Wanneer is de enge grote spinnentijd voorbij???

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

_evii_

Re: Wanneer is de enge grote spinnentijd voorbij???

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:38

ik woon op het platteland dus hier heb je er zowiezo al meer last van. Laatst hadden we er 1 gevangen van bijna 17 cm doorsnee!! echt ziekelijk groot! En je komt je hier ook overal tegen, ik in de badkamer naast je bed, verzin t maar! ik hoop ook dat deze spinnetijd snel over is.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 12:58

_evii_ schreef:
ik woon op het platteland dus hier heb je er zowiezo al meer last van. Laatst hadden we er 1 gevangen van bijna 17 cm doorsnee!! echt ziekelijk groot! En je komt je hier ook overal tegen, ik in de badkamer naast je bed, verzin t maar! ik hoop ook dat deze spinnetijd snel over is.

Zo groot? Wat was dat voor spin dan? Getsie...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-09-08 13:20

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:21

er zat bij ons gisteren een hele grote in het bad.
ik vind ze echt vereselijken durf ze echt niet met een glas ofzo te pakken en mijn man zit in het buitenland.
dus eigenlijk was ik blij dat hij in het bad zat, nukon ik hem met de douche, op de harde stand weg spoelen.
dit lukte niet heel snel, het beest rende een paar keer onder de straal uit.
ik kreeg er echt de kriebels van toen hij eindelijk in het putje verdwenen was nog een tijdje na staan spuiten en toen de stop erop omdat ik anders bang ben dat hij er toch weer uit kruipt.
gelukkig wordt het bad hier niet veel gebruikt( we hebben een aparte douche), want ik haal voorlopig de stop er niet uit!!!

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:24

colunder schreef:
ik vind ze echt vereselijken durf ze echt niet met een glas ofzo te pakken en mijn man zit in het buitenland.
dus eigenlijk was ik blij dat hij in het bad zat, nukon ik hem met de douche, op de harde stand weg spoelen.
ik kreeg er echt de kriebels van toen hij eindelijk in het putje verdwenen was nog een tijdje na staan spuiten en toen de stop erop omdat ik anders bang ben dat hij er toch weer uit kruipt.
gelukkig wordt het bad hier niet veel gebruikt( we hebben een aparte douche), want ik haal voorlopig de stop er niet uit!!!

Ik wil je niet bang maken, maar je hebt heel veel kans dat als je de stop er weer uit haalt dat hij zo weer in de badkuip zit, want zonder stop zit ie er in een kwartier weer...

VonDutch

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 15:45

Ik had er gisteren eentje in mijn nek, en heb er nog de kriebels van, hij wou gewoon niet van mij af.... Nagelbijten / Gniffelen
Want ik had prongelijk zijn webje kapot gelopen, (ik liep door de schuur), dus volgens mij was het echt wraak haha!
Was echt heel eng, toen viel die op de grond, en hij was echt zo heel dik brrrrrr

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 17:46

Cayenne schreef:
Mijn hooiwagens in huis hangen anders wel degelijk in een webje hoor. Hoe komen ze daar dan aan? Nagelbijten / Gniffelen

Weet je heel zeker dat het geen trilspinnen zijn?
Die komen heel veel voor in huizen en worden vaak verward met hooiwagens en soms zelfs met langpootmuggen.

Puchje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:16

WAAROM zitten daar weer foto's bij!!!? *LOL*

dlientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:23

Ook ik wil de spinnen weghebben Nagelbijten / Gniffelen
ze zitten overal. Ik wou dus naar de wei en moet altijd een gangetje door met bosjes als ik erheen wil fietsen, de spinnenwebben met kruispinnen hingen op hoofdhoogte als je op je fietsje zit. Dus ging maar even bukkend eronderdoor Nagelbijten / Gniffelen Nou vandaag eenmaal op de wei aangekomen. Hangen ook al die kruispinnen weer in de paardenstal. Me zus kreeg er vorige keer één in haar haar. Ik pak dus de bezem om de poep weg te vegen , hangt er een enorm spinnenweb aan de stal. De bezem ligt bovenop die stal. Ik dus klaar met vegen , zit die spin daarin , omdat ik dus aan zijn webje had gezeten moest die het repareren. Nou die kruisspin was groot Bloos! zijn lijf was zo groot als een bonk zo'n knikker. Brrr nog nooit zo'n grote kruisspin gezien.

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:25

Nou las ik net in een ander topic dat die krengen nog kunnen bijten ook. Boos!

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 20:29

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 22:06

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 01:25

Ieuw spinnen ja... Ik weet echt nooit wat ik met die beesten aan moet, je hebt van die hele grote snelle dikke zwarte spinnen, die zijn ECHT heel eng. Verder, als ze op de grond zitten en ik kan het voor elkaar krijgen, dan zet ik meestal iets (glas, potje) er overheen. Want ik vind dood maken sielugh en eng maar ik durf ze ook niet dood te maken en ik durf ze ook niet naar buiten te doen...

Ik heb hier ook nog ergens een kakkerlak zitten die al minstens 3 maand onder een waxinelicht-potje zit.... Nagelbijten / Gniffelen

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 07:12

Ieeeeww.
Er zat al twee dagen wilde ik net vragen of m'n moeder hem weg wilde halen kregen we over iets anders ruzie, en toen had ik geen zin meer om het te vragen, maar nu werd ik dus vanochtend wakker (en hij zit precies in de hoek boven mijn bed) is ie WEG!
volgens mij heb ik hem opgegeten.. Bloos!

Cupcake_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 07:13

Nouks schreef:
Ieuw spinnen ja... Ik weet echt nooit wat ik met die beesten aan moet, je hebt van die hele grote snelle dikke zwarte spinnen, die zijn ECHT heel eng. Verder, als ze op de grond zitten en ik kan het voor elkaar krijgen, dan zet ik meestal iets (glas, potje) er overheen. Want ik vind dood maken sielugh en eng maar ik durf ze ook niet dood te maken en ik durf ze ook niet naar buiten te doen...

Ik heb hier ook nog ergens een kakkerlak zitten die al minstens 3 maand onder een waxinelicht-potje zit.... Nagelbijten / Gniffelen

Ook lekker Clown
Mijn moeder pakt ze altijd met een wcpapiertje, en dan gooit ze ze in de wc..
FLUSH en weg is 'ie Haha!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 08:52

Brrrr, ik krijg helemaal de kriebels van dit topic...Ben echt doodsbang voor spinnen.
Vorige week kwam ik terug van paardrijden en ik zag in de woonkamer iets zwarts wegsprinten...Ik meteen op tafel gesprongen..en nu? Vriendje was aan het werk, buren waren niet thuis en daar zat ik dan. Toch maar mijn moeder gebeld en die was zo lief om (in haar pyama) naar me toe te komen om de spin dood te maken Haha! Brrr, hij was echt DIK!!

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 09:56

Ohhhhh gisteren belde de makelaar dat er iemand wil komen kijken zaterdag maar wie haalt die spinnen weg????? Gisteren wilde ik iets in de schuur leggen maar ja t stikt van de spinnen.....wat een drama zeg, als er toch iets simpels was om die dingen weg te krijgen!

RoxyVip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:09

Brrr... ik vind ze ook verschrikkelijk, maar Daf jij bent wel heel erg hoor! Clown
Wij hebben nu zo'n ding waarmee je de spin vangt en m zo buiten kunt zetten. Is wel eng om dat ding eroverheen te zetten, maar ik moet zeggen dat het echt een uitkomst is! Naja, voor de spinnen binnen dan!
Je zet m eroverheen, drukt de stang naar beneden en dan zit ie gevangen, kan zo gauw geen plaatje vinden. Maar als jullie erg benieuwd zijn wil ik er wel een foto van maken hoor Clown

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:13

RoxyVip schreef:
Brrr... ik vind ze ook verschrikkelijk, maar Daf jij bent wel heel erg hoor! Clown
Wij hebben nu zo'n ding waarmee je de spin vangt en m zo buiten kunt zetten. Is wel eng om dat ding eroverheen te zetten, maar ik moet zeggen dat het echt een uitkomst is! Naja, voor de spinnen binnen dan!
Je zet m eroverheen, drukt de stang naar beneden en dan zit ie gevangen, kan zo gauw geen plaatje vinden. Maar als jullie erg benieuwd zijn wil ik er wel een foto van maken hoor Clown

Ik ben eigenlijk wel benieuwd hoe dat ding eruit ziet Knipoog

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 10:35

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:08

RoxyVip schreef:

Ja dan moet die spin dus op een vlakke ondergrond zitten, en niet in een hoekje of richel. En wat dan daarna met dat ding??? In zijn geheel in de kliko? Duur grapje, maar goed ik ga echt zo'n spin dan niet meer loslaten. Denk niet dat dit werkt voor mij, vrees dat ik hopeloos ben.

Gisteren heb ik een klein exemplaar opgezogen en ik stond dus gewoon kokhalzend met de stofzuigerslang in mijn hand. En het is dat ik nét het konijnenhok verschoond had anders had ik de slang erin gestoken en het halve hok opgezogen zodat ik zeker zou weten dat ie gestikt zou zijn.....zo deed ik het toen ik alleen woonde ook. Duur grapje want elke keer moest ik nieuwe stofzuigerzakken kopen.......

Plaatje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 11:11

Was echt eng ; gisteren had ik mn dekens even lkker laten luchten liep er zon kaai dikke spin over terwijl ik hem vasthad die deken , kreeg bijna een hartaanval Clown

Solaria_Liz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 12:18

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 13:41

_xManadisx_ schreef:
colunder schreef:

Ik wil je niet bang maken, maar je hebt heel veel kans dat als je de stop er weer uit haalt dat hij zo weer in de badkuip zit, want zonder stop zit ie er in een kwartier weer...

Klopt als een zwerende vinger. We hadden vroeger in Friesland ook van die diehard spinnen in de badkuip. Je kunt water spuiten tot je blauw ziet maar die krengen bleven terug komen. En dan net als je denkt dat het veilig is om in bad te stappen, dat er dan zo'n harige poot uit zo'n gaatje in het putje verschijnt...

Dat van die 18 cm. grote hooiwagens had ik een tijdje terug in de krant al eens gelezen. We, mams en ik, hebben het uitgemeten, maar dat is best behoorlijk. Als je die in je dakgoot heb als spinnenangstige...niet best.

Btw had er vandaag ééntje in mijn BH. Vond het al zo kriebelen, maar meestal is dat hooi. Enfin, toen ben ik even op de wc de boel gaan eh...uitharken, kwam ik een spinnetje tegen. Volgens mij hebben ze het elkaar doorgeseint dat ik aardig ben voor spinnen, want de laatste tijd kom ik ze overal tegen; op mijn hoofd, in mijn decollettee (weet nog steeds niet hoe je dat schrijft) op m'n armen, in mijn tas, op de fiets en nu dus ook in mijn ondergoed. Moet niet gekker worden hoor...

En toch is het best mooi hoor, die spinnen. We hebben twee grote kruisspinnen op stal, Joost I en Joost II, die maken de meest fantastische creaties aan webben. Zo interessant ook om te zien als er een vliegje in terecht komt. Dan rennen ze d'r opaf, geven het ding de 'kiss of death' en wikkelen het in tot het lunchtijd is. Net NG maar dan live!

LovingTweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-08 16:54

Ik heb een hele grote Joost in mijn keet, zo'n bouwcontainer die we hier achter het huis hebben als schuur. Ging vanochtend even een bloempotje halen en schrok me rot. Hij zit in het midden van de keet ook echt een web alle kanten op. Ik kom er deze maand gewoon niet meer. Hoop dat het volgende maand echt afgelopen is. Doodmaken vind ik ook zo cru, zolang ze maar buiten blijven.