Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
IKbenEllen schreef:Esmeralda schreef:dat zou verzekeringswerk worden denk ik zo
teminste die van ons zitten bij de wa verz.
Dat dekt je verzekering ECHT niet hoor.
crossmonster schreef:deze discussie is al vaker gevoerd op bokt.
ik fok met noorse boskatten, no way dat ze buitenkomen, wel in een ren ,die aan het huis vast zit dan.
mijn redenen :
- buiten kans op vergiftiging oid door kattenhaters (jawel hier in heesch is dat zeer actueel,vorig jaar nog in het nieuws geweest,bah rotlui!!)
- buiten is veel verkeer, kijk maar eens hoeveel katten er langs de weg liggen
- diefstal, raskatten worden nog al eens gejat
- ziektes , veel zwerfkatten hebben aids ,leukemie ,nies of kattenziekte.
- parasieten
- goed bedoelde mensen die de katten voeren , ze krijgen hier een uitgebalanceerde voeding.
ik ben het ermee eens dat katten die buiten komen, erg gelukkig kunnen zijn(al is het vaak van korte duur)
maar ik weet ook zeker dat die van mij ook gelukkig zijn
Myra schreef:IKbenEllen schreef:Mijn reden is dat ik niet wil dat ANDEREN last van ze hebben, beetje sociaal voelend, maar ik begrijp dat dat voor jou moeilijk te vatten is.
Dat is ook voor het eerst dat ik deze hoor...
Hoe vaak heeft iemand nou last van een kat? Tja, vissen en vogels uit de natuur opeten/naar jagen is natuurlijk.
Esmeralda schreef:je moet dat wel in wa op laten nemen he
o wacht mijn man roept hier, dood door andere ( dus poes/reiger)
daar zijn ze dus voor verzekert. Moet je natuurlijk wel kunnen aan tonen
dat de poes van die of die heeft gedaan
crossmonster schreef:deze discussie is al vaker gevoerd op bokt.
ik fok met noorse boskatten, no way dat ze buitenkomen, wel in een ren ,die aan het huis vast zit dan.
mijn redenen :
- buiten kans op vergiftiging oid door kattenhaters (jawel hier in heesch is dat zeer actueel,vorig jaar nog in het nieuws geweest,bah rotlui!!)
- buiten is veel verkeer, kijk maar eens hoeveel katten er langs de weg liggen
- diefstal, raskatten worden nog al eens gejat
- ziektes , veel zwerfkatten hebben aids ,leukemie ,nies of kattenziekte.
- parasieten
- goed bedoelde mensen die de katten voeren , ze krijgen hier een uitgebalanceerde voeding.
ik ben het ermee eens dat katten die buiten komen, erg gelukkig kunnen zijn(al is het vaak van korte duur)
maar ik weet ook zeker dat die van mij ook gelukkig zijn
Maanling schreef:Mijn minipoes doet niet zoveel, behalve een keertje in hun tuin lopen. En volgens de buurvrouw plast ze daar ook en dan gaan AL HUN PLANTEN DOOD! Ik geloof dat niet zo maarja... dus nu is de buurvrouw iedere keer over de zeik als minipoes maar op de schutting zit.
Dus tja.. nu is het aan mij om die schutting minipoesproef te maken.
Maanling schreef:Jaaaa dat weet ik allemaal wel, maar ik geloof niet dat ze in die tuin plast.
Maar die discussie doet met buuf niet terzake, want als buuf er last van heeft heb ik het op te lossen. Terecht last of niet.
PienZ schreef:Planten gaan wel degelijk dood van kattenpis mijn schoonouders hebben bijv prachtige coniferen in hun tuin en sinds ze buurvrouw met kat hebben is de hele onderkant gewoon dood aan het gaan
Loizy schreef:ziekte en overrijden kan ook gebeuren in een 'ren'
Myra schreef:@ IKbenEllen: enkele draden/net over de vijver?
Maarja, wel een tegenstrijdig probleem voor mensen die last hebben van katten.
Als ik een grote visliefhebber zou zijn en graag vissen in een vijver wou, zou ik natuurlijk ook het liefst geen katten in de buurt hebben. En zo'n net is gelijk weer zo lelijk.
Beetje dillemma, want moeten vanwege 'mijn' vijver dan alle katten opeens naar binnen of moet ik al mijn vissen laten op eten?
Wat de oplossing hier op is zou ik echt niet weten..
Chubby schreef:Loizy schreef:ziekte en overrijden kan ook gebeuren in een 'ren'![]()
De kans dat er een auto mijn huis binnen komt rijden acht ik nog altijd verwaarloosbaar dan dat een auto een overstekende kat doodrijdt..
Chubby schreef:Loizy schreef:ziekte en overrijden kan ook gebeuren in een 'ren'![]()
De kans dat er een auto mijn huis binnen komt rijden acht ik nog altijd verwaarloosbaar dan dat een auto een overstekende kat doodrijdt..
PienZ schreef:Dit is gebeurt sinds de nieuwe mensen er wonen met katten;) en dat is an het begin van het jaar al gebeurd en langzaam sterven ze nu af