Ik heb even alles gelezen en begrijp dat er twee kanten aan een verhaal zitten. Vind het dus ook een beetje vaag.
Maar als ik simplistisch denk.
Stel dat de hond niet lag te slapen, maar dus (al dan niet aanvallend) rondliep. Aan het schot in de zetel te zien, was het wel op eigen terrein. Als de hond zich dan aanvallend opstelt, vind ik dat eigenlijk niet meer dan logisch, het is
zijn territorium. Elke gemiddelde hond zou in het holst van de nacht reageren als er 'vreemden' op ZIJN terrein komen, dat doet zelfs mijn schoothondje...
Idd, doen mijn honden ook! Indien het dus echt op eigen terrein is, vind ik het helemaal not done. Volgens het andere artikel hebben ze zich terug moeten trekken in hun auto, wel was daar dan blijven zitten en had rustig het nr. gezocht en die mensen verwittigd.
Wat ik eerder dus ook al had vermeld. Zij zaten veilig in hun auto en konden gerust naar de centrale bellen voor een telefoonnr.Een telefoonnr. opzoeken kunnen ze hier best wel goed als je geluidsoverlast veroorzaakt of iets dergelijks, dus voor een hond zal dat ook best wel kunnen.

Dat er geen PV opgestelt is, maakt het toch ook wel vreemd naar de kant van de politie toe.
Over dat de hond lag te slapen, tsja, als niemand het heeft gezien, dan kan niemand het zeggen. Da's logisch...
Er is wél een schot in de zetel, dus de hond moet daar iig geweest zijn of gezeten/gelegen hebbenMaar ja, ik ben van mening dat hier wel meer bizarre dingen gebeuren in België
En niet altijd kleine dingetjes
Wil niet zeggen dat ik iedereen over één kam scheer, er zitten een hoop fijne mensen tussen, maar ook een hoop minder fijne en bekwame mensen tussen...