[DISCUSSIE] Regeling Agressieve Dieren (RAD)

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wesseltje

Re: [DISCUSSIE] Regeling Agressieve Dieren (RAD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-08 23:34

ThePast03 schreef:
Wesseltje schreef:
Je kan ook gewoon een kopie van je stamboom bij hebben Knipoog

Dat is niet altijd voldoende dus ik zou het risico maar niet nemen. Knipoog

Ben nu 2 keer aangehouden, en geen probleem Knipoog

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 07:48

ik zou eerlijk gezegd ook dat risico niet willen nemen,mijn hond zou me te dierbaar zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 08:20

Toch mentaliteit he Lips are sealed

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 10:50

Snoevie schreef:
ik zou eerlijk gezegd ook dat risico niet willen nemen,mijn hond zou me te dierbaar zijn

Dat heb ik dus ook wel wat jij zegt....

heel gek maar als ik naar bepaalde plaatsen toega waarvan ik verwacht dat politie het aan mij kan gaan vragen dan neem ik de spullen van [***] dus mee.....
Nou valt een BM niet onder de RAD maargoed politieagenten zijn niet allemaal de slimste Knipoog

Wesseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 11:01

Ik heb altijd een kopie stamboom bij me, en zijn we ver van huis, altijd de originele stamboom.
Ik weet dat er een pasje is, maar naar mijn weten is dat meer voor de makkelijkheid, en die van de agenten waardoor ik ben aangehouden is een kopie stamboom genoeg, waar staat zwartop wit dan dat je een pasje bij je hoort te hebben?

Linda_E

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 15:05

naadje24 schreef:
Snoevie schreef:

Dat heb ik dus ook wel wat jij zegt....

heel gek maar als ik naar bepaalde plaatsen toega waarvan ik verwacht dat politie het aan mij kan gaan vragen dan neem ik de spullen van dammon dus mee.....
Nou valt een BM niet onder de RAD maargoed politieagenten zijn niet allemaal de slimste Knipoog

Dat is toch wel vaag eigenlijk want zover ik weet is de Pitbull gefokt uit Amerikaanse Staffordshire Bullterrier en een Bull Mastiff. Of zit ik er nu naast???

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 18:09

oei dat weet ik niet zeker eigenlijk,maarja om problemen te voorkomen,neem je toch je papieren gewoon mee.

weegt niks Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 22:03

Linda_E schreef:
heel gek maar als ik naar bepaalde plaatsen toega waarvan ik verwacht dat politie het aan mij kan gaan vragen dan neem ik de spullen van dammon dus mee.....

Dat is toch wel vaag eigenlijk want zover ik weet is de Pitbull gefokt uit Amerikaanse Staffordshire Bullterrier en een Bull Mastiff. Of zit ik er nu naast???

je wil ook niet weten in hoeveel honden pitbullbloed zit Knipoog
zelfs in politie honden.. juist om het sterke karakter van de pitbull

Ojajoh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-08 23:08

Linda_E schreef:

goede vraag zou ik na moeten zoeken dan...

MAAR de BM staat niet op de RAD lijst

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 12:02

Wesseltje schreef:
Ik heb altijd een kopie stamboom bij me, en zijn we ver van huis, altijd de originele stamboom.
Ik weet dat er een pasje is, maar naar mijn weten is dat meer voor de makkelijkheid, en die van de agenten waardoor ik ben aangehouden is een kopie stamboom genoeg, waar staat zwartop wit dan dat je een pasje bij je hoort te hebben?

Dat bedoel ik dus... Nergens staat dat je een pasje MOET hebben
Gewoon weer geldklopperij als je het mij vraagt Ja

griebels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-08 12:03

Linda_E schreef:

Uit de boxer Knipoog

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 16:36

Ik vraag me het volgende af:
hoeveel mensen kopen een Stafford/ Bullterrier/ etc... omdat ze dat een mooie, prettige hond vinden. En ervoor hebben gekozen, nadat ze zich goed hebben verdiept in het ras?
Want wanneer ik mensen met een dergelijke hond zie, zijn het heel vaak mensen/ veelal jongens-mannen die zo'n hond kiezen om zijn uiterlijk... dat er toch iets vervaarlijker uit ziet dan een tekkel.
Het wordt ingezet als een middel om indruk mee te maken en zo'n hond krijgt daarmee een beetje een 'Sjonnie', 'Tokkie', 'Aso' stempel.... Dat is jammer voor de betreffende hond.
Ik zie er niet vaak een geletterde man in pak mee lopen als je begrijpt wat ik bedoel?
Niet dat dat nu het verschil zou maken tussen een goed of slecht opgevoede hond, begrijp me niet verkeerd.
Maar wanneer zo'n hond in de handen terecht komt in de handen van het soort gastjes dat ik er vaak mee zie lopen, wordt het stukje agressie vaak juist gestimuleerd, dat vinden ze wel stoer... Deze honden krijgen daardoor de naam vaak in het bezit te zijn van 'asovolk', en ze kiezen daar zelf niet voor.

Natuurlijk weet iedereen dat een Stafford meer schade aanricht dan een chihuahua wanneer ie echt los gaat. Maar het is vooral 'de baas' die harder aangepakt zou moeten worden. Laat ze allemaal eerst maar een verplichte cursus doen voordat ze zo'n dier aanschaffen. Wanneer je er niet goed mee om kunt gaan, is zo'n hond nu eenmaal een moordwapen....

Ik heb het idee dat deze hond helaas populair is bij het 'verkeerde soort eigenaar'.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:35

dat is dus echt lang niet altijd het geval hoor,tenzij je de bokkers met zo'n hond ook tokkies vind.....

maar ik vind zeker dat je gelijk hebt in het feit dat de eigenaren aangepakt zouden moeten worden.

ik heb minder op met de rottweiler persoonlijk,die vind ik qua karakter minder fijn,hoewel ik mensen ken die weg van het ras zijn.
ieder zn voorkeur he

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:37

Inderdaad Ninx ....de hond wordt meestal aangeschaft door die stoertjes om hun eigen ego een beetje op te krikken. Inderdaad jammer voor het ras misschien. Uitzonderingen daargelaten natuurlijk Schijnheilig

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 17:40

niet misschien,het is zeker jammer en ook triest.
omdat het als ze normaal opgevoed worden net als ieder ander dier,ook super leuke huisdieren zijn,voor de mensen met een voorkeur voor een trouwe energieke en betrouwbare hond.

het zijn die 'tokkies' die er de foute exemplaren van maken.

jullie overdrijven wel,met 'uitzonderingen',maar inderdaad,meeste mensen willen er alleen stoer mee doen.
maar dus lang niet altijd,er zijn ook normale mensen bij.

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:11

Maar een hond neem je toch ook voor een groot deel om zijn uiterlijk? Ik ga echt geen hond zoeken die ik oerlelijk vind maar zo'n leuk karakter heeft, er is genoeg keus tegenwoordig, je kunt ook een hond zoeken die een leuk karakter heeft en er goed uitziet.
Waarom denk je dat ik een Duitse Dog heb?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:48

Ik zie toch vrij weinig "uiterlijk beschaafde mensen" met een dergelijke hond, sorry.
Meestal is het toch wel een bepaald type mens Nagelbijten / Gniffelen

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 18:51

Daar heb je wel gelijk in ja, maar blijkbaar houden zulke mensen van dat soort hond. Overigens heb ik ook genoeg normale mensen gezien die staffords hebben.
Ik reageerde meer op het feit dat de honden er stoer uit vinden, dat trekt toch een bepaald soort mensen aan, mensen die houden van stoere honden.

CherokeeChum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:38

faye schreef:
Ik zie toch vrij weinig "uiterlijk beschaafde mensen" met een dergelijke hond, sorry.

Jemig de pemig,,uiterlijk beschaafde mensen'' zijn dit vaak juist niet....

Getuige alleen al de hier door Slimmerik en Faye geventileerde vooroordelen No Cheer
Imo ,weinig beschaafd.
Beschaafde mensen zijn niet bekrompen,pogen geen stemming te maken,en zijn niet bevooroordeeld.

By the way,wat is er mis met stoer? Sinds wanneer is dat synoniem met asociaal?

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:43

CherokeeChum schreef:
.

Wat heeft het voor een zin om de realiteit mooier te maken?
Omdat sommige mensen zich blijkbaar aangesproken voelen? Behoren ze niet tot die groep vraag ik mezelf af waarom ze zich aangesproken voelen.

Zelfs op shows herkent iedereen ze altijd ook al hebben ze op dat moment de hond niet bij zich en wat op straat loopt is een heel stukje erger.

Natuurlijk zijn er uitzonderingen, maar dat zijn helaas echt uitzonderingen.
De rassen zouden veel beter verdienen imho.

Overingens zie ik bij de kruisingen weinig stoere honden al denken de bazen van wel, de meeste zijn onzeker en vind ik eerder triest dan stoer.
Het uiterlijk vind ik ook alles behalve stoer, maar mensen willen dat wel graag zien zo blijkbaar.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:49

echt uitzonderingen is zwaar overdreven,maar helaas is het waar dat bepaalde mensen zo'n dier hebben voor het stoer.

er zijn ook zat mensen die een hond gewoon uit liefhebberij houden,en dat zijn er heus niet zo weinig.

wij hadden een pitbull omdat die op ons pad kwam(geen zorgen,dat was voor 93)omdat zij niet goed kon opschieten met de pitbull van mijn oom.
wij zijn geen 'tokkies' en houden van deze dieren vanwege hun karakter en vinden ze nog mooi ook.
dus het grote deel over een kam scheren is wat overdreven,vinden jullie niet.

bevooroodeeld zijn er helaas nog veel mensen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 19:53

Snoevie schreef:
echt uitzonderingen is zwaar overdreven,maar helaas is het waar dat bepaalde mensen zo'n dier hebben voor het stoer.

er zijn ook zat mensen die een hond gewoon uit liefhebberij houden,en dat zijn er heus niet zo weinig.

wij hadden een pitbull omdat die op ons pad kwam(geen zorgen,dat was voor 93)omdat zij niet goed kon opschieten met de pitbull van mijn oom.
wij zijn geen 'tokkies' en houden van deze dieren vanwege hun karakter en vinden ze nog mooi ook.
dus het grote deel over een kam scheren is wat overdreven,vinden jullie niet.

bevooroodeeld zijn er helaas nog veel mensen.

Als jij niet tot die uitzonderingen behoort waarom reageer je er dan op? Voel je niet aangesproken als het niet over jou gaat. Knipoog

Ik heb de laatste 20 jaar heel wat van dit soort bazen voorbij zien komen en les gegeven en het waren toch echte uitzonderingen die niet in de groep paste.

Verder heeft het niets met bevooroordeling te maken, het zijn de bazen die dit soort honden deze naam gegeven hebben.

Een hond is pas stoer, ongeacht ras of kruising, als hij netjes is opgevoed en niemand tot overlast is. Niet door een uiterlijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:12

CherokeeChum schreef:
faye schreef:

Getuige alleen al de hier door Slimmerik en Faye geventileerde vooroordelen No Cheer
Imo ,weinig beschaafd.
Beschaafde mensen zijn niet bekrompen,pogen geen stemming te maken,en zijn niet bevooroordeeld.

V oel je je aangesproken of zo? mijn hemel zeg, kijk eens goed om je heen

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 20:37

faye schreef:

Imo ,weinig beschaafd.

By the way,wat is er mis met stoer? Sinds wanneer is dat synoniem met asociaal?[/quote]
V oel je je aangesproken of zo? mijn hemel zeg, kijk eens goed om je heen [/quote]

Het is ook juist deze grote groep mensen die deze honden hebben, die het misschien minder aantrekkelijk maken voor Jan Modaal om ook zo'n hond aan te schaffen...?
Dan wordt er toch al snel gezegd dat hij zo'n 'asohond' in huis heeft gehaald.
Binnen een rasvereniging zullen mensen misschien ook eigenaren tegenkomen van een ander 'pluimage'.... Maar ik kom helaas alleen maar mensen met die honden tegen die het vooroordeel bevestigen.....

anneliesdj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-08 21:04

ThePast03 schreef:
Een hond is pas stoer, ongeacht ras of kruising, als hij netjes is opgevoed en niemand tot overlast is. Niet door een uiterlijk.

Dus bij de keuze voor een hond kijk jij niet naar het uiterlijk maar puur en alleen naar karakter en opvoeding?

(ik ben het helemaal met je eens hoor dat een hond opgevoed dient te zijn en dat dat hem een stuk stoerder maakt maar als hondenliefhebber kies je voor een bepaald soort hond omdat je het uiterlijk mooi vind, niet omdat ie zo goed opgevoed is want dat zijn puppies doorgaans nog niet zo...)

De link in het eerste bericht doet het niet, waar kan ik de precieze regeling lezen?