Thirza(puppy) 1e nacht alleen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Air

Re: Thirza(puppy) 1e nacht alleen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 21:51

Oja nog iets, iedereen voed zn hond anders op, maar asjeblieft ga er niet zo op in.
Er zijn wel ergere dingen in de wereld.

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 21:55

Luister, ik heb op de kopieknop geklikt en zelf de haakjes quote neergezet en jij suggereert meteen dat ikzelf de smileys heb weggehaald? Zelfs met de smileys begrijp je best wat ik bedoel en dat verduidelijkt het niets.
maargoed, zoals ik ook al eerder zei, ieders goed recht om te doen hoe die het wilt..
Het feit dat erop doorgegaan wordt is omdat het een discussie is geworden en daar
is het forum voor, we mogen geen oooeehs wat zielig of aaaahs wat goed van bokt plaatsen, maar met argumenten komen als er andere meningen zijn.

Nannes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:00

sunnygirl schreef:
je begint met bench naast bed, gaat dat goed ga je steeds stukje verder bij bed vandaan tot je op plek bent waar bench moet komen. als ze begint te janken/piepen absoluut geen aandacht aan geven, maar laten schrikken, zodat ze leert als ik blaf gebeurd er iets niet leuks en het blaffen gata ze dan als negatief ervaren. je kan dr laten schrikken door bijv de radio ineens keihard aan te doen (zonder dat ze jouw ziet dus) of iets heel hard tegen de bench aan te gooien (slipketting/vol spafjesje oid). succes!

hihi, ik ben begonnen met me (lucht)bed naast de bench Clown
De volgende nacht sliep ik op de bank, ipv pal naast hem.

En over dat blaffen, gewoon steeds genegeerd. Of een plantenspuit achter je houden, wanneer hij blaft, 1 spuitje zodat hij zoiets had van huh Verward Dan istie stil door de afleiding en kan je hem belonen voor het stil zijn (aandacht geven oid) Zo hebben wij het iig gedaan. Nu hebben we een stille hond. Blaft alleen alstie schrikt van een vreemd geluid, meer een waakzame blaf.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:11

tantjeuh schreef:
sunnygirl schreef:
omdat dat zo bij je opleiding gedrag zo geleerd wordt.de hond moet weten dat hij geen aandacht krijgt als hij blaft. blaffen is iets negatiefs, dus als je m aandacht geeft heeft ie zijn zin toch. mijn hond vraagt ook geen aandacht. jij bent de roedelleider en bepaald wannneer er aandacht gegeven wordt en aan wie.als je thuis komt en je hond vraagt om aandacht geef je m dat toch ook niet? als hij rustig is en niet meer om je heen darteld dan kan hij aandacht krijgen, eerder niet. zo wertk het in roedel ook en dat is toch hetgeen je wil nabootsen??

Waarom geef jij je hond dat WEL aandacht? Welliswaar negatieve aandacht, maar aandacht is en blijft aandacht. Als deze manier bij jullie opleiding wordt aangereikt, dan zou ik toch eens deftig gaan nakijken of je wel in de juiste opleiding zit.

Uit haar post maak ik dat ze GEEN aandacht geeft als haar hond gedrag toont wat ze niet goed vindt. Lachen Dus ik snap jouw reactie niet echt.

@ Bindi; Wat mijn hond van zijn bench leert is dat het ZIJN plek is, waar hij HOORT en alles mag doen. Botjes kauwen, slapen, spelen. En ik weet niet of je precies weet hoe het zit met de maten, maar ik wel en mijn hond kon rustig omdraaien en omliggen in zijn bench (en zijn kennel). Hij had echt een MEGA bench. Die heb ik moeten weggeven en ik heb nu een Skykennel, die ik nog wel eens af en toe gebruik voor time out. Een time out is voor mij en Slevin echt een uitkomst. Ik haal hem uit de siotuatie waarin hij zich bevind op het moment dat hij niet luisterd. Ik laat hem even alleen zitten. Dit raakt hem veel meer dan iets anders. Wat is een betere manier van straffen? Een tik geven? Negatieve aandacht. Ff naar 'm schreeuwen? Negatieve aandacht. In zn nekvel pakken? Negatieve aandacht. Nee hij gaat niet in zijn bench zitten denken, niemand beweert dat. Maar hij zou toch echt liever OP DAT MOMENT uit zn bench zijn en met visite spelen (BV) en dus weet hij dat hij gestraft wordt OP DAT MOMENT. Na 5 min. mag hij er weer uit en weer spelen. Maar hij WEET als hij weer NIET luisterd hij er WEER in gaat, nou en dan zie hem nadenken zal ik luisteren of niet.. Vaak kiest 'ie gelukkig voor de eerste. Haha!

En wat de zindelijkheid betreft, het helpt je hond sneller het 'ophouden' leren. Je hond kan wel weten dat buiten plassen en poepen OOK goed is, maar goed als ie toevallig binnen zit en hij moet, wat houdt hem dan tegen?

Bench trainging is geen negatieve trainings methode en ik ken meerdere honden die ontzettend veel baat bij hebben en echt voorbeeld honden zijn. Zijn en blijven rustig, springen niet, blaffen niet (te veel) luisteren werkelijk PERFECT (Vrouwtje hoeft toch echt maar 1 keer te roepen) hebben werkelijk NOOIT iets geslopt en zijn keurig braaf in het openbaar. Dit zijn ook zeker geen zielig onderdanig honden, maar o.a dekreuen. Dus ja, als ik zulke gedrag kan bereiken met een bench dat doe ik dat zonder twijfel.

Iemand zette iets hier neer van als er visite is gaat de hond in zijn mand. Nou bedenk daar 4 '
hekjes' omheen en je hebt een bench. Wat is nu precies het verschil??

Ik vind dat je echt overdrijft Bindi, ik ben benieuwd waar je je informatie vandaan hebt. Heb je dit meegemaakt dat benches en kennels zo ' slecht' voor honden zijn, of 'denk' je dat als je het ziet?

Over zielig gesproken, mijn hond heeft toch wel 8 uur in zn kennel moeten zitten toen we naar Amerika vlogen.. En hij deed helemaal NIETS in zijn kennel, geen plasjes, NIETS!
Die jouwne straks veel langer.. Lips are sealed

EDIT:
Bindi schreef:
24 uur per dag op stal staan is iedereen toch tegen?

Vernielzucht verdring je niet met een bench, je zult hem toch echt moeten corrigeren. Maar nu is het dus alweer makkelijk om je hond weg te stoppen, ipv het probleem op te lossen.

24 uur op stal is iedereen wel tegen ja, maar het blijft iets wat vaak voorkomt. Het gaat dan op sportpaarden e.d

Tja mijn hond heeft nooit iets kunnen vernielen omdat hij vaak (niet altijd) als we weg ginging in zn bench heeft gezeten. Nu is hij gewoon los maar doet het ook niet. Heb dat nooit moeten corrigeren, hij heeft gewoon nooit aangeleerd Lachen Zo kan het ook Lachen
Laatst bijgewerkt door Skitter op 18-06-07 22:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 22:24

Dankje Skitter, je haalt me de woorden(wat ik niet goed weet te omschrijven) uit de mond! Lachen

Bindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:27

Wat jij doet is je hond gedurende een tijd straffen wat dus helemaal geen enkele zin heeft. En als je hond een time out nodig heeft is ie dus gewoon niet opgevoed.

Heeeeeel goed trouwens dat je hem de bench instuurt als ie fout is, dan heb je het al helemaal niet gesnapt.

Als je een fatsoenlijk opgevoede hond is, kun je hem enkel corrigeren met je stem. OOK bij een grotere hond. Geen bench voor nodig hoor.

Verschil tussen een mand en een bench? In een bench zitten ze opgesloten, kunnen niet weg en amper hun kont keren.

Wel grappig trouwens dat je het goede gedrag puur en alleen aan de bench wijt. Want daar leren ze helemaal niets van.

Ja, zij moet straks 30 uur in een kennel. Het is niet anders, en gelukkig voor haar is het maar eenmalig.

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:31

Oh jezus Bindi. In wat voor kennel stop jij je hond? Je weet toch zelf ook wel dat bench geen dierenartsreiskooitjes zijn? Een hond kan zijn kont makkelijk keren in de bench, kan er in staan en ligt niet met zijn poten in zijn nek. Ik weet dus echt niet wat voor benches jij thuis hebt staan.

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:48

Bindi schreef:
Wat jij doet is je hond gedurende een tijd straffen wat dus helemaal geen enkele zin heeft. En als je hond een time out nodig heeft is ie dus gewoon niet opgevoed.

Heeeeeel goed trouwens dat je hem de bench instuurt als ie fout is, dan heb je het al helemaal niet gesnapt.

Als je een fatsoenlijk opgevoede hond is, kun je hem enkel corrigeren met je stem. OOK bij een grotere hond. Geen bench voor nodig hoor.

Verschil tussen een mand en een bench? In een bench zitten ze opgesloten, kunnen niet weg en amper hun kont keren.

Wel grappig trouwens dat je het goede gedrag puur en alleen aan de bench wijt. Want daar leren ze helemaal niets van.

Ja, zij moet straks 30 uur in een kennel. Het is niet anders, en gelukkig voor haar is het maar eenmalig.

Hoe weet je dat? Wat is JOUW persoonelijke ervaring met een bench? Zo te lezen 0,0!
Ondanks dat ik mijn hond zn bench in stuur tijdens een time out gaat ie rustig vanzelf in liggen slapen en botjes kauwen. Een boze stem werkt averechts bij mijn hond, zo corrigeer ik hem dus niet. Niets zeggen en gewoon hem zn bench in sturen werkt het beste. Ik zie dat het helpt en ik zie ZEKER geen zielige hond, zal ik zeker jouw 'mening' aannemen dat mn hond verpest?

Ik geloof NEVER NOOIT dat iedereen hier zn hond ZO perfect is opgevoed dat je nooit zoiets hebt van ' ik kan je niet meer zien!' Geloof ik werkelijk waar NOOIT! Dus ook niet van jou Bindi! Mijn hond is wel degelijk opgevoed maar heeft ontzettend veel energie. Ook al hebben we in de stikhete zon 2 uur gerend en gespeeld blijft hij dingen als vistie spannend vinden. En hij kan zich gewoon soms niet in houden, dus begin AUB niet over dat mijn hond niet vaak genoeg uitgaat! Daar weet je niets van. Verdiep je eens in CRATE TRAINING kom met harde feiten en nog belangrijker ERAVRINGEN en DAN pas zal ik je mening echt gaat respecteren want wat je nu zegt is echt onzin, en slaat werkelijk waar helemaal NERGERNS op.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 22:57

Citaat:
tantjeuh schreef:
Waarom geef jij je hond dat WEL aandacht? Welliswaar negatieve aandacht, maar aandacht is en blijft aandacht. Als deze manier bij jullie opleiding wordt aangereikt, dan zou ik toch eens deftig gaan nakijken of je wel in de juiste opleiding zit.

Uit haar post maak ik dat ze GEEN aandacht geeft als haar hond gedrag toont wat ze niet goed vindt. Lachen Dus ik snap jouw reactie niet echt.

Juist wel. Ze geeft aan dat als haar hond piept/blaft, dat ze hem dan laat schrikken. Dat is imo aandacht geven. Er komt een reactie op het gepiep (weliswaar niet de gewenste, maar reactie is reactie)

Citaat:
@ Bindi; Wat mijn hond van zijn bench leert is dat het ZIJN plek is, waar hij HOORT en alles mag doen. Botjes kauwen, slapen, spelen. En ik weet niet of je precies weet hoe het zit met de maten, maar ik wel en mijn hond kon rustig omdraaien en omliggen in zijn bench (en zijn kennel). Hij had echt een MEGA bench. Die heb ik moeten weggeven en ik heb nu een Skykennel, die ik nog wel eens af en toe gebruik voor time out. Een time out is voor mij en Slevin echt een uitkomst. Ik haal hem uit de siotuatie waarin hij zich bevind op het moment dat hij niet luisterd. Ik laat hem even alleen zitten. Dit raakt hem veel meer dan iets anders. Wat is een betere manier van straffen? Een tik geven? Negatieve aandacht. Ff naar 'm schreeuwen? Negatieve aandacht. In zn nekvel pakken? Negatieve aandacht. Nee hij gaat niet in zijn bench zitten denken, niemand beweert dat. Maar hij zou toch echt liever OP DAT MOMENT uit zn bench zijn en met visite spelen (BV) en dus weet hij dat hij gestraft wordt OP DAT MOMENT. Na 5 min. mag hij er weer uit en weer spelen. Maar hij WEET als hij weer NIET luisterd hij er WEER in gaat, nou en dan zie hem nadenken zal ik luisteren of niet.. Vaak kiest 'ie gelukkig voor de eerste. Haha!

En wat de zindelijkheid betreft, het helpt je hond sneller het 'ophouden' leren. Je hond kan wel weten dat buiten plassen en poepen OOK goed is, maar goed als ie toevallig binnen zit en hij moet, wat houdt hem dan tegen?

Bench trainging is geen negatieve trainings methode en ik ken meerdere honden die ontzettend veel baat bij hebben en echt voorbeeld honden zijn. Zijn en blijven rustig, springen niet, blaffen niet (te veel) luisteren werkelijk PERFECT (Vrouwtje hoeft toch echt maar 1 keer te roepen) hebben werkelijk NOOIT iets geslopt en zijn keurig braaf in het openbaar. Dit zijn ook zeker geen zielig onderdanig honden, maar o.a dekreuen. Dus ja, als ik zulke gedrag kan bereiken met een bench dat doe ik dat zonder twijfel.

Iemand zette iets hier neer van als er visite is gaat de hond in zijn mand. Nou bedenk daar 4 '
hekjes' omheen en je hebt een bench. Wat is nu precies het verschil??

Ik vind dat je echt overdrijft Bindi, ik ben benieuwd waar je je informatie vandaan hebt. Heb je dit meegemaakt dat benches en kennels zo ' slecht' voor honden zijn, of 'denk' je dat als je het ziet?

Over zielig gesproken, mijn hond heeft toch wel 8 uur in zn kennel moeten zitten toen we naar Amerika vlogen.. En hij deed helemaal NIETS in zijn kennel, geen plasjes, NIETS!
Die jouwne straks veel langer.. Lips are sealed

Gewoon al het feit dat je het woord "bench training" in de mond neemt, daar zit het fout. Er moet niet 'getraint' worden met een bench.
Een time-out door ergens een tijdje laten te 'bezinnen' kan je doen bij kinderen... Een hond vergeet erg snel. Als hij iets fout doet moet je meteen kunnen corrigeren, anders heeft het ook geen nut meer want het beest zal niet meer weten waar hij voor gestraft wordt. Een hond kan niet 'nadenken' over het feit of ie al dan niet gaat luisteren, en kan ook niet 'nadenken' over zijn fouten. Trouwens, als het "zijn" plekje is, waar hij hoort en alles mag doen (ik ga er vanuit dat je zo een veilige, eigen plaats wil creeeren?), waarom probeer je dan je hond te straffen dmv die bench? Dan ga je ineens van dat veilige plekje een strafhok maken?
Wat een betere straf is? Al eens gedacht aan het bevel "NEE"?

Vind je het trouwens niet logisch dat je hond zijn behoeften niet doet in zijn kennel? Als het hem van kleinaf geleerd is dat het 'zijn' plekje is, dat hij daar doet wat hij wil. Een hond gaat zijn plekje/slaapplaats echt wel niet bevuilen hoor.. (nu ga zelfs ik eens vergelijken met mensen) Jij pist toch ook niet in je bed?

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:03

Citaat:
Hoe weet je dat? Wat is JOUW persoonelijke ervaring met een bench? Zo te lezen 0,0!
Ondanks dat ik mijn hond zn bench in stuur tijdens een time out gaat ie rustig vanzelf in liggen slapen en botjes kauwen. Een boze stem werkt averechts bij mijn hond, zo corrigeer ik hem dus niet. Niets zeggen en gewoon hem zn bench in sturen werkt het beste. Ik zie dat het helpt en ik zie ZEKER geen zielige hond, zal ik zeker jouw 'mening' aannemen dat mn hond verpest?

Als je hond tijdens zijn "straf" gaat slapen en botjes kauwen, waar is het straffen dan gebleven?

Citaat:
Ik geloof NEVER NOOIT dat iedereen hier zn hond ZO perfect is opgevoed dat je nooit zoiets hebt van ' ik kan je niet meer zien!' Geloof ik werkelijk waar NOOIT! Dus ook niet van jou Bindi! Mijn hond is wel degelijk opgevoed maar heeft ontzettend veel energie. Ook al hebben we in de stikhete zon 2 uur gerend en gespeeld blijft hij dingen als vistie spannend vinden. En hij kan zich gewoon soms niet in houden, dus begin AUB niet over dat mijn hond niet vaak genoeg uitgaat!

Wij hebben één over-actieve [***], en één heel dominante [***]. Ik moet zeggen, ik heb nog NOOIT de gedachte gehad "ik kan je niet meer zien". Nog nooit. Als je hond degelijk is opgevoed, kan je je hond ook onder controle houden. Ook als er visite is. Onze honden kunnen dan ook dolenthousiast worden en beginnen rondspringen als zot (zo erg soms dat mensen soms de poort niet langst durven). Maar dan stuur ik ofwel de honden naar hun plaats (jaja, simpel bevel: PLAATS), ofwel zeg ik ze dat ze moeten ophouden (gho, nog zo een simpel bevel: GEDAAN). En wonder boven wonder luisteren ze dan toch niet zeker.
Dus als jij aangeeft dat je je enthousiaste hond regelmatig niet onder controle kan houden en hem in zijn bench moet zetten? Wel, dan zeg ik dat jou honden niet goed opgevoed zijn.

lodo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:12

x_Marr schreef:
Vandaag/vanacht/NU Clown

Is onze pup voor de 1e nacht alleen.. Nagelbijten / Gniffelen

wat een gepiep, gejank, geblaf en gegrom(?) Nagelbijten / Gniffelen
Dit had ze helemaal niet toen mn moeder een uur of 2 even weg was naar een winkel etc. en zij alleen beneden was en wij geen geluid maakten boven Nagelbijten / Gniffelen

Nu is ze net gelukkig stil, denk dat het over een half uurtje weer gaat beginnen Nagelbijten / Gniffelen

Iemand hier nog meer ervaringen mee? Nagelbijten / Gniffelen

Dit is een UITERST ACHTERHAALDE methode !. Erg wreed ook. De beste en meest vriendelijke methode is het pupje naast je bed te zetten in een mandje de eerste nachten en daarna steeds verder van het bed af totdat het diertje in het vertrek staat waar het voortaan de nacht zal doorbrengen. Dit werkt erg goed bij ELKE pup en is erg diervriendelijk.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 23:15

tantjeuh schreef:
Citaat:

Als je hond tijdens zijn "straf" gaat slapen en botjes kauwen, waar is het straffen dan gebleven?

Citaat:
Ik geloof NEVER NOOIT dat iedereen hier zn hond ZO perfect is opgevoed dat je nooit zoiets hebt van ' ik kan je niet meer zien!' Geloof ik werkelijk waar NOOIT! Dus ook niet van jou Bindi! Mijn hond is wel degelijk opgevoed maar heeft ontzettend veel energie. Ook al hebben we in de stikhete zon 2 uur gerend en gespeeld blijft hij dingen als vistie spannend vinden. En hij kan zich gewoon soms niet in houden, dus begin AUB niet over dat mijn hond niet vaak genoeg uitgaat!

Wij hebben één over-actieve border collie, en één heel dominante border collie. Ik moet zeggen, ik heb nog NOOIT de gedachte gehad "ik kan je niet meer zien". Nog nooit. Als je hond degelijk is opgevoed, kan je je hond ook onder controle houden. Ook als er visite is. Onze honden kunnen dan ook dolenthousiast worden en beginnen rondspringen als zot (zo erg soms dat mensen soms de poort niet langst durven). Maar dan stuur ik ofwel de honden naar hun plaats (jaja, simpel bevel: PLAATS), ofwel zeg ik ze dat ze moeten ophouden (gho, nog zo een simpel bevel: GEDAAN). En wonder boven wonder luisteren ze dan toch niet zeker.
Dus als jij aangeeft dat je je enthousiaste hond regelmatig niet onder controle kan houden en hem in zijn bench moet zetten? Wel, dan zeg ik dat jou honden niet goed opgevoed zijn.

En wat gaan ze daar dan doen?
Zielig zitten janken omdat ze straf hebben? Huilen van het lachen

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 23:16

lodo schreef:
x_Marr schreef:
Vandaag/vanacht/NU Clown

Is onze pup voor de 1e nacht alleen.. Nagelbijten / Gniffelen

wat een gepiep, gejank, geblaf en gegrom(?) Nagelbijten / Gniffelen
Dit had ze helemaal niet toen mn moeder een uur of 2 even weg was naar een winkel etc. en zij alleen beneden was en wij geen geluid maakten boven Nagelbijten / Gniffelen

Nu is ze net gelukkig stil, denk dat het over een half uurtje weer gaat beginnen Nagelbijten / Gniffelen

Iemand hier nog meer ervaringen mee? Nagelbijten / Gniffelen

Dit is een UITERST ACHTERHAALDE methode !. Erg wreed ook. De beste en meest vriendelijke methode is het pupje naast je bed te zetten in een mandje de eerste nachten en daarna steeds verder van het bed af totdat het diertje in het vertrek staat waar het voortaan de nacht zal doorbrengen. Dit werkt erg goed bij ELKE pup en is erg diervriendelijk.

Als je even de moeite had genomen om deze pagina door te lezen? Knipoog

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:16

Skitter schreef:
Verdiep je eens in CRATE TRAINING .

Heb eens snel eventjes gegoogled op 'bench training'.. Hier een deeltje van een tekst die ik gevonden heb:

"Vanaf dat moment geeft u de hond zijn eten in de bench en kunt u, net zoals bij de pup, aan de gang gaan. Bouw het heel rustig op en laat de hond geen vervelende ervaring opdoen met de bench. Stop de hond er dus niet te snel uren achter elkaar in. Na een paar dagen zal de hond dan al uit zichzelf naar de bench gaan om te slapen. Nu mag u hem er ook af en toe in sturen. Niet boos maar met een lekkere beloning achter de hand. De bench mag nooit, echt nooit, gebruikt worden als straf! Een bench is een ideaal nest voor honden: het is absoluut niet zielig als je de hond er maar op een plezierige wijze aan went." (komt van een site van een hondenschool)

"Wel is het belangrijk dat u de hond echt stap voor stap aan de bench laat wennen en dat u daar zoveel tijd voor neemt als bij uw hond nodig is. Het resultaat moet namelijk zijn, dat de hond probleemloos alleen kan blijven in de bench, omdat hij dit als zijn eigen veilige ligplaats ziet. U mag de hond daarom ook nooit voor straf in zijn bench sturen (want dan wordt het juist een vervelende plek)!" (hondenplaza.nl)

En zo ben ik er nog wel een aantal tegengekomen..

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:20

Citaat:
Citaat:
Wij hebben één over-actieve [***], en één heel dominante [***]. Ik moet zeggen, ik heb nog NOOIT de gedachte gehad "ik kan je niet meer zien". Nog nooit. Als je hond degelijk is opgevoed, kan je je hond ook onder controle houden. Ook als er visite is. Onze honden kunnen dan ook dolenthousiast worden en beginnen rondspringen als zot (zo erg soms dat mensen soms de poort niet langst durven). Maar dan stuur ik ofwel de honden naar hun plaats (jaja, simpel bevel: PLAATS), ofwel zeg ik ze dat ze moeten ophouden (gho, nog zo een simpel bevel: GEDAAN). En wonder boven wonder luisteren ze dan toch niet zeker.

En wat gaan ze daar dan doen?
Zielig zitten janken omdat ze straf hebben? Huilen van het lachen

Het is geen straf. Dat is het handige als je honden luisteren, dan moet je zelden of nooit straffen.. Mijn honden mogen dolenthousiast zijn van mij, graag zelfs. Ze moeten gewoon ook ophouden als ik dat vraag. En als ze dat doen krijgen ze een beloning.. Toch handig he, die positieve manier van omgaan met honden Knipoog

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 23:23

Zie hieronder, ging ff fout. Nagelbijten / Gniffelen
Laatst bijgewerkt door Air op 18-06-07 23:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-07 23:25

tantjeuh schreef:
Citaat:

Citaat:
Wij hebben één over-actieve border collie, en één heel dominante border collie. Ik moet zeggen, ik heb nog NOOIT de gedachte gehad "ik kan je niet meer zien". Nog nooit. Als je hond degelijk is opgevoed, kan je je hond ook onder controle houden. Ook als er visite is. Onze honden kunnen dan ook dolenthousiast worden en beginnen rondspringen als zot (zo erg soms dat mensen soms de poort niet langst durven). Maar dan stuur ik ofwel de honden naar hun plaats (jaja, simpel bevel: PLAATS), ofwel zeg ik ze dat ze moeten ophouden (gho, nog zo een simpel bevel: GEDAAN). En wonder boven wonder luisteren ze dan toch niet zeker.

Lijkt me hetzelfde?

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-07 23:39

@Tantjeuh; niet regelmatig nee Dat kan jij misschien uit een tekst maken dat mijn hond niet opgevoed is maar ik weet het wel beter. Tijdens mijn hond zijn time out (niet STRAF) heeft hij geen botjes en slaapt hij niet. Het is maar 5 minuutjes. Ik heb het misschien raar nverwoord maar ANDERS gaat mijn hond zelf ook zn bench in om te slapen en botjes te kauwen.
Het woord NEE kent mijn hond prima, luisterd ook wel naar, maar sorry, spelen en springen met visite is toch echt vaak veel leuker dan naar mij luisteren. Nee ik ben niet perfect, ik doe mijn best om mijn hond op te voeden. Ik heb ook hulp ingeschakeld van iemand die VEEL honden ZEER GOED heeft opgevoed mbv crate training. Geen smoes, maar het is ook best een moeilijk kruising, ik vind dat veel ook daaraan ligt. Ik doe mijn best, boos worden op mijn hond heeft geen zin, dat heb ik wel geleerd. CRATE TRAINING is wel degelijk een goede training.
En ja ik weet dat ze niet op hun eigen plek gaan plassen e.d dat is juist de bedoeling, zo leren ze hun behoeftes ook op te houden, niet alleen dat het 'ook' goed is om het buiten te doen Knipoog

Nou ja, nogmaals, mijn ervaring is crate training werkt, en ik zie bij andere honden dat het werkt, dus ga ik dit zo doen.
En NOGMAALS Ik heb al gezegd, het gaat er niet om dat mijn hond in zijn bench gaat om even over iets na te denken; dat beweer ik ook niet. Het gaat er om als hij te blij en speels wordt daardoor niet op mij let en DUS niet luisterd, haal ik hem uit dit situatie waar hij zich OP DAT MOMENT in bevind. Hij moet dan ff 5 minuten apart. Te lang? Nee hoor. Hij snapt het best. Hij heeft geen pijn e.d dan dus maakt ook geen negatieve ervaring van, hij wil toch gewoon blijven doen wat hij aan het doen is? Prima, moet ie luisteren.

Als je dan wil zeggen dat ik zijn bench als straf plek gebruik, zeg je dat. Maar in mijn ervaring werkt het nog. Kleine kinderen stuur je toch ook als ze stout zijn naar hun kamer?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:10

tantjeuh schreef:
Een time-out door ergens een tijdje laten te 'bezinnen' kan je doen bij kinderen... Een hond vergeet erg snel. Als hij iets fout doet moet je meteen kunnen corrigeren, anders heeft het ook geen nut meer want het beest zal niet meer weten waar hij voor gestraft wordt.

Onzin. Een time out werkt bij mijn pupsel erg goed, zo kan ie even uitrazen in de tuin omdat de stopknop op zulke momenten niet werkt. Hij geeft zelf aan wanneer ie weer naar binnen wilt, en dan is er niks meer aan de hand.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:11

x_Marr, vind jij op de plaats sturen straf dan?

Tjonge, dan hebben die van mij nogal eens straf zeg.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 09:37

sunnygirl schreef:
@SGWOllie: ik meen dit wel! mag ik vragen waarom jij denkt van niet en zo heftig reageert????

Beetje late reactie maar wilde toch nog even reageren... Ten eerste geef je je pup negative aandacht als hij blaft, het levert hem dus iets op... Ten tweede, en tevens het belangrijkste, als jij je hond zo laat schrikken op een voor hem vertrouwd plekje zal je niet zo'n relaxed hondje over houden denk ik zo. Maar dat had je waarschijnlijk ook al uit de andere reacties begrepen Knipoog
En sorry als ik wat te heftig reageerde, dat was niet helemaal de bedoeling (Wat dus niet wegneemt dat ik het niet met je eens ben)....

Pupsel heeft weer een probleemloze nacht in de bench doorgebracht. Overdag slaapt hij (bijna iedere keer) uit zichzelf in de open bench. Soms valt hij onder de bank in slaap, dan leggen we hem in de bench en slaapt hij daar lekker verder. Ik denk dat de trauma's mee gaan vallen.... Tong uitsteken

Ik denk trouwens dat hier veel mensen zitten die op een goede manier met hun hond omgaan. Het zijn dan misschien verschillende manieren maar misschien is het leuk om de toon van dit topic iets te veranderen en van elkaar te leren ipv elkaar de grond in te trappen? Op een paar uitschieters na denk ik dat iedereen hier wel in staat is tot positief communiceren toch?

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 10:26

SGWOllie, prima toch Lachen Ik denk niet dat jij een erg getraumatiseerde hond hier aan gaat overhouden *LOL* Misschien wij zelf nog meer van dit topic.

Ik denk dat iedereen het op zijn eigen manier doet, maar dat houd niet in dat elke manier per definitie fout is, en dat is denk ik wel de instelling van sommige mensen hier, alles behalve hun eigen manier is fout. En dat terwijl we van elkaar heus nog wel wat kunnen leren Lachen

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 12:19

Zo is het. Ik ben dus ook niet tegen een bench, heb dat ook meerdere keren gezegd. Maar ik vind dat sommigen zo'n ding wel goed proberen te praten. En een stevige discussie moet kunnen toch?

MissPippin

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-07 14:04

@ SGWollie: ik geef haar GEEN aandacht staat er toch. lezen is een vak apart cker?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-07 14:11

Diablo schreef:
x_Marr, vind jij op de plaats sturen straf dan?

Tjonge, dan hebben die van mij nogal eens straf zeg.

Waar heb je dat nou weer zien staan dat IK dat vind?

Tantjeuh vind dat blijkbaar, zo zegt ze het tegen skitter, maar ze doet precies hetzelfde.