Jij gaat werken en de hond dan?????

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

050206051012

Re: Jij gaat werken en de hond dan?????

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:33

jesito schreef:
Ik heb hier geeneen fulltimer afgezeken dus ik weet niet waar je het over hebt.
Maar 2/3 dagen binnen zitten vind ik wel lang.

Nee ik zeg ook niet dat jij dat gezegd hebt, maar meerdere mensen hier in het topic zeggen dat je geen hond moet nemen als je fulltime werkt, dat dat puur egoïsme is, etc. Dat stuit mij wel tegen mijn borst, want mijn dieren komen niets tekort.

En ik denk dat dat voor KiWiKo net zo geldt. Het zou ook niet mijn manier zijn om mijn honden 2 a 3 dagen alleen thuis te laten, maar goed... zij kent haar honden het best en zij zal zelf het best weten waar haar honden zich prettig bij voelen. Als ze maar eten en drinken hebben, dat zijn toch de basisbehoeften en niet knuffelen, op bed slapen, etc. Dat heeft te maken met vermenselijking.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:34

KiWiKo schreef:
helaas heeft mijn phone geen flits, maar ik heb zo goed en kwaad als het kan een foto van Sanne en de kleine kunnen maken........ op het voeteneind ligt de grote te slapen

Lekker toch, als je dieren en kinderen zo gek zijn op elkaar Lachen

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 20:39

Quellian schreef:
jesito schreef:
Ik heb hier geeneen fulltimer afgezeken dus ik weet niet waar je het over hebt.
Maar 2/3 dagen binnen zitten vind ik wel lang.

Nee ik zeg ook niet dat jij dat gezegd hebt, maar meerdere mensen hier in het topic zeggen dat je geen hond moet nemen als je fulltime werkt, dat dat puur egoïsme is, etc. Dat stuit mij wel tegen mijn borst, want mijn dieren komen niets tekort.

En ik denk dat dat voor KiWiKo net zo geldt. Het zou ook niet mijn manier zijn om mijn honden 2 a 3 dagen alleen thuis te laten, maar goed... zij kent haar honden het best en zij zal zelf het best weten waar haar honden zich prettig bij voelen. Als ze maar eten en drinken hebben, dat zijn toch de basisbehoeften en niet knuffelen, op bed slapen, etc. Dat heeft te maken met vermenselijking.

Ik ben gewoon een oplossing aan het zoeken voor mijn probleem, ik vind het gewoon niet prettig als ze zolang alleen zijn.
Ze zijn misschien een beetje verwent, maar dit bevalt hun ook prima Haha!
En ja mijn hondjes slapen ook wel eens in bed en gaan overal mee naar toe.
Morgen als ik naar horseevent ga gaan zij weer naar mijn schoonouders, wat een hondenleven. Clown

latnahc2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:42

Quellian schreef:
Latnahc2; die reactie was naar iemand anders toe, dat je geen honden moet nemen als je fulltime werkt. Mijn honden komen dus 2 a 3 uur per dag buiten, maar er zijn genoeg honden die maar 3x per dag een kwartier buiten komen, was dus geen opmerking naar jou toe Lachen Maar om aan te geven dat mijn hondjes niet zielig zijn oid.

haha ik dacht dat je zei dat jouw honden 3x een kwartier buiten kwamen Clown

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:42

jesito schreef:
Ik ben gewoon een oplossing aan het zoeken voor mijn probleem, ik vind het gewoon niet prettig als ze zolang alleen zijn.
Ze zijn misschien een beetje verwent, maar dit bevalt hun ook prima Haha!
En ja mijn hondjes slapen ook wel eens in bed en gaan overal mee naar toe.
Morgen als ik naar horseevent ga gaan zij weer naar mijn schoonouders, wat een hondenleven. Clown

super!! ik wou dat ik de mogelijkheid had Lachen maar helaas............

maar ik zie je morgen, bouwen we een bos door Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:43

Hahaha de mijne blijven zondag bij mijn vriend als ik naar Horse Event bent, waarschijnlijk piept die kleine 's morgens ook op bed bij mijn vriend hoor Haha! Haha! Haha!

Maar verwennen maakt niet uit, zie ook een hoop door de vingers, zolang ze maar blijven luisteren Ja

Maar ik vind jouw oplossing voor die 2 werkdagen prima! En je moet er zelf gewoon vrede mee hebben. Momenteel werk ik wegens ingreep aan mijn hart parttime en heb een maand thuis gezeten, maar ook dan lagen de honden de héle dag te slapen Dromen Die vinden het echt niet interessant of ik er nou wel of niet ben, haha.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:45

Moderatoropmerking:
Laatste keer het verzoek om ontopic te gaan. Ook HE is verder niet van belang voor het topic...

Alvast bedankt! Lachen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:47

Ik heb een chihuahua. Overdag breng ik haar naar mijn zus, die heeft ook een hond waar mijn Zoë goed mee overeenkomt, dus die spelen een hele dag en 's avonds komt ze terug naar mij.

Werk 28u per week dus heb redelijk veel tijd voor m'n hond.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-08 20:49

ik ben ook een hele makkelijke baas........... er is veel vrijheid in het leven van mijn honden, ze mogen op bed, ze mogen op de bank........... en ze mogen de vuilnisbak omgooien en door mijn woonkamer verspreiden als ik er niet ben (en dat krijgen ze binnen 5 minuten voor elkaar Haha!) ze mogen onderlinge ruzies uitvechten, ze mogen heel, heel veel... het enige wat ze niet mogen is niet luisteren naar mij, dan wordt ik naar...... als ik zeg hier, dan is het hier Lachen en niet daar Lachen

Ik moet wel eens lachen als het donker is en het tuig is buiten, dan ga bij de schuifpui staan....... en dan roep ik, en dan hoor ik hun pootjes gelijk aankomen....... ze zijn zo braaf.
S' ochtends ook als ik wegga, komen ze binnen....... zoeken gelijk hun plekkie voor die dag op...... en kijken slechts even op als ik zeg "tot straks" net alsof ze me willen zeggen......... "alsof we jou nodig hebben...... doos!"

sorrie Sylvia.......... ik was iets te snel........

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-09-08 21:00

Het is ook idd erg makkelijk als je lieve (schoon)ouders hebt die ze voor je uitlaten.
Mijn schoonouders willen ook wel een hond maar toch ook weer niet omdat je er dan rekening mee moet houden.
Op deze manier hebben ze toch een beetje twee honden en als het niet komt dus niet.
Ze zijn twee dagen hooguit 3 dagen bij mij schoonouders en daar gaan ze erg graag naartoe.