Bokkers met hamsters?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sababber

Re: Bokkers met hamsters?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-13 19:38

Mijn vorige kon ook niet uit een flesje drinken! Heb hem een flesje en een bakje water gegeven! Hij gebruikte alleen het bakje, maar deed nooit te veel water in het bakje, anders was ik bang dat hij er in kon verdrinken!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 01:06

Idd even een bakje bij het flesje zetten (niet zo groot dat je hammie erin past!)
Je kan ook een flessendopje proberen :)
Hier ook een tuttenbol syrenmeisje haha, die drinkt uit een eierdop...flesjes wil ze niets van weten! :P

Sababber: toch maar voor die hamstery gegaan dus? ;)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 02:21

Hihi ja, het voelt goed! Alleen mogen de jongen al een maand na de geboorte weg.. ik dacht dat dat 5 a 6 weken moest zijn?.. ik heb hier zon lief bakje voor water! Is eigenlijk om je theezakje in te doen na gebruik! Is in de vorm van een klein theekopje. Echt heel snoezig!

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 03:11

Russische hamsters mogen dan inderdaad al weg bij moeder :)
Dat is vanaf ongeveer dag 22 mogelijk ;) (mama wordt daarna vaak gek van de kids xD )
Maar dit is scheiden van de moeder. niet naar een nieuw huisje.
Naar een nieuw huis is vaak tussen week 4-5, ligt eraan hoe groot de uksels zijn :P
In de week dat ze apart zitten van mama, spelen en leren ze nog lekker veel van elkaar namelijk.

Syrtjes moeten wel langer bij de moeder blijven, daarvoor geldt meestal het minimum van 6weken (vaak 7-8). Voor syrtjes geldt ook dat ze meestal eerst gescheiden worden van mama (zeker in het geval van mannetjes in het nest, ivm geslachtsrijpheid). Dan zitten ze daarna vaak ook nog een weekje of 2 op geslacht gescheiden bij elkaar, om te spelen en te leren etc ;)

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 21:39

mijn hok(ken) zijn vandaag enorm uitgebreid :')
ik heb nu aan elkaar vast 3 hokken
waarvan 1 klein hok met radje en houten huisje, een hok met een zelfgemaakt matje, voerbakje, radje en hamsterbroodje en een enorm hok met zelfgemaakt matje, bruggetje, voerbakje, radje en huisje.

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-13 22:20

rosslover schreef:
mijn hok(ken) zijn vandaag enorm uitgebreid :')
ik heb nu aan elkaar vast 3 hokken
waarvan 1 klein hok met radje en houten huisje, een hok met een zelfgemaakt matje, voerbakje, radje en hamsterbroodje en een enorm hok met zelfgemaakt matje, bruggetje, voerbakje, radje en huisje.

Foto's!! :D
Weet iemand waar je no smell of corbo of aubiose kan kopen? bij de boerenbond ofzo? hier hebben ze het niet in de dierenwinkel, en ze kijken me aan alsof ik het over levende sneeuwpoppen heb :+

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:28

Volgens mij ergens online...maar geen idee waar haha, gebruik het zelf niet :+

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:29

Ik heb nog 2 onaangebroken pakken zaagsel staan.. Maar ik denk toch dat ik iets wat minder stoft wil proberen ook wat minder snel stinkt want hier op mijn kamer is het eigenlijk fijner als dat niet het geval is.. Je rook hier een week na dat de hamster weg was nog steeds knaagdier op mijn kamer..

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 00:38

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 08:32

Ik heb die silent spinnen binnen gekregen van 29 cm, jeetje die is wel HEUL groot.. ik ben benieuwd of ie uberhaupt wel in de kooi gaat passen.....

Nickas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 10:21

Ja, het is jammer dat er geen tussenmaat is!

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 11:54

Eindelijk een foto van mijn nieuwe hamster (dienogsteedsgeennaamheeft :oo )

Afbeelding

en:

Afbeelding

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 12:48

Hier nieuwe foto's van mijn hamstertje, Hummer :+:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:17

aaahw leuke hammies :)

@balou; helemaal geen idee?
google eens naar babynamen? :P

rosslover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 13:37

mijn volgende hamster gaat waikiki heten :)
Ik ga zo foto's maken.

steffi en balou, wat een schatjes!

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 16:39

Ik heb corbo! In de dierenwinkel hier in het dorp hadden ze het wel! Flinke zak.. het zaagsel wat ik over heb heb ik maar op stal gezet! Dat mikken we wel in de stal.

Hummer is echt cute!

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:30

YamaSaki schreef:
aaahw leuke hammies :)

@balou; helemaal geen idee?
google eens naar babynamen? :P

Nee , echt niet -O- Voor een mannetje al 3, maar voor vrouwtje.. niks :(

Ik zat wel een beetje te denken aan Muffin, of Dinky of zo.. Ik wou haar graag dipsy noemen, maar dat vind ik ook weer zo mannetjesachtig :')

_Balou

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-13 18:30

SteffiiY schreef:
Hier nieuwe foto's van mijn hamstertje, Hummer :+:

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

Awww <3 Hummer lijkt wel een beetje (heel erg) op mijne :P Noem ik mijne Hummerita :Y)

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 08:14

Hummer is cutee!!!

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 11:06

Hallo Allemaal,
Even een update over Flut. Flut is nu vanaf 28 december bij ons en heeft zijn plekkie bij mijn zoon op de slaapkamer verruilt voor een plaats in de woonkamer.
Ik ben geen hamsterervaringsdeskundige en heb wat twijfels. Ik heb echt wel de hele site van dehamster.nl doorgelezen maar toch even wat vraagjes aan jullie.
Flut is nu een weekje bij ons en ik wil beginnen met tam maken. Echter zodra ik met mijn hand in de kooi kom, vlucht hij zijn buis in en blijft daar de rest van de avond zitten. Is het zielig om tijdelijk zijn buis weg te halen? Hoe hebben jullie het tam maken aangepakt?
Hij eet goed, is actief maar is ook een vreselijke traliebijter. Zodra hij zijn huisje uit komt 's avonds kruipt hij in zijn vaste hoekje en maakt een partij herrie, ongelooflijk. Alsof hij de stalen tralies doorknaagt. Ik ga vandaag op zoek naar wilgentakken om die in het hok te leggen, ik leg ze dan in die hoek in de hoop hij de takken gaat bewerken in plaats van de tralies.
Nog meer tips voor een beginnende hamster liefhebber?

Nietes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 12:09

Mijn hamstertje scooter loopt op de eeuwige groene velden, op oudjaarsdag heb ik haar laten gaan...

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-13 15:49

XLeandrosX schreef:
Hallo Allemaal,
Even een update over Flut. Flut is nu vanaf 28 december bij ons en heeft zijn plekkie bij mijn zoon op de slaapkamer verruilt voor een plaats in de woonkamer.
Ik ben geen hamsterervaringsdeskundige en heb wat twijfels. Ik heb echt wel de hele site van dehamster.nl doorgelezen maar toch even wat vraagjes aan jullie.
Flut is nu een weekje bij ons en ik wil beginnen met tam maken. Echter zodra ik met mijn hand in de kooi kom, vlucht hij zijn buis in en blijft daar de rest van de avond zitten. Is het zielig om tijdelijk zijn buis weg te halen? Hoe hebben jullie het tam maken aangepakt?
Hij eet goed, is actief maar is ook een vreselijke traliebijter. Zodra hij zijn huisje uit komt 's avonds kruipt hij in zijn vaste hoekje en maakt een partij herrie, ongelooflijk. Alsof hij de stalen tralies doorknaagt. Ik ga vandaag op zoek naar wilgentakken om die in het hok te leggen, ik leg ze dan in die hoek in de hoop hij de takken gaat bewerken in plaats van de tralies.
Nog meer tips voor een beginnende hamster liefhebber?

Als Flut zo bang reageert op je hand in de kooi, zou ik eerst m'n hand nog buiten de kooi houden. Als je het deurtje van de kooi open maakt, komt hij dan wel kijken? Dan zou je namelijk kunnen proberen om, met je hand dus buiten de kooi, hem iets lekkers te geven. Ook gewoon naast de kooi zitten en tegen 'm praten wil wel helpen om hem aan je stem en aanwezigheid te laten wennen.
Wat ligt er verder nog in de kooi? Ik zou de buis zelf niet zo snel weg halen. Je hamster voelt zich kennelijk niet op z'n gemak en door de kooi dan nog leger te maken gaat hij zich nog minder op z'n gemak voelen.
Ik neem aan dat z'n kooi wel groot genoeg is? En heeft hij ook genoeg te doen? Wc-papier, wc-rolletjes, lege doosjes, een huisje, eten wat je gewoon los door de kooi strooit enz enz. Je zou ook een wc-rolletje kunnen vullen met wc-papier en wat lekkers. Dan is hij daar ook even mee bezig. Op het hamsterforum vind je wat dat betreft nog veel meer tips tegen verveling.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 02:38

Wat hierboven staat Leandros :)
Veel praten is fijn, dan went ie lekker aan je/jullie stem(men).
Wilgentakken zijn altijd fijn ^_^
Snoepjes uit je hand laten pakken is een fijne oefening ja, kan ook door de tralies heen (zolang Flut niet happerig is daarmee ;) ).
Dat hij nog bang is, is vrij normaal, jong gevalletje in een nieuwe omgeving :)

@Nietes: Aaahw sterkte met je verlies :(

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 10:04

Snoepjes door de tralies heen ben ik altijd wat terughoudend mee. Als je dan een keer je vinger door de tralies steekt (of bezoek doet dat) dan willen ze nogal snel bijten := Dat is mijn ervaring in ieder geval.

YamaSaki

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-13 23:10

Tara...maar dat doe je toch ook niet :P
Niet bij een hamster...niet bij een nijn...niet bij een cavia...niet bij een hond in het asiel...etc ;)
Je vinger is altijd doelwit haha, al helemaal door tralies bij een knaagdier :P