Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
sunnygirl schreef:je begint met bench naast bed, gaat dat goed ga je steeds stukje verder bij bed vandaan tot je op plek bent waar bench moet komen. als ze begint te janken/piepen absoluut geen aandacht aan geven, maar laten schrikken, zodat ze leert als ik blaf gebeurd er iets niet leuks en het blaffen gata ze dan als negatief ervaren. je kan dr laten schrikken door bijv de radio ineens keihard aan te doen (zonder dat ze jouw ziet dus) of iets heel hard tegen de bench aan te gooien (slipketting/vol spafjesje oid). succes!
tantjeuh schreef:sunnygirl schreef:omdat dat zo bij je opleiding gedrag zo geleerd wordt.de hond moet weten dat hij geen aandacht krijgt als hij blaft. blaffen is iets negatiefs, dus als je m aandacht geeft heeft ie zijn zin toch. mijn hond vraagt ook geen aandacht. jij bent de roedelleider en bepaald wannneer er aandacht gegeven wordt en aan wie.als je thuis komt en je hond vraagt om aandacht geef je m dat toch ook niet? als hij rustig is en niet meer om je heen darteld dan kan hij aandacht krijgen, eerder niet. zo wertk het in roedel ook en dat is toch hetgeen je wil nabootsen??
Waarom geef jij je hond dat WEL aandacht? Welliswaar negatieve aandacht, maar aandacht is en blijft aandacht. Als deze manier bij jullie opleiding wordt aangereikt, dan zou ik toch eens deftig gaan nakijken of je wel in de juiste opleiding zit.
Bindi schreef:24 uur per dag op stal staan is iedereen toch tegen?
Vernielzucht verdring je niet met een bench, je zult hem toch echt moeten corrigeren. Maar nu is het dus alweer makkelijk om je hond weg te stoppen, ipv het probleem op te lossen.
Bindi schreef:Wat jij doet is je hond gedurende een tijd straffen wat dus helemaal geen enkele zin heeft. En als je hond een time out nodig heeft is ie dus gewoon niet opgevoed.
Heeeeeel goed trouwens dat je hem de bench instuurt als ie fout is, dan heb je het al helemaal niet gesnapt.
Als je een fatsoenlijk opgevoede hond is, kun je hem enkel corrigeren met je stem. OOK bij een grotere hond. Geen bench voor nodig hoor.
Verschil tussen een mand en een bench? In een bench zitten ze opgesloten, kunnen niet weg en amper hun kont keren.
Wel grappig trouwens dat je het goede gedrag puur en alleen aan de bench wijt. Want daar leren ze helemaal niets van.
Ja, zij moet straks 30 uur in een kennel. Het is niet anders, en gelukkig voor haar is het maar eenmalig.
Citaat:tantjeuh schreef:Waarom geef jij je hond dat WEL aandacht? Welliswaar negatieve aandacht, maar aandacht is en blijft aandacht. Als deze manier bij jullie opleiding wordt aangereikt, dan zou ik toch eens deftig gaan nakijken of je wel in de juiste opleiding zit.
Uit haar post maak ik dat ze GEEN aandacht geeft als haar hond gedrag toont wat ze niet goed vindt.Dus ik snap jouw reactie niet echt.
Citaat:@ Bindi; Wat mijn hond van zijn bench leert is dat het ZIJN plek is, waar hij HOORT en alles mag doen. Botjes kauwen, slapen, spelen. En ik weet niet of je precies weet hoe het zit met de maten, maar ik wel en mijn hond kon rustig omdraaien en omliggen in zijn bench (en zijn kennel). Hij had echt een MEGA bench. Die heb ik moeten weggeven en ik heb nu een Skykennel, die ik nog wel eens af en toe gebruik voor time out. Een time out is voor mij en Slevin echt een uitkomst. Ik haal hem uit de siotuatie waarin hij zich bevind op het moment dat hij niet luisterd. Ik laat hem even alleen zitten. Dit raakt hem veel meer dan iets anders. Wat is een betere manier van straffen? Een tik geven? Negatieve aandacht. Ff naar 'm schreeuwen? Negatieve aandacht. In zn nekvel pakken? Negatieve aandacht. Nee hij gaat niet in zijn bench zitten denken, niemand beweert dat. Maar hij zou toch echt liever OP DAT MOMENT uit zn bench zijn en met visite spelen (BV) en dus weet hij dat hij gestraft wordt OP DAT MOMENT. Na 5 min. mag hij er weer uit en weer spelen. Maar hij WEET als hij weer NIET luisterd hij er WEER in gaat, nou en dan zie hem nadenken zal ik luisteren of niet.. Vaak kiest 'ie gelukkig voor de eerste.![]()
En wat de zindelijkheid betreft, het helpt je hond sneller het 'ophouden' leren. Je hond kan wel weten dat buiten plassen en poepen OOK goed is, maar goed als ie toevallig binnen zit en hij moet, wat houdt hem dan tegen?
Bench trainging is geen negatieve trainings methode en ik ken meerdere honden die ontzettend veel baat bij hebben en echt voorbeeld honden zijn. Zijn en blijven rustig, springen niet, blaffen niet (te veel) luisteren werkelijk PERFECT (Vrouwtje hoeft toch echt maar 1 keer te roepen) hebben werkelijk NOOIT iets geslopt en zijn keurig braaf in het openbaar. Dit zijn ook zeker geen zielig onderdanig honden, maar o.a dekreuen. Dus ja, als ik zulke gedrag kan bereiken met een bench dat doe ik dat zonder twijfel.
Iemand zette iets hier neer van als er visite is gaat de hond in zijn mand. Nou bedenk daar 4 '
hekjes' omheen en je hebt een bench. Wat is nu precies het verschil??
Ik vind dat je echt overdrijft Bindi, ik ben benieuwd waar je je informatie vandaan hebt. Heb je dit meegemaakt dat benches en kennels zo ' slecht' voor honden zijn, of 'denk' je dat als je het ziet?
Over zielig gesproken, mijn hond heeft toch wel 8 uur in zn kennel moeten zitten toen we naar Amerika vlogen.. En hij deed helemaal NIETS in zijn kennel, geen plasjes, NIETS!
Die jouwne straks veel langer..
Citaat:Hoe weet je dat? Wat is JOUW persoonelijke ervaring met een bench? Zo te lezen 0,0!
Ondanks dat ik mijn hond zn bench in stuur tijdens een time out gaat ie rustig vanzelf in liggen slapen en botjes kauwen. Een boze stem werkt averechts bij mijn hond, zo corrigeer ik hem dus niet. Niets zeggen en gewoon hem zn bench in sturen werkt het beste. Ik zie dat het helpt en ik zie ZEKER geen zielige hond, zal ik zeker jouw 'mening' aannemen dat mn hond verpest?
Citaat:Ik geloof NEVER NOOIT dat iedereen hier zn hond ZO perfect is opgevoed dat je nooit zoiets hebt van ' ik kan je niet meer zien!' Geloof ik werkelijk waar NOOIT! Dus ook niet van jou Bindi! Mijn hond is wel degelijk opgevoed maar heeft ontzettend veel energie. Ook al hebben we in de stikhete zon 2 uur gerend en gespeeld blijft hij dingen als vistie spannend vinden. En hij kan zich gewoon soms niet in houden, dus begin AUB niet over dat mijn hond niet vaak genoeg uitgaat!
x_Marr schreef:Vandaag/vanacht/NU
Is onze pup voor de 1e nacht alleen..
wat een gepiep, gejank, geblaf en gegrom(?)
Dit had ze helemaal niet toen mn moeder een uur of 2 even weg was naar een winkel etc. en zij alleen beneden was en wij geen geluid maakten boven
Nu is ze net gelukkig stil, denk dat het over een half uurtje weer gaat beginnen
Iemand hier nog meer ervaringen mee?
tantjeuh schreef:Citaat:Hoe weet je dat? Wat is JOUW persoonelijke ervaring met een bench? Zo te lezen 0,0!
Ondanks dat ik mijn hond zn bench in stuur tijdens een time out gaat ie rustig vanzelf in liggen slapen en botjes kauwen. Een boze stem werkt averechts bij mijn hond, zo corrigeer ik hem dus niet. Niets zeggen en gewoon hem zn bench in sturen werkt het beste. Ik zie dat het helpt en ik zie ZEKER geen zielige hond, zal ik zeker jouw 'mening' aannemen dat mn hond verpest?
Als je hond tijdens zijn "straf" gaat slapen en botjes kauwen, waar is het straffen dan gebleven?Citaat:Ik geloof NEVER NOOIT dat iedereen hier zn hond ZO perfect is opgevoed dat je nooit zoiets hebt van ' ik kan je niet meer zien!' Geloof ik werkelijk waar NOOIT! Dus ook niet van jou Bindi! Mijn hond is wel degelijk opgevoed maar heeft ontzettend veel energie. Ook al hebben we in de stikhete zon 2 uur gerend en gespeeld blijft hij dingen als vistie spannend vinden. En hij kan zich gewoon soms niet in houden, dus begin AUB niet over dat mijn hond niet vaak genoeg uitgaat!
Wij hebben één over-actieve border collie, en één heel dominante border collie. Ik moet zeggen, ik heb nog NOOIT de gedachte gehad "ik kan je niet meer zien". Nog nooit. Als je hond degelijk is opgevoed, kan je je hond ook onder controle houden. Ook als er visite is. Onze honden kunnen dan ook dolenthousiast worden en beginnen rondspringen als zot (zo erg soms dat mensen soms de poort niet langst durven). Maar dan stuur ik ofwel de honden naar hun plaats (jaja, simpel bevel: PLAATS), ofwel zeg ik ze dat ze moeten ophouden (gho, nog zo een simpel bevel: GEDAAN). En wonder boven wonder luisteren ze dan toch niet zeker.
Dus als jij aangeeft dat je je enthousiaste hond regelmatig niet onder controle kan houden en hem in zijn bench moet zetten? Wel, dan zeg ik dat jou honden niet goed opgevoed zijn.
lodo schreef:x_Marr schreef:Vandaag/vanacht/NU
Is onze pup voor de 1e nacht alleen..
wat een gepiep, gejank, geblaf en gegrom(?)
Dit had ze helemaal niet toen mn moeder een uur of 2 even weg was naar een winkel etc. en zij alleen beneden was en wij geen geluid maakten boven
Nu is ze net gelukkig stil, denk dat het over een half uurtje weer gaat beginnen
Iemand hier nog meer ervaringen mee?
Dit is een UITERST ACHTERHAALDE methode !. Erg wreed ook. De beste en meest vriendelijke methode is het pupje naast je bed te zetten in een mandje de eerste nachten en daarna steeds verder van het bed af totdat het diertje in het vertrek staat waar het voortaan de nacht zal doorbrengen. Dit werkt erg goed bij ELKE pup en is erg diervriendelijk.
Skitter schreef:Verdiep je eens in CRATE TRAINING .
Citaat:Citaat:Wij hebben één over-actieve [***], en één heel dominante [***]. Ik moet zeggen, ik heb nog NOOIT de gedachte gehad "ik kan je niet meer zien". Nog nooit. Als je hond degelijk is opgevoed, kan je je hond ook onder controle houden. Ook als er visite is. Onze honden kunnen dan ook dolenthousiast worden en beginnen rondspringen als zot (zo erg soms dat mensen soms de poort niet langst durven). Maar dan stuur ik ofwel de honden naar hun plaats (jaja, simpel bevel: PLAATS), ofwel zeg ik ze dat ze moeten ophouden (gho, nog zo een simpel bevel: GEDAAN). En wonder boven wonder luisteren ze dan toch niet zeker.
Dus als jij aangeeft dat je je enthousiaste hond regelmatig niet onder controle kan houden en hem in zijn bench moet zetten? Wel, dan zeg ik dat jou honden niet goed opgevoed zijn.
En wat gaan ze daar dan doen?
Zielig zitten janken omdat ze straf hebben?
tantjeuh schreef:Citaat:Hoe weet je dat? Wat is JOUW persoonelijke ervaring met een bench? Zo te lezen 0,0!
Als je hond tijdens zijn "straf" gaat slapen en botjes kauwen, waar is het straffen dan gebleven?
Citaat:Wij hebben één over-actieve border collie, en één heel dominante border collie. Ik moet zeggen, ik heb nog NOOIT de gedachte gehad "ik kan je niet meer zien". Nog nooit. Als je hond degelijk is opgevoed, kan je je hond ook onder controle houden. Ook als er visite is. Onze honden kunnen dan ook dolenthousiast worden en beginnen rondspringen als zot (zo erg soms dat mensen soms de poort niet langst durven). Maar dan stuur ik ofwel de honden naar hun plaats (jaja, simpel bevel: PLAATS), ofwel zeg ik ze dat ze moeten ophouden (gho, nog zo een simpel bevel: GEDAAN). En wonder boven wonder luisteren ze dan toch niet zeker.
tantjeuh schreef:Een time-out door ergens een tijdje laten te 'bezinnen' kan je doen bij kinderen... Een hond vergeet erg snel. Als hij iets fout doet moet je meteen kunnen corrigeren, anders heeft het ook geen nut meer want het beest zal niet meer weten waar hij voor gestraft wordt.
sunnygirl schreef:@SGWOllie: ik meen dit wel! mag ik vragen waarom jij denkt van niet en zo heftig reageert????
Diablo schreef:x_Marr, vind jij op de plaats sturen straf dan?
Tjonge, dan hebben die van mij nogal eens straf zeg.