Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

traan_beauty

Re: Bijtgrage hond vergrijpt zich aan baby

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 20:55

@pharagirlke
Als je goed leest had ik getypt: (beetje overdreven) 9 van de 10 keer. Dat betekend dus dat er genoeg uitzonderingen zijn en blijkbaar voed jij ze wél goed op met duidelijke grenzen maar kijk maar eens rond in ons pension.. Genoeg Jackies die je absoluut niet 'mag' afstraffen omdat je ze anders in je handen hebt hangen..

Winddancer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:00

"Vroeger" had ik ook gezegd dat honden niet zonder reden zouden bijten en dat wanneer ze bijten het komt doordat de mens hen niet goed heeft opgevoed bla bla.

Maar nu weet ik toch wel beter uit ervaringen. Honden bijten wel zonder reden en of dat ook te maken heeft met de baasjes boeit me niet. Dit soort honden horen gewoon niet thuis in de maatschappij.

Hier bij ons is een gezegde en dat klopt als een bus. Lijkt wel of iedereen een hond heeft, maar verantwoordelijkheid ervoor
Waar ik me dus ook ontzettend aan stoor dat ze die beesten overal los laten lopen Misselijk
Of dat nu op straat is of in het bos of in een speeltuin, maakt niet uit, hond aan de lijn is blijkbaar zielig Gestoord
Als je het zielig vind, moet je geen hond aanschaffen.

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:03

Winddancer schreef:
"
Waar ik me dus ook ontzettend aan stoor dat ze die beesten overal los laten lopen Misselijk
Of dat nu op straat is of in het bos of in een speeltuin, maakt niet uit, hond aan de lijn is blijkbaar zielig Gestoord
Als je het zielig vind, moet je geen hond aanschaffen.

zo ken ik er nog een mensen laten hun hond los en de mijne is aan de lijn als ik dan vraag of ze hun hond bij hun houden dan zeggen ze , hij doet niks ,maar de mijne wel zeg ik dan Koe

shemar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:08

Heeft niks te maken met wat voor soort ras het is, een baby en een hond is altijd oppassen geblazen... babytje ligt laag ten opzichte van de hond dus ondergeschikt aan hem weet dat beest veel wat een baby is.. Mijn dochter zat vroeger ook wel eens onder de halen van mn kleine hondje, die wilde altijd spelen met dr en haalde dan dr pootje over dr hoofdje heen. Stom mijn fout...

Maar als je een hond net pas hebt weet je natuurlijk nog niet hoe hij zal reargeren op een baby en zou ik juist extra voorzichtig zijn , denk dat deze hond jaloers is geweest op de baby want hij was er ook nog niet zo lang en dan komt die baby ook nog eens op de proppen....

Je hebt inderdaad honden waar gewoon een fout in zit, die zomaar happen zonder aanleiding... maar dat soort honden heb je er bij alle rassen wel tussen zitten.

madameke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:14

ik vind dat iedereen zelf mag bepalen of je je hond wel of niet vast hou ik laat de mijne los.
omdat ik vind dat die beesten dan ook lekker kunnen rennen denkt de gemeente nou echt dat mijn hond op een klein afgezet stukje gras wil lopen met hek eromheen, echt niet hoor.
ik vind dat als ze goed luisteren je ze best los kan laten.
ik erger me dus dood aan mensen die altijd lopen te zeuren hou je hond vast en ik doe het ook echt niet voor ze want ik vind dat een hond best wat ruimte mag hebben.
en ik vind het idd zielig als een hond moet vastlopen aan de lijn nooit los mag.
en ik heb wel een hond dus Winddancer ik wordt echt boos van jou opmerking van dat die beesten niet meer los mogen lopen en dat je anders geen hond moet nemen.
ik vind dat het alleen niet mag als een hond vals is nou dan heb je tog echt wat mis gedaan met de opvoeding als dat zo is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:18

Ik vind eigenlijk dat het inmiddels in onze maatschappij zo vol is dat het onverantwoord is om je hond los te laten lopen. Wat ik ook niet snap is als ik naar de dierentuin ga er altijd mensen zijn die met (vaak verboden) honden naar de dierentuin gaan en er niet goed op letten, terwijl het er wemelt van de al dan niet rennende kinderen.

Je hond gewoon aan de lijn dus, dat is ook verplicht, behalve wanneer aangegeven staat dat de hond los mag.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:19

madameke schreef:
ik vind dat iedereen zelf mag bepalen of je je hond wel of niet vast hou ik laat de mijne los.
omdat ik vind dat die beesten dan ook lekker kunnen rennen denkt de gemeente nou echt dat mijn hond op een klein afgezet stukje gras wil lopen met hek eromheen, echt niet hoor.
ik erger me dus dood aan mensen die altijd lopen te zeuren hou je hond vast en ik doe het ook echt niet voor ze want ik vind dat een hond best wat ruimte mag hebben.
en ik vind het idd zielig als een hond moet vastlopen aan de lijn nooit los mag.
en ik heb wel een hond dus Winddancer ik wordt echt boos van jou opmerking van dat die beesten niet meer los mogen lopen en dat je anders geen hond moet nemen.
ik vind dat het alleen niet mag als een hond vals is nou dan heb je tog echt wat mis gedaan met de opvoeding als dat zo is.

helemaal met je eens. Afgod

en WINDDANCER ik heb 4 honden, en ze lopen alle 4 lekker overal los!!!!!!!!!
Laatst bijgewerkt door gipsyboy op 15-08-07 21:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:19

Jammer dat je je opmerking niet kan onderbouwen Meissielief,
maar het verbaasd me ook weer niet.....

[
Winddancer schreef:
Honden bijten wel zonder reden en of dat ook te maken heeft met de baasjes boeit me niet. Dit soort honden horen gewoon niet thuis in de maatschappij.

En dáár gaat het om....Zo klaar als een klontje.
Gelukkig dat de wet deze mening ook vertegenwoordigd Winddancer; bijten is hemelen.
Punt.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:20

als mijn lab morgen bijt gaat het dier dood, zo simpel is het

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:20

gipsyboy schreef:
madameke schreef:

helemaal met je eens.
en WINDDANCER ik heb 4 honden, en ze lopen alle 4 lekker overal los!!!!!!!!!

En dan ben je dus in overtreding. Daar mogen ze nou eens hoge boetes voor gaan schrijven!

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:21

Chiqa schreef:
Jammer dat je je opmerking niet kan onderbouwen Meissielief,
maar het verbaasd me ook weer niet.....

ik kan het wel maar doe er geen moeite voor ik vroeg jou ook iets en kreeg geen antwoord
Laatst bijgewerkt door Wesco op 15-08-07 21:23, in het totaal 2 keer bewerkt

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:22

4 honden gewoon los over straat?
Dan mogen ze jou een stevige prent van mij geven.
Superonverantwoordelijk! Er zou maar een kind voorbij komen

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:22

Mijn loopt aan de les in de hondenwei kan hij goed rennen, tegen losse honden ben ik tegen. Lachen

Wesco

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:24

ik ben niet tegen losse honden alleen zouden de mensen eens wat meer rekening met elkaar mogen houden

gipsyboy

ja en dan???
of je er nou 1 of 4 of 10 hebt loslopen. wat is daar mis mee???
het ligt eraan wie erbij loopt!!

Anoniem

slimmerik schreef:
gipsyboy schreef:
die honden worden niet zo geboren!!!!
die worden zo gemaakt door de mens!!!
en dat snappen vele niet!!! Boos!

Nee hoor de pitbullachtigen worden zo geboren....bijten vanuit het niets... Bloos

Veel pitbulls zijn idd gestoord, kronkel in de kop. Klopt. Kunnen jarenlang onwijs lief zijn en dan gaat de knop om... en zijn ze gevaarlijk. Mensen die dat soort honden fokken zijn idd gestoord, ja... die honden worden zo gemaakt door de mens.
De basisrassen (stafford, bulldog) zijn namelijk gewoon lieve honden. De meeste staffords doen geen vlieg kwaad, de meeste bulldoggen zijn leuke en lieve honden.
Maar als je de meest agressieve uit die rassen gaat kruisen, en je fokt er dan ook nog terriers bij in, (bullterriers zijn nl niet zo leuk) krijg je levensgevaarlijke honden.

Maar... was het de schuld van de hond dan dat de ouders een pitbullachtige in huis namen? Ze hadden ook een Golden Retriever kunnen nemen. Of een Labrador. Of een herderachtige. Of die kleine bastaardhondjes, waar er zoveel van in het asiel zitten. Een spaniel had ook gekund.

Maar die ouders wilden een pitbullachtige hond, een kruising die verboden is. En ze hadden een baby...
is dat dan geen onverantwoord risico?

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:25

Cayenne schreef:

jij denkt zeker dat elke hond een kind bijt he.
dat zeg ik het ligt eraan wie ernaast loopt. je hebt ook mensen die hun honden wel kunnen opvoeden al zijn dat er maar weinig

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:26

Dat is waar..
Als een hond zonder redenen bijt hoort hij hier niet..

Honden mag je best loslaten maar niet overal en altijd.. Ik roep mijn honden bij me wanneer ik in de verte mensen aan zie komen en ik woon verder buitenaf dus veel last daarvan heb ik niet. Één van onze honden heb ik wel vast, maar dat is omdat die ervandoor gaat als ze ook maar één vogel ziet.. Er is ook een drukke weg in de buurt dus ze blijft vast. In een druk drop/stad vind ik het onverantwoordelijk..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:27

meissielief schreef:
ik kan het wel maar doe er geen moeite voor ik vroeg jou ook iets en kreeg geen antwoord

Eh? Brilletje nodig? Nerd
Ach nee laat ook maar.....Dit is geen discussieren meer toch, dit is je mening opdringen omdat je zelf zo'n bijtertje in huis hebt en bang bent hem kwijt te raken...
Kan me dat wel voorstellen hoor, alleen vraag ik me dan af waarom nemen mensen toch steeds weer dit risico?
Nog geen twee weken geleden hier in de straat.....Een bullmastif. vergrijpt zich aan een andere hond, hond is overleden aan de verwondingen.
Wat móet je nu nog met zo'n beest? Beest heeft een prima opvoeding gehad...Maar ja 'zoiets doet hij normaal nooit' Gaaaap

Ik ben blij dat de wetgeving hier steeds strenger op toe gaat zien. Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:28

meissielief schreef:
ik ben niet tegen losse honden alleen zouden de mensen eens wat meer rekening met elkaar mogen houden

Ik heb mijn hond aan de lijn op straat. En als er een veldje is, mag hij los. Hij luistert uitstekend.
Komen er kinderen aan, dan neem ik hem bij me.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:30

traan_beauty schreef:
Dat is waar..
Als een hond zonder redenen bijt hoort hij hier niet..

Honden mag je best loslaten maar niet overal en altijd.. Ik roep mijn honden bij me wanneer ik in de verte mensen aan zie komen en ik woon verder buitenaf dus veel last daarvan heb ik niet. Één van onze honden heb ik wel vast, maar dat is omdat die ervandoor gaat als ze ook maar één vogel ziet.. Er is ook een drukke weg in de buurt dus ze blijft vast. In een druk drop/stad vind ik het onverantwoordelijk..

Ik ook. Maar ik laat mijn hond regelmatig los, vindt hij heerlijk. Maar... niet op straat, niet als het druk is, maar in het bos mag hij van mij los.

traan_beauty

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:33

KiWiKo schreef:
als mijn lab morgen bijt gaat het dier dood, zo simpel is het

Mijn honden niet.
Één van onze honden heeft één keer uitgehaald naar een kind. Het kind kwam eens veel te dicht bij onze hond die lag te slapen.. We zagen het net te laat, ja, hééééééél dom. Het kind had verder niet meer dan een schrammetje maar dat had erger kunnen zijn Nagelbijten / Gniffelen ..... We stoppen haar iig nu direct in de kennel als er ook maar één kind op bezoek komt. Dat vind ze niet erg, ze gaat er zelfs met plezier naar toe Lachen . Ze hoeft dan niet op al die véél te drukke kinderen te letten.

[edit] Het is toevallig dat we dit zagen maar als we niet hadden geweten wat de toeleiding hiertoe is geweest werd ze ook afgemaakt..
Laatst bijgewerkt door traan_beauty op 15-08-07 21:34, in het totaal 1 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:34

Chiqa schreef:
Nog geen twee weken geleden hier in de straat.....Een bullmastif. vergrijpt zich aan een andere hond, hond is overleden aan de verwondingen.
Wat móet je nu nog met zo'n beest? Beest heeft een prima opvoeding gehad...Maar ja 'zoiets doet hij normaal nooit' Gaaaap

Ik ben blij dat de wetgeving hier steeds strenger op toe gaat zien. Knipoog

Ik had het nooit verwacht Chiqa maar ik deel volledig je mening.

En dat er nog mensen zijn die deze hond verdedigen: dat rotbeest viel niet één keer aan maar probeerde het ook nog een tweede keer de baby aan te vallen. Verdrietig

madameke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:34

gipsyboy schreef:
Cayenne schreef:

jij denkt zeker dat elke hond een kind bijt he.
dat zeg ik het ligt eraan wie ernaast loopt. je hebt ook mensen die hun honden wel kunnen opvoeden al zijn dat er maar weinig

idd niet iedere hond bijt!! het is maar net hoe de eigenaar ze zelf opvoed en zo zit dat met ieder dier.
en denk maar niet dat ik voor de politie me hond vast hou want die zitten op alles en nog wat te zeiken.
en ff offtopic, dan mag ook wel een discussie gaan houden over katten want die lopen wel lekker overal los en die eigenaren worden niet gestraft ervoor als die beesten in je tuin kakken of visjes uit je vijver jatten..

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-07 21:37

dat vind ik een hele goeie nu we toch bezig zijn zulle we een topic openen over loslopende katten???