ietepiet schreef:mijn honden krijgen MERA DOG dit zijn vlokken die je moet aanlengen met warm water zodat ze zacht worden. in deze vlokken zitten volgens mij granen ofzo. geen vlees.
Granen zijn juist NIET goed voor je hond
Citaat:
soms kook ik een braadkuiken uit of een mergpijp en rundvlees en trek daar boullion van. daarbij nog wat groenten meekoken zodat ze helemaal zacht worden, dan kan een hond deze pas verteren.
wat geperste knoflook erbij! en verder niks toevoegen. en denk heel goed om de kippenbotten dat je die uit de soep zoekt, i.v.m splijten ervan! als de honden wat extra nodig hebben dan doe ik ipv heet water de boullion door de vlokken. als ze loops moeten worden of een groeispurt gaan krijgen.
Waarom zou je het braadkuiken koken? zo gaan alle voedingsstoffen uit het vlees... Vlees rauw geven, groente even aankoken idd
Nogmaals Botten zijn NIET gevaarlijk maar zijn pas gevaarlijk als je ze eerst kookt of braad of bakt of wat dan ook, dan verander je de samenstelling en DAN pas gaat het splinteren!!
Kijk maar eens naar een rauwe kippenvleugel, dat splintert niet, maar braad het en breek dat botje dan nog eens? een kat fileert ook het vogeltje niet eerst voor hij em opeet, of de muis...
Het gaat er juist om dat botten niet gevaarlijk zijn zolang men het maar RAUW geeft!!
Geef ook jong bot, kraakbeen, mergpijpen zijn grappig maar hebben gekookt zeker geen waarde, de tanden slijten en de kaak kan vast komen te zitten IN die mergpijp.
Boullion krijgen ze hier ook als ze wat extra nodig hebben na ziekte of wat dan ook of gewoon voor de lekker
Citaat:
door de vlokken prak ik pens of roos vlees van smuldier. dit is heel gezond voor ze om hun darmflora 'levend'te houden. soms ook vis, vinden ze ook lekker.
denk om alleen brokken geven hoor! die verpest de darmen van je hond. er zitten dan niet genoeg bacterien in zijn darmen en daardoor kan hij dan niet goed genoeg voedingstoffen opnemen.
je kan ze ook een keer per week een ei geven, dat lusten ze ook graag.
groetjes!
[/quote]
En hier ga je dus weer wel helemaal de goede kant op!!
neem het bottenverhaal nog even goed door en dan komt het helemaal goed met jouw voeren
Yoghurt/kwark of huttenkase kan je ook gerust geven