Wie kan me helpen met mn Labrador 8mnd???

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

polly2

Re: Wie kan me helpen met mn Labrador 8mnd???

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-06 16:13

Ik vraag me af waarom sommigen beweren dat de TS niet tegen kritiek kan, of dat ze er toch niets mee doet.
Ze heeft duidelijk gezegd dat ze blij is met de vele reacties en dat het goed is om over verschillende meningen te lezen...
Zoals sommigen reageren, komt het idd over alsof zij denken dat de TS de hond de hele dag in de bench stopt. Ik vind dat ze dat best even mag uitleggen dat het niet zo is. Net zoals het goed is dat uitgelegd wordt dat de kritiek daarop in het algemeen wordt bedoeld. Jammer dat er zo op elkaar gepikt wordt...

gipsygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-06 10:34

Desiree schreef:
GEen een hond hoort de hele dag in een bench. Mensen die dat doen zouden zelf de hele dag opgesloten moeten worden in een bench. Dat mag toch wel gezegd worden? Is geen optie! Als het zo moet, dan moet je geen hond willen.

Dat bedoelde ik ook Desiree Knipoog

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 13:33

Is er al een oplossing of voor uit gang te melden?

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-06 13:42

Beter over de aanschaf van een puppy nadenken was beter geweest. Imo had je beter een al oudere hond kunnen nemen, deze hond heeft gewoon meer aandacht en beweging nodig, zeker geen opsluiting in een bench zoals ik sommige hier zie zeggen.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 08:23

marleen_usar schreef:
Is er al een oplossing of voor uit gang te melden?

Heyhey!!

Nou ik laat dr smorgens uit in het park.. waar ook altijd nog een jongere hond loopt rond die tijd, dus kan ze lekker spelen!
Dan krijgtze zo'n denta stik voor dr tanden.

Om 12 uur ben ik er weer en gaan we weer wandelen en even lekker los rennen maar dan niet in het park..

dan ga ik om 1 uur weer weg en krijgt ze dr kong. met leverworst o.i.d.

Om 4 uur is mijn vriend weer thuis en gaat met dr vriendinnetje naar t park.
(ze heeft een vriendinnetje in de buurt wonen).

En alles gaat perfect!!!

Ze zit gewoon in de keuken met dr mand en als ik weg ga gooi ik al dr speeltjes rond in de keuken zodat ze alleen maar speeltjes ziet!

Honden uitlaat service ook nog naar gekeken.
Maar wij vinden het een beetje onnodig.. want dan zouden we het smiddags moeten doen tussen de 3 uur in??
ze moet dat makkelijk kunnen redden..
en mocht dit over een tijdje niet meer goed gaan kunnen we dat alsnog overwegen.. (al schrok ik wel van de prijzen.. denk dat ik ook maar zoietsga beginnen!!)

Groetjes Mariska en Milou

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 08:28

Welke prijzen vragen ze bij die uitlaat service ik denk er namelijk al een tijdje over om er 1 te beginnen maar ik weet niet wat ik moet vragen?

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 08:43

Je hebt pm..

AstraGirlie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 10:36

Leuk dat ze nu beter gehoorzaam is, ik hoop dat de tips iets hebben kunnen doen Lachen

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-09-06 10:47

AstraGirlie schreef:
Leuk dat ze nu beter gehoorzaam is, ik hoop dat de tips iets hebben kunnen doen Lachen

Zeker!!!
alleen heb ik haar dus wel nog,, en gaat ze nooit meer weg!!

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-06 12:51

Dan is het goed zo Thaollat.

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:19

avanoort schreef:
Wat een ongelooflijk dom commentaar geven sommige toch?
Nou en dan verveelt hij zich, we kunnen niet allemaal onze zin krijgen. Ik geef ook het liefst de hele dag geld uit, kan toch ook niet. Of de hele dag in bed liggen.
Een roedelleider bepaald wat er gebeurt en niet de hond!
En de roedelleider zegd "wachten tot ik terug ben", daar is niets mis mee.
En dan nog dat commentaar dat een verantwoordelijke fokker zijn honden niet verkoopt aan stellen die fulltime werken, alsjeblieft, een hondefokker moet rond komen en die interreseert zich er echt niet voor wat JIJ er mee gaat doen. Dat op zich is al een probleem, kijk maar bij al die fokkerijen in het zuiden.

Een hond 8 uur per dag alleen laten kan best, zolang het geen 24 uur is.

Beste topic schrijven, heel veel succes met je hond!
Een curcus is niet alleen goed voor het aanleren van de commando's maar ook voor jezelf, zodat jij leert hoe jij met hem moet omgaan!

Ik heb nog niet alles gelezen, maar ik moet gewoon reageren. Wat een onzin om te zeggen dat een hond niet de baas is en dat hij zich dus maar gewoon moet vervelen. De hond is er niet gekomen omdat hij dat zo graag wou hoor. Hij heeft niet gevraagd om baasjes die de hele dag weg zijn. Die hond is daar voor het plezier van het baasje. Die vindt het zo leuk een hond te hebben en hoe de hond dan vervolgens moet leven, is niet belangrijk.
En al vind je dat je hond zich dan maar moet vervelen, dan nog zal hij blijven slopen (of erger, gaan blaffen de hele dag, vinden de buren ook vast leuk). Waarom een pup als je beiden zoveel werkt? Neem dan een volwassen hond uit het asiel, waarvan je weet dat die niet sloopt en het niet erg vindt om de hele dag te liggen suffen.
Een fokker die fokt omdat hij rond moet komen, zou ik geen pup van willen. Die heeft er waarschijnlijk niet veel aan gedaan om gezonde pups te krijgen. Een goede fokker zal er juist op letten waar de pups terecht komen.
En een hond kan best een aantal uren alleen zijn, maar dan behoort hij tussendoor fatsoenlijk uitgelaten te worden en het spreekt natuurlijk vanzelf dat een pup niet zo lang alleen kan blijven.

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 10:24

Diablo schreef:
avanoort schreef:
Wat een ongelooflijk dom commentaar geven sommige toch?
Nou en dan verveelt hij zich, we kunnen niet allemaal onze zin krijgen. Ik geef ook het liefst de hele dag geld uit, kan toch ook niet. Of de hele dag in bed liggen.
Een roedelleider bepaald wat er gebeurt en niet de hond!
En de roedelleider zegd "wachten tot ik terug ben", daar is niets mis mee.
En dan nog dat commentaar dat een verantwoordelijke fokker zijn honden niet verkoopt aan stellen die fulltime werken, alsjeblieft, een hondefokker moet rond komen en die interreseert zich er echt niet voor wat JIJ er mee gaat doen. Dat op zich is al een probleem, kijk maar bij al die fokkerijen in het zuiden.

Een hond 8 uur per dag alleen laten kan best, zolang het geen 24 uur is.

Beste topic schrijven, heel veel succes met je hond!
Een curcus is niet alleen goed voor het aanleren van de commando's maar ook voor jezelf, zodat jij leert hoe jij met hem moet omgaan!

Ik heb nog niet alles gelezen, maar ik moet gewoon reageren. Wat een onzin om te zeggen dat een hond niet de baas is en dat hij zich dus maar gewoon moet vervelen. De hond is er niet gekomen omdat hij dat zo graag wou hoor. Hij heeft niet gevraagd om baasjes die de hele dag weg zijn. Die hond is daar voor het plezier van het baasje. Die vindt het zo leuk een hond te hebben en hoe de hond dan vervolgens moet leven, is niet belangrijk.
En al vind je dat je hond zich dan maar moet vervelen, dan nog zal hij blijven slopen (of erger, gaan blaffen de hele dag, vinden de buren ook vast leuk). Waarom een pup als je beiden zoveel werkt? Neem dan een volwassen hond uit het asiel, waarvan je weet dat die niet sloopt en het niet erg vindt om de hele dag te liggen suffen.
Een fokker die fokt omdat hij rond moet komen, zou ik geen pup van willen. Die heeft er waarschijnlijk niet veel aan gedaan om gezonde pups te krijgen. Een goede fokker zal er juist op letten waar de pups terecht komen.
En een hond kan best een aantal uren alleen zijn, maar dan behoort hij tussendoor fatsoenlijk uitgelaten te worden en het spreekt natuurlijk vanzelf dat een pup niet zo lang alleen kan blijven.

Mischien moet je dan toch even beter lezen.. want er komen een paar dingen uit je verhaaltje waar we het hier al over gehad hebben...

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:30

avanoort schreef:
Eens, maar mij lukt het niet om die mensen tot stoppen te brengen, TS vraagt om advies en niet om of het mogelijk is een hond binnen te houden 8 uur lang, vervolgens gaat het ver dat gezegd wordt dat deze hond dan "lijdt".
Honden in arme landen, bijvoorbeeld zonder eten en drinken, die "lijden" pas echt.

Sommige kinderen worden misbruikt, dus als ik mijn kind elke dag een klap geef, is dat niet erg? Want het kan nog erger?

Diablo

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 10:35

thaollat schreef:

Mischien moet je dan toch even beter lezen.. want er komen een paar dingen uit je verhaaltje waar we het hier al over gehad hebben...

Ik heb het hele topic inmiddels gelezen en ik heb misschien dingen gezegd die al eerder gezegd zijn, maar daarvan is dit hele topic vergeven. Het zijn alleen maar herhalingen van meningen.
Maar goed, ik las ook dat je hond zich nu gedraagt, dus probleem opgelost toch?

0maris0

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-09-06 10:54

Idd!!! Ja

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-06 12:10

Het gaat nu goed en dat is fijn gewoon op je eigen gevoel af gaan is soms het beste.