[HK] Het grote JackRussell topic

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sorriso

Re: [HK] Het grote JackRussell topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:42

Foutjee, moest een edit zijn... Tong uitsteken
Laatst bijgewerkt door Sorriso op 21-10-06 19:45, in het totaal 1 keer bewerkt

Tessaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:43

whahaha Tong uitsteken ja bij ons is het dan gaat ie weer achter een vogeltje aan roep ik hem kijkt ie me even aan zeg ik nog een keer kom hier en dan rent ie weer vrolijk verder Tong uitsteken

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 19:57

hahaha dat heeft kissy ook is gedaan toen ze kleiner was. achter eenden aan die in de wei zaten..ze had dr dus 1 te pakken maar deed ze verder nix alleen erop springen hihi..daarna gelukkig niet meer gedaan..ze rent wel achter katte ofzo aan als ze gaan rennen maar ze doet ze nix

Foefer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:03

Ik meld me ook!

Ik heb er ook 2 lopen jack & Rico.
Jack is de oudste-links op de foto.
Rico is dus de jongste en de rechter op de foto.
Ze hebben allebei verschillende karaktertjes, dat vind ik wel grappig!
http://www.mijnalbum.nl/Foto=BQ8JOZKZ

Leuk zo'n topic!!
Laatst bijgewerkt door Pink_Horizon op 21-10-06 22:23, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Foto in link veranderd

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:10

Justy schreef:
Voor de laatste keer: foto's alleen als links plaatsen.

Clown

verder wel leuke hondjes hoor

gekketeckel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:29

Foefer schreef:
Ik meld me ook!

Ik heb er ook 2 lopen jack & Rico.
Jack is de oudste-links op de foto.
Rico is dus de jongste en de rechter op de foto.
Ze hebben allebei verschillende karaktertjes, dat vind ik wel grappig!
Afbeelding

Leuk zo'n topic!!

grappige jacks mijn jacky heefd zijn oren ook omhoog...

Foefer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:31

ja leuk is dat he....mooie beesten zijn het, lekker eigenwijs ook!!!

Arabian_Girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:40

Foefer, kan je je bericht nog editten?
foto's mogen alleen als links..
op 8 staat de LAATSTE waarschuwing al.

Foefer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-06 20:41

nee...sorry!!!!!!!!!!!!!!!!

baroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 04:02

Everest schreef:
Ik snap aan de ene kant wel een beetje de reacties van de 'fanatieke jack russell kenners'(als ik jullie zo even mag noemen.. niet beledigend bedoelt ofzo..)

En owkeej.. black&tan is dan geen officiele raskleur.. en veel honden zonder stamboom en die niet aan de raseisen voldoen zijn ook geen 'echte' jack russells..

Maar iedereen is gewoon blij met hun hondjes.. en ik denk dat de bedoeling van dit topic gewoon is dat iedereen die een hondje heeft die 'onofficieel' of officieel een jack russell heeft... gezellig over het ras kan kletsen.. en over wat ze meegemaakt hebben met hun hondje...

Iedereen is gewoon blij met hun hond... en het zijn dan misschien geen uitmuntende rastypische jack russells.. dat begrijpen we heus wel..

Maar in dit topic willen we denk ik gewoon gezellig kletsen.. terwijl we mss iets minder geinteresseerd zijn in de precieze raskenmerken..

maar dat is toch ook niet wat wij "fanatieke" zeggen? iedereen mag blij en trots zijn op hun hond, en foto's laten zien enz. ik vind die honden ook leuk, waarwij "fanatieke" over vallen is dat er een rasnaam gebruikt word, die gewoon verkeerd gebruikt word, dit is niet persoonlijk tegenover deze hondjes of de eigenaren. een jack russell terrier is een ras, en een rashond heeft een standaard en stamboom. een hond die mischien lijkt op een jack russell, maakt het nog geen jack russell, en als dit minimaal zou zijn? ach dan zou niemand er over vallen, maar dat is het dus niet, kijk eens op marktplaats bv. een heel apart rubriekje voor een jack russell en 95 % heeft daar niks mee te maken.. nogmaals, dit heeft niks te maken, met dat men hun honden niet leuk of mooi vind, maar probeer je eens even in te leven in iemand, die het ras promoot, verbeterd enz.

er worden zo vreselijk veel hondjes gefokt in schuren, op de boerderij enz, en die worden als jack verkocht, terwijl ze het dus niet zijn, een algemeen beeld van een jack is ook niet zo positief, adhd, blaffen, druk enz, ook dit komt vooral voort uit het pretnest circuit.

als ik een foto neer zou zetten van een witte hond, en ik zeg erbij, dat het een rottweiler is? dan is ineens iedereen het met elkaar eens dat het dat niet is.... waarom is er bij de jack dan zoveel tegenstand? kijk op www.kennelclub.nl of www.nvjrt.nl en dan zie je toch wat er bedoeld word?

iedereen mag uiteraard in dit topic reageren, maar de titel is "het grote jack russell topic" dus sorry hoor, maar dan mag er toch echt gezegd worden hoe het is. en een jack look a like is niet minder, maar het is geen jack russell terrier

en ik erger me dan dus aan mensen die vinden dat "wij" onze mond moeten houden, maar zelf dus totaal niet op de hoogte zijn van....... er werd gesproken over voorlopig stamboek, over je hebt hoog en laag been, en dit is dus gewoon niet zo, en als `wij` dan info geven, dan `zeuren` we weer en verpesten we een topic, zo jammer, leer er iets van zou ik zeggen, en respecteer ook dat wij wel voor een ras opkomen

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 08:30

Zou ik van degene die een papierrloze Jack hebben mogen weten hoeveel ze voor de hond betaald hebben? Als jullie het niet eerlijk vinden wil IK ook wel vertellen wat ik voor mijn Jack teefje met stamboom, herplaatser, niet geschikt om meer mee te fokken, betaald heb. Kan ik ook een beeld krijgen wat er voor de ongeregistreerde honden gevraagd en betaald wordt.

Biepmiep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 08:41

Nog een reden waarom ik bijv. zo fel ben, veel mensen weten niet eens meer hoe een normale Jack eruit hoort te zien, ik zal eens 2 heel verschillende honden naast elkaar zetten, kunnen jullie zelf het verschil constateren namelijk, ik hoop dat het voor een keertje mag...Welk hondje is nou 'gezonder" gebouwd, welk hond kan makkelijker rennen, graven, al die dingen doen die een JAck graag doet?

Clubwinnaar 2006: Afbeelding

Hondje die als JRT te koop worden aangeboden:Afbeelding

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 09:27

Ik heb mijn Jack russeltje gekregen , als verjaardags kadootje van mijn moeder, dus weet niet wat ze gekost heeft.
ze komt uit een gelegenheids nestje, van een kennisje van mijn moeder.

gefokt uit 2 laag benige Jack russels met opstaande oren.

maar ons 1e pupje kostte 150 euro, achteraf blijkt wel waarom.Huilenepilepsie)
en onze 2e 200(die war de hersens onderhuids uit dr schedel kwamen)

deze schijnt een stukje duurde geweest te zijn

Tessaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 09:38

mijn jack koste €150 Knipoog maar het maakt mij echt niks uit of mijn jack wel een echte jack is blablabla of hij er wel als een jack uitziet en of hij een stamboom heeft of niet maarja

Justy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-06 10:27

Moderatoropmerking:
Aangezien er ondanks herhaaldelijke waarschuwingen toch nog steeds foto's geplaatst worden en dit dus een verzameltopic aan het worden is, een slotje.