Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Wilawander schreef:Even een voorbeeld. Heb vanmorgen nog getraind met prikker dus dat kan ik er dan even bijpakken. Mijn hond is dus afgericht in de IPO examens en doet dus pakwerk. Daar hij dolenthousiast is en wel eens eerder wil bijten voordat het commando komt of inpikt terwijl hij voor de pakwerker zit en die mag hij alleen bijten als deze wegrent of als ik het commando geef. Dat mag dus niet. Hij moet gewoon wachten en niet uit zichzelf wat gaan doen. Hij zal nooit zonder mouw bijten maar toch accepeteren we zulk gedrag niet. Hij krijgt dus via een lange lijn op afstand een correctie via de prikker als hij toch niet luistert. Hij weet hoe het moet maar af en toe heeft hij even zoveel drift en kan hij het niet afwachten. Dit is dus het verfijnen van de hulpen via een hulpteugel om even in paardentermen te blijven. Is hij braaf na de correctie of heeft hij geen correctie nodig dan mag hij bijten en krijgt dan even later de mouw. Dus hulpteugel gebruik + beloning. Wij werken dus echt niet alleen met straf. Bij het appél lopen, (gehoorzaamheid) wordt er ook altijd beloont met de bal en ik beloon zowat elke 2 minuten. Vindt ik heel belangrijk.
Lia_ schreef:Hier een foto van Jesse tijdens een training, ze weet dat als ze 1 stap te ver naar voren komt direct een goede tik krijgt met de thyleenbuis.
Ziet ze er bang of onzeker uit????
Absoluut niet, ze is gewoon enthousiast aan het werk
Wilawander schreef:Maar van fouten leren honden ook. dat is bij het werk van Lia wel heel belangrijk. Daar wordt het ook in het echie gedaan.
arnjojo schreef:Belachelijk!
Die dingen zijn gemaakt om valse honden weg te houden. Je hoorde ze andersom te gebruiken (pinnen naar buiten). Een of andere gek meende dat het goed was hem om te draaien. Beetje jammer dat mensen het gebruiken die niet weten wat het is en hoe ze er mee om moeten gaan. Arme hond! Tuurlijk voelt die hond het op een goed moment niet meer!! Wat als die pennen door de huid gaan???? Gekke!!
Wilawander schreef:arnjojo schreef:Belachelijk!
Die dingen zijn gemaakt om valse honden weg te houden. Je hoorde ze andersom te gebruiken (pinnen naar buiten). Een of andere gek meende dat het goed was hem om te draaien. Beetje jammer dat mensen het gebruiken die niet weten wat het is en hoe ze er mee om moeten gaan. Arme hond! Tuurlijk voelt die hond het op een goed moment niet meer!! Wat als die pennen door de huid gaan???? Gekke!!
Misschien moet je eerst eens leren lezen !!!!! Er staat duidelijk uitgelegt dat het vriendelijker is dan gewone halsbanden enz. Ik heb nog nooit gehad dat de pinnen door de huid gingen. Duidelijk weer een reactie van iemand die er zelf totaal geen ervaring mee heeft anders hadt je dat wel geweten.
Nikki__ schreef:Ik denk niet dat ze vriendelijker zijn de gewone halsbanden hoor. Als de hond gewoon netjes mee loopt met een gewone halsband, is er niks ergs aan een halsband en is er verder geen druk.
Bij een prikband zitten de prikkers altijd in de nek. Honden kunnen dan wel een dikkere nek hebben, maar het lijkt me stug dat ze er niks van voelen (anders zou het natuurlijk het gewenste effect niet hebben).
@limamambo; toen ik reed, reed ik niet met zweep en ook niet met sporen. Ik vind niet dat je een stroomdraadje kan vergelijken met zo'n riem. Of steeds een mep als de hond niet doet wat er gevraagd wordt.
Het is en blijft een hond. Dat wij nou zonodig pak werk met hem moeten doen, is onze zaak en daar mag de hond geen 'pijn' aan ondervinden, is mijn mening.
LimaMambo schreef:Nikki__ schreef:Ik denk niet dat ze vriendelijker zijn de gewone halsbanden hoor. Als de hond gewoon netjes mee loopt met een gewone halsband, is er niks ergs aan een halsband en is er verder geen druk.
Bij een prikband zitten de prikkers altijd in de nek. Honden kunnen dan wel een dikkere nek hebben, maar het lijkt me stug dat ze er niks van voelen (anders zou het natuurlijk het gewenste effect niet hebben).
@limamambo; toen ik reed, reed ik niet met zweep en ook niet met sporen. Ik vind niet dat je een stroomdraadje kan vergelijken met zo'n riem. Of steeds een mep als de hond niet doet wat er gevraagd wordt.
Het is en blijft een hond. Dat wij nou zonodig pak werk met hem moeten doen, is onze zaak en daar mag de hond geen 'pijn' aan ondervinden, is mijn mening.
Nikki__ schreef:Nee, wij hebben pakwerk uitgevonden, omdat we denken dat onze hond dat nodig heeft.
Zou dit niet bestaan, zouden alle herder dan maar depri zijn en overactief? Nee, want wij verzinnen gewoon weer iets anders wat we met de hond kunnen doen.
Oh, de hond wordt wel erg enthausiast. oliebol, ja dan maar hulpstuk nummer 5894, dan kan de hond zijn leuke spelletje blijven doen.
Ik kan mijn kind ook aanleren dat de kleur groen, blauw heet. Wil toch ook niet zeggen dat t leuk voor t kind is, omdat ik het aanleer?
Yamcha schreef:Nikki__ schreef:Nee, wij hebben pakwerk uitgevonden, omdat we denken dat onze hond dat nodig heeft.
Zou dit niet bestaan, zouden alle herder dan maar depri zijn en overactief? Nee, want wij verzinnen gewoon weer iets anders wat we met de hond kunnen doen.
Oh, de hond wordt wel erg enthausiast. oliebol, ja dan maar hulpstuk nummer 5894, dan kan de hond zijn leuke spelletje blijven doen.
Ik kan mijn kind ook aanleren dat de kleur groen, blauw heet. Wil toch ook niet zeggen dat t leuk voor t kind is, omdat ik het aanleer?
MIjn DH doet geen pakwerk, maar houdt wel van het leven. Overactief is hij ook niet (meer)
Maar ja, die van mij is 11, dus het werd ook wel tijd dat meneer wat rustiger zou worden.
Toch moet ik hem nog altijd bezig houden, hij vindt sporten heel, heel tof, maar dat mag wat hem betreft ook best hardlopen zijn
@ arnjojo: de vergelijking van een hond met een mens slaat echt nergens op. Jij loopt ook niet met een stok in je mond, wel?
En jij gaat ook geen grote koeiebotten eten, toch? Of de kattenbak leeg eten als baasje niet kijkt?
Jij gaat ook niet aan de kont van een ander ruiken, of wel?
Ik ben ook geen fan van prikbanden, maar iemand zo uitschelden gaat mij te ver. Wilawander weet volgens mij heel goed waar ze mee bezig is, alleen denk ik dat ze het ook zonder prikband best zou kunnen
Maar zij is zeker een hondenmens, en ze weet waar ze het over heeft, in tegenstelling tot jou
Iets beleefdere toon aanslaan zou geen overbodige luxe zijn
arnjojo schreef:wilawander ding je bent echt gek! denk is na. 1 ik had het niet tegen jouw ik reageerde op het bericht van de TS!!! ten tweede goede assistente dierenarts zou je beter moeten weten! Je zegt alles zo goed te weten maar het belang van een hond weet je niet eens wat het is. Honden horen niet op die manier opgevoed te worden en sterker nog als hij je grijpt respect voor die hond!! ik hang jouw ook niet aan een ketting!
Dat hij vriendelijker is dan een gewone halsband ???? waar leef jij???
Wilawander schreef:Aangezien honden bij het pakwerk in de leerfase nog wel eens in de lijn willen gaan hangen. Zou de schade daar al gauw te zien zijn. daar ik dat mijn honden wil besparen dragen ze een prikband. Dus is een stuk vriendelijker/gezonder als een andere band. Trekt de hond niet dan voelt hij helemaal niks. Dat is mijn mening en ervaring, mede als dierenartsassistente. (Vroeger hadt ik ook een andere mening wat prikbanden betreft, maar door ervaring weet ik nu wel beter).
Nikki__ schreef:Lia_ schreef:[img]http://inlinethumb09.webshots.com/42760/2982300100103343771S600x600Q85.jpg
Hier een foto van Jesse tijdens een training, ze weet dat als ze 1 stap te ver naar voren komt direct een goede tik krijgt met de thyleenbuis.
Ziet ze er bang of onzeker uit????
Absoluut niet, ze is gewoon enthousiast aan het werk
Zullen we jouw dan ook maar een mep geven als je niet gelijk doet wat we zeggen?
Zo ziet de hond er rustig uit, maar zou nou wel eens een foto willen zien hoe de hond is als hij daadwerkelijk een mep krijgt met die buis.
Achterlijk gedoe.
Citaat:Maar, ff heel flauw, met de strenge en consequente aanpak die Lia voert, heeft ze geen ptoblemen met honden die een kat willen pakken tijdens het eten of dat soort gezeik. Haar honden weten waar ze aan toe zijn, en gedragen zich daarnaar....
En geloof me, een honddie zn plek weet heeft het een stuk makkelijker dan een hond die altijd in onzekerheid verkeert.
tantjeuh schreef:Ja, beter een prikband met een strenge juiste opvoeding, dan een gewone band zonder opvoeding. Daar maak je je hond veel gelukkiger mee.