Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
EileenP schreef:En al zou onze kat wel een poes gedekt hebben, waar de eigenaar het niet mee eens zou zijn. Zouden wij zeker (mee)betalen aan een onderzoek of iets.
Daarna zouden we hem ook wel laten casteren hoor.
EileenP schreef:Stad?
Wij wonen nou niet echt in zo'n drukken buurt hoor...
Vjestagirl schreef:Als dit ging over een loslopende hengst in een gebied met veel merries, waaronder hele dure fokmerries had ook iedereen gevonden dat de ballen eraf moesten en weet k het wat... Waarom bij katten dan niet?
EileenP schreef:Zo kan je het zien ja, maar ik zei al, je kent mijn kat niet, het is een echte kater maar zo gedraagt hij zich niet.
hij licht het grootste deel van de dag binnen te slapen(zoals veel katten/poezen natuurlijk) en als we de honden uit gaan laten gaat hij mee. voor de rest eet en slaapt hij eigenlijk. En nee, ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat hij nog nooit een kat heeft gedekt! Daar heb je heus gelijk in, maar snap je ook wat ik bedoel?
EileenP schreef:Wij hebben ook een echte kater, doet niks in huis, iedereen in de buurt ken hem en we hebben er nog nooit last mee gehad.
poes schreef:EileenP schreef:Zo kan je het zien ja, maar ik zei al, je kent mijn kat niet, het is een echte kater maar zo gedraagt hij zich niet.
hij licht het grootste deel van de dag binnen te slapen(zoals veel katten/poezen natuurlijk) en als we de honden uit gaan laten gaat hij mee. voor de rest eet en slaapt hij eigenlijk. En nee, ik kan niet met 100% zekerheid zeggen dat hij nog nooit een kat heeft gedekt! Daar heb je heus gelijk in, maar snap je ook wat ik bedoel?
Ik denk dat jij bedoelt dat je er momenteel ZELF lekker geen last van hebt en dat het dus wel fijn is zoEn dan denk ik nog steeds dat jij gewoon niet je verantwoordelijkheid opneemt. Jouw kater is mss wel zo lui omdat hij veel vriendinnetjes heeft. Eén poes dekken is al genoeg elende veroorzaken... Ik zou je maar wat graag eens meenemen naar plaatsen waar veel zwerfkatten zitten, ziek en zieltogend vaak. Ik zou je willen tonen wat sommige mensen doen met ongewenste kittens. Ik wil je meenemen naar particuliere en openbare asielen.
En als je dan eigenlijk nog altijd zegt: Ach... mijn kater mag best zo rondlopen...
Dan hoor jij imo bij die groep mensen die maar beter geen katten zou houden.
Maanling schreef:Ik vraag me af hoe oud je bent Eileen? En dan niet om heel banketstaaf over te komen, maar heb jij het voor het zeggen over die kat of ouders?
poes schreef:Ben ik net zo lekker makkelijk als iemand die vindt dat een loslopende kater niet gecastreerd hoeft te worden dan maar
EileenP schreef:Denk je nou echt dat het me niet kan schelen dat er véél en véél te veel zielige katten maar ook net zo goed andere beesten zijn die het slecht hebben?
NEE, helemaal niet!
maar als er gezecht word dat alle katten 'gewoon' casteert moetten worden, vind ik dat niet.
en dan gaat het er niet om dat ik wel of geen kat zou mogen hebben, ik heb het al meerdere keren gezecht maar je kan niet iemand beoordelen als je iemand niet kent. Dit is alleen een mening die ik geef en ik word meteen aangezien als iemand die geen kat mag hebben, dan ben je wel lekker makkelijk als je dat zomaar zegt.
EileenP schreef:poes schreef:Ben ik net zo lekker makkelijk als iemand die vindt dat een loslopende kater niet gecastreerd hoeft te worden dan maar
volgens mij denk je dat ik in het algemeen tegen het castreren van katten ben?
Dat niet hoor! zeker niet zelfs
Citaat:ik probeer eigenlijk alleen te zeggen dat IK vind dat mensen te makkelijk zeggen ohwww we casteren hem wel.
Zo gewoon is dat toch niet?
EileenP schreef:Denk je nou echt dat het me niet kan schelen dat er véél en véél te veel zielige katten maar ook net zo goed andere beesten zijn die het slecht hebben?
NEE, helemaal niet!
maar als er gezecht word dat alle katten 'gewoon' casteert moetten worden, vind ik dat niet.
en dan gaat het er niet om dat ik wel of geen kat zou mogen hebben, ik heb het al meerdere keren gezecht maar je kan niet iemand beoordelen als je iemand niet kent. Dit is alleen een mening die ik geef en ik word meteen aangezien als iemand die geen kat mag hebben, dan ben je wel lekker makkelijk als je dat zomaar zegt.
poes schreef:EileenP schreef:Denk je nou echt dat het me niet kan schelen dat er véél en véél te veel zielige katten maar ook net zo goed andere beesten zijn die het slecht hebben?
NEE, helemaal niet!
En als je het ECHT iets kon schelen deed je er wat aan zodat die dingen mss niet zo veek meer gebeuren... Dorie toch... Het is zielig, je kunt er gewoon iets tegen doen maar ach gewoon op een forum schrijven dat je het wel erg vindt is ook al genoeg zeker...
Soit je weet het nu wel hoe ik erover denk en ik hoop dat je ouders van mening veranderen of dat je hem zelf laat castreren of hem niet meer los buiten laat. Echt waar.
Ik blijf erbij: alle loslopende katten moeten idd maar "gewoon" geholpen worden. Dat is MIJN mening, hoeft uiteraard niet de jouwe te zijn, kan ik tenminste om de tig jaar een kat uit het asiel halen.