hond mee uit eten???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tita

Re: hond mee uit eten???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:13

Ik kan genoeg redenen verzinnen om je kind niet mee te nemen naar een resturant of mac

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:13

Maar als je hond niet alleen thuis kan blijven bv door verlatingsangst, mag de eigenaar dan nooit uit eten gaan? Als de hond dan gewoon onder tafel ligt en aangelijnd is, is er geen verschil met een hond die er ligt omdat hij mee op vakantie is.

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:14

@kimmie261
Waarom zou een hond het wel leuk vinden en kinderen niet.
Beetje vreemd dat jij weet dat een hond het wel leuk vind en een kind niet.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:15

omdat hier gesuggereerd wordt dat een hond er niets aan vind....

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:16

Chans schreef:
Maar als je hond niet alleen thuis kan blijven bv door verlatingsangst, mag de eigenaar dan nooit uit eten gaan? Als de hond dan gewoon onder tafel ligt en aangelijnd is, is er geen verschil met een hond die er ligt omdat hij mee op vakantie is.

Je moet ook rekeninghouden met de hygiene normen he, en die stellen geen dieren.
Dan moet je eentje vinden waar het wel mag, meestal terras

geit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:17

katiavl schreef:
Trouwens wat is het nut om de hond mee te nemen?

sommige honden kunnen niet alleen zijn. als je dan mee kan nemen is wel makkelijk

shavira

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:17

ach ik denk dat de hond het op zich niet vervelend zou vinden hoor....maar persoonlijk vind ik het niet nodig.

Chans

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:19

katiavl schreef:
Chans schreef:

Je moet ook rekeninghouden met de hygiene normen he, en die stellen geen dieren.
Dan moet je eentje vinden waar het wel mag, meestal terras

Dat bedoelde ik niet; Iemand vroeg waarom je een hond mee zou nemen als je in de buurt woont. En daarop was mijn vraag weer wat het verschil is als je in de buurt woont of als je op vakantie bent, als de hond toch gewoon onder tafel ligt maakt het toch niet uit?

Dat je rekening moet houden met de hygiene normen dat snap ik, maar als een restaurant honden gewoon toestaat (en dat is echt niet altijd alleen op een terras) dan is er toch niets aan de hand?

Ziolette

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:22

LZP _> BB

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:26

Ik hou er niet van als andermans hond naast mijn tafeltje ligt te hijgen...als het een ruim opgezet restaurant is heeft niemand er mss last van, maar anders is de kans groot van wel.

Ik vind honden leuke beesten, maar liever niet aan tafel

angel25

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:30

Als er bij ons in het restaurant honden komen dan geef ik ze ook een bakje water en een koekje, we hadden zelfs een pot hondekoekjes neergezet. Maar als het bij ons druk is, dan is het zoooo benauwd, dat lijkt me voor die beesten vreselijk in de winter. Ze komen van buiten daar is het 3 graden, volgens mij is het bij ons op een gegeven moment wel 25 graden binnen en ook nog eens geen verse luchttoevoer, dat vind ik echt sneu voor die beesten, laat ze lekker thuis.
En kinderen vind ik ook erg, het zijn vaak niet eens de kinderen maar de ouders, die laten toe dat ze overal rennen en gillen, en dan maar netjes vragen of ze ze bij zich kunnen houden, dat schijnt nogal moeilijk te zijn. Ga dan lekker naar Mc Donalds, daar hebben ze een ballenbak enzo, niet naar een net restaurant.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:39

tita schreef:
Ik kan genoeg redenen verzinnen om je kind niet mee te nemen naar een resturant of mac

Maar tot nu toe heb ik nog nooit meegemaakt dat iemand allergisch is voor kinderen, terwijl toch ontzettend veel mensen wel allergisch zijn voor honden (en andere dieren).
Als mijn moeder ergens gaat eten waar een hond aanwezig is kunnen we net zo goed vertrekken, drukke niet luisterende kinderen is wel storend maar betekend tenminste niet dat je het eten moet laten staan omdat het medisch niet meer gaat.

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:39

angel25 schreef:
Ze komen van buiten daar is het 3 graden, volgens mij is het bij ons op een gegeven moment wel 25 graden binnen en ook nog eens geen verse luchttoevoer, dat vind ik echt sneu voor die beesten, laat ze lekker thuis.

ehm, dat is dan ook sneu voor de mensen lijkt mij..... zou ik niet zo gauw naar terug gaan!

Trudy_dJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:50

Sommige mensen hebben een hond nodig, bijvoorbeeld een hulphond. Ik heb onlangs een lezing gehad op school over hulphonden. Helaas worden deze mensen met honden vaak in winkels geweigerd. Er is nog geen speciale wet die zegt dat honden niet in restaurants mogen komen.
Echter is het wel zo dat honden (al dan niet Hulphonden) in restaurants mogen komen met open keuken.
Dus als er een open keuken is, dan mogen honden niet binnen. In andere restaurants dus wel. In de meeste snackbar's mogen honden dus NIET binnen.
In chique restaurants dus wel.

Nu mijn persoonlijke mening over honden mee naar restaurant's. Zo heeeeel af en toe neem ik mijn hond wel eens mee uit eten. Dit komt voor als ik met mijn hond naar mijn schoonouders ga en de hond daar dus ook blijft slapen. Een enkele keer ga ik dus met mijn vriend uit eten en kan ik mijn hond niet alleen in het huis van mijn schoonouders laten. Aangezien ze zelf daar geen vaste plaats heeft en zij zich daar dan ook niet veilig genoeg voelt om alleen te laten.
Ik heb een bouvier.... Er zijn inderdaad wel eens mensen die er bang voor zijn. Gelukkig "kennen" de restaurant bedieners ons ondertussen en weten ook altijd een mooi plekje voor ons te creeeren, waar de hond geen probleem is voor de rest van de mensen. Dat zou ik ook niet willen.
De hond gaat rustig naast de stoel liggen en heb je geen omkijken naar. Alleen op het moment als er een ober komt, want het is wel eens gebeurt dat die op haar ging staan....
(ze is zwart en lag dus netjes naast de stoel)

Ik heb er dus geen bezwaar tegen, maar dan moet de hond niet zoals aangegeven staat, onder de stoel van de buurman gaan zitten.....

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:53

sronnie schreef:
tita schreef:

Maar tot nu toe heb ik nog nooit meegemaakt dat iemand allergisch is voor kinderen, terwijl toch ontzettend veel mensen wel allergisch zijn voor honden (en andere dieren).
Als mijn moeder ergens gaat eten waar een hond aanwezig is kunnen we net zo goed vertrekken, drukke niet luisterende kinderen is wel storend maar betekend tenminste niet dat je het eten moet laten staan omdat het medisch niet meer gaat.

mss een idee om voortaan bij reserveren bij een restaurant te vragen of er honden welkom zijn...zoja,dan weet je dat je ze tegen kan komen...

net zo goed bel ik ook van te voren om te vragen of ze welkom zijn,zo niet,dan gaan we of zonder of niet...

maar ik ga echt geen hond thuis laten omdat mss wel eens iemand daar kan zitten die allergies is..

zoals vele rokers niet vragen of jij er last van hebt als ze een sigaret opsteken,of dat jij wel die kankerverwekkende rook in wil ademen...of zelfs niet vragen of je er allergies voor bent.

en zeg nou niet roken mag nergens meer..heel veel restaurants en openbare gelegenheden laten mensen gewoon roken...

met andere woorden,ieder leeft zijn leven,en iedereen houdt vooral rekening met zichzelf,en inmiddels heb ik geleerd,dat ik dat nu ook maar ga doen...

overigens vraag ik ALTIJD een plaats achteraf,of bij een raam,of waar ook,en ligt de hond dus zover mogelijk uit een looppad en bij andere mensen vandaan...
Laatst bijgewerkt door kimmie261 op 01-02-07 20:54, in het totaal 1 keer bewerkt

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:54

Een hulphond is natuurlijk wat anders. Die moet overal kunnen komen.

cooky

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 20:55

ik vind het gewoon zeer asociaal en getuigen van een gebrek aan respect voor de medemens om een beest mee op restaurant te nemen.
restaurants en welke eetgelegenheid dan ook zijn er voor mensen, en daar hebben honden niks te zoeken (uitgez. blindegeleidehonden, die hebben wel degelijk een functie).
het is gewoon zeer onhygiënisch en er is nog altijd een verschil tussen dieren en mensen, al is die grens bij sommigen toch wel héél vaag geworden lijkt me.
afgezien van de persoonlijke redenen waarom ik liever geen hond op restaurant tegenkom, vind ik het hygiëne-aspect al meer dan voldoende om honden gewoon pertinent te weigeren in eetgelegenheden (muv hulphonden)

Deerne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:28

Nibbit schreef:
Een hulphond is natuurlijk wat anders. Die moet overal kunnen komen.

Hier ben ik het ook zeker mee eens.

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-07 21:38

cooky schreef:
ik vind het gewoon zeer asociaal en getuigen van een gebrek aan respect voor de medemens om een beest mee op restaurant te nemen.
restaurants en welke eetgelegenheid dan ook zijn er voor mensen, en daar hebben honden niks te zoeken (uitgez. blindegeleidehonden, die hebben wel degelijk een functie).
het is gewoon zeer onhygiënisch en er is nog altijd een verschil tussen dieren en mensen, al is die grens bij sommigen toch wel héél vaag geworden lijkt me.
afgezien van de persoonlijke redenen waarom ik liever geen hond op restaurant tegenkom, vind ik het hygiëne-aspect al meer dan voldoende om honden gewoon pertinent te weigeren in eetgelegenheden (muv hulphonden)

Hier ben ik het helemaal mee eens. Alleen sommige mensen willen dit niet begrijpen. Net als van die reacties: ik ga echt geen rekening houden met iemand die allergisch is.
Wat een egoisme zeg bah bah. Sommige zijn denk het onderscheid tussen dier en mens compleet verloren.

flyinglady

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 00:51

sronnie schreef:
tita schreef:

*LOL* hoor, Tita is allergisch voor kinderen.
Zodra ze kinderen hoort, ziet, ruikt, erover leest of er aan denkt begint ze de meest gekke dingen
uit te kramen. Bloos

Hond neem ik nooit mee, maar m'n poes wel.
Zit altijd keurig netjes onder de tafel, ruikt niet, soms kwijlt ie een beetje maar dan leg ik een doekje
onder zijn mondje en af en toe aai ik 'm. Er is eigenlijk nog nooit iemand geweest die het in de gaten had. Haha!

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 01:01

Ach, het komt er gewoon op neer dat het niet prettig is.. En ik snap ook niet waarom je het zou doen.. De hond heeft er ook niets aan hoor!!

Ok, nu praat ik mezelf tegen maar goed:
Als wij met de honden naar een bos zijn geweest (half uur in de auto) gaan we daarna wel vaak even een pannenkoek eten in een restaurantje daar.. Maar is geen chique ding ofzo.. en de honden zijn welgemanierd en bovendien ook vaak wel een beetje moe van de wandeling dus liggen gewoon bij ons onder/naast de tafel aan de riem (voor het geval ze toch op willen staan).. vaak zitten we hier niet langer als een uurtje..

Maar goed, back to the point. ik zou mn honden nooit mee nemen naar een leuke tent in de stad ofzo.. !

bergkraai

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 01:03

tita schreef:

Hebben we het over hetzelfde als we beiden aan mac denken?? Ik bedoel dan de MacDonalds.. zeg maar DE ideale plek voor kids omdat het allemaal niet uitmaakt als ze rondlopen ed???

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 01:13

Ik neem, als het even mogelijk is, mijn hond overal mee naartoe. Ook naar een restaurant!! Wel vraag ik van te voren bij het restaurant of het toegestaan is om een hond mee te nemen, daarbij laat ik het ras even volledig buiten beschouwing (duitse herder kan afschrikken, maar dat is bij deze hond helemaal niet nodig). Als een restaurant geen honden toelaat, ga ik er niet eten, simpel. Mijn hond is ook nog eens niet aangelijnd (nooit) en ligt gewoon lekker in een hoekje of onder de tafel. Niemand heeft er last van. Ik heb regelmatig meegemaakt dat mensen niet eens doorhadden dat er een hond mee was, tot ik wegging en ze onder de tafel vandaan kwam.

Overigens las ik iemand melden over roken. Zullen we daar eerst over klagen?? Roken is dodelijk, mijn hond niet! (hoewel... ze is getraind... Knipoog ) Ik heb er dus een gruwelijke hekel aan als iemand achter mij of naast mij gaat zitten roken terwijl ik nog aan het eten ben... dàt is pas associaal!!

Er zijn vooralsnog véél meer mensen die astmatisch zijn en dus ècht niet tegen rook kunnen, dan mensen die allergisch zijn voor honden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 01:17

Is het tegenwoordig de mode om het één goed te praten met het ander?

Agossie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-07 01:18

Ja! Is nieuw... wist je dat nog niet??