Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
tessyke schreef:gekkeils schreef:Nee, maar die warmte van zijn moeder is tie wel kwijt. want jij loopt nu ook niet in je nakie rond toch?
wat is dit idd voor opmerking?
dat beestje wordt met de rest weggehaald van zijn moeder en staat die dag in de winkel in een bak met krullen, eventjes een bakje in voor naar huis en opgegeten worden
denk je nu echt dat dat diertje daar iets van merkt?
zinloze discussie trouwens...
gekkeils schreef:Denk je dat die bak met krullen net zo warm zijn als zijn moeder?
Wirobelgje schreef:*gniffel* de reacties van bepaalde mensen zijn echt wel debiel.
mening geven tot daar aan toe, maar lekker doordrammen en het topic helemaal verzieken met idiote, ondoordachte en er niet toedoende uitspraken...pffffft
@TS: knappe foto's, idd interessant om te weten te komen dat die spinnen een voor hun vrij grote prooi binnen krijgen.
ik dacht toen ik de titel las "he? een spin eet een muisje? hoe krijgt die dat voor elkaar...
dus ik vind het wel leerrijk dat je dit in beestenboel zet
Van mij mogen er meer zulke leerrijke topics geopend worden hoor...
IkhouvanChey schreef:Dat is waar maar toch vind ik het wel een beetje wreed.
Een levend muisje opeten.
baroen schreef:pharagirlke schreef:jeetje mina ik wist niet eens dat zo'n ding zo'n mond had :| Klein?! daar gaat zo'n muisje aan invoor zon spin is dat toch vrij groot lijkt me?
![]()
oh en voor die wat zeuren: ik houd ook nie zo van spinnen, maar het is hypocriet om te zeuren om een muis als je vind dat bvb krekels wel kunnen, dat zijn ook levende dieren! Spinnen mogen ook wat afwissling, dat je dat leeuwen en krokodillen enz wachtte tot hun prooi dood was eer ze er van aten? En daar word niets van gezegd?
Dit is net zo natuurlijk als leeuwen in het wild!Wees blijd at deze spin nog de vrijheid krijgt om 'wild' te zijn.
daarbij werkt het gif van een spin bij zo'n klein prooitje vrij snel lijkt me, dus het moment dat dat beest opgegeten werd voelde ie er idd niets meer van omdat er (denk ik) op dat moment al niet meer veel leven in zat. (kijkt hierbij twijfelend naar eightlegged)
En gezien het gif van de spin zich zo snel zou verspreiden (gezien het bij een mens al aardig snel gaat veronderstel ik dat het bij zo iets klein nog sneller gaat) is deze spin vriendelijker voor zijn prooitje dan die lieve huiskat van je die heel speels dat arme beestje tegen de muur kwakt voordat ze er traag maar zeker aan gaat knabbelen.
ik heb geen commentaar op de foto's hoor, ik kan er ook best naar kijken, daar gaat het niet om, maar de vergelijking met een leeuw die een levend dier vangt en eet? ik vind dat dus wel anders, dan wanneer je levend voer geeft in een zeer beperkte ruimte, waar dus de prooi ook geen kans heeft ( de leeuwen in een dierentuin eten ook geen levende springbok bv)
en ja, de spin moet ook eten, vind ik ook absoluut, en dan ook goed voer, maar dat er mensen zijn die moeite hebben met het feit dat het muisje nog wel leeft, dat kan ik me ook voorstellen, en ook daar moet de TS begrip voor hebben wanneer ze zo'n topic plaatst.
en kat die een muis vangt? sta ik ook niet bij te juichen, maar die muis heeft wel geleefd, heeft wel een kans gehad om te ontsnappen en DAT is de natuur. het is geen natuur meer, wanneer er een levend dier tussen rovers word gegooid in een bakje of kooitje. spinnen in de vrije natuur, in hun land en klimaat? die moeten jagen, die krijgen ook geen levend, blind baby muisje op bestelling, dus wat dat betreft gaat die vergelijking voor mij niet op. en vind het daarom ook onzin , dat er muisjes, konijnetjes enz speciaal gefokt worden om levend aan gekooide dieren te geven.
gekkeils schreef:Tissunt, Dit vind ik geen natuur hoorword zon lief klein muisje weetikveelhoediedood is gegaan van zijn mamma weggehaald door de koude buitenlucht en dan machtie op worden gegeten door zon Afschuwelijk beest waar je geen enkele band mee kan opbouwen.
IkhouvanChey schreef:Dat is waar maar toch vind ik het wel een beetje wreed.
Een levend muisje opeten.
Wirobelgje schreef:
Van mij mogen er meer zulke leerrijke topics geopend worden hoor...
IkhouvanChey schreef:Waar heb je die foto's genomen dan?
Heb je zelf zo'n beest?