sorry dat ik een tijdje niet gereageerd had,,
heb het een beetje druk gehad..
wij liepen ten eerste in een bos waar jeje hond los mag laten lopen..
wij zijn ook bezig dit probleem afteleren.. dan loopt mij moeder met een stok en dan moet ze gewoon los naast mij blijven lopen.. ging al heel goed.
maarja je kan het niet altijd tegen houden.
we hebben onze hond geroepen dat ze hier moest komen maar ze had de stok al vast en kreeg al een klap en toen kwam ze ook gelijk

helaas telaat.. ze heeft toen ook vast veder gelopen.
dieszel loopt niet snel op vreemde mensen af.. zal niet springen niks.. ze loopt ook echt maar 4 meter voor ons uit, en dan wacht ze op ons. maar die vrouw liep in dat gebied van die 4 meter.en mensen onderweg mogen haar ook niet zomaar aaien ofzo dus het was gewoon niet om aandacht vragen.. het was meer omdat die vrouw die stok aan het bewegen was. dat ze er in wilden gaan hangen..
ik weet dat dat fout is.. ze mag niet zomaar aan andes mans spullen bijten.. maar daar kan IK haar wel voor op der kop geven en hoeft DIE MEVROUW haar geen KLAP te verkopen..
en Myrddin wij zijn volop aan te trainen vooral binnenhuis met dingen pakken enzo.. wij hebben van die trainingen gedaan maar dat was je hond meer volproppen dan dat we wat deden.. zijn ook helaas gezakt omdat ze het gras lekkerder vond dat het snoepje..
wij doen veel volg spelletjes vooral in het bos.. en dan ze ons moet gaan zoeken enzo dat ze altijd op ons blijft letten en luisteren.. maarja..
groetjes bente..