Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Winddancer schreef:"
Waar ik me dus ook ontzettend aan stoor dat ze die beesten overal los laten lopen![]()
Of dat nu op straat is of in het bos of in een speeltuin, maakt niet uit, hond aan de lijn is blijkbaar zielig![]()
Als je het zielig vind, moet je geen hond aanschaffen.
madameke schreef:ik vind dat iedereen zelf mag bepalen of je je hond wel of niet vast hou ik laat de mijne los.
omdat ik vind dat die beesten dan ook lekker kunnen rennen denkt de gemeente nou echt dat mijn hond op een klein afgezet stukje gras wil lopen met hek eromheen, echt niet hoor.
ik vind dat als ze goed luisteren je ze best los kan laten.
ik erger me dus dood aan mensen die altijd lopen te zeuren hou je hond vast en ik doe het ook echt niet voor ze want ik vind dat een hond best wat ruimte mag hebben.
en ik vind het idd zielig als een hond moet vastlopen aan de lijn nooit los mag.
en ik heb wel een hond dus Winddancer ik wordt echt boos van jou opmerking van dat die beesten niet meer los mogen lopen en dat je anders geen hond moet nemen.
ik vind dat het alleen niet mag als een hond vals is nou dan heb je tog echt wat mis gedaan met de opvoeding als dat zo is.
Winddancer schreef:Honden bijten wel zonder reden en of dat ook te maken heeft met de baasjes boeit me niet. Dit soort honden horen gewoon niet thuis in de maatschappij.
gipsyboy schreef:madameke schreef:ik vind dat iedereen zelf mag bepalen of je je hond wel of niet vast hou ik laat de mijne los.
omdat ik vind dat die beesten dan ook lekker kunnen rennen denkt de gemeente nou echt dat mijn hond op een klein afgezet stukje gras wil lopen met hek eromheen, echt niet hoor.
ik vind dat als ze goed luisteren je ze best los kan laten.
ik erger me dus dood aan mensen die altijd lopen te zeuren hou je hond vast en ik doe het ook echt niet voor ze want ik vind dat een hond best wat ruimte mag hebben.
en ik vind het idd zielig als een hond moet vastlopen aan de lijn nooit los mag.
en ik heb wel een hond dus Winddancer ik wordt echt boos van jou opmerking van dat die beesten niet meer los mogen lopen en dat je anders geen hond moet nemen.
ik vind dat het alleen niet mag als een hond vals is nou dan heb je tog echt wat mis gedaan met de opvoeding als dat zo is.
helemaal met je eens.
en WINDDANCER ik heb 4 honden, en ze lopen alle 4 lekker overal los!!!!!!!!!
Chiqa schreef:Jammer dat je je opmerking niet kan onderbouwen Meissielief,
maar het verbaasd me ook weer niet.....
slimmerik schreef:gipsyboy schreef:die honden worden niet zo geboren!!!!
die worden zo gemaakt door de mens!!!
en dat snappen vele niet!!!
Nee hoor de pitbullachtigen worden zo geboren....bijten vanuit het niets...
Cayenne schreef:4 honden gewoon los over straat?
Dan mogen ze jou een stevige prent van mij geven.
Superonverantwoordelijk! Er zou maar een kind voorbij komen
meissielief schreef:ik kan het wel maar doe er geen moeite voor ik vroeg jou ook iets en kreeg geen antwoord
meissielief schreef:ik ben niet tegen losse honden alleen zouden de mensen eens wat meer rekening met elkaar mogen houden
traan_beauty schreef:Dat is waar..
Als een hond zonder redenen bijt hoort hij hier niet..
Honden mag je best loslaten maar niet overal en altijd.. Ik roep mijn honden bij me wanneer ik in de verte mensen aan zie komen en ik woon verder buitenaf dus veel last daarvan heb ik niet. Één van onze honden heb ik wel vast, maar dat is omdat die ervandoor gaat als ze ook maar één vogel ziet.. Er is ook een drukke weg in de buurt dus ze blijft vast. In een druk drop/stad vind ik het onverantwoordelijk..
KiWiKo schreef:als mijn lab morgen bijt gaat het dier dood, zo simpel is het
Chiqa schreef:Nog geen twee weken geleden hier in de straat.....Een bullmastif. vergrijpt zich aan een andere hond, hond is overleden aan de verwondingen.
Wat móet je nu nog met zo'n beest? Beest heeft een prima opvoeding gehad...Maar ja 'zoiets doet hij normaal nooit'![]()
Ik ben blij dat de wetgeving hier steeds strenger op toe gaat zien.
gipsyboy schreef:Cayenne schreef:4 honden gewoon los over straat?
Dan mogen ze jou een stevige prent van mij geven.
Superonverantwoordelijk! Er zou maar een kind voorbij komen
jij denkt zeker dat elke hond een kind bijt he.
dat zeg ik het ligt eraan wie ernaast loopt. je hebt ook mensen die hun honden wel kunnen opvoeden al zijn dat er maar weinig