De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

EileenP

Re: De gevolgen van 'de kat hoort lekker los buiten'

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:30

Zo kan je het zien ja, maar ik zei al, je kent mijn kat niet, het is een echte kater maar zo gedraagt hij zich niet.
hij licht het grootste deel van de dag binnen te slapen(zoals veel katten/poezen natuurlijk) en als we de honden uit gaan laten gaat hij mee. voor de rest eet en slaapt hij eigenlijk. En nee, ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat hij nog nooit een kat heeft gedekt! Daar heb je heus gelijk in, maar snap je ook wat ik bedoel?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:32

Sorry, nee.... maar ik begrijp niemand uit de stad die zijn kat zomaar los laat lopen. Zal wel aan mij liggen Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:33

nee, ik snap er in ieder geval helemaal niets van. Castreren is nou typisch zo'n geval van: baat het niet dan schaad het niet. Het kost de kat helemaal niet, je doet er alleen maar goed mee.
Er is helemaal geen EEN reden om een kater niet te castreren.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:33

EileenP schreef:
En al zou onze kat wel een poes gedekt hebben, waar de eigenaar het niet mee eens zou zijn. Zouden wij zeker (mee)betalen aan een onderzoek of iets.
Daarna zouden we hem ook wel laten casteren hoor.

Krom, en een beetje mosterd na de maaltijd. Als je een kater hebt, die zonder verdere voorzorgsmaatregelen los rondloopt, kun je er wel vanuit gaan dat die zijn edele delen her en der gebruiken zal ook. Zit in de aard van het beessie, weet je wel? Beetje egoistisch om dat dan maar gewoon te laten gebeuren, zo lang jij er maar geen weet van hebt.

EileenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:34

Stad?
Wij wonen nou niet echt in zo'n drukken buurt hoor...

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:34

Als dit ging over een loslopende hengst in een gebied met veel merries, waaronder hele dure fokmerries had ook iedereen gevonden dat de ballen eraf moesten en weet k het wat... Waarom bij katten dan niet?

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:35

EileenP schreef:
Stad?
Wij wonen nou niet echt in zo'n drukken buurt hoor...

Ik wel... Knipoog

o_mariska_o

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:38

wij hebben het ook gehad, maar dan met onze ongeholpen hond. onze zat netjes in het hok met omheining en de ongeholpen buurhond heeft onze hond gedekt. hij is dwars door de omheining heen gegaan waardoor onze andere hond is ontsnapt en een kip op heeft gegeten.. wij zijn met onze gedekte hond naar de dierenarts gegaan, en jawel, ze was zwanger.. ze heeft van die spuiten gehad voor 200 euro om een miskraam te krijgen zegmaar.. de eigenaren van de hond hebben we kunnen achterhalen doordat we z'n chipnummer aan de dierenarts doorgegeven hebben, maar dat zal die kat vast niet hebben. de eigenaren van die hond betalen de dierenartskosten omdat zij hun hond meer dan 5 km van hun huis af hadden lopen en wij onze hond netjes in z'n hok.

ook wij zaten niet op pups te wachten omdat onze hond een bordeaux dog is en die andere hond een soort bennesender (hoe schrijf je dat?) en onze hond kon het qua gezondheid ook niet aan.

je kan de eigenaren dus wel laten betalen voor de da kosten en ik vind ook dat mensen wie hun dieren los laten lopen moeten zorgen dat ze geholpen zijn. ik vind dat honden uberhaupt niet los horen te lopen, maar voor katten ligt dat anders. die hond is nu trouwens wel gecastreerd Haha!

EileenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:39

Vjestagirl schreef:
Als dit ging over een loslopende hengst in een gebied met veel merries, waaronder hele dure fokmerries had ook iedereen gevonden dat de ballen eraf moesten en weet k het wat... Waarom bij katten dan niet?

Dan zou ik ook zeggen van wel, maar dit is iets heel anders, een kat die 99% van de dag binne is maar wel naar buiten mag maar meestal niet wil omdat die gewoon lui is, vind ik niet dat die geholpen hoeft te worden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:40

EileenP schreef:
Zo kan je het zien ja, maar ik zei al, je kent mijn kat niet, het is een echte kater maar zo gedraagt hij zich niet.
hij licht het grootste deel van de dag binnen te slapen(zoals veel katten/poezen natuurlijk) en als we de honden uit gaan laten gaat hij mee. voor de rest eet en slaapt hij eigenlijk. En nee, ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat hij nog nooit een kat heeft gedekt! Daar heb je heus gelijk in, maar snap je ook wat ik bedoel?

Ik denk dat jij bedoelt dat je er momenteel ZELF lekker geen last van hebt en dat het dus wel fijn is zo Lachen En dan denk ik nog steeds dat jij gewoon niet je verantwoordelijkheid opneemt. Jouw kater is mss wel zo lui omdat hij veel vriendinnetjes heeft. Eén poes dekken is al genoeg elende veroorzaken... Ik zou je maar wat graag eens meenemen naar plaatsen waar veel zwerfkatten zitten, ziek en zieltogend vaak. Ik zou je willen tonen wat sommige mensen doen met ongewenste kittens. Ik wil je meenemen naar particuliere en openbare asielen.
En als je dan eigenlijk nog altijd zegt: Ach... mijn kater mag best zo rondlopen...
Dan hoor jij imo bij die groep mensen die maar beter geen katten zou houden.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:41

EileenP schreef:
Wij hebben ook een echte kater, doet niks in huis, iedereen in de buurt ken hem en we hebben er nog nooit last mee gehad.

je slaat de spijker op de kop...
Als jullie er zelf maar geen last van hebben hé OK dan! .. Want tjah, jij hebt een kater, die komt niet thuis met jonkies.. Jij brengt ze niet naar het asiel, of gooit ze in een put...
Heb je dan echt totaal geen last van je geweten?

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:41

Ze spaart toch maar lekker 45 euro uit toch? Knipoog

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:42

Ik vraag me af hoe oud je bent Eileen? En dan niet om heel banketstaaf over te komen, maar heb jij het voor het zeggen over die kat of ouders?

Poosje81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-08 15:44

Totdat iemand aan de deur staat met een DA rekening Knipoog

Ik lees op werk trouw mee hoor Clown

EileenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:45

poes schreef:
EileenP schreef:

Ik denk dat jij bedoelt dat je er momenteel ZELF lekker geen last van hebt en dat het dus wel fijn is zo Lachen En dan denk ik nog steeds dat jij gewoon niet je verantwoordelijkheid opneemt. Jouw kater is mss wel zo lui omdat hij veel vriendinnetjes heeft. Eén poes dekken is al genoeg elende veroorzaken... Ik zou je maar wat graag eens meenemen naar plaatsen waar veel zwerfkatten zitten, ziek en zieltogend vaak. Ik zou je willen tonen wat sommige mensen doen met ongewenste kittens. Ik wil je meenemen naar particuliere en openbare asielen.
En als je dan eigenlijk nog altijd zegt: Ach... mijn kater mag best zo rondlopen...
Dan hoor jij imo bij die groep mensen die maar beter geen katten zou houden.

Denk je nou echt dat het me niet kan schelen dat er véél en véél te veel zielige katten maar ook net zo goed andere beesten zijn die het slecht hebben?
NEE, helemaal niet!

maar als er gezecht word dat alle katten 'gewoon' casteert moetten worden, vind ik dat niet.
en dan gaat het er niet om dat ik wel of geen kat zou mogen hebben, ik heb het al meerdere keren gezecht maar je kan niet iemand beoordelen als je iemand niet kent. Dit is alleen een mening die ik geef en ik word meteen aangezien als iemand die geen kat mag hebben, dan ben je wel lekker makkelijk als je dat zomaar zegt.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:47

Ben ik net zo lekker makkelijk als iemand die vindt dat een loslopende kater niet gecastreerd hoeft te worden dan maar Lachen

EileenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:48

Maanling schreef:
Ik vraag me af hoe oud je bent Eileen? En dan niet om heel banketstaaf over te komen, maar heb jij het voor het zeggen over die kat of ouders?

jaja...bijna vijftien en nee me ouders, maar betekend dat dat ik niet mag zeggen wat ik vind?

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:48

ojawel hoor, ik vroeg het me gewoon af.

EileenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:50

poes schreef:
Ben ik net zo lekker makkelijk als iemand die vindt dat een loslopende kater niet gecastreerd hoeft te worden dan maar Lachen

volgens mij denk je dat ik in het algemeen tegen het castreren van katten ben?
Dat niet hoor! zeker niet zelfs

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:52

EileenP schreef:
Denk je nou echt dat het me niet kan schelen dat er véél en véél te veel zielige katten maar ook net zo goed andere beesten zijn die het slecht hebben?
NEE, helemaal niet!

maar als er gezecht word dat alle katten 'gewoon' casteert moetten worden, vind ik dat niet.
en dan gaat het er niet om dat ik wel of geen kat zou mogen hebben, ik heb het al meerdere keren gezecht maar je kan niet iemand beoordelen als je iemand niet kent. Dit is alleen een mening die ik geef en ik word meteen aangezien als iemand die geen kat mag hebben, dan ben je wel lekker makkelijk als je dat zomaar zegt.

En als je het ECHT iets kon schelen deed je er wat aan zodat die dingen mss niet zo veek meer gebeuren... Dorie toch... Het is zielig, je kunt er gewoon iets tegen doen maar ach gewoon op een forum schrijven dat je het wel erg vindt is ook al genoeg zeker...
Soit je weet het nu wel hoe ik erover denk en ik hoop dat je ouders van mening veranderen of dat je hem zelf laat castreren of hem niet meer los buiten laat. Echt waar.

Ik blijf erbij: alle loslopende katten moeten idd maar "gewoon" geholpen worden. Dat is MIJN mening, hoeft uiteraard niet de jouwe te zijn, kan ik tenminste om de tig jaar een kat uit het asiel halen.

EileenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:53

EileenP schreef:
poes schreef:

volgens mij denk je dat ik in het algemeen tegen het castreren van katten ben?
Dat niet hoor! zeker niet zelfs

ik probeer eigenlijk alleen te zeggen dat IK vind dat mensen te makkelijk zeggen ohwww we casteren hem wel.
Zo gewoon is dat toch niet?

Aradis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:53

Ik vind ook dat als je een kater hebt die je gewoon over straat laat lopen en waar je ook niet mee wilt fokken, gecastereerd hoort te worden.
Als je zelf een ongesterriliseerde poes op straat hebt lopen is dat jouw eigen verantwoording, als die word gedekt zit je zelf met het nestje en zadel je er niet iemand anders mee op. Maar als je kater alles wat los en vast zit loopt te dekken breng je anderen problemen en dat vind ik best wel aso!

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:55

Citaat:
ik probeer eigenlijk alleen te zeggen dat IK vind dat mensen te makkelijk zeggen ohwww we casteren hem wel.
Zo gewoon is dat toch niet?

Dat is het hem nou juist. Het is WEL gewoon. Het is zelfs de gewoonste zaak van de wereld. Zeker hier in NL.

Milly_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:56

EileenP schreef:
NEE, helemaal niet!

dus je bent zo'n persoon, aan de kant staan roepen "ooghhh sielugg" Maar wel zelf de oorzaak zijn?

EileenP

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-08 15:56

poes schreef:
EileenP schreef:
NEE, helemaal niet!

En als je het ECHT iets kon schelen deed je er wat aan zodat die dingen mss niet zo veek meer gebeuren... Dorie toch... Het is zielig, je kunt er gewoon iets tegen doen maar ach gewoon op een forum schrijven dat je het wel erg vindt is ook al genoeg zeker...
Soit je weet het nu wel hoe ik erover denk en ik hoop dat je ouders van mening veranderen of dat je hem zelf laat castreren of hem niet meer los buiten laat. Echt waar.

Ik blijf erbij: alle loslopende katten moeten idd maar "gewoon" geholpen worden. Dat is MIJN mening, hoeft uiteraard niet de jouwe te zijn, kan ik tenminste om de tig jaar een kat uit het asiel halen.

ik vind het goed dat je er zo over denkt, maar je kan niet van iedereen zomaar zeggen dat hij of zij het goed of juist helmaal fout doen. En zeg nou niet dat ik het niet erg vind voor katten die op straat leven ofzo, want dat is TOTAAL NIET waar!!