Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sjapaz schreef:Wat ik overigens nog wel even wilde zeggen: als het steriliseren door bijdragen van overheid/gemeente een stuk goedkoper werd gemaakt, zouden denk ik meer mensen met hun dieren naar de DA gaan!! Wij hebben twee kittens en willen ze erg graag laten steriliseren, houden ze nu noodgedwongen binnen in de hoop dat ze niet ontsnappen, want we meoten wel even in totaal voor twee poezen 200 euro dokken, daar moeten we echt kijhard voor sparen!
Sjapaz schreef:Wat ik overigens nog wel even wilde zeggen: als het steriliseren door bijdragen van overheid/gemeente een stuk goedkoper werd gemaakt, zouden denk ik meer mensen met hun dieren naar de DA gaan!! Wij hebben twee kittens en willen ze erg graag laten steriliseren, houden ze nu noodgedwongen binnen in de hoop dat ze niet ontsnappen, want we meoten wel even in totaal voor twee poezen 200 euro dokken, daar moeten we echt kijhard voor sparen!
_janet_ schreef:Sjapaz schreef:Wat ik overigens nog wel even wilde zeggen: als het steriliseren door bijdragen van overheid/gemeente een stuk goedkoper werd gemaakt, zouden denk ik meer mensen met hun dieren naar de DA gaan!! Wij hebben twee kittens en willen ze erg graag laten steriliseren, houden ze nu noodgedwongen binnen in de hoop dat ze niet ontsnappen, want we meoten wel even in totaal voor twee poezen 200 euro dokken, daar moeten we echt kijhard voor sparen!
Wat doe je dan in de vredes naam met katten?
Dat weet je toch van te voren?
Sorry hoor, maar om dit soort dingen kan ik zo boos worden.
HBVisser schreef:Hier hebben we ook een pot. We sparen elke maand een bepaald bedrag en daarvan worden alle onvoorziene kosten betaald. Op deze rekening staat ten allertijde geld voor noodgevallen.
Wij hebben zo ongeveer een abbonement bij de DA. Twee weken geleden heb ik het hele spul de oren schoon laten maken omdat er 1 van mijn huisdieren begon met oren krabben. Om mijt uit te sluiten heb ik ze allemaal laten maar behandelen want dat is zo besmettelijk als de pest. En anders blijf je aan de gang.
Vanmiddag kan ik weer want Sorry (hondje) heeft een zere achterpoot sinds gisteren en ze wil er niet eens op staan. Ik ben minimaal 2 keer per maand of zo bij de DA. Elke keer is er wel een die er wat heeft. Vorige maand een kat met een keelontsteking. Toen heeft de DA me leren spuiten want pillen is niets voor die kat. Die schiet helemaal in de stress, dus moest ik 3 dagen AB spuiten.
Verder is alles waar ik niet mee wil fokken geholpen. Behalve onze Bullmastiff want daar zit een prachtig papier bij en ze groeit uit tot een mooi hondje. Als ze 18 maanden is wordt ze gekeurd en als er ook maar 1 ding niet in orde is om mee te fokken zal zij ook geholpen worden.
Enne Yamcha, we zijn het misschien niet over alles eens maar dit dan wel weer. Vind ik leuk!
Quellian schreef:Maar volgens mij houden veel DA's een kortingsactie op dierendag, maar helemaal zeker weten doe ik dat niet.
Sjapaz schreef:begrijp me niet verkeerd hoor, we laten ze wel degelijk gewoon helpen!! en we hebben ook al lang geleden ervoor gespaard. Ze zijn nu net 6 maanden, en gaan volgende week voor sterilisatie en chip.
Neemt niet weg dat het wel gigantisch veel geld blijft, en we nu wel gelijk ons reservepotje weer op hebben. en wij hebben ouders waar we op terug kunnen vallen, als ze iets hebben en we hebben niet genoeg geld opgespaard nog, dan schieten zij ons bij, dus er zal ze nooit iets te kort komen! We weten zeker wel waar we aan zijn begonnen, en ze krijgen alleen het beste. De reden dat wij nu wat krap zitten is omdat we net samenwonen en veel spaargeld dus in de inboedel zit, maar langzaam gaat het weer omhoog en krijgen we weer meer te besteden.
Maar ik bedoel gewoon dat het wel erg duur blijft, hoe dan ook. En ik dnek dat dat voor veel andere mensen wel een reden is om te denken ach, laat maar, gaat vast wel goed. En daar zullen veel kittens vandaan komen.... Als door subsidies sterilisatie goedkoper was, zouden denk ik meer mensen die wel een dier nemen in de 'lagere' kant van de samenleving, de mensen die minder te besteden hebben, wel hun dier laten helpen. Helaas denkt nu eenmaal neit iedereen daarover na zodra ze dieren nemen, maar willen ze gewoon graag een huisdier, en gaan ze later pas verder kijken. En dan laten ze mevrouw de poes of meneer de kater gewoon maar op straat banjeren, onbeschermd, omdat ze geen geld hebben om ze te laten helpen.