Katten kunnen WEL door hun baas bijgehouden worden

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alinda

Re: Katten kunnen WEL door hun baas bijgehouden worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 08:13

Ik heb het topic doorgelezen, maar Desiree zelf geeft geen antwoord.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 09:54

Alinda schreef:
Ik heb het topic doorgelezen, maar Desiree zelf geeft geen antwoord.

Haha! Haha! Haha!
Sorry, maar ik word hier echt melig van.........
Goeie, Alinda!

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:04

Desiree schreef:
Nadya schreef:
@ Desiree... Aha, jij bent dus ook zo'n klager over katten, kinderen, moeders, ouders en joost mag weten wat nog meer. Wat wil je hier nu eigenlijk mee bereiken? Je doet enorm denigrerend, terwijl je mij totaal niet kent, dus dat zegt al een hoop over jezelf.
Wees maar niet bang, hoor, ik zal jou of anderen echt niet bekeren om aan kinderen beginnen. Net als dat ik mensen niet zou bekeren over de aanschaf van dieren, het wel of niet je kat buiten laten of wat dan ook. Moet iedereen zelf weten. Als je niet wilt, doe het dan niet en zeur verder niet zo over mensen die die keuze wel maken. Jij hebt geen idee wat het inhoudt. Ze zeggen niet voor niets 'de beste stuurlui staan aan wal'. En om dan programma's als de Nanny erbij te halen, tja, da's al triest genoeg. Maar zo gaat het niet overal, hoor. Dat is onzin. Dan kan ik ook zeggen dat er een hoop ellendelingen van volwassenen rondlopen, die geen respect voor anderen hebben, veroordelend zijn en alleen maar aan zichzelf denken. Tot aan 60+ers aan toe. Het zij zo, ik heb gelukkig fijne mensen om me heen. Jij blijkbaar niet, anders loop je niet zo te klagen.

Verder schiet je met dit topic ook weinig op en ik las al ergens dat dit een vervolg zou zijn op een ander topic. Zielig, hoor.......

Zie je wel dat je nu emotioneel doet? Ik had nog gezegd dat mijn ervaringen niet eens af gingen op "the Nanny" en jij maakt dat er nu wel van. Ik heb ook heel fijne mensen om me heen, je moet hen niet afvallen want je kent hen niet. Ik ben tevreden met mijn familie en mijn buren etc . (op het platteland hier heb je veel aan je buren).

Verder is het jammer dat je niet inhoudelijk ingaat op hoe mensen in dit topic klagen over hun ervaringen met katten in de tuin.

Waarom zou ik inhoudelijk ingaan op mensen die over katten (en kinderen en moeders en weet ik veel) klagen? Als we daaraan gaan beginnen, dan kan ik nog wel 100.000 andere nog veel belangrijkere zaken verzinnen. Ik vind het zo negatief. We zijn toch allemaal dierenliefhebbers of niet? Ik zie er het nut niet van in. Ik bedoel, ik heb weer niets met honden, maar ik heb wel begrip voor mensen die wel honden hebben. En het is ook leuk te zien dat mensen daar zo van genieten. Net als andere mensen van katten, kinderen of paarden. Ieder zijn ding, laat dat dan toch..... Al die negativiteit hier, dat geklaag. Leef je leven, geniet ervan, wees wat toleranter. Dan krijg je het ook terug van andere mensen.

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 10:09

Nadya schreef:

@ Desiree... Aha, jij bent dus ook zo'n klager over katten, kinderen, moeders, ouders en joost mag weten wat nog meer. Wat wil je hier nu eigenlijk mee bereiken? Je doet enorm denigrerend, terwijl je mij totaal niet kent, dus dat zegt al een hoop over jezelf.
Wees maar niet bang, hoor, ik zal jou of anderen echt niet bekeren om aan kinderen beginnen. Net als dat ik mensen niet zou bekeren over de aanschaf van dieren, het wel of niet je kat buiten laten of wat dan ook. Moet iedereen zelf weten. Als je niet wilt, doe het dan niet en zeur verder niet zo over mensen die die keuze wel maken. Jij hebt geen idee wat het inhoudt. Ze zeggen niet voor niets 'de beste stuurlui staan aan wal'. En om dan programma's als de Nanny erbij te halen, tja, da's al triest genoeg. Maar zo gaat het niet overal, hoor. Dat is onzin. Dan kan ik ook zeggen dat er een hoop ellendelingen van volwassenen rondlopen, die geen respect voor anderen hebben, veroordelend zijn en alleen maar aan zichzelf denken. Tot aan 60+ers aan toe. Het zij zo, ik heb gelukkig fijne mensen om me heen. Jij blijkbaar niet, anders loop je niet zo te klagen.

Verder schiet je met dit topic ook weinig op en ik las al ergens dat dit een vervolg zou zijn op een ander topic. Zielig, hoor.......

Desiree schreef:

Zie je wel dat je nu emotioneel doet? Ik had nog gezegd dat mijn ervaringen niet eens af gingen op "the Nanny" en jij maakt dat er nu wel van. Ik heb ook heel fijne mensen om me heen, je moet hen niet afvallen want je kent hen niet. Ik ben tevreden met mijn familie en mijn buren etc . (op het platteland hier heb je veel aan je buren).

Verder is het jammer dat je niet inhoudelijk ingaat op hoe mensen in dit topic klagen over hun ervaringen met katten in de tuin.

Ik kan (en ga) alleen maar zeggen dat ik nadya groot gelijk geef... Dit topic leidt tot NIETS, behalve veel geklaag en gezaag! Wat een onzin zeg... Ik vind loslopende honden trouwens veel erger dan loslopende katten. Weet nie hoe het in Nederland zit, maar in België worden mensen weleens aangevallen door zo'n honden, ze maken van openbare parken, trotoirs en andere een stort, als ze in je tuin terecht komen wordt het helemaal een puinhoop! En probeer ze daar maar eens weg te krijgen zonder enig gevaar voor jezelf, kinderen, ...

Nu, begrijp me niet verkeerd, ik ben niet zo'n klager als jij, dus ik ga hier niet zitten afgeven op mensen die dieren laten loslopen. Sommige dingen kan je nu eenmaal niet veranderen, denk eerder eens na waar het probleem zich echt bevindt: bij katteneigenaars of bij mensen die hun dieren geen manieren kunnen leren?

Leef je eigen leven, niet dat van een ander... geniet van de mooie dingen die een andere beleeft, of laat die persoon er tenminste van genieten! Niemand heeft het recht een ander zijn geluk weg te nemen. Ik ben een honden-, katten- en paardenliefhebber... ik ga niemand zeggen dat de liefde voor een bepaald wezen ongepast is omdat ze vrij rondlopen... Les Gouts et les couleurs... denk daar maar eens over na!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:27

Oh Bloos en ik dacht nog wel dat ik topic ging over het iets aanleren bij katten, het meelopen op straat. Zeker als je in de stad woont is dat best leuk, je katten uitlaten. Haha! Het heeft wel een andere kentering genomen hoor.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 12:35

Chiwawa schreef:
[
Leef je eigen leven, niet dat van een ander... geniet van de mooie dingen die een andere beleeft, of laat die persoon er tenminste van genieten! Niemand heeft het recht een ander zijn geluk weg te nemen. Ik ben een honden-, katten- en paardenliefhebber... ik ga niemand zeggen dat de liefde voor een bepaald wezen ongepast is omdat ze vrij rondlopen... Les Gouts et les couleurs... denk daar maar eens over na!

Mooie woorden en geloof me, dat doe ik tussendoor ook nog hoor.
Maar er zijn wel eens wat dingen in de maatschappij waar ik wat woorden over kwijt wil. Dat is alles. En van mij mag iedereen genieten, als ze de anderen dan ook maar laten genieten.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:54

Desiree:
Citaat:
Het is geen onzin, die dingen die ze daar zeggen

Kun je dit dan ook even toelichten?....

Citaat:
als moeder verander je toch in iets waar niets zinnigs meer uitkomt....

Erg offtopic, maar aangezien ik een weekend weggeweest ben wil ik hier toch ook nog wel even op reageren! Vork

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 12:55

Dat zijn mijn woorden niet. Maar in sommige gevallen ben ik het wel met die woorden eens.

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 12:56

Ja maar je zegt in het algemeen dat daar geen onzin wordt gekletst....

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 13:21

Cyntje schreef:

Ach, daar zijn zij van overtuigd. Wij weten wel beter..... Haha! Haha! Haha!
Er schijnt toch geen zinnig woord meer uit me te kunnen komen, tja........ Ach gut

Colorado

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 14:08

tuurlijk kunnen katten binnen worden gehouden en aan een tuigje lopen en trucjes, mijne ook. Maar hier is de ruimte om naar buiten te gaan dus dan ga ik haar niet binnenhouden. Dat vind ik zielig ze kan hier in de tuinen klooien wat ze wil en heeft ook al een keer water over haar heen gegooit gekregen, maar ze blijft naar buiten gaan. Het is een buitenkat en ik vind niet dat ik het recht heb dat van haar af te nemen...Aan een tuigje vind ze duidelijk minder leuk dan vrij buiten rondlopen...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 14:51

Nadya schreef:
Cyntje schreef:

Ach, daar zijn zij van overtuigd. Wij weten wel beter..... Haha! Haha! Haha!
Er schijnt toch geen zinnig woord meer uit me te kunnen komen, tja........ Ach gut

Ik heb genoeg gezegd, en ook mijn mening hierover en het waarom. ALs jullie dat niet kunnen lezen, dan ligt dat niet aan mij. MAar ik blijf niet vervallen in herhaling.

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 15:21

Je valt in herhaling... wou het maar even meegeven Nagelbijten / Gniffelen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 15:31

In dat geval is het nog dommer als mensen mij dezelfde vragen stellen, wat mij stoort aan katten. Want dan hadden ze het dus niet 1x kunnen lezen, niet 2x maar wel tig keer. Want ik val immers in herhaling. Koe

Daarnaast raad ik Nadya aan om haar gal te spuien in het zogenaamde kinderklaagtopic, en niet hier. WAnt het is laf om te beweren dat mensen uit een ander topic onzin vertellen zonder dat deze de kans krijgen daarop in te gaan.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 16:26

Desiree schreef:
In dat geval is het nog dommer als mensen mij dezelfde vragen stellen, wat mij stoort aan katten. Want dan hadden ze het dus niet 1x kunnen lezen, niet 2x maar wel tig keer. Want ik val immers in herhaling. Koe

Daarnaast raad ik Nadya aan om haar gal te spuien in het zogenaamde kinderklaagtopic, en niet hier. WAnt het is laf om te beweren dat mensen uit een ander topic onzin vertellen zonder dat deze de kans krijgen daarop in te gaan.

Ik voel de behoefte niet zo, eerlijk gezegd, aangezien ik las in dat topic dat moeders niet welkom waren. Die moesten maar naar een ander topic of iets dergelijks. Was misschien handig geweest om de titel niet 'geen kinderen' te noemen', want het zou ook kunnen gaan om mensen die ze graag willen, maar niet kunnen krijgen. Als je dan in zo'n topic terecht komt, tja, da's dan wel verdrietig......

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 17:57

Sja, ik moet zeggen dat ik het DAAR niet mee eens was, dat moeders in dat topic niet mogen reageren. TEnzij ze gaan zitten protesteren en de ervaringen van kindervrijen daar gaan bagatelliseren, dat het allemaal onzin is wat ze zeggen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:22

Desiree schreef:
Sja, ik moet zeggen dat ik het DAAR niet mee eens was, dat moeders in dat topic niet mogen reageren. TEnzij ze gaan zitten protesteren en de ervaringen van kindervrijen daar gaan bagatelliseren, dat het allemaal onzin is wat ze zeggen.

Weet je, ik zal nooit tegen iemand zeggen dat je gek bent (of egoistisch bent) als je niet aan kinderen begint. Ik vind dat mensen dat helemaal zelf moeten weten. Ik kan me voorstellen dat als je je leven op een bepaalde manier in wilt vullen, dat kinderen er ook niet in passen. Alleen las ik echt hele nare dingen over kinderen en moeders/ouders en daar kan ik helemaal niets mee. Ik ben nl. wel heel erg gelukkig met mijn meisje en plan de rest van mijn leven er gewoon omheen. Ik bedoel, een kind EN een paard (en een studie) hebben, tja, dan ben je wel druk, hoor. Maar ook ik heb mensen om me heen die geen kinderen willen, nou prima. Gelukkig vinden ze mijn dochtertje wel een schatje en ze is overal welkom. Anders kom ik ook niet meer, want ze hoort nou eenmaal bij mij. Ik werd pas op mijn 34e moeder, dus ik heb ook jarenlang zonder kids geleefd en ben er ook niet zo mee bezig geweest. het gaat me er gewoon om dat mensen altijd zo zeuren over van alles. In het dagelijks leven kom ik dat ook wel eens tegen en dan haal ik mijn schouders op en denk ik 'tja, het is mijn leven en als je het er niet mee eens bent, dan niet'.
Maar dit wordt wel erg off topic, he.........

Ik denk dat wij er over de katten niet uit gaan komen. Van mij mogen ze namelijk gewoon lekker buiten spelen, ook al blijven de mijne (voorlopig) nog even binnen......

Kipje39

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 18:47

Jordy schreef:
Over drie maanden woon ik opmezelf in een rijtjes(hoek) huis met een tuin erbij.
Ik wil graag twee katten en wil die dan ook graag naar buiten laten.

pardon... jij kon toch geen katten in huis nemen....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 19:01

Nadya schreef:
[

Weet je, ik zal nooit tegen iemand zeggen dat je gek bent (of egoistisch bent) als je niet aan kinderen begint. Ik vind dat mensen dat helemaal zelf moeten weten. Ik kan me voorstellen dat als je je leven op een bepaalde manier in wilt vullen, dat kinderen er ook niet in passen. Alleen las ik echt hele nare dingen over kinderen en moeders/ouders en daar kan ik helemaal niets mee. Ik ben nl. wel heel erg gelukkig met mijn meisje en plan de rest van mijn leven er gewoon omheen. Ik bedoel, een kind EN een paard (en een studie) hebben, tja, dan ben je wel druk, hoor. Maar ook ik heb mensen om me heen die geen kinderen willen, nou prima. Gelukkig vinden ze mijn dochtertje wel een schatje en ze is overal welkom. Anders kom ik ook niet meer, want ze hoort nou eenmaal bij mij. Ik werd pas op mijn 34e moeder, dus ik heb ook jarenlang zonder kids geleefd en ben er ook niet zo mee bezig geweest. het gaat me er gewoon om dat mensen altijd zo zeuren over van alles. In het dagelijks leven kom ik dat ook wel eens tegen en dan haal ik mijn schouders op en denk ik 'tja, het is mijn leven en als je het er niet mee eens bent, dan niet'.
Maar dit wordt wel erg off topic, he.........

Ik denk dat wij er over de katten niet uit gaan komen. Van mij mogen ze namelijk gewoon lekker buiten spelen, ook al blijven de mijne (voorlopig) nog even binnen......

Het is off topic ja. Maar effe over moeders en kinderen: niet alle moeders zijn zoals jij en niet iedereen voedt zijn kinderen op. Mensen lijden vaak onder het wangedrag van andermans kinderen en mogen er niets van zeggen.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 19:16

Desiree schreef:

Weet je, ik zal nooit tegen iemand zeggen dat je gek bent (of egoistisch bent) als je niet aan kinderen begint. Ik vind dat mensen dat helemaal zelf moeten weten. Ik kan me voorstellen dat als je je leven op een bepaalde manier in wilt vullen, dat kinderen er ook niet in passen. Alleen las ik echt hele nare dingen over kinderen en moeders/ouders en daar kan ik helemaal niets mee. Ik ben nl. wel heel erg gelukkig met mijn meisje en plan de rest van mijn leven er gewoon omheen. Ik bedoel, een kind EN een paard (en een studie) hebben, tja, dan ben je wel d

Het is off topic ja. Maar effe over moeders en kinderen: niet alle moeders zijn zoals jij en niet iedereen voedt zijn kinderen op. Mensen lijden vaak onder het wangedrag van andermans kinderen en mogen er niets van zeggen.

Ja, ik vind natuurlijk ook dat niet alle ouders even capabel zijn in het opvoeden van hun kinderen. Net zoals niet iedereen zijn hond of paard goed opvoedt. Daar mag je dan ook niets van zeggen. Ik vind jouw zinnetje over 'lijden onder het wangedrag van andersmans kinderen en er niets van mogen zeggen', een beetje overdreven, hoor. Ik bedoel, laats tijdens onze vakantie was er een rotjochie van 3 die mijn meisje van anderhalf continu omver duwde. Zijn moeder zei er totaal niets van, terwijl ze er dus wel bij zat, dus toen zei ik maar wat tegen dat joch, want dat laat ik niet 2x gebeuren. Nou was die moeder ook helemaal mijn type niet, zo arrogant als wat en maar verwennen die kinderen. Die kids zeurden alleen maar om ijsjes. Tja...... Maar ik maak me er verder niet druk om, alleen dat joch hoefde mijn kind niet steeds om te duwen. Dan maak ik me wel druk en dat wordt me dan niet in dank afgenomen. So what? Ik trek me daar niets van aan, hoor. Zouden jullie ook moeten doen.

Het gaat me er meer om dat ik hele grove dingen zag staan en dat dat niet allemaal waar is. Maar veel mensen in dat topic zijn zo overtuigd van hun gelijk en kwetsen daarmee dus ook mensen die wel heel happy zijn met hun kids en ik vind het niet leuk om te lezen dat kinderen rottig en weet ik veel wat zijn, terwijl ik heel veel van mijn kind hou. Denk je eens in dat mensen dat over je paard zeggen....... Of je hond...... In elk geval sta ik niet voor mezelf in als iemand voor me staat en zo'n opmerking over mijn kind maakt. En ik zal echt niet zeggen dat ze perfect is, dat is ze niet, net zoals jij en ik. Ook zij is maar een klein mensje en maakt 'fouten', dat mag best, als ze er maar van leert..... Geldt ook voor volwassenen trouwens.

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:24

Ook de topicstarter was ooit een kind... maar blijkbaar een onfeilbaar kind...

Cyntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:31

Dit topic heeft verder weinig nut denk ik ... Vork

MaraYvette

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:31

mensen mensen dit wordt wel erg persoonlijk heey...:S ..maar goed
sommige mensen denken zo andere weer zo en weer andere zo dus en daar is helaas niets aan te doen
iedereen doet t op zn eigen manier en hoe hij /zij denkt hoe t goed is en wil t beste voor zn dier uitzonderingen daar gelaten,,
denk aan mensen zoals degene die zn puppies dumpte of degene die zn hond neerstak dat vindt ik erg die mensen verdienen geen dieren die verdienen de onvoorwaardelijke liefde en genegenheid van onschuldige beesten niet

Chiwawa

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-10-06 20:49

@avanti4ever Hetgene dat jij zegt dat klopt volledig, meer nog, bijna alle mensen die in dit topic gereageerd hebben denken er net zo over. Alleen proberen ik en menig ander bokker dit de topicstarter ook te laten inzien. Ieder een eigen mening, smaak, dierenliefde, ... en iedereen heeft het recht om die keuzes te maken... dat dit allemaal heel offtopic is, dat is waar... maar dat mensen hier gefrustreerd op reageren is begrijpelijk!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-10-06 22:58

Nadya schreef:
[
Ja, ik vind natuurlijk ook dat niet alle ouders even capabel zijn in het opvoeden van hun kinderen. Net zoals niet iedereen zijn hond of paard goed opvoedt.

Hetzelfde verhaal! Opvoeden is opvoeden en dat schijnt heel moeilijk te zijn. Mij lijkt het wel dat het opvoeden van kids het moeilijkste is. En ach, fouten maken is niet erg. Als mensen er maar in godsnaam moeite en energie in steken en dat zie ik vaak neit gebeuren. Kinderen vreten iets uit en pa en ma leunen achterover. ZEggen er niets van. En ik vind jouw onderstaand verhaal van dat kind dat jou kleine omver duwde weer zo'n typisch en schrijnend voorbeeld.

Nadya schreef:
Daar mag je dan ook niets van zeggen.

Bij paarden en honden ligt het ook delicaat maar je mag er nog iets van zeggen. Er wordt vooral over honden immers volop geklaagd. Mag je over kinderen niet doen want dan bijten de ouders je kop eraf. Bij wijze van.

Nadya schreef:
Ik vind jouw zinnetje over 'lijden onder het wangedrag van andersmans kinderen en er niets van mogen zeggen', een beetje overdreven, hoor.

Is het overdreven te noemen om van lijden te spreken als je je inwendig opvreet van ergernis als je zoiets over je heen moet laten gaan>? Zoals luidkeels geklier in een restaurant waar je in alle rust wil tafelen?

Nadya schreef:
Ik bedoel, laats tijdens onze vakantie was er een rotjochie van 3 die mijn meisje van anderhalf continu omver duwde. Zijn moeder zei er totaal niets van, terwijl ze er dus wel bij zat, dus toen zei ik maar wat tegen dat joch, want dat laat ik niet 2x gebeuren. Nou was die moeder ook helemaal mijn type niet, zo arrogant als wat en maar verwennen die kinderen. Die kids zeurden alleen maar om ijsjes. Tja...... Maar ik maak me er verder niet druk om, alleen dat joch hoefde mijn kind niet steeds om te duwen. Dan maak ik me wel druk en dat wordt me dan niet in dankafgenomen. So what? Ik trek me daar niets van aan, hoor. Zouden jullie ook moeten doen.

Wat niet in dank afgenomen????? DAt mens moet gewoon snappen dat jij opkomt voor jouw kind! En dat is jouw plicht als ouder! Dit is te gek voor woorden!

Nadya schreef:
Het gaat me er meer om dat ik hele grove dingen zag staan en dat dat niet allemaal waar is. Maar veel mensen in dat topic zijn zo overtuigd van hun gelijk en kwetsen daarmee dus ook mensen die wel heel happy zijn met hun kids en ik vind het niet leuk om te lezen dat kinderen rottig en weet ik veel wat zijn, terwijl ik heel veel van mijn kind hou. Denk je eens in dat mensen dat over je paard zeggen....... Of je hond...... In elk geval sta ik niet voor mezelf in als iemand voor me staat en zo'n opmerking over mijn kind maakt. En ik zal echt niet zeggen dat ze perfect is, dat is ze niet, net zoals jij en ik. Ook zij is maar een klein mensje en maakt 'fouten', dat mag best, als ze er maar van leert..... Geldt ook voor volwassenen trouwens.

Maar ze zeiden die dingen toch niet tegen jou persoonljk over jouw kind? En ook paardenmensen krijgen toch vaak hatelijke opmerkingen over paarden, en hondenmensen over honden? Ja, niet dat ik dat goed praat...
Ik kom op een ander kindervrij forum en daar zitten ook mensen tussen die hard van leer treken t.o.v. ouders en kinderen. Die willen helemaal geen een moeder of vader daar aantreffen. En daar ben ik het neit mee eens.

Cyntje schreef:
Dit topic heeft verder weinig nut denk ik ... Vork

Jouw opmerking heeft weinig nut. Het levert namelijk geen bijdrage aan enige discussie.