[FOTO] mijn chihuahua pup amber!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Limanade

Re: [FOTO] mijn chihuahua pup amber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:06

Tiffany schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Zien jullie het verschil?

je hebt verschillende vormen van mishandeling...

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:06

Tiffany schreef:
Afbeelding

Afbeelding

ja de ene hond is mishandeld, en de andere is vermenselijk = in MIJN ogen ook mishandeling
Laatst bijgewerkt door pubelia op 04-03-07 00:07, in het totaal 2 keer bewerkt

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:07

Ik zie het verschil. Komt ongeveer neer op een verbrande hond of een verzopen hond. Beide mishandeld.

Tiffany

Ja maar lijkt mijn dat het bovenste wel een tikkeltje erger is he. En om een jasje nou meteen mishandeling te noemen. Maargoed daar zijn de meningen dus duidelijk over verdeeld...

ThePast03

katiavl schreef:
Sjah pluch wel raar dat ik woensdag nog geleerd heb, en hij heeft eredoktoraat, en heeft studies naar open fontanellen en morfologie van het foramen magnum gedaan in kleine huisdieren

Ik geloof die man toch liever Lachen

Ik geloof gewoon mijn eigen ogen en handen en ken meer Chihuahua's zonder open fontanel als met Knipoog

Hetl ligt er maar aan wanneer deze man zijn studie heeft gedaan natuurlijk.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:08

Tiffany schreef:
Ja maar lijkt mijn dat het bovenste wel een tikkeltje erger is he. En om een jasje nou meteen mishandeling te noemen. Maargoed daar zijn de meningen dus duidelijk over verdeeld...

de jas misschien niet maar de TAS

050206051012

Tiffany schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Ga mij nou niet vertellen wat onder dierenmishandeling valt. Ik heb hier een hond die op 3 poten loopt door mishandeling (bekken finaal doormidden getrapt), afgeknipte tenen en 18 hagel-kogeltjes in der lijf Knipoog

Daarom kan ik er juist erg slecht tegen dat mensen een dier nemen om met de mode mee te rennen. Kun je je de Dalmatiërs nog herinneren? 101 Dalmatiërs in de bios, iedereen moest een Dalmatiër, jaar later asiel overvol.

Droomster

LimaGentle schreef:
het ruimte verschil tussen een tas voor een hond en een stal vind ik toch geen vergelijking hoor..

In verhouding hebben ze volgens mij net zoveel ruimte (als je naar de ponystallen hier op de manege kijkt -> oftewel pony stoot kont 3 keer tegen de muur tijdens het omdraaien).

Ik vind de discussie in dit topic erg overdreven, loopt totaal af van het doel waarom het gestart is. (over de chihuahua's van een andere bokker beginnen, totaal iets anders 'lezen' *als dat überhaupt wel gedaan is* dan er staat enz. Gestoord )

TS: Ontzettend leuk hondje!! Jas zou ik zelf nooit voor gekozen hebben, maargoed Knipoog . En die tas is zoals je zegt qua werk enorm handig lijkt mij. Alleen zo om te zien vind ik hem niet erg groot & die paar uur op het werk, slaapt ze dan constant?

Tiffany

_mistique_ schreef:
Citaat:
20 katten in 1 kleine ruimte.

wat dacht je van 1 hond in een veels te kleine ruimte?

bij deze nodig ik jullie allen uit om bij mij thuis de "nep" chihuahua in het veels te kleine tasje te bekijken.(het zijn jullie woorden)

dan kunnen jullie zien dat ze de gehele dag losloopt, lekker de hele dag in het gras rent en rolt.
en ze in de tas klimt ipv van in haar mand te gaan liggen.

en dan er zelfs 4 chihuahua's in de tas passen Knipoog

dus genoeg ruimte heeft ze zeker.

De koffie staat klaar Pling[/quote]

Denk dat je weinig reactie's krijgt..

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 00:10

MRmichiel schreef:
gezellig hier *pakt chips en cola erbij*
ik vraag me af wat voor een bord de TS voor de kop heeft dat ze deze reacties niet aan heeft zien komen.

ik een bord voor m'n kop haha
als je gelezen zou hebben wat ik allemaal gezegd heb (lezen is ook een vak ik weet het!)
is dit puur omdat het nodig is (jasje omdat ze het koud heeft, gebruik ik overigens niet vaak heeft ze maar 1x aangehad toen het zo hard regende en met windkracht 8 van de week)

tas vind ze ook niet erg gaat ze zelf inzitten blablabla *valt in herhaling voor 100ste keer*

dus ik vind deze reactie's niet nodig.

je vind het leuk of niet leuk, veder hoef ik het niet te weten.
bij ITP gaan ze er toch ook niet zo opin?
o nee dat zijn paarden he?
dan mag alles ineens...100setjes allerlei kleurtjes,maten etc etc

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:11

_mistique_ schreef:
pubelia schreef:
Hallo het is een hond geen barbie pop. Behandel het dan ook als een hond en vermenselijk het aub niet.

LEZEN IS OOK EEN VAK!
*dood aan de modekut*

thnx kom je ook op mijn begrafenis? Haha!

*mag gerust wel wat vriendelijker antwoorden hoor.*

En sorry ik ben geen mode k*t, mijn honden lopen niet in een verwijfd jasje, maar lekker door de modder!!

Limanade

TS.. je snapt het echt niet he?
die TAS is gewoon veels te klein voor een hond om er zo lang in te zitten!!!

050206051012

@ TS: de vergelijking paard & hond ontgaat me een beetje? Zal er misschien door komen doordat de vlieger hier niet opgaat.

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:12

_mistique_ schreef:

Maar normaal gesproken wordt daarmee de bewegingsvrijheid niet gehinderd. Anders is dat ook mishandeling ja.

Tiffany

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:12

@ Quellian. Dat betwijfel ik ook niet hoor. Je zal heus goed voor je beesten weten en begrijp zelf ook wat onder dierenmishandeling valt. En juist als jij zo'n rakkertje in huis hebt weet je zelf dat er ook erge dingen zijn. Bijv hondjes die aan een boom in een bos worden vastgebonden. Of de t*ring worden geslagen. En ja van de 101 dalm weet ik idd nog wel. Maar de TS houd te veel van haar hondje om haar weg te doen dat weet ik zeker. Knipoog

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 00:13

Quellian schreef:
Tiffany schreef:
Afbeelding

Afbeelding

Ga mij nou niet vertellen wat onder dierenmishandeling valt. Ik heb hier een hond die op 3 poten loopt door mishandeling (bekken finaal doormidden getrapt), afgeknipte tenen en 18 hagel-kogeltjes in der lijf Knipoog

Daarom kan ik er juist erg slecht tegen dat mensen een dier nemen om met de mode mee te rennen. Kun je je de Dalmatiërs nog herinneren? 101 Dalmatiërs in de bios, iedereen moest een Dalmatiër, jaar later asiel overvol.

Ik vind dat erg zielig voor het beestje.
vind het goed van je dat je hem/haar nu in huis hebt genomen Lachen
ik loop niet met de modemee.
ben skater "dood aan de modekut' je kent het wel.
mode zal mij aan m'n reet roesten.
ik heb me eigen style en het boeit me niet.
fiets de mode.
vond het jasje gewoon leuk heb er 1 gekocht, daar hou ik het bij en die krijgt ze alleen aan als ze het koud heeft en/of als het koud is buiten.

zit trouwens nogal een verschil tussen je hond en mijn hond "qua mishandeling".
Ik kan echt niet tegen dierenmishandeling, ik word af en toe gewoon gek als ik naar animal planet kijk.
wat sommige mensen flikken gewoon!het is niet menselijk.
moest echt huilen toen ik die pittbull van de week op AP zag.
mond dichtgetaped (aas om te oefenen voor de onervaren pups)
poten helemaal bloed en bloed rood. helemaal open.
snuit ook helemaal onder het bloed, oog open.
echt te zielig voor woorden Verdrietig

bovendien steun ik veel dierendoelen en werk ik zelf ook voor het goede doel Lachen

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:14

Tiffany schreef:
@ Quellian. Dat betwijfel ik ook niet hoor. Je zal heus goed voor je beesten weten en begrijp zelf ook wat onder dierenmishandeling valt. En juist als jij zo'n rakkertje in huis hebt weet je zelf dat er ook erge dingen zijn. Bijv hondjes die aan een boom in een bos worden vastgebonden. Of de t*ring worden geslagen. En ja van de 101 dalm weet ik idd nog wel. Maar de TS houd te veel van haar hondje om haar weg te doen dat weet ik zeker. Knipoog

Ik ken TS niet, dus gaat me er ook niet om dat ZIJ het is. Ik vind gewoon dat een hond niet in een tas hoort, maar als ik dat roep, dan krijg ik alleen maar antwoorden als 'zoveel hoort niet'.

Tuurlijk weet ik dat er ergere dingen met dieren gebeuren, zit er jammergenoeg regelmatig met m'n neus bovenop.

Dit is ook aan _mistique_, zie dat ze gereageerd heeft Lachen

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:15

Tiffany schreef:
Mischien dat ze dat nog net wel weet, maar dat je problemen kan krijgen en een hond zich rondweg K*T voelt als die vermenselijk word dat gaat net boven haar intelligentie.... Zielig voor het hondje.

[edit] @ de TS als je dat erg vind, dit is zowaar geestelijke mishandeling is dat dan minder erg?
Laatst bijgewerkt door pubelia op 04-03-07 00:16, in het totaal 1 keer bewerkt

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 00:16

_mistique_ schreef:
pubelia schreef:

LEZEN IS OOK EEN VAK!
*dood aan de modekut*

thnx kom je ook op mijn begrafenis? Haha!

*mag gerust wel wat vriendelijker antwoorden hoor.*

En sorry ik ben geen mode k*t, mijn honden lopen niet in een verwijfd jasje, maar lekker door de modder!!

mijne loopt ook lekker door de modder te rollen.
LEZEN IS ECHT ECHT ECHT EEN VAK!
ze heeft hem 1x aangehad omdat ze wegwaaide als ik haar niet aan de riem deed.
en al die merken kunnen me geen fiets schelen gsus,dolce gabanna,diesel weet ik ut...
daarom dood aan de modekut Tong uitsteken
mag ze gewoon niet en zij mogen mij niet.

corinne1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:16

Ten eerste: jeetje wat een hoop reacties in een keer! Ik heb maar niet alles meer gelezen, kan wel raden wat de reacties verder zijn. Even nog een quoteje:
Citaat:
mensenlief oordeel niet als je zelf geen chihuahua hebt

die hondjes is echt iets heel anders dan een grote hond.
en zijn klein en teer en hebben het zeker wel snel koud.

Sorry maar ik heb een geweldige hond (lees chihuahua), is écht geen teer beestje en heeft het helemaal niet zo snel koud. Vergeet niet dat honden ook om andere redenen kunnen rillen. Zo doet Isa dat bij leuke gebeurtenissen wanneer ze enthousiast wordt, bijvoorbeeld wanneer ze iets lekkers krijgt. Rillen wil dus lang niet zeggen dat ze het koud hebben. Als jij chihuahua's hebt zou je dat heel goed moeten weten.

Ten tweede, als je niet van die poespas op jasjes houdt (dat zegt de TS meerdere malen in berichtjes), waarom koop je dan zó'n jasje? Er zijn genoeg jasjes/dekjes die minder opvallend zijn en er nog enigzins normaal uitzien.

Ten derde heb ik nog steeds geen antwoord op mijn allereerste vraag gehad: Wáár komt je hondje vandaan? (mag ook via pb) Dan kunnen hondenliefhebbers elkaar waarschuwen om daar geen hondjes te kopen. Een 'fokker' die jouw hondje als chihuahua verkoopt is geen goede fokker maar iemand die goud geld wil verdienen aan de chihuahua-hype, die de laatste jaren helaas is ontstaan... En helaas ben jij daar net als zovelen anderen ingetrapt.

Ten vierde: veel plezier met je hondje, tis een scheetje!
Laatst bijgewerkt door corinne1981 op 04-03-07 00:18, in het totaal 1 keer bewerkt

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:16

Ok als jij een man tegen gaat spreken die zo bekend is in de morfologie, dan stel ik me ook vragen hoor.
En dan ook de vraag over de opleiding in belgie, als ze al verkeerde informatie aanleren.

Maar goed, ik zal het maandag nog eens gaan vragen

Naar mijn mening worden ook honden te snel in de tas gegooid, ze hebben pootjes voor iets.
Een puppy mag niet te lang stappen, maar wel in gecontroleerde bewegingen.

Voor de rest je bereikt meer met normaal reageren dan mensen gaan uitmaken voor het vuil van de straat

_mistique_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-03-07 00:16

slimmerik schreef:
_mistique_ schreef:

Maar normaal gesproken wordt daarmee de bewegingsvrijheid niet gehinderd. Anders is dat ook mishandeling ja.

bewegings vrijheid word hier ook niet gehinderd Lachen

BertBaley

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-07 00:19

Jeetje mina zeg. Rolleyes
Net of andere mensen hun honden geen kleertjes aan doen en zij krijgt 10 pagina's vol gezeur over haar heen, zij wil der nieuwe lieve hondje laten zien...
Laatst bijgewerkt door BertBaley op 04-03-07 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Tiffany

corinne1981: Diegene waar ze hem vandaan heeft heeft Amber niet als volle chihuahua verkocht stond een paar pagina's terug Knipoog

Limanade

Citaat:

bewegings vrijheid word hier ook niet gehinderd Lachen

kom op zeg! zeg nou zelf.. die jas is veeeeeeels te groot!! hoe kan zo'n beestje daar nou lekker in bewegen met al die meuk er om?
durf te wedden dat dat jasje nog zwaarder dan de hond zelf is..
Laatst bijgewerkt door Limanade op 04-03-07 00:19, in het totaal 1 keer bewerkt