Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Chans schreef:Maar als je hond niet alleen thuis kan blijven bv door verlatingsangst, mag de eigenaar dan nooit uit eten gaan? Als de hond dan gewoon onder tafel ligt en aangelijnd is, is er geen verschil met een hond die er ligt omdat hij mee op vakantie is.
katiavl schreef:Trouwens wat is het nut om de hond mee te nemen?
katiavl schreef:Chans schreef:Maar als je hond niet alleen thuis kan blijven bv door verlatingsangst, mag de eigenaar dan nooit uit eten gaan? Als de hond dan gewoon onder tafel ligt en aangelijnd is, is er geen verschil met een hond die er ligt omdat hij mee op vakantie is.
Je moet ook rekeninghouden met de hygiene normen he, en die stellen geen dieren.
Dan moet je eentje vinden waar het wel mag, meestal terras
tita schreef:Ik kan genoeg redenen verzinnen om je kind niet mee te nemen naar een resturant of mac
angel25 schreef:Ze komen van buiten daar is het 3 graden, volgens mij is het bij ons op een gegeven moment wel 25 graden binnen en ook nog eens geen verse luchttoevoer, dat vind ik echt sneu voor die beesten, laat ze lekker thuis.
sronnie schreef:tita schreef:Ik kan genoeg redenen verzinnen om je kind niet mee te nemen naar een resturant of mac
Maar tot nu toe heb ik nog nooit meegemaakt dat iemand allergisch is voor kinderen, terwijl toch ontzettend veel mensen wel allergisch zijn voor honden (en andere dieren).
Als mijn moeder ergens gaat eten waar een hond aanwezig is kunnen we net zo goed vertrekken, drukke niet luisterende kinderen is wel storend maar betekend tenminste niet dat je het eten moet laten staan omdat het medisch niet meer gaat.
Nibbit schreef:Een hulphond is natuurlijk wat anders. Die moet overal kunnen komen.
cooky schreef:ik vind het gewoon zeer asociaal en getuigen van een gebrek aan respect voor de medemens om een beest mee op restaurant te nemen.
restaurants en welke eetgelegenheid dan ook zijn er voor mensen, en daar hebben honden niks te zoeken (uitgez. blindegeleidehonden, die hebben wel degelijk een functie).
het is gewoon zeer onhygiënisch en er is nog altijd een verschil tussen dieren en mensen, al is die grens bij sommigen toch wel héél vaag geworden lijkt me.
afgezien van de persoonlijke redenen waarom ik liever geen hond op restaurant tegenkom, vind ik het hygiëne-aspect al meer dan voldoende om honden gewoon pertinent te weigeren in eetgelegenheden (muv hulphonden)
sronnie schreef:tita schreef:Ik kan genoeg redenen verzinnen om je kind niet mee te nemen naar een resturant of mac
Maar tot nu toe heb ik nog nooit meegemaakt dat iemand allergisch is voor kinderen, terwijl toch ontzettend veel mensen wel allergisch zijn voor honden (en andere dieren).
Als mijn moeder ergens gaat eten waar een hond aanwezig is kunnen we net zo goed vertrekken, drukke niet luisterende kinderen is wel storend maar betekend tenminste niet dat je het eten moet laten staan omdat het medisch niet meer gaat.
tita schreef:Ik kan genoeg redenen verzinnen om je kind niet mee te nemen naar een resturant of mac