[FOTO] vogelspin eet een muisje

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [FOTO] vogelspin eet een muisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 11:09

Moderatoropmerking:
Houden we het wel lief en leuk tegenover elkaar... Knipoog

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:42

tessyke schreef:
gekkeils schreef:
Nee, maar die warmte van zijn moeder is tie wel kwijt. want jij loopt nu ook niet in je nakie rond toch?

wat is dit idd voor opmerking? Verward

dat beestje wordt met de rest weggehaald van zijn moeder en staat die dag in de winkel in een bak met krullen, eventjes een bakje in voor naar huis en opgegeten worden

denk je nu echt dat dat diertje daar iets van merkt?

zinloze discussie trouwens...

Denk je dat die bak met krullen net zo warm zijn als zijn moeder?

irene85

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:47

jeetje wat een foto's. Krijg er kippevel van.... Hou niet zo van spinnen en helemaal niet van vogelspinnen.. Vind het wel fascinerende fotos
Laatst bijgewerkt door irene85 op 03-11-06 16:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:49

Wat een onzin zeg, als jij je nou net zo druk ging maken om mishandelde dieren, zo als jij je druk maakt om de warmte van de moeder voor een voedseldiertje. Dan kwam het met die mishandelde dieren helemaal goed Clown

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 15:50

Ik vind het dus helemaal niks jeetje echt vies raar en alles hou echt niet van die beesten vooral zielig voor het muisje.
Ik vind het niet leuke foto's.

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:24

*gniffel* de reacties van bepaalde mensen zijn echt wel debiel.
mening geven tot daar aan toe, maar lekker doordrammen en het topic helemaal verzieken met idiote, ondoordachte en er niet toedoende uitspraken...pffffft

@TS: knappe foto's, idd interessant om te weten te komen dat die spinnen een voor hun vrij grote prooi binnen krijgen.
ik dacht toen ik de titel las "he? een spin eet een muisje? hoe krijgt die dat voor elkaar...
dus ik vind het wel leerrijk dat je dit in beestenboel zet Haha!

Van mij mogen er meer zulke leerrijke topics geopend worden hoor...

Tellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:27

gekkeils schreef:
Denk je dat die bak met krullen net zo warm zijn als zijn moeder?

Ik moet hier toch echt even op reageren hoor. Clown

Denk je dat dat beest echt enig idee heeft wat er met hem gebeurt?
Weet jij nog hoe de 1e dag van je leven ging, of je het koud of warm had?

En die moeder zit er ook niet 24 uur per dag bovenop hoor om ze warm te houden.
Dan liggen ze ook in de krullen. Clown

_Marleen_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:48

Mooie foto's zeg! Echt heel mooi Ja

persoonlijk vind ik levend babymuisje heel zielig, maar hou daar m'n mond maar over, is al vaak genoeg gezegd Lips are sealed

xxx

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:50

Waar heb je die foto's genomen dan?
Heb je zelf zo'n beest?

Laurierhaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:50

Wirobelgje schreef:
*gniffel* de reacties van bepaalde mensen zijn echt wel debiel.
mening geven tot daar aan toe, maar lekker doordrammen en het topic helemaal verzieken met idiote, ondoordachte en er niet toedoende uitspraken...pffffft

@TS: knappe foto's, idd interessant om te weten te komen dat die spinnen een voor hun vrij grote prooi binnen krijgen.
ik dacht toen ik de titel las "he? een spin eet een muisje? hoe krijgt die dat voor elkaar...
dus ik vind het wel leerrijk dat je dit in beestenboel zet Haha!

Hier ben ik het mee eens!
Het is gewoon de natuur, toch?

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:52

Dat is waar maar toch vind ik het wel een beetje wreed.
Een levend muisje opeten.

Laurierhaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:54

IkhouvanChey schreef:

Het gebeurt toch ook bij andere dieren? Op animal planet zie je vaak van dat soort documantaires. Eerst kon ik er ook niet tegen, maar ik ben er toch anders tegen aan gaan kijken.

Sandra91

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:55

Ik weet dat het de natuur is.
Dit is alleen mijn mening die mag ik ook zeggen.

Globetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 16:58

Dus jij vindt de natuur wreed?

Beter gezegd: Het natuurlijke gedrag

Eetje_WallY

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 18:56

idd

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 20:40

baroen schreef:
pharagirlke schreef:
jeetje mina ik wist niet eens dat zo'n ding zo'n mond had :| Klein?! daar gaat zo'n muisje aan in Nagelbijten / Gniffelen voor zon spin is dat toch vrij groot lijkt me? Clown

oh en voor die wat zeuren: ik houd ook nie zo van spinnen, maar het is hypocriet om te zeuren om een muis als je vind dat bvb krekels wel kunnen, dat zijn ook levende dieren! Spinnen mogen ook wat afwissling, dat je dat leeuwen en krokodillen enz wachtte tot hun prooi dood was eer ze er van aten? En daar word niets van gezegd?

Dit is net zo natuurlijk als leeuwen in het wild! Lachen Wees blijd at deze spin nog de vrijheid krijgt om 'wild' te zijn.

daarbij werkt het gif van een spin bij zo'n klein prooitje vrij snel lijkt me, dus het moment dat dat beest opgegeten werd voelde ie er idd niets meer van omdat er (denk ik) op dat moment al niet meer veel leven in zat. (kijkt hierbij twijfelend naar eightlegged)
En gezien het gif van de spin zich zo snel zou verspreiden (gezien het bij een mens al aardig snel gaat veronderstel ik dat het bij zo iets klein nog sneller gaat) is deze spin vriendelijker voor zijn prooitje dan die lieve huiskat van je die heel speels dat arme beestje tegen de muur kwakt voordat ze er traag maar zeker aan gaat knabbelen.

ik heb geen commentaar op de foto's hoor, ik kan er ook best naar kijken, daar gaat het niet om, maar de vergelijking met een leeuw die een levend dier vangt en eet? ik vind dat dus wel anders, dan wanneer je levend voer geeft in een zeer beperkte ruimte, waar dus de prooi ook geen kans heeft ( de leeuwen in een dierentuin eten ook geen levende springbok bv)

en ja, de spin moet ook eten, vind ik ook absoluut, en dan ook goed voer, maar dat er mensen zijn die moeite hebben met het feit dat het muisje nog wel leeft, dat kan ik me ook voorstellen, en ook daar moet de TS begrip voor hebben wanneer ze zo'n topic plaatst.

en kat die een muis vangt? sta ik ook niet bij te juichen, maar die muis heeft wel geleefd, heeft wel een kans gehad om te ontsnappen en DAT is de natuur. het is geen natuur meer, wanneer er een levend dier tussen rovers word gegooid in een bakje of kooitje. spinnen in de vrije natuur, in hun land en klimaat? die moeten jagen, die krijgen ook geen levend, blind baby muisje op bestelling, dus wat dat betreft gaat die vergelijking voor mij niet op. en vind het daarom ook onzin , dat er muisjes, konijnetjes enz speciaal gefokt worden om levend aan gekooide dieren te geven.

Ik ben het dus eens dat dit niet de natuur is, ik vind je foto`s wel erg mooi scherp, en natuurlijk moet zo'n beest wat eten.. Knipoog
ik denk dat als dat muisje een dag oud is niet eens wat doorheeft, tenminste dat hoop ik.. Knipoog
Hoelang doet zo'n spin erover voor het muisje verdwenen is?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 21:55

gekkeils schreef:
Tissunt, Dit vind ik geen natuur hoor word zon lief klein muisje weetikveelhoediedood is gegaan van zijn mamma weggehaald door de koude buitenlucht en dan machtie op worden gegeten door zon Afschuwelijk beest waar je geen enkele band mee kan opbouwen.

Sluit me hier bij aan. Vind dit echt gruwelijk Nagelbijten / Gniffelen

Enfin, het zijn mooie scherpe foto's iig.

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:03

IkhouvanChey schreef:

Hij eet geen levend muisje, hij maakt het dood en eet hem dan. Er zijn idd beesten die al beginnen met eten terwijl hun prooi nog leeft, maar dat is hier dus niet het geval.

_Martine_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 22:52

Mooie foto's! En dan muisje heeft z'n ogen dicht Schijnheilig
That's life. Fijn dat de spin eens wat lekkers krijgt, behalve al die krekels... Haha!

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-06 23:46

blèrgh... mijn nieuwsgierigheid werd wel geprikkeld en vind het hele mooie foto's geworden maar iets levends voeren... nèh niks voor mij.

Annemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:01

Ik vind het mooie, scherpe foto's! Knap vogelspinnetje trouwens Clown Ikzelf ben er bang voor, maar om m te zien valt het eigenlijk best mee Haha!

En qua de discussie; Ik wil de discussie niet weer openen, maar een kreeft word ook levend in kokend water gegooid, vissen worden door de wc gespoeld, vliegen worden geëlectrocuteerd met een electrische vliegenmepper. Sommige mensen (zoals mijn broer Vork ) vinden het dan ook nog grappig als het tijdens "de daad" gebeurt. Maar als iets dergelijks met mensen gebeurt is het: "ooh aah wat zielig, welke idioot doet dat nou?!" etcetera..

Edit: Typfoutje, tot tweemaal toe Tong uitsteken

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:10

de eerste levensdag voelt geen enkel dier koude of warmte. Ook bepaalde zintuigen zijn nog niet ontwikkelt. Dit muisje heeft er dus geen flauw ide van wat er met hem of haar gebeurt Clown
Plus spinlief zorgt dat het diertje een snelle dood heeft en dus al helemaal niet weet dat er wat gebeurt met hem of haar Knipoog
Je zou spinlief dankbaar moeten zijn, als je de gemiddelde leeuw neemt, die begint gewoon aan het dier te kauwen van het moment dat het niet meer te veel tegen spartelt. Clown

Roihi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 00:32

dit muisje van een dag oud kan nog eens geen piep uitbrengen laat staan dat het kan vluchten, dus de reden dat iemand het zielig vind omdat het in een nauwe ruimte wordt "gevoerd" en dus niet kan vluchten slaat simpelweg nergens op.

Ik vind het erger om te zien hoe een jonge gazelle de ziel uit zijn lijfje rent om te proberen ontsnappen aan bvb een jagende leeuwin. Wanneer dat beestje gepakt wordt stoot het hartverscheurende geluiden uit...
of wanneer een kat een muis heeft gevangen, die muisjes zijn de laatste minuten simpel speelgoed voor de katten
dat vind ik zielig. op dat vlak zijn katten afschuwelijke beesten.
Nu ja, ik kan dat toch niet aanzien. (ja ik weet het, ik ben geen harde tante daarin Haha!)

eigenlijk zijn alle jagers afschuwelijke beesten. het moest verboden worden om eender welke roofdieren levend voer te geven.
(ter verduidelijking, ik bedoel deze laatste zin sarcastisch he, sommige bokkers vatten dat niet snel of helemaal niet daarom dat ik het er even bij vermeld! Vork )

tessyke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-06 01:33

Wirobelgje schreef:

daar kan voor gezorgt worden Lachen

IkhouvanChey schreef:
Waar heb je die foto's genomen dan?
Heb je zelf zo'n beest?

dit is 1 van mijn vogelspinnen dus deze foto is gewoon thuis genomen Lachen

mensen, jullie commentaar van "hoe zielig" heeft echt geen enkel nut.
mijn spin vond het lekker dus gaat in de toekomst wel meer muisjes krijgen net als zoveel andere reptielenliefhebbers hun dieren levend eten geven.

er zijn mensen die commentaar geven over hoe onnatuurlijk het is, ik vind het veel natuurlijker dat mijn dieren hun jachtinstinct blijft door levend voedsel te krijgen dan dat het aaseters moeten worden Knipoog

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-06 01:38

Erg onnatuurlijk idd. Het zal je hobby maar wezen Lips are sealed
Een babymuisje voelt de eerste dag natuurlijk wel wat, anders zou hij toch niet naar de warmte van mams zoeken en ook geen melk drinken.