pup perse op puppyvoer??

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Chrystal-gek

Re: pup perse op puppyvoer??

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 17:29

Maar dat is, denk ik (en hoop ik tenminste), omdat ze ook brokken voert.
Ik ga er van uit dat als ze alleen vers zou voeren, het menu er wel iets anders uit zou zien.

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 17:32

Ik hoop het ook maar ik heb helaas al een paar keer figuren meegemaakt die echt alleen maar spiervlees en pens voerden. Of af en toe een eitje erbij. Dan wordt je vanzelf een beetje cynisch Haha! Maar goed, ik ben toch dom want ik voer mijn hond brok Haha!

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 17:45

Ellebel schreef:
Ik hoop het ook maar ik heb helaas al een paar keer figuren meegemaakt die echt alleen maar spiervlees en pens voerden. Of af en toe een eitje erbij. Dan wordt je vanzelf een beetje cynisch Haha! Maar goed, ik ben toch dom want ik voer mijn hond brok Haha!

Ach, die honden krijgen dan heus wel een boterham, tafelresten en een bot erbij hoor. Daar maak ik me niet zo'n zorgen om. Mensen die vers voeren zijn niet zo rechtlijnig als mensen die brok als ultieme voeding zien namelijk. Als iedereen nu náást die brok eens wat bij ging voeren uit de compleet versvleeshoek of op een dag in de week een lap pens ofzo. Dan zou het met veel hondjes een stuk beter gaan en anders hebben ze in ieder geval één dag per week 'leuk eten' Knipoog)

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 17:48

Nou die honden die ik als voorbeeld aanhaal dus echt niet he. Voor vitamine A en D moet je echt wel je best doen, en die figuren die ik toen heb gesproken hadden echt geen flauw benul.

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:53

Natuurlijk voer ik brok bij. Zie een eerdere post. "s ochtend en 'savonds. Hij krijgt de hoeveelheid aanbevolen op de verpakking en het verse vlees, karnemelk en bot van de slager zijn extra. Modern gemak houdt voor mij in dat ik me geen zorgen hoef te maken over vitamines etc. Daar kan zoveel mee misgaan idd. Die ik doe het zelf wel kwakzalvers, maar weet eigenlijk niet waar ik mee bezig ben, daar zijn een hele hoop honden pas de dupe van...

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 22:57

Rietveld schreef:
Natuurlijk voer ik brok bij. Zie een eerdere post. "s ochtend en 'savonds. Hij krijgt de hoeveelheid aanbevolen op de verpakking en het verse vlees, karnemelk en bot van de slager zijn extra. Modern gemak houdt voor mij in dat ik me geen zorgen hoef te maken over vitamines etc. Daar kan zoveel mee misgaan idd. Die ik doe het zelf wel kwakzalvers, maar weet eigenlijk niet waar ik mee bezig ben, daar zijn een hele hoop honden pas de dupe van...

Rietveld, 't is alsof ik mezelf hoor praten........ maar dan 6 jaar geleden;-). ik denk dat ik intussen bijgeleerd heb en mijn honden komen niet meer bij brok in de buurt. Ik ben best wel benieuwd naar jouw ontwikkelingen;-) (BTW heb jij met je paard bij Ed Gosen gestaan of sta je daar nu nog?)

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 23:22

Ik sta nu nog steeds Haha! . Ken ik jou ook ergens van?

Waarom voel jij je aangesproken dan als ik het heb over doe het zelf kwakzalvers die eigenlijk niet weten waar ze mee bezig zijn? JIj weet blijkbaar prima waar je mee bezig bent, maar hoeveel mensen niet. Ik ga uit van het principe" don't fix what ain't broken" en met mijn honden gaat het top.

Rosita

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-06 23:27

Nee, ik voel me niet aangesproken. Ik zeg dat ik exact hetzelfde zei, alleen dan 6 jaar geleden.

Mijn Haflinger heeft bij Ed gestaan om te beleren. Jullie kwamen daar toen ook net. Hopelijk gaat het rijden inmiddels wat meer ontspannen?

Chawi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 08:04

Ohh wat leuk! Gaat het goed?
Wat voor jou en je honden werkt Rosita, werkt voor jou en je honden. Dat zinnetje kan je ook voor mij en mijn honden invullen.

Onze dame is nog steeds een uitdaging en we zijn er nog lang niet, maar we hebben al een enorme vooruitgang gemaakt. Ze is nu drachtig Haha!.

fjord_brucht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 21:00

Rosita schreef:
Boghy schreef:
herderbrok e.d is mischien kolder maar onze hond krijgt bulldog voer om de vorm.Er zit hetzelfde in als in andere brokken maar de vorm is anders een soort golfje om het makkelijker op te kunnen pakken.Omdat ze een onderbijt heeft.

En dat vindt je niet 'zielig' verder. Ik denk trouwens dat jouw hond ook gewoon een kippevleugel kan eten hoor.

Dat ze een onderbijt heeft daar kan Ik niks aan doen.Kippevlees met bot krijgt mijn hond echt niet.Onze vorige hond is gestikt door een kippebotje wat we er niet uitkregen>dus onze honden krijgen echt geen kippevlees.Onze honden zijn we nu langzaam aan het wennen aan rodi.Maar aangezien tank er iedere keer uitziet als een wrattezwijn gaan we hier waarschijlijk niet mee door.Dus houden we het bij de brokken.Onze honden doen het er goed op.We zijn er over na aan het denken om ze op Farm food over te zetten.Toch voordeliger dan royal canin maar natuurlijker?Zoals ik uit dit toppic begreep.

Chrystal-gek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-06 22:38

Boghy schreef:
Dat ze een onderbijt heeft daar kan Ik niks aan doen.

Direct niet nee, indirect wel.
Citaat:
Kippevlees met bot krijgt mijn hond echt niet.Onze vorige hond is gestikt door een kippebotje wat we er niet uitkregen>dus onze honden krijgen echt geen kippevlees.

Een rauw of verhit bot? Het is volgens mij algemeen bekend dat verhitte kippenbotjes zeer gevaarlijk (kunnen) zijn.
En dat je in het begin het (rauwe) bot vast moet houden als je hond het niet fatsoenlijk naar binnen werkt, zodat ie leert hoe het wel moet.
Ook mijn hond is zowat dood gegaan aan een bot, een verhit bot wel te verstaan.
Zodoende vond ik het ook heel eng om mijn honden (rauwe) botten te gaan voeren, in het begin was ik er ook totaal niet gerust over (ben begonnen met het bot aan gruzelementen slaan, daarna om het bot vast te houden en zo steeds een stapje verder). Nu doe ik alsof het de gewoonste zaak van de wereld is (wat het eigenlijk ook is), gewoon opletten wat voor botten je voert en weglopen tijdens het eten ervan doe ik nog steeds niet.
Citaat:
Onze honden zijn we nu langzaam aan het wennen aan rodi.Maar aangezien tank er iedere keer uitziet als een wrattezwijn gaan we hier waarschijlijk niet mee door.Dus houden we het bij de brokken.Onze honden doen het er goed op.We zijn er over na aan het denken om ze op Farm food over te zetten.Toch voordeliger dan royal canin maar natuurlijker?Zoals ik uit dit toppic begreep.

Mijn hond kreeg juist bulten van de brok, toen we op vers overgingen verdwenen de bulten ook.
Misschien is het een ontgiftingsreactie?
FarmFood zit idd minder chemische rotzooi in, de prijs weet ik niet.