Kat in wildklem in Lelystad

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Kat in wildklem in Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:00

Desiree schreef:
_MelloW_ schreef:
ik begrijp je punt desiree, maar is het niet zo dat de mens de aardkloot volbouwd?
ik denk dat de dieren zich meer aanpassen dan dat de mens ooit zal doen.
en mijn katten lopen lekker buiten, simpelweg omdat ik ze niet binnen kan houden, 1 zou wel kunnen die is toch altijd bij mij maar die andere komt alleen thuis om te eten, en dat vind ik prachtig om te zien, die vermaakt zich lekker buiten in haar eigen ''natuur''.

DAt is WEER een andere discussie die ik ook al vaak gevoerd heb! Inderdaad, de mens bouwt de hele flikkerse boel vol, en Nederland is het dichtst bevolkt van Europa. Met alle gevolgen van dien, waaronder deze. Ik ben daar NIET voor, dat mag je gerust weten. Ik ben ook voorstander van de club van 10 miljoen.

Als jij jouw katten '"in de natuur" wilt hebben, moet je uit de bouw wegtrekken en zorgen dat je buiten komt te wonen. DAn val je er ook niemand mee lastig.

En als iemand nou tegen jou zegt, ja, ik heb last van jou honden, ga maar verhuizen, doe je dat dan ook?

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 20:04

Berdien schreef:
Ja, die hond kwam in onze tuin om onze katten te pakken. Dat heeft hij daarna ook niet meer gedaan. (Goed, er staat nou een goed hek om de tuin) maar we hebben de eigenaar er ook op aangesproken. Die houd z'n hond nou bij zich. Ook hebben wij nou een vondeling poesje van drie maanden oud, die geen honden kent. Ze huppelt er blij op af. HAP doet die hond dan, poesje weg. (zelfde hond). Dus hebben wij aan de eigenaar gevraagt of hij de hond bij onze tuin vast kan houden, totdat het poesje weet dat honden niet zo heel erg leuk zijn. Dat werkte perfect, ze weet nou dat ze bij honden uit de buurt moet blijven en de hond loopt weer los langs onze tuin.
Wij hebben dat dus als beschaafde mensen opgelost, tot beider tevredenheid.

En zo hoort het ook!

xx_Horsiex schreef:
En als iemand nou tegen jou zegt, ja, ik heb last van jou honden, ga maar verhuizen, doe je dat dan ook?

HOe dan last? Omdat ik bijvoorbeeld mijn honden niet bij me zou kunnen houden en die honden steeds door andermans tuin struinen zoals katten dat doen en daar de boel op stelten zetten? Sja, dan was ik geen haar beter natuurlijk.

Maar dat is niet zo, dat doe ik niet. En ik ging altijd naar een stuk groen met de honden waar ze hun ontlasting kwijt konden. Ze poepten niet op de stoep, daar had ik zelf een schurft hekel aan als mensen hun hond dat lieten doen.

WAt zijn er nog meer voor mogelijkheden? Ze zouden kunnen blaffen. Nou, ik word zelf stapelgek als ze blaffen, dus voordat de buren de kans krijgen om te klagen heb ik al ingegrepen.

Mocht ik niet in staat zijn om mijn honden goed op te voeden zoals zoveel mensen, dan zou ik in de bouw ook echt niet thuis horen. MAar ik ben zowiezo wel blij dat ik buiten woon hoor. HIer zijn namelijk MEER dieren en MINDER mensen! En dat is nou zo gek he, maar daar wordt het echt prettiger van, echt waar! Ook de mensen worden er prettiger van in de omgang.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:05

Je kunt ook niet gezellig in het bos wandelen zonder naar de grond te staren of er geen schijt ligt dus honden zijn zeker wel net zo vervelend als katten hoor

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 20:06

moodindigo schreef:
Je kunt ook niet gezellig in het bos wandelen zonder naar de grond te staren of er geen schijt ligt dus honden zijn zeker wel net zo vervelend als katten hoor

Sja, honden moeten toch ERGENS los kunnen lopen! ZE hebben net zoveel recht op vrijheid als katten hoor! En de meeste honden poepen niet op het pad maar er langs en vaak ook verder er van af. Helaas is er ook niet zoveel bos meer. Zie mijn eerdere reactie.

Elja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:07

Goof schreef:
Er komt je zo'n gruwelijk verhaal ter oren en jij gaat (zeker niet voor de eerste keer) zitten mekkeren dat katteneigenaren hun dieren dan maar binnen moeten houden??????
Echt, we weten inmiddels denk ik allemaal dat je een gruwelijke hekel hebt aan loslopende katten, maar ik vind dit toch echt ziek.

Ik heb ook een k uthekel aan katten, maar dit is toch wel zielig voor zo een beessie Knipoog

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:08

Katten begraven hun schijt tenminste nog.. een kattendrol is ook wel ff veel kleiner als een drol van een newfoundlander of iets dergelijks

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:09

Desiree schreef:
moodindigo schreef:

Sja, honden moeten toch ERGENS los kunnen lopen! ZE hebben net zoveel recht op vrijheid als katten hoor! En de meeste honden poepen niet op het pad maar er langs en vaak ook verder er van af. Helaas is er ook niet zoveel bos meer. Zie mijn eerdere reactie.

Want een onzin, als katten in hun eigen tuin kunnen blijven kunnen honden dat ook. Klaar. Als katten aan een lijnte kunnen kunnen honden dat ook.

En als honden los mogen, mogen katten dat ook!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:09

niet iedereen heeft het geld en de middelen om maar even buitenuit te gaan wonen, en ja het stukje natuur wat ik ze kan geven bied ik ze nu ook.
mijn dieren gaan voor mij.... op dat punt.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:10

Maakt niet uit waar ze poepen (goed, in de bosjes vind ik nog een ander verhaal) het blijft smerig. Net zoals het smerig is dat katten in je tuin poepen. Maar waar ik niet tegen kan is grote megahonden die OVERAL maar schijten, ook vlak achter onze tuin op het talut, waar wij dus overheen moeten om uit de tuin te komen. Ligt er weer zo'n uberdrol. En krijg het maar eens uit het profiel van je schoenen.
En ja, ik heb recht van spreken. Ik loop met een schepje als ik de hond uitlaat (frummel van 30 cm). En dat schepje is niet om de buurhond mores te leren Haha! Knipoog Nee, daarmee gaat alles wat ze op het pad doet, de bosjes in, waar niemand er last van heeft.

Hier wordt weer erg met het beschuldigende vingertje naar katten gekeken, maar hondeneigenaren mogen zich ook wel eens achter de oren krabben wat ze de medemens aan doen. (achter de paarden aanvliegen op een ruiterpad, mijn hondje op willen eten, achter de katten aanjagen, overal maar scheiten, blaffen, bijten.. )

Praat het gedrag van sommige katteneigenaren heus niet goed hoor! Maar om nou alles op katten af te schuiven..

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:11

Desiree schreef:
moodindigo schreef:

en katten mogen niet ERGENS los lopen?
dan moet ik wel even een stukje fietsen wil ik ze in het bos los kunnen laten, en ten tweede is een kat meer op zichzelf, die kan zich redden, en de hond van tegenwoordig kan dat niet.
en mijn kat blijft ook niet in de buurt dan Knipoog
Laatst bijgewerkt door Mellow op 09-10-06 20:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:11

Berdien schreef:
Maakt niet uit waar ze poepen (goed, in de bosjes vind ik nog een ander verhaal) het blijft smerig. Net zoals het smerig is dat katten in je tuin poepen. Maar waar ik niet tegen kan is grote megahonden die OVERAL maar schijten, ook vlak achter onze tuin op het talut, waar wij dus overheen moeten om uit de tuin te komen. Ligt er weer zo'n uberdrol. En krijg het maar eens uit het profiel van je schoenen.
En ja, ik heb recht van spreken. Ik loop met een schepje als ik de hond uitlaat (frummel van 30 cm). En dat schepje is niet om de buurhond mores te leren Haha! Knipoog Nee, daarmee gaat alles wat ze op het pad doet, de bosjes in, waar niemand er last van heeft.

Hier wordt weer erg met het beschuldigende vingertje naar katten gekeken, maar hondeneigenaren mogen zich ook wel eens achter de oren krabben wat ze de medemens aan doen. (achter de paarden aanvliegen op een ruiterpad, mijn hondje op willen eten, achter de katten aanjagen, overal maar scheiten, blaffen, bijten.. )

Praat het gedrag van sommige katteneigenaren heus niet goed hoor! Maar om nou alles op katten af te schuiven..

AMEN.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:13

Moeten honden anders maar op de hondenbak ipv kattenbak? Dan hebben ze ook een plekje om te schijten.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 20:13

moodindigo schreef:
Katten begraven hun schijt tenminste nog.. een kattendrol is ook wel ff veel kleiner als een drol van een newfoundlander of iets dergelijks

Yep, maar ook die hebben lichaamsbeweging nodig en als het goed is komen ze tenminste niet in jouw tuin.

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:14

en katten hebben geen beweging nodig? Ze komen wel op openbare plaatsen als het bos, strand en duin waar mensen ook wandelen en kinderen spelen etc.

Berdien

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:16

Dat zeg ik helemaal niet. Ik vind het alleen verschrikkelijk asociaal om je hondebakbeest maar overal te laten scheiten, waar ook andere mensen lopen. Tuurlijk, ga er lekker op uit met je hond, wandel en fiets met hem, weet ik veel. maar zorg er wel dat anderen er geen last van hebben! Of beter gezegt, dat mensen niet in de consequenties van jouw loslopende hond stappen..
Wat is nou de moeite om een zakje mee te nemen en het gedeponeerde daar in te doen? Of met een schepje te lopen? Sta je dan voor gek? Ben je dan maar een zeikerd? Schijnbaar, want hier in de buurt doet NIEMAND het. Met als gevolg dat heel veel mensen (ja ook op een wandel (grind) pad) in de poep stappen.
Nou, als je het over asociaal en niet aangepast hebt, DAT is asociaal en niet aangepast.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-06 20:16

xx_Horsiex schreef:
[

Want een onzin, als katten in hun eigen tuin kunnen blijven kunnen honden dat ook. Klaar. Als katten aan een lijnte kunnen kunnen honden dat ook.

Dit is de omgedraaide wereld.

Bovendien, als het goed is komen honden niet in jullie tuin, dringen niet jullie huis binnen, komen niet in jullie moestuin de groenten onderscheiten, springen niet tegen jullie vogelkooi/volliere op en ze vissen ook niet in jullie vijver en dan nog al die andere genoemde klachten over katten in dit topic.

Berdien schreef:
Maar om nou alles op katten af te schuiven..

Er wordt anders heel veel over honden geklaagd. MAg het een keer over katten gaan?
_MelloW_ schreef:
en katten mogen niet ERGENS los lopen?
dan moet ik wel even een stukje fietsen wil ik ze in het bos los kunnen laten, en ten tweede is een kat meer op zichzelf, die kan zich redden, en de hond van tegenwoordig kan dat niet.
en mijn kat blijft ook niet in de buurt dan Knipoog

Katten kunnen zich kennelijk toch niet redden zonder jouw buren lastig te vallen.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:18

dit is inderdaad best een nutteloze discussie, want desiree blijft toch bij haar standpunt (waarvan ik vind dat je die niet altijd even goed onderbouwd).
uhm ja mijn katten zitten wel eens in de tuin van de buren, ze komen in bepaalde tuinen en toevallig zijn mijn buren gek op mijn katten Knipoog
maar ja....

Yellowcab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:18

Wat een nutteloze discussie dit
Het zal altijd zo blijven dat mensen zich aan katten en honden ergeren. Schuld word altijd op een ander geschoven en het probleem word niet opgelost.

ElCid

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:19

Ach, er zijn ook een heleboel mensen die beter opgesloten kunnen worden door de bende en ellende die ze veroorzaken. Jammer genoeg lopen die ook allemaal los rond en richten iets meer schade aan dan loslopende katten.
Ik snap trouwens niet hoe je jezelf een dierenliefhebber kan noemen en een bloedhekel aan katten kan hebben.
Grote kans dat je dan bij de bovengenoemde groep mensen behoort.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:21

Desiree schreef:
xx_Horsiex schreef:
[

Dit is de omgedraaide wereld.

Bovendien, als het goed is komen honden niet in jullie tuin, dringen niet jullie huis binnen, komen niet in jullie moestuin de groenten onderscheiten, springen niet tegen jullie vogelkooi/volliere op en ze vissen ook niet in jullie vijver en dan nog al die andere genoemde klachten over katten in dit topic.

Je probeert je er steeds uit te praten he? Nou ik heb meer last van zo'n keffer dan van mijn kat.

En schaf je dan een hor deur aan of doe je eigen deur dicht. Ramen kunnen ook op de klap, daar wringt een kat zich moeilijk door. En er zijn zat honden die tuinen binnen lopen, andere mensen aanvallen omdat hun bazen ze niet aan kunnen.

Er is maar een klein deel van katten dat echt een huis binnendringt, de meesten kijken wel uit.

Onyx88

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:22

Het lijkt mij wel machtig mooi om je kat net zo als een hond op te voeden en hem mee te nemen naar de puppycursus, haha.

Ik hoorde trouwens iemand mekkeren over de kat van het dak af gooien. Als er een kat door mijn slaapkammerraam naar binnen komt gaat hij er door dat raam ook weer met een noodvaart uit. Ik sleur hem niet eerst door mijn huis als je dat dacht.

Ik denk eerlijk gezegt niet dat er mensen op Bokt zijn die katten echt iets pijnlijks aan kunnen doen. We zijn toch allemaal dierenliefhebbers?

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:26

volgens mij denken sommige mensen dat je een kat net zo kunt opvoeden als een hond ofzo?? dat ie komt als je 'm roept, dat ie aan een lijntje meeloopt en als je zegt dat ie in zijn mandje moet dat ie dat dan ook doet Clown

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:27

Mijn zusje heeft dus wel last van een kat die gewoon binnenkomt. Elke keer bonjourt ze dat beest weer op een nette manier te deur uit (mazzel voor het dier dat zij het toch nog wel gezellig vind), maar echt praktisch is het niet. Ze wordt regelmatig 's nachts wakker, ligt dat dier naast haar op bed te ronken. Terwijl ze alleen maar een klein raampje op de 1ste verdieping open heeft.
Ik had dat dier allang naar het plaatselijke asiel gebracht, zodat de eigenaren m daar lekker tegen betaling weg kunnen plukken. ALS ze haar al komen halen...

daffene

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:28

als je zo'n diertje niet in huis wilt hebben moet je 'm dat ook wel 1 keer goed duidelijk maken en dan hoeft dat niet vriendelijk te zijn, zolang je 'm geen pijn doet.

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-06 20:32

Daar gaat het niet om, mijn zusje maakt er niet zo'n probleem van. Maar je hebt wel last van andermans kat!