Politie schiet hond neer - update pag. 14

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Quinzy

Re: De politie, uw vriend? Ik dacht het niet...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:54

Wat vreeselijk.
Mensen op zondag is geen krant en het is gisteren pas gebeurd. Maandag zal het wel in de kranten te lezen zijn vermoed ik.
Ik hoop echt dat dit niet zonder gevolgen blijft dat kan toch gewoon niet ? Je maatje je alles zomaar een kogel door de kop mijn maag draaid bij de gedachte Boos!

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 21:55

Ik ben niet stug en in mn post hierboven zeg ik ook niets over een slapende hond. Ik vermeld alleen even wat er zou gedaan geweest zijn als het hier om vb een Labrador ging en niet om een Am-staff Knipoog

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:56

Ik vind het moeilijk oordelen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die agent heeft gedacht 'hé een hond, laat ik er eens op schieten..'. Dat lijkt me sterk..

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 21:59

gelukkig is een staff met papieren niet verboden dus maakt dit 0.0 verschil Knipoog waarneer we over een pitbull hadden gesproken had je die uitspraak kunnen doen Knipoog nu niet.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:01

Quinzy schreef:
Wat vreeselijk.
Mensen op zondag is geen krant en het is gisteren pas gebeurd. Maandag zal het wel in de kranten te lezen zijn vermoed ik.
Ik hoop echt dat dit niet zonder gevolgen blijft dat kan toch gewoon niet ? Je maatje je alles zomaar een kogel door de kop mijn maag draaid bij de gedachte Boos!

Op de internetsites komen wel artikelen Lachen

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:01

smurffie schreef:
gelukkig is een staff met papieren niet verboden dus maakt dit 0.0 verschil Knipoog waarneer we over een pitbull hadden gesproken had je die uitspraak kunnen doen Knipoog nu niet.

Tja, hoeveel agenten zien het verschil? Daar vind ik dan nog wel een kern van geloofwaardigheid in zitten. Maar de rest van het verhaal klopt gewoon voor geen meter.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:03

verschil is toch goed zichtbaar omdat die mensen daarvoor ook een curses hebben gehad Knipoog

Ansofie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:06

Redrumfox schreef:
Ik vind het moeilijk oordelen. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat die agent heeft gedacht 'hé een hond, laat ik er eens op schieten..'. Dat lijkt me sterk..

Dat vind ik ook. Ik vind het allemaal té absurd gewoon.. ik kan er niet bij dat iemand zoiets zou doen ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:08

In Belgie is geen RAD wetgeving dus dat staat hier los van.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:09

idd dat heeft hier niets mee te maken.
hopen dat er snel duidelijkheid komt

Trammelanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:18

Pfoew ik moest gewoon huilen zeg. Dit is echt belachelijk gewoon! Tegenwoordig weten agenten niet eens meer wat een pitbull is, elke hond die er een klein beetje op lijkt is meteen argressief en moet worden neergeschoten! Hier hebben we eens gezegd dat onze hond een pitbull was, nou, de agent kreeg GROTE ogen terwijl het gewoon een Mastino x Stafford is (en er zit vast nog wel herder in)

In de tijd dat mn vriend vastzat, en mensen op de hond pasten (een stafford) is die bekogeld door kleine kinderen met stenen, heeft de buurman de politie gebeld die niet was gekomen, hebben de kinderen het tuinhekje omgeschopt waardoor de hond erachteraan is gegaan en er eentje heeft gebeten. Daarna ging ie rustig liggen op een grasveldje, en ja hoor daar vlogen de kogels, eerst voor zn linkerlong, daarna door zn poot en daarna door zn kop.. Blijkt dus dat die kids met zulke grote keien hadden gegooid dat de hersens van de hond bloot lagen door de verwondingen. Een heel verhaal in de Tubantie over 'argressieve pitbull' waarna mn vriend een klacht heeft ingedient.. komt er 2maand later een ieniemienie klein stukkie in de krant met het ware verhaal... Té bizar voor woorden!

Vie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:25

Ik heb even alles gelezen en begrijp dat er twee kanten aan een verhaal zitten. Vind het dus ook een beetje vaag.

Maar als ik simplistisch denk.
Stel dat de hond niet lag te slapen, maar dus (al dan niet aanvallend) rondliep. Aan het schot in de zetel te zien, was het wel op eigen terrein. Als de hond zich dan aanvallend opstelt, vind ik dat eigenlijk niet meer dan logisch, het is zijn territorium. Elke gemiddelde hond zou in het holst van de nacht reageren als er 'vreemden' op ZIJN terrein komen, dat doet zelfs mijn schoothondje... Indien het dus echt op eigen terrein is, vind ik het helemaal not done. Volgens het andere artikel hebben ze zich terug moeten trekken in hun auto, wel was daar dan blijven zitten en had rustig het nr. gezocht en die mensen verwittigd.

Een telefoonnr. opzoeken kunnen ze hier best wel goed als je geluidsoverlast veroorzaakt of iets dergelijks, dus voor een hond zal dat ook best wel kunnen. Knipoog

Dat er geen PV opgestelt is, maakt het toch ook wel vreemd naar de kant van de politie toe.

Over dat de hond lag te slapen, tsja, als niemand het heeft gezien, dan kan niemand het zeggen. Da's logisch...

Maar ja, ik ben van mening dat hier wel meer bizarre dingen gebeuren in België. Wil niet zeggen dat ik iedereen over één kam scheer, er zitten een hoop fijne mensen tussen, maar ook een hoop minder fijne en bekwame mensen tussen...

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 22:29

Vie schreef:
Ik heb even alles gelezen en begrijp dat er twee kanten aan een verhaal zitten. Vind het dus ook een beetje vaag.

Stel dat de hond niet lag te slapen, maar dus (al dan niet aanvallend) rondliep. Aan het schot in de zetel te zien, was het wel op eigen terrein. Als de hond zich dan aanvallend opstelt, vind ik dat eigenlijk niet meer dan logisch, het is zijn territorium. Elke gemiddelde hond zou in het holst van de nacht reageren als er 'vreemden' op ZIJN terrein komen, dat doet zelfs mijn schoothondje... Idd, doen mijn honden ook! Indien het dus echt op eigen terrein is, vind ik het helemaal not done. Volgens het andere artikel hebben ze zich terug moeten trekken in hun auto, wel was daar dan blijven zitten en had rustig het nr. gezocht en die mensen verwittigd. Wat ik eerder dus ook al had vermeld. Zij zaten veilig in hun auto en konden gerust naar de centrale bellen voor een telefoonnr.
Een telefoonnr. opzoeken kunnen ze hier best wel goed als je geluidsoverlast veroorzaakt of iets dergelijks, dus voor een hond zal dat ook best wel kunnen. Knipoog

Dat er geen PV opgestelt is, maakt het toch ook wel vreemd naar de kant van de politie toe.

Over dat de hond lag te slapen, tsja, als niemand het heeft gezien, dan kan niemand het zeggen. Da's logisch... Er is wél een schot in de zetel, dus de hond moet daar iig geweest zijn of gezeten/gelegen hebben

Maar ja, ik ben van mening dat hier wel meer bizarre dingen gebeuren in België En niet altijd kleine dingetjes Rolleyes Wil niet zeggen dat ik iedereen over één kam scheer, er zitten een hoop fijne mensen tussen, maar ook een hoop minder fijne en bekwame mensen tussen...

Ik leg me hierbij volledig neer Ja

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:31

Maar als eigenaar moet je altijd de controle over je hond kunnen krijgen. Een hond die zijn eigen terrein sterk verdedigt, hoort imo niet alleen buiten zonder een afsluiting rond het terrein. Voor hetzelfde geld rent daar een kind (ok, niet op dit uur 's nachts misschien) naartoe om het te aaien en met het resultaat dat het kind levenslang verwond is of erger...

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:33

Vie schreef:

Stel dat de hond niet lag te slapen, maar dus (al dan niet aanvallend) rondliep. Aan het schot in de zetel te zien, was het wel op eigen terrein. Als de hond zich dan aanvallend opstelt, vind ik dat eigenlijk niet meer dan logisch, het is zijn territorium. Elke gemiddelde hond zou in het holst van de nacht reageren als er 'vreemden' op ZIJN terrein komen, dat doet zelfs mijn schoothondje... eens, doet mijn schoothondje ook.Indien het dus echt op eigen terrein is, vind ik het helemaal not done. Volgens het andere artikel hebben ze zich terug moeten trekken in hun auto, wel was daar dan blijven zitten en had rustig het nr. gezocht en die mensen verwittigd.

Dat er geen PV opgestelt is, maakt het toch ook wel vreemd naar de kant van de politie toe.dit maakt dat het verhaal niet KAN kloppen Lachen gezien de eigenaren een PV op kunnen zetten Knipoog, dan maakt het niks uit of dat tegen de politie is de ja of de nee Knipoog

Over dat de hond lag te slapen, tsja, als niemand het heeft gezien, dan kan niemand het zeggen. Da's logisch...

Maar ja, ik ben van mening dat hier wel meer bizarre dingen gebeuren in België. Wil niet zeggen dat ik iedereen over één kam scheer, er zitten een hoop fijne mensen tussen, maar ook een hoop minder fijne en bekwame mensen tussen...

en dan nog even over dat schot op de stoel, ik zie nergens op de stoel eigelijk bloed?

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 22:36

Ok, daar heb je een punt.

Maar een kind moet niet onbevoegd op vreemde mensen hun terrein mét hond lopen.
Ik heb een Teckel, maar daar moet een kind ook niet aankomen, want die bijt ook. En ik wéét dat en zal altijd zeggen tegen een aankomend king dat ie niet aan het hondje mag komen.
Ik weet dat mn Teckel een hoog knuffelgehalte heeft voor kinderen, maar hij weet dat niet en moet dan ook niet van kleine kinderen weten.

smurffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:37

Tieneke schreef:
Maar als eigenaar moet je altijd de controle over je hond kunnen krijgen. Een hond die zijn eigen terrein sterk verdedigt, hoort imo niet alleen buiten zonder een afsluiting rond het terrein. Voor hetzelfde geld rent daar een kind (ok, niet op dit uur 's nachts misschien) naartoe om het te aaien en met het resultaat dat het kind levenslang verwond is of erger...

eigen terrein is eigen terrein, zolang het dier enkel ZIJN terrein beschermt, mag het dier daarbinnen aanvallend opstellen en bij bedreiging uitvallen. Knipoog , gezien een persoon die geen toegang heeft van zijn eigenaren om erop te komen, er ook niet welkom is Knipoog
daar is het nou juist de waakhond voor Knipoog , om aan te slaan en indringers buiten te houden .

daarom is het nou juist zo leuk om kinderen en onder toezicht te houden, en op te voeden Ja

Amigo_tje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-08 22:38

smurffie schreef:
Vie schreef:

Stel dat de hond niet lag te slapen, maar dus (al dan niet aanvallend) rondliep. Aan het schot in de zetel te zien, was het wel op eigen terrein. Als de hond zich dan aanvallend opstelt, vind ik dat eigenlijk niet meer dan logisch, het is zijn territorium. Elke gemiddelde hond zou in het holst van de nacht reageren als er 'vreemden' op ZIJN terrein komen, dat doet zelfs mijn schoothondje... eens, doet mijn schoothondje ook.Indien het dus echt op eigen terrein is, vind ik het helemaal not done. Volgens het andere artikel hebben ze zich terug moeten trekken in hun auto, wel was daar dan blijven zitten en had rustig het nr. gezocht en die mensen verwittigd.

Dat er geen PV opgestelt is, maakt het toch ook wel vreemd naar de kant van de politie toe.dit maakt dat het verhaal niet KAN kloppen Lachen gezien de eigenaren een PV op kunnen zetten Knipoog, dan maakt het niks uit of dat tegen de politie is de ja of de nee Knipoog

en dan nog even over dat schot op de stoel, ik zie nergens op de stoel eigelijk bloed?

Daar hebben we het al veel over gehad. Ik zeg dat ik bloed zie, andere zeggen van niet. Dit is, denk ik, eindeloos Verward

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:39

Tieneke schreef:

sorry als ik dit verkeert zie.
is dit om het om een stafford gaat of had je dat ook gezegd als het een poedel ofzo was.
is niet aanvallend

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:39

Klopt, een kind moet dat niet doen. Maar het gebeurt wel, al moeten de ouders daar beter op letten. En als je weet dat je hond defensief is, dan moet je imo er voor zorgen dat je hond binnen een omheining loopt. Ook een waakhond zit bijna altijd (nog nooit anders gezien) binnen afgesloten terrein. Als je hond zo defensief is, hoe kan je er dan op vertrouwen dat hij niet agressief kan worden?

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:40

ik denk dat ze het niet zozeer bedoeld naar de stafford toe,maar naar elke type hond die zou kunnen uitvallen en een kind verwonden

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:40

bedoeld

Tieneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:41

Ik zeg dat helemaal niet omdat het om een stafford gaat Verward Dan had ik het ras wel genoemd.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:43

smurffie schreef:
Tieneke schreef:

eigen terrein is eigen terrein, zolang het dier enkel ZIJN terrein beschermt, mag het dier daarbinnen aanvallend opstellen en bij bedreiging uitvallen. Knipoog , gezien een persoon die geen toegang heeft van zijn eigenaren om erop te komen, er ook niet welkom is Knipoog
daar is het nou juist de waakhond voor Knipoog , om aan te slaan en indringers buiten te houden .

daarom is het nou juist zo leuk om kinderen en onder toezicht te houden, en op te voeden Ja

Daar is laatst nog een hele discussie over geweest, maar juridisch gezien klopt dat dus niet. Goed, dat is behoorlijk off-topic, maar jouw hond mag ook op jouw terrein geen schade aan een ander aanrichten, tenzij het noodweer is. Voor alle andere schades ben jij aansprakelijk.

babbii_lief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-08 22:44

Snoevie ok dat geloof ik wel
maar ik geloof dat er geen slechte honden bestaan .
Maar dat de mensen een hond slecht maakt.
niet allemaal natuurlijk
Ik heb zelf ook 1 stafford.(met papieren)
en heb een pitbull gehad toen het nog legaal was.
en die deed niks verkeerds heel lief beest was dat.