebt.

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 08:46

merrieveulen: Heel veel sterkte!

Hier mijn Griek.
Afbeelding
Afbeelding

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 09:47

Wat een leukerd Melis Wess !

Merrieveulen, bah wat naar maar vind het wel heel knap dat je in dit geval de keuze hebt gemaakt het beste voor het beestje te doen ! :(:) +:)+

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:50

Bedankt allemaal voor de lieve berichtjes. Ik kan niet omschrijven hoe gruwelijk het is om hiervoor te staan. Gismo wegdoen was geen optie, hij had voor ons al vijf adressen gehad en in het asiel was hij sowieso niet gelukkig, hem 'dumpen' zou niet eerlijk zijn. Bovendien was de gedragstherapeute heel eerlijk en duidelijk, ook al zegt ze niet wat je wilt horen, het heeft me zeker geholpen om de beslissing te nemen. Ik ben haar daar ook enorm dankbaar voor.
Gismo is in zijn tijd bij ons voor een groot deel enorm vooruit gegaan, de angst hebben we er zo goed als uit gekregen, en we hebben enorm van elkaar genoten. Helaas kon hij niet over zijn problemen met vreemden heenkomen, en dit werd, hoewel minder frequent, wel steeds intenser. Op een gegeven moment heeft hij geprobeerd een meisje in haar nek te springen nadat zij samen hadden gespeeld, dat was voor mij het moment om alles nog eens op een rijtje te zetten en de gedragstherapeute rechtstreeks te vragen 'wordt het ja of wordt het nee'. Zij zei dat ze dacht dat het gedrag is veroorzaakt doordat Gismo is gestraft bij angst. 100% zekerheid krijg je niet maar ik dacht dat zelf ook, vooral ook omdat hij zoveel angst liet zijn bij ons in de eerste weken. Hij verwachtte soms gewoon slaag. Ook was heel duidelijk dat het nooit goed zou worden, vooral ook omdat het zo onberekenbaar was. En omdat we in alle andere opzichten toch zo ver waren gekomen.
Gismo hoefde voor ons niet weg, hij was alles wat ik in een hond wens en zelfs meer. Helaas was het hier in de omgeving zodanig gevaarlijk dat het wel móést... je voelt je zo'n verrader.
Hij is ingeslapen door de dierenarts waarmee hij wel vriendjes was, dat was erg fijn en ging ook heel rustig. Zonde en afschuwelijk van zo'n lieve, warme, fantastische en prachtige hond. Gismo was écht mijn hond, ik heb ondanks alles nooit spijt gehad en nog steeds niet, dat ik voor hem heb gekozen. Klinkt misschien zweverig maar volgens mij heeft dit gewoon zo moeten zijn. We hebben elkaar ons beste gegeven en Gismo heeft volgens mij bij ons nog een geweldige tijd gehad!

Een jaar is natuurlijk veel te kort, mijn vorige hond hebben we 15 jaar gehad. En ik wilde nog zoveel met Gismo, we zouden op frisbee training en behendigheid gaan, onze eerste speurtraining hadden we al gehad. Op de club scoorde hij altijd als beste, men verzon een oefening en meneer deed het al. Daar gedroeg hij zich ook goed, zolang ik niet te dicht bij de toeschouwers kwam met hem.

Hoe het ook zij, vrij snel na het inslapen van Gismo wist ik al dat ik wel weer een hond wilde en ik ben dan ook binnen een paar dagen alweer aan het zoeken gegaan. Ik heb van Gismo zoveel gekregen en geleerd.... Inmiddels heb ik een hondje gevonden: Kenzo!

Kenzo komt uit Bulgarije en is nu zo'n drie á vier weken in Nederland. Hij is nu precies zes maandjes oud.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:55

Wat een leuk hondje merrieveulen!
Beetje de harige versie van die van mij :D
Afbeelding

mazzeltje

Woonplaats: Leersum; Latoy in Amerongen, Jip aan het Leersumse Veld en Door in de opfok in Doornspijk!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 19:56

Het is een triest verhaal van Gizmo, maar hij heeft iig geweten dat het leven ook goed kan zijn en er is uiteindelijk veel van hem gehouden.
Je hebt het heel goed gedaan.

En weer een hond begrijp ik helemaal, hopelijk worden jullue heel gelukkig sanen, hij ziet er uit als een super leuk beestje!!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-13 20:03

Dank je! Kenzo kan nooit Gismo vervangen, maar het is heel fijn dat hij er is, klinkt ego maar ik had al vrij snel weer iets om op te focussen, anders dan het verdriet. Kenzo heeft veel Gismo-typische dingetjes wat heel erg leuk is, hij schuift op dezelfde manier langs de bank en verstopt ook zijn botjes. Hij gaat op dezelfde manier bij me liggen dus het voelt echt goed.
Kenzo is heel gezellig met vreemde mensen en vindt alle mensen leuk, het is zo heerlijk om 'gewoon' te kunnen wandelen, mensen te kunnen passeren en niet steeds op de uitkijk te hoeven lopen.
Hij is ook een kruising Bordercollie en net als Gis een echte slimmerik. Kenzo moet alles nog leren, aan de riem lopen doet hij inmiddels alsof het nooit anders geweest is en de eerste commando-tjes zitten er ook in. Ik hoop ook echt dat we hem wél heel lang bij ons mogen hebben.

@ Def ja, daar lijkt hij inderdaad wel op! Op de club hebben we ook zo'n hondje, is net als Kenzo maar dan ook wat kaler, haha!

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 05:13

Heel begrijpelijk dat je kiest voor een nieuwe hond (en weer zo een knapperd, lijkt inderdaad hard op die van Def).
Vergeet niet dat Gismo bij jullie nog een prachtige tijd heeft gehad !
Veel succes met Kenzo!

@MelisWess, knappe hond!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-13 22:49

Bedankt! Kenzo heeft vandaag een leuke middag gehad, lekker naar een park in de buurt om te spelen met de hondjes van mijn collega. En in het park heeft hij ook nog honden ontmoet. In het begin vindt hij dat altijd wel even spannend, haha! Gelukkig draait hij altijd snel bij en wil dan alleen maar spelen.

Ook heeft hij vandaag geleerd om in zijn fietskar te springen op commando. Ik ben hem aan het leren hoe ontzéttend leuk dat ding is zodat hij straks lekker overal mee naartoe kan. Ik heb namelijk niet steeds de beschikking over een auto.

MelisWess

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-10-13 10:20

Het is een triest verhaal, maar je hebt de juiste beslissing genomen & hij heeft veel liefde van jou gekregen. Super!
Wat leuk voor je dat je een ander hondje hebt en lekker overal mee kan wandelen zonder dat je bang hoeft te zijn, hele leuke hond! veel plezier! Dit gaat helemaal goed komen!

Bedankt Gerban & Anouk!!

merrieveulen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 00:34

@ meliswess, moet het even zeggen; wat een geweldig onderschrift, haha!

Kenzo doet het goed, hoewel hij nog weleens de neiging heeft om met dingen te 'spelen' die hij eigenlijk niet mag... oeps! Vanavond op bezoek geweest bij m'n collega en haar hondjes en hij heeft zich fantastisch goed gedragen! En de botjes van hun hondjes opgevreten, ook dat... kleine draak. Momenteel ligt hij in coma in zijn bench...

mazzeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-13 07:26

Fijn dat hetbzo goed gaat!

gerban

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 09:56

Nina :+
Afbeelding

A_nouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-13 10:03

Het zal lekker liggen denk ik :o?