Jack Russel aangevallen - overleden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marloes__

Re: Jack Russel aangevallen door stafford SCHOKKENDE FOTO'S

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 14:52

Ach uit ervaring vind ik kleine hondjes altijd agressiever dan grote honden Lachen Vaak omdat mensen de hondjes niet op kunnen voeden en JR nogal vaak hoogmoedig zijn en naar mijn mening een veel te grote mond hebben! Maar goed ik ben van mening dat menig hondeneigenaar zijn hond niet op kan voeden Knipoog

Sterkte met je JR!

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 15:09

woofie schreef:
runningkawa schreef:
dat is ook niet nodig woofie

Hoe je het ook went of keert, dit soort honden zijn de laatste tijd wel erg vaak negatief in het nieuws.
Jammer, maar het is wel een feit...waar het dan ook aan ligt

tuurlijk zijn ze vaak negatief in het nieuws!! als een poedel of golden-retriever iets doet is het niet intressant...oftewel niet intressant genoeg om in de krant te zetten.
dat neemt niet weg dat bovenstaande nooit had mogen gebeuren.......
ik wens de ts dan ook veel sterkte en hoop dat pepper er weer helemaal boven op komt.

mijn vorige stafford, Astra was de gemoedelijkheid zelve...speelde met iedere hond. tot dat ze op een dag uit het niets gemeen werdt gebeten door (jawel) een jack russel (op de cursus notabene) sindsdien moest zij absoluut niets meer hebben van kleine witte hondjes.....

Amen!

Ik heb inmiddels al 3 Goldens ter herplaatsing aangeboden gekregen omdat ze iemand goed gebeten hadden. Maar hier hoor je idd niks over.

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 18:18

jeetje sterkte, wat een hap zeg!!!

ZzzeiN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 18:20

Poe, dat is een aardige hap, hopelijk geneest het goed.

Kyrseltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 18:36

Pfoee, dat is ook niet niks! Sterkte met je beestje!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 18:42

Citaat:
Ik heb inmiddels al 3 Goldens ter herplaatsing aangeboden gekregen omdat ze iemand goed gebeten hadden. Maar hier hoor je idd niks over.

Toevallig bijten golden retrievers en labradors het vaakst in procenten.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 18:43

gaat het al de betere kant op met je hondje June?
heb je een regeling kunnen treffen met de eigenaars van de stafford?
ik heb niet heel het topic doorgelezen, enkel jou laatste reactie over een bacterie die nog voor leed kan zorgen bij Pepper.

Ik duim mee dat het goed komt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:10

Hannanas schreef:
Citaat:

Toevallig bijten golden retrievers en labradors het vaakst in procenten.

Niet op het aantal gehouden honden

Opels en volkswagen worden er ook het meest gejat, maar als je kijkt op aantal wat er in nederland rondrij is het toch echt de duurdere auto die meer gejat word

Verder zal een retriever met zijn hap veel minder schade en letsel toebrengen

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:14

daar heb je gelijk in runnikawa.

De bijtkracht en het vasthouden/klemmen is ongetwijfeld anders.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:20

Moderatoropmerking:
Voor de allerlaatste keer: ontopic. Die Stafford-/Labrador-/bijt-/etc-discussie kan ergens anders gevoerd worden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:21

Maar het is toch een stafford die gebeten heeft?

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:23

*** Zucht*** Lezen blijft moeilijk!
Zou toch niet leuk zijn voor TS als dit topic gesloten moet worden vanwege mensen die niet kunnen of willen lezen!!!

@TS Hoe is het nu met Pepper??? Red ze het een beetje???

Kafue

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:28

runningkawa schreef:
dat is ook niet nodig woofie

Hoe je het ook went of keert, dit soort honden zijn de laatste tijd wel erg vaak negatief in het nieuws.
Jammer, maar het is wel een feit...waar het dan ook aan ligt

Dat ligt niet aan de honden maar aan de eigenaar van de honden.
Je moet zon hond gewoon de baas blijven dan is er niets aan de hand. De hond moet zijn plek weten en dat is helaas voor hem de onderste in de roedel. Vaak zijn die kleine hondjes veel vervelender en bovedien is hun devies de beste verdediging is de aanval.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 20:28

Runningkawa, dat wilt niet zeggen dat er dan maar fijn gediscussieerd moet gaan worden over Staffords als gevaarlijke honden, Labradors, of kinderen en honden hetzelfde zijn, etc etc. Dit topic gaat over een Jack Russel die aangevallen is door een hond. Dat dat een Stafford is is mij om 't even... Dat is voor het topic imo niet relevant.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 21:50

Ik kan je er niet op antwoorden kafue, dan ga ik of topic, maar er staat niet voor niets bij, waar het dan ook aan ligt...

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:26

Poeh dat is een lelijke wond zeg! En dan net bij zo'n oud hondje, ik hoop maar dat ze het haalt...Veel sterkte iig!
Ik vind wel dat de eigenaren van de stafford meer verantwoordelijkheid moeten oppakken. Ik ben ooit zelf lelijk gebeten door een hond en daar hebben we ook nooit een cent van teruggezien. Wist ik toen veel dat je dat echt wel kunt terugvorderen.

Ik vind dat dit topic idd gewoon moet gaan over het hoe het gaat met arme pepper en wat er gaat gebeuren met de individuele aanvallende hond die nu eenmaal een stafford is.

Maxielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 22:34

Jeetje, dat beest had een halve hond op z'n menu !! Bloos! Nou hopelijk komt het allemaal goed met je hondje, echt zielig zeg... Heel veel sterkte voor jou en je hondje de komende dagen, en hopelijk wordt die Stafford afgemaakt !!! Boos! Wie weet doet ie dit niet voor het eerst, en is de volgende een kind ofzo... Is die Stafford trouwens van mensen die je kent, of van onbekende voorbijgangers ofzo ? Ben benieuwd hoe die eigenaren erop reageerden (als die tenminste in de buurt waren)... Nagelbijten / Gniffelen Zijn Staffords trouwens niet verboden in NL ? Knipoog

Moosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 23:08

Maxielover schreef:
Zijn Staffords trouwens niet verboden in NL ? Knipoog

Alleen zonder stamboom...

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-07 23:12

ik snap de opmerking van sylvia deels, maar in de beginpost staat zelf t raserbij op een forum komen er dan eenmaal discussies relevant of niet Knipoog discusieren hoort toch op een forum Lachen Dat het voor TS vervelend is sommige discussie punten snap ik dat een mod daar wat van zegt snap ik ook maar verder?..

ok ffgeheel ontopic Lachen june?/ hoe is het nu ??

tax

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 00:12

jeetje..bijna hele hond weg Ach gut

Hopelijk komt het hondje er weer helemaal bovenop!

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 00:21

Maxielover schreef:
Jeetje, dat beest had een halve hond op z'n menu !! Bloos! Nou hopelijk komt het allemaal goed met je hondje, echt zielig zeg... Heel veel sterkte voor jou en je hondje de komende dagen, en hopelijk wordt die Stafford afgemaakt !!! Boos! Wie weet doet ie dit niet voor het eerst, en is de volgende een kind ofzo... Is die Stafford trouwens van mensen die je kent, of van onbekende voorbijgangers ofzo ? Ben benieuwd hoe die eigenaren erop reageerden (als die tenminste in de buurt waren)... Nagelbijten / Gniffelen Zijn Staffords trouwens niet verboden in NL ? Knipoog

Dit vind ik persoonlijk een beetje cru klinken Knipoog
Wat TS zei, hond heeft nooit eerder iets gedaan! En er zijn ook andere methodes dan een hond gelijk afmaken Knipoog

TS hoe gaat het met de ontsteking??
Hoop dat Pepper erbovenop komt Ach gut
Sterkte, en een knuf voor Pepper!

Sterre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 01:05

Jemig, Pepper is goed te pakken genomen zeg Scheve mond ...
Vreselijk dat ze ondanks jullie goede zorgen nu toch zo´n fikse ontsteking te pakken heeft gekregen Verdrietig ...
De tips van de Biotex maar vooral ook van de Traumeel (in dit geval druppels, géén zalf!), zou ik zeker proberen.
Traumeel heeft bij mijn dieren al een aantal keer erger voorkomen.
Ik wens jullie iig veel sterkte Ach gut .

Als de eigenaren van de andere hond nog niets over een financiele regeling hebben gezegd, zou ik er trouwens gewoon naar toe gaan en vragen of "het niet mogelijk is dat de DA kosten via hun verzekering kunnen lopen" Knipoog .
Het is altijd beter om dit soort dingen op een "vriendelijke" manier op te lossen, dan dat er op het laatst alleen nog maar via advocaten gecommuniseerd wordt Scheve mond ...

Prima

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 07:56

avanti4ever schreef:
ik snap de opmerking van sylvia deels, maar in de beginpost staat zelf t raserbij op een forum komen er dan eenmaal discussies relevant of niet Knipoog discusieren hoort toch op een forum Lachen Dat het voor TS vervelend is sommige discussie punten snap ik dat een mod daar wat van zegt snap ik ook maar verder?..

Idd, en dat maakt bokt nou zo vermoeiend soms; het is werkelijk waar ongelovelijk dat dit soort interventies plaats (kunnen en mogen) vinden. De TS 'lokt' de discussie zelfs zelf al een beetje uit door de andere hond te benoemen bij het ras.

Dat is hetzelfde als ik roep dat ik door een neger ben aangevallen. Dan weet je toch dat de discussies al gauw verschuift van de aanval naar de neger?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-07 08:24

Ja maar je kan ook wel begrijpen dat geen maltezer leeuwtje dat gedaan heeft....

Ik snap de opmerling ook wel, maar ja, het heeft nu eenmaal een stafford gedaan en geen anderre hond...

_June

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-07 08:43

Prima schreef:
avanti4ever schreef:

Idd, en dat maakt bokt nou zo vermoeiend soms; het is werkelijk waar ongelovelijk dat dit soort interventies plaats (kunnen en mogen) vinden. De TS 'lokt' de discussie zelfs zelf al een beetje uit door de andere hond te benoemen bij het ras.

Dat is hetzelfde als ik roep dat ik door een neger ben aangevallen. Dan weet je toch dat de discussies al gauw verschuift van de aanval naar de neger?!

Nou het feit dat ik het ras heb genoemd is meer om het verschil tussen groot en klein te laten zien. Een beet van een Shi Tzu was waarschijnlijk minder erg geweest. Ik heb helemaal niks tegen Staffords of andere honden die als 'vechthonden' bestempeld worden. Heb zelf ook een Bullmastiff Lachen

Maar hoe het met Pepper gaat.. Niet zo goed.
Ik ben bang dat het nog maaaanden gaat duren, het ziet er echt niet uit.
En is dat eerlijk tegenover zo'n hondje? Op z'n oude dag nog een hele hoop pijn lijden en wanneer ie dan genezen is is ie zo goed als op.
Gelukkig hoef ik die moeilijke beslissing niet te nemen!

Van de eigenaren van de Staff verder niks gehoord..
Ga straks lekker een weekend weg met mijn vriend. Even alles laten rusten Lachen