hond geslagen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: hond geslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:11

Cer schreef:
@Desiree: Jij had een oude man hard getrapt Verward

Yep. Oude man, mens of kind, niet aan mijn hond komen! Als ik zeg dat ze er van af moeten blijven omdat hij dit of dat doet en niet luisteren en DAN mijn hond schoppen? Dan trap ik ze!

Verder vind ik dat die vrouw het inderdaad aan Bente over hda moeten laten om haar hond te straffen. MAar weet je, voor hetzelfde geld was je een van die honderden eigenaren geweest die zijn schouders op gehaald had en gewoon doorgelopen was.

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 17:14

Citaat:
Jeetje natuurlijk niet!! Als een vreemde hond mij zou bijten heeft die hond ook een probleem(ligt er aan wat voor hond het is) Knipoog maar vooral de baas heeft een probleem, die hoort er voor te zorgen dat dat niet kan gebeuren...

ik vind dat die vrouw gewoon op ons had moeten reageren. en niet om mij hond..

en mij hond kan toch niet voor altijd aan de lijn lopen ik moet haar het toch eens leren..
als ze altijd aan de lijn loopt..
en je laat er dan een keer los weet maar zeker dat ze dan niet meer luisteren.

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:21

Bentuh schreef:
Citaat:
Jeetje natuurlijk niet!! Als een vreemde hond mij zou bijten heeft die hond ook een probleem(ligt er aan wat voor hond het is) Knipoog maar vooral de baas heeft een probleem, die hoort er voor te zorgen dat dat niet kan gebeuren...

ik vind dat die vrouw gewoon op ons had moeten reageren. en niet om mij hond..

en mij hond kan toch niet voor altijd aan de lijn lopen ik moet haar het toch eens leren..
als ze altijd aan de lijn loopt..
en je laat er dan een keer los weet maar zeker dat ze dan niet meer luisteren.

je schrijft het toch echt zelf "mevr. wilt u even oppassen, ze is gek op stokken", geen reactie, nou dan niet he"

waar ben jij in dit verhaal? waar ben jij om je hond op dat moment terug te roepen?
daar gaat het nl om, dat is JOU verantwoording, dat jou hond gek op stokken is? prima, dat jou hond op andere afrent? dat zal best, dus daar anticipeer je op en zorgt dat je hond NIET in die situaties kan komen.

als je nou bv direct met je hond meeghobbelt was, en tegen die vrouw gezegd had, ohh sorry, kijk uit, ze is gek op stokken, en daarbij je hond wel roepen, dan had die vrouw iig gezien dat jij er wat aan deed om iets te voorkomen, nu heb je achteraf iets geroepen (los). te laat dus.

die tik is niet netjes en juist, maar begrijp je nu wel , dat jij moet voorkomen dat de hond een ander tot last is?
Laatst bijgewerkt door baroen op 20-10-06 17:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 17:22

Babsie_Flash schreef:
Vast een tekkel

hahah vast een tekkel..
engelse bulldog (luister vrijslecht) X ??
drenche patrijs of labrador..

Bentuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-06 17:26

ik schreef een pagina er voor denk dat ik dit beter had moeten vermelden in het eerste
verhaal dat we haar al aan het roepen waren..

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:26

heb je een foto?

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 17:28

Bentuh schreef:
ik schreef een pagina er voor denk dat ik dit beter had moeten vermelden in het eerste
verhaal dat we haar al aan het roepen waren..

die had ik idd even over het hoofd gezien, daar is je verhaal wel wat anders. Knipoog

Miss_Cally

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:37

Oeehh!! als ik da had gezien he ik was die vrouw in de hare gevloge en had ik haar een slag met mijn stok gegeven!!! Boos!

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 18:53

@desiree foto in dr profiel

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 19:07

Ik kan het alleen maar met Desiree eens zijn,
natuurlijk moet een hond luisteren, maar slaan/schoppen gaat veel te ver!
Ik zou niet voor mezelf instaan als man/vrouw/kind oud/jong mijn hond zou meppen.
Ik ben niet snel écht nijdig, maar dan zou ik ook flink uithalen ja.

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-06 23:28

Bentuh schreef:
sorry dat ik een tijdje niet gereageerd had,,
heb het een beetje druk gehad..

wij liepen ten eerste in een bos waar jeje hond los mag laten lopen..
wij zijn ook bezig dit probleem afteleren.. dan loopt mij moeder met een stok en dan moet ze gewoon los naast mij blijven lopen.. ging al heel goed.
maarja je kan het niet altijd tegen houden.

we hebben onze hond geroepen dat ze hier moest komen maar ze had de stok al vast en kreeg al een klap en toen kwam ze ook gelijk Boos! helaas telaat.. ze heeft toen ook vast veder gelopen.

dieszel loopt niet snel op vreemde mensen af.. zal niet springen niks.. ze loopt ook echt maar 4 meter voor ons uit, en dan wacht ze op ons. maar die vrouw liep in dat gebied van die 4 meter.

en mensen onderweg mogen haar ook niet zomaar aaien ofzo dus het was gewoon niet om aandacht vragen.. het was meer omdat die vrouw die stok aan het bewegen was. dat ze er in wilden gaan hangen..
ik weet dat dat fout is.. ze mag niet zomaar aan andes mans spullen bijten.. maar daar kan IK haar wel voor op der kop geven en hoeft DIE MEVROUW haar geen KLAP te verkopen..

en Myrddin wij zijn volop aan te trainen vooral binnenhuis met dingen pakken enzo.. wij hebben van die trainingen gedaan maar dat was je hond meer volproppen dan dat we wat deden.. zijn ook helaas gezakt omdat ze het gras lekkerder vond dat het snoepje..
wij doen veel volg spelletjes vooral in het bos.. en dan ze ons moet gaan zoeken enzo dat ze altijd op ons blijft letten en luisteren.. maarja..

groetjes bente..

Daar zit dus al de fout, als je toch in de buurt van andere mensen komt, en al zeker binnen 4 M roep je je hond zoiezo al bij je, of ligt dat aan mij?

als je maar weet, ik praat het slaan echt niet goed!

ik heb overigens zelf een hond die gek is op stokken dus ik weet waar ik over praat Lachen

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 00:28

ik vindt na dit stukje van ts dan wel weer dat ze toch goed bezig zijn het hem af te leren succes...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 09:50

Als mensen hun best doen, dan is dat al heel wat tegenwoordig. Mensen zijn lui en onverschillig aan het worden qua opvoeding en het maakt niets uit of het om kinderen of honden gaat. MAar je hebt er enkelen bij die nog echt hun best doen. En die maken wel eens fouten. Moeten die daar meteen zo hard voor aangepakt worden???
Aan de andere kant begrijp ik de irritaties ook wel als iemand fouten maakt: men weet immers niet dat iemand zijn/haar best doet, omdat deze mensen een minderheid vormen. En dan ben je snel geneigd om te denken "got nee he, daar heb je er weer zo een!!!!".

De TS doet haar best maar heeft een foutje begaan. De vrouw heeft te heftig gereageerd. Het is moeilijk te zeggen wie er het meest fout zat. JE weet niet wat die vrouw dacht. MAar de eigenaresse heeft niet de kans gekregen om zelf haar hond te corrigeren.

Ik sta echter niet voor mezelf in als iemand zou uithalen naar een hond van mij. Want je kunt nog beter op mij inslaan dan op mijn honden. Want om mezelf word ik nog niet eens zo boos, maar mijn honden.........

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:19

Ik vraag me af hoe hard de personen waarover gesproken wordt, nu eigenlijk geslagen dan wel geschopt hebben. Het ligt nogal in de menselijke aard om erg te overdrijven...
je wordt tegenwoordig om een verkeerde blik al vermoord..

Chantal1973

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:40

Idd overdrijven is een kunst.
En al dat slaan en schoppen omdat je hond geslagen wordt...
Kan me nog herinneren dat er iemand een stal in rende en het paard flink afsloeg omdat hij de boel verbouwde.
Als ik er nu aan terug denk had ik diegene ook hard moeten schoppen, ook al was het niet mijn paard.
Met geweld los je niks op maar ik kan wel begrijpen dat iemand een hond een tik geeft. Misschien heeft die vrouw wel zo'n gooi ding omdat ze zonder dat niet ver kan gooien ivm met reuma of zo.
Je hebt je hond gewoon bij te houden.
TS het is goed dat je cursus doet maar een andere reactie was misschien beter geweest.
Laatst kwam er ook uit het niets een hond op ons af rennen terwijl we door het water aan het waden waren met onze paarden. Beest beet bijna de fjord van mijn vriendin in zijn hakken maar door ons geschreeuw droop deze af. Het is dat ik geen zweep bij had maar anders had deze hond toch echt een tik gehad.
De eigenaar kon ook alleen maar pardon zeggen. Voor hetzelfde geld was de fjord weggerend wat dan?

yyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:50

ik heb niet alles gelezen, maar ik wil wel even tegen de TS zeggen dat je beter je hond bij je had kunnen roepen. Als er een andere hond aan komt hoor jij je hond bij je te roepen, en ook de ander moet dat net zo.

jij kan nooit weten hoe een vreemde hond reageert dan neem je je hond toch bij je voor de veiligheid?

hier in de buurt is zijn er ook honden die ik niet vertrouw, als die op mij af komt stormen pak ik ook een stok voor mijn eigen veiligheid(nog nooit gebruikt gelukkig), ik kijk natuurlijk wel naar de lichaamstaal van de hond(meestal kun je wel zien of het vriendelijk is of niet)maar als een vreemde hond mijn hond op wil vreten dan mep ik er op los hoor. ik bescherm mijn hond.

als een hond gewoon zou spelen net als bij jou zou ik absoluut niet slaan, maar ieder mens reageert weer anders. en het is jou taak om hem te beschermen!

m1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 10:53

LimaGentle schreef:
ik zou mijn hond dus echt NOOIT laten slaan door iemand!!!
als ik vind dat mijn hond iets doet wat niet mag dan ben IK diegene die hem daar op moet corrigeren.... geen onbekend iemand met een stok

ongeacht of de hond luisterde of niet, die vrouw had het recht niet om je hond aan te raken

Helemaal mee eens! Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 12:15

Cer schreef:
Ik vraag me af hoe hard de personen waarover gesproken wordt, nu eigenlijk geslagen dan wel geschopt hebben. Het ligt nogal in de menselijke aard om erg te overdrijven...
je wordt tegenwoordig om een verkeerde blik al vermoord..

Ja, dat zie je bij bepaalde bevolkingsgroepen van bepaalde leeftijd inderdaad ja. Maar ik reken de mensen hier daar niet bij.

Myrddin schreef:
Laatst kwam er ook uit het niets een hond op ons af rennen terwijl we door het water aan het waden waren met onze paarden. Beest beet bijna de fjord van mijn vriendin in zijn hakken maar door ons geschreeuw droop deze af. Het is dat ik geen zweep bij had maar anders had deze hond toch echt een tik gehad.
De eigenaar kon ook alleen maar pardon zeggen. Voor hetzelfde geld was de fjord weggerend wat dan?

Hier heb ik meer begrip voor. Ten eerste kom je op voor je dier dat aangevallen wordt, ten tweede kan hiermee schade worden aangericht, het paard kan op hol slaan of de hond trappen met allerlei gevolgen van dien. Het is hier in iedereens welzijn (ook die van de hond) het beste om die hond dan maar weg te slaan met de zweep.

Toess

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 17:22

Nouja ondanks jouw uitleg, Bente, vind ik het nog steeds jullie verantwoording.
Ik heb ook wel eens een hond geschopt. Die (ongecastreerde) reu liep los in een NIET losloopgebied en mijn hond was aan de lijn en loops. Hond besprong mijn hond meerdere malen, eraf duwen had geen zin want hij sprong net zo hard weer terug, dus ja om een ongewenst nestje te voorkomen heb ik hem een paar trappen moeten verkopen, mijn hond was zichzelf ondertussen aan het ophangen (slipketting) en stond naar adem te happen. En waar denk je dat die eigenaar van de hond was? Nergens te zien, wij liepen daarna weer terug naar de auto in dezelfde richting als die hond opgevlogen was en daar stond de hond bij zijn baasje (?) die stond te beppen..
Sja en dan voel ik me schuldig dat ik die arme hond heb moeten schoppen omdat zijn baasje hem los liet zonder op te letten...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:11

Binckydenice schreef:
Veel mensen die hier aan mee doen hebben volgens mij zelf geen hond. Deze mensen oordelen vanuit een opzicht en niet vanuit een situatie. Want die hebben nog nooit een situatie met eigen hond meegemaakt. Daardoor is het verschil voor wel hondenhebbers en geen hondenhebbers te groot.

Ik werk mij hele leven met honden. Heb samen met mijn vader een hondenclub gehad. Train nu met mijn eigenhond en honden van anderen. Ik ben hulptrainster in pakwerkster. Tevens heb ik heel lang in een hondenpension gewerkt. Heb ik zo dan in juow oogpunt genoeg ervaring met honden?

Een van mijn honden heeft ooit een trap gehad van een vrouw. Ik was negen of zo denk ik en liep met een oude labrador en de werkhond van mijn vader aan de lijn. De labrador had hele slechte heupen. Er kwam een vrouw met haar honden los langs. Een van haar honden valt mijn honden aan. Ik laat ze los. Weet ten eerste dat ik ze als klein meisje niet kan houden, ten tweede hebebn ze geen ruimte als ze aande lijn worden aangevallen. Komt die vrouw op me af engeeft mijn labrador een rotschop. Vervolgens schreeuwt ze tegen mij dat haar honden oud zijn. Dat werd een retourtje DA omdat de labrador niet meer kon lopen.

Ook was ik een paar jaar terug aan het fietsen met mijn hond. Hond rechts en aan de linkerkant komt uit een van de landerijen een hond aan stormen die op mijn hond springt. Omdat hij niet wegkon klapte mijn hond door mijn wiel heen. Nu heeft mijn hond spinulose, mijn hond kroop haast over de weg. Die andere hond blijft mijn hond aanvallen, staat bij de boederij een vrouw te schreeuwen. 'Kijk daarom fiets ik niet met een hond' en roept die hond nog steeds niet terug. Had bijna die vrouw een rotschop gegeven.

Helaas zijn er dus nog steeds mensen die denken dat honden niet hoeven te luisteren als ze los zijn. Of het verstand niet hebben hun hond op te voeden.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:39

Desiree schreef:
Verder vind ik dat die vrouw het inderdaad aan Bente over hda moeten laten om haar hond te straffen. MAar weet je, voor hetzelfde geld was je een van die honderden eigenaren geweest die zijn schouders op gehaald had en gewoon doorgelopen was.

De TS KAN die hond niet straffen. Want als de hond dan uiteindelijk weer bij haar is, moet je juist belonen, anders komt die hond never nooit meer bij je.

Verder is het goed dat diegene de hond zou straffen waar die naar toe loopt, en nee, dat hoeft niet direct met slaan, maar zo weet de hond iig dat dat niet de bedoeling is.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 12:41

De TS kan in die beschreven 4 meter ervoor zorgen dat ze bij de hond staat voordat de hond naar haar toe geroepen wordt om hem te corrigeren. Ze moet de hond niet eerst naar haar toe laten komen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 17:40

Hoe kan je je je hond trainen niet te ver bij je vandaan te gaan, dat kan heel simpel ik heb deze tip van een honden school gekregen.Ik heb hem toegepast en het werkte super,neem een lang stuk touw en maak dat vast aan de halsband van je hond.Iedere keer als je hond te ver bij je vandaan loopt geef je een comando,bv halt of wacht en je stapt ook gelijk op dat touw.De hond moet dus wel wachten, je zegt dan braaf zo.Na een tijdje heb je dat touw niet meer nodig dus luisterd de hond naar dat comando.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:30

dan leer ik het mijn hond liever met die longeerlijn zoals op pagina 1 wordt genoemd... Vind het geen lekker idee dat mijn hond aan het rennen is en dat ik ineens op da touw ga staan. Ik heb het 1x per ongeluk gedaan bij een geitje dat een ketting omheeft. Beest dukelde zo achterover.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 19:34

Ik vind het ook geen fijn idee. Wij leren het meestal door aan de voet te volgen. Stil te staan, comando halt en de hond moet ook stil staan. Vervolgens los volgen, comando halt en zelf doorlopen. Op deze manier kun je het steeds verder uit bouwen.