Poezen buiten of binnen?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

A10

Re: Poezen buiten of binnen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:18

Om mijn tuin staat een hek Lachen maar ik ga morgen naar alle andere twintig buren om mij heen. Ik beloof het.

En knap dat jij kunt zien dat ik geen honderd procent controle over mijn hond heb. Je hebt gelijk dat een huisdier een ander soort beest is dan een wild dier. Er hangt inderdaad een andere "gedomesticeerde" lucht aan. Die worden minder snel (en door mijn honden zeker niet!) gepakt.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:19

ThePast03 schreef:
Albertine_N schreef:
Vreemde conclusies trek jij Lachen

Het karakter van ene hond verschillen enorm, net als een paard en een ezel. Van beide verwacht je ook andere dingen. Een hond hoort in een roedel met een leider, daarom kun jij een hond leren niet acter katten aan te gaan. Een kat leeft meestal solitair en heeft ook een ander intelligentie vermogen.

Over vogels maar niet te spreken Lachen

Maw: Katteneigenaar hoeven geen verantwoording te nemen voor hun huisdier maar hondeneigenaren wel. Clown

Lijkt me toch overdreven dat ik de hele dag in de tuin bij de honden moet blijven om te voorkomen dat ze een kat grijpen. Als ik er bij zijn zullen ze dat zeker niet doen, maar geen enkele hondeneigenaar kan garanderen wat er gebeurd als hij niet in zijn buurt is.

Het zijn de katteneigenaren die hun katten vogelvrij verklaren door ze in mijn tuin rond te laten lopen.
Waarom moet ik achter die katten aan met een emmer water (al lang geprobeerd trouwens, hielp niets! Tuinslang heeft ook niet geholpen en ook niet dat een van de honden een tijdje op een van die katten heeft gelegen)?
Waarom geven die katteneigenaren toch elke keer de verantwoording uit handen aan mensen die niet de eigenaar zijn?

Ik heb zelf nooit geklaagd en zal dat ook niet doen maar ken van anderen de reacties: Hahaha, tja ze mogen nu eenmaal loslopen he..... dan zorg je er maar voor dat je voliere beter beschermd is.... dan trek je maar handschoenen aan met tuinieren.
Sommige mensen zijn niet zo gek met katten en gaan door dit soort reacties uiteindelijk vreselijke dingen met die katten doen.
Triest.

Eigenlijk wordt het nu meer een katten versus honden topic dit...

Ik vind dat je de katteneigenaren teveel over een kam scheert.. Want niet iedereen denkt er zo over, ik heb 4 katten, en 1 hond, en probeer een weg te vinden om niemand tot last te zijn zowel met mijn katten als met mijn hond.. En mij lukt dat aardig!!

Nu heb ik toevallig buren die hun honden totaal niet in de hand hebben, ze hebben er 3 lopen.. Zomers kun je geen fatsoenlijk gesprek in de tuin voeren zonder dat je scheel gebrult wordt door die honden, en de buurvrouw die ze stil wil krijgen.. Als mijn kat in mijn EIGEN TUIN bijna door het hek heen aangevallen wordt door een hond, dan verwacht ik tevens van de hondenbezitters dat zij hun viervoeters in de hand houden!!

Jij gaf aan dat je nooit 100% kunt proberen je honden in het gareel te houden, maar jij verwacht dat wel van ons?
Laatst bijgewerkt door Raveltje op 03-08-06 23:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:20

Wel nuchter blijven nadenken Albertine. Als jij je honden bij je hebt, heb je ze wellicht onder controle. Maar dat wil niet zeggen dat ze achter jouw rug om niet eens een keer lekker hun grenzen willen verleggen. En dat ligt in de natuur van ieder levend wezen: grenzen verleggen. Stiekum proberen om dingen te doen en kijken of je er mee weg komt. Ook jouw honden zullen mogelijk een keer achter iets aan rennen als jij er even niet bent om op ze te letten. Als je ze op je eigen terrein buiten hebt bijvoorbeeld en je bent ergens mee bezig.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:22

Saningie schreef:
[
Eigenlijk wordt het nu meer een katten versus honden topic dit...

Ik vind dat je de katteneigenaren teveel over een kam scheert.. Want niet iedereen denkt er zo over, ik heb 4 katten, en 1 hond, en mijn hond, en probeer een weg te vinden om niemand tot last te zijn zowel met mijn katten als met mijn hond.. En mij lukt dat aardig!!

Nu heb ik toevallig buren die hun honden totaal niet in de hand hebben, ze hebben er 3 lopen.. Zomers kun je geen fatsoenlijk gesprek in de tuin voeren zonder dat je scheel gebrult wordt door die honden, en de buurvrouw die ze stil wil krijgen.. Als mijn kat in mijn EIGEN TUIN bijna door het hek heen aangevallen wordt door een hond, dan verwacht ik tevens van de hondenbezitters dat zij hun viervoeters in de hand houden!!

Jij gaf aan dat je nooit 100% kunt proberen je honden in het gareel te houden, maar jij verwacht dat wel van ons?
[/quote]

jaja, het is gewoon te gek dat je in je eigen tuin last ondervindt van andermans dieren. Maar veel katteneigenaren met name begrijpen dit niet. En vergeet niet dat bijvoorbeeld ThePast03 ook katteneigenaar is maar zij stelt zich een stuk socialer op. Dus we scheren heus niet katteneigenaren over een kam want alleen al in dit topic heb ik toch een paar hele fatsoenlijke kattenhouders gezien die er van alles aan doen om te voorkomen dat hun dieren anderen lastig vallen.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:24

Desiree schreef:
Maar kun jij je eigenlijk wel een beetje inleven in de problemen die katten veroorzaken bij andere mensen>?

Ja. dat denk ik wel , zoals je al gelezen hebt zijn wij nauw betrokken bij de jacht. Katten kunnen vreselijke overlast veroorzaken in het buitengeiden en heel veel schade toebrengen aan het wild. Vooral de verwilderde exemplaren die 's zomers uit de auto zijn geflikkerd.
Je woont buiten,dus dan weet je ook wat er met die beesten gebeurd als het jachtseizoen geopend is.

Desiree schreef:
Kijk, een kat is JOUW keuze en mag derhalve niet het probleem zijn of worden van iemand anders.

[/quote]

In mijn geval is dt dus ook niet en kom niet voor de zoveelste keer met de buren op de proppen die drie rijen verder wonen. Het is live and let live op deze aarde en af en toe merk je idd wat van iemand aanwezigheid.
Laatst bijgewerkt door A10 op 03-08-06 23:31, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:24

Saningie schreef:

Beter lezen Knipoog
Ik gaf aan dat ik dat niet kan als ik niet in de buurt ben. Mijn honden trekken geen katten door de schutting heen dat weet ik in ieder geval zeker, maar ze lopen ook niet bij de buren (of huizen verderop) in de buurt.
Ik verwacht van niemand dat ze 100% controle over hun huisdier hebben, maar Albertine verwacht dat blijkbaar wel van alle hondenbezitters terwijl volgens haar katten vogelvrij zijn.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:25

Desiree schreef:
Wel nuchter blijven nadenken Albertine. Als jij je honden bij je hebt, heb je ze wellicht onder controle. Maar dat wil niet zeggen dat ze achter jouw rug om niet eens een keer lekker hun grenzen willen verleggen. En dat ligt in de natuur van ieder levend wezen: grenzen verleggen. Stiekum proberen om dingen te doen en kijken of je er mee weg komt. Ook jouw honden zullen mogelijk een keer achter iets aan rennen als jij er even niet bent om op ze te letten. Als je ze op je eigen terrein buiten hebt bijvoorbeeld en je bent ergens mee bezig.

Ik ben heel nuchter Lachen heb mss ander soort hond dan jij....Ik ben altijd op mijn eigen terrein en ook altijd ergens mee bezig.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:30

ThePast03 schreef:
Albertine verwacht dat blijkbaar wel van alle hondenbezitters terwijl volgens haar katten vogelvrij zijn.

wat een beeldspraak...
en ik bén hondenbezitter en ook nog kattenbezitter. (ow ja heb ook nog paarden, die staan in een wei, komen er niet uit scheiten niet in andersmans tuin, maar worden wel weer achterna gezten door de hond van de buurman (*volgende keer t beest maar verzuipen*) En alles komt als ik t roep en is zindelijk (naja de paarden niet helemaal)

Had voor kort pook nog een konijn dat ook nog los door de tuin liep. en gewoon oud is geworden en niet door hond of kat is opgevreten.
Laatst bijgewerkt door A10 op 03-08-06 23:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:33

Albertine_N schreef:
Desiree schreef:

Ik ben heel nuchter Lachen heb mss ander soort hond dan jij....Ik ben altijd op mijn eigen terrein en ook altijd ergens mee bezig.

Dan kan het niet anders of jouw honden zijn robotten. Want een mens of dier die 100% betrouwbaar is, die bestaat niet!
Mijn honden pakken mijn konijnen ook niet. Sja, onze POlleke durfde ik echt te vertrouwen bij mijn konijnen, maar ze was zo uniek, zo'n hond krijg ik niet meer. Ik zou mijn honden echter nooit bij mijn konijnen durven te vertrouwen zonder er zelf bij te zijn. Polleke was daarin een uitzondering.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 03-08-06 23:35, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:35

Albertine_N schreef:
wat een beeldspraak...
en ik bén hondenbezitter en ook nog kattenbezitter. (ow ja heb ook nog paarden, die staan in een wei, komen er niet uit scheiten niet in andersmans tuin, maar worden wel weer achterna gezten door de hond van de buurman (*volgende keer t beest maar verzuipen*) En alles komt als ik t roep en is zindelijk (naja de paarden niet helemaal)

Ik ben ook hondenbezitter en kattenbezitter en snap maar niet waarom mensen het normaal moeten vinden als mijn katten in hun tuin schijten en niet normaal als mijn honden in hun tuin schijten.

Verder heb ik van niemands huisdier last, hoeveel lawaai ze ook maken. Alleen het feit dat iemands ander zijn huisdier in mijn tuin loopt, probeert mijn cavia's door het gaas te trekken en in mijn tuin schijt. Daar zou ik wel nooit aan kunnen wennen.

Raveltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:35

ThePast03 schreef:
Saningie schreef:

Beter lezen Knipoog
Ik gaf aan dat ik dat niet kan als ik niet in de buurt ben. Mijn honden trekken geen katten door de schutting heen dat weet ik in ieder geval zeker, maar ze lopen ook niet bij de buren (of huizen verderop) in de buurt.
Ik verwacht van niemand dat ze 100% controle over hun huisdier hebben, maar Albertine verwacht dat blijkbaar wel van alle hondenbezitters terwijl volgens haar katten vogelvrij zijn.

Mijn excuses, heb ik het niet goed begrepen... Nee dat lukt idd niet als je niet in de buurt bent.. Maar mijn katten zijn altijd binnen als ik ga werken, of weg ben.. Mijn katten gaan s'avonds hooguit een paar uurtjes naar buiten, en dan zijn ze in mijn tuin.. En s'avonds pluk ik ze weer uit de tuin, zodat ze s'nachts gewoon binnen zijn..

Het is zelfs een periode zo erg geweest, dat een dame hier in de wijk met 2 grote honden het vertikte om ze zelf uit te laten.. Hen hekdeur stond 24 uur per dag open, en de honden werden aan hun lot overgelaten, met als gevolg dat ze vals werden, want ze werden bekogeld door kinderen met van alles.. Toen ik hier net woonde had ik nog geen tuinhek, en die honden presteerden het om elke dag hier een lekkere grote keutel te draaien, terwijl ik zelf braaf 4x per dag met de hond liep, en mijn hond niet eens zelf haar behoefte in de tuin deed.. Ook ik heb er niets van gezegd, want dit was geen beleefde dame, en had geen zin om dit bij haar aan te kaarten, en er ruzie zou gaan ontstaan, want ik wil hier nog wel gezellig wonen.. Uiteindelijk kwamen er meerdere klachten van diverse omwonenden, en die honden zijn ik denk 2 weken geleden in beslag genomen door de DB... Wie zijn er dan uiteindelijk de dupe, ja die honden.. Al denk ik dat ze het elders stukken beter hebben..

Dit verhaal niet persoonlijk aan jullie gericht, wil er alleen maar mee zeggen dat ik eigenlijk andersom veel overlast van honden ondervind..
En gelukkig is mijn lontje vrij lang, en moet het heel gek worden wil ik er iets van gaan zeggen..

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:38

Desiree schreef:
Dan kan het niet anders of jouw honden zijn robotten. Want een mens of dier die 100% betrouwbaar is, die bestaat niet!

Maar een zeer goed afgerichte hond bestaat wel.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:39

Desiree schreef:

Ach er zijn wel honden waarvan je 100% zeker weet dat ze geen kat verwonden. Van mijn Chihuahua's weet ik dat 100% zeker, die zijn twee keer zo klein als een normale kat en de kans is groter dat hun verwond raken door een vreemde kat dan andersom.

Van de Bassethound vroeger wist ik ook 100% zeker dat zij een vreemde kat niets aan zou doen.
Verder heb je ook nog jachthonden met een zachte bek, die zullen het wild niet snel verwonden en dus ook een kat niet zo snel. De Ierse Setters die mijn moeder vroeger had verwondde bijvoorbleed ook geen vreemde katten.

Maar met mijn Australian Cattle Dog ben ik daar niet 100% zeker van ook al heeft hij het tegendeel al eens bewezen door er alleen bovenop te gaan liggen en verder niets te doen.
Verder heb ik nog twee kruisingen waarvan ik het gewoon niet 100% zeker weet.

Kan ze moeilijk hun gang laten gaan om uit te vonden of ze en vreemde kat op eigen terrein wel of niet zullen verwonden Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:39

ook zo'n hond is nog steeds geen robot. Die kunnen een keer wat proberen als je niet op let.

Sokkie zal ook heus geen kat doodbijten, dat is een kleine lichtgewicht. Bobbes is echter heel lomp. Ze zal in de eerste instantie de kat niet doodbijten want ze is niet gemeen. MAar stel dat ze zichzelf op zou jutten en een keertje te hard zou bijten? Het zou best uit de hand kunnen lopen. Ratten doodbijten doet ze wel. Nou ja, dat is altijd nog beter dan ratten vergiftigen...
Laatst bijgewerkt door Desiree op 03-08-06 23:41, in het totaal 1 keer bewerkt

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:40

ThePast03 schreef:
Albertine_N schreef:
wat een beeldspraak...

Ik ben ook hondenbezitter en kattenbezitter en snap maar niet waarom mensen het normaal moeten vinden als mijn katten in hun tuin schijten en niet normaal als mijn honden in hun tuin schijten.

Verder heb ik van niemands huisdier last, hoeveel lawaai ze ook maken. Alleen het feit dat iemands ander zijn huisdier in mijn tuin loopt, probeert mijn cavia's door het gaas te trekken en in mijn tuin schijt. Daar zou ik wel nooit aan kunnen wennen.

Maar dat is mijn kat niet Lachen ik hoef me niet te verdedigen vanwege mijn katten omdat die van jouw buren zich misdragen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:40

Albertine_N schreef:

Ik wil je dat zien bereiken met een ras waar ook een dosis zelfstandigheid zit ingefokt om ook te kunnen optreden zonder de baas.
En dan zonder dat jij in de buurt bent.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:41

ThePast03 schreef:
[Verder heb je ook nog jachthonden met een zachte bek, die zullen het wild niet snel verwonden en dus ook een kat niet zo snel.
[/quote]

dank je Lachen dat bedoelde ik.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:42

Veel jachthondenrassen hebben een bepaalde dosis zelfstandigheid ook hoor. MAar hoe dan ook, zoals dieren onderling verschillen, zo verschillen ook hondenrassen. Het is niet voor niets dat ze voor bepaalde dingen bepaalde rassen gebruiken. Mechelaars voor politiewerk, rottweilers voor bewaking, de ondernemende bordercollies voor behendigheid. En dan heb je nog hele eigenwijze rassen die zich heel moeilijk de wet laten voorschrijven. Je kunt niet van alle honden verwachten dat ze kunnen voldoen aan dezelfde eisen, dan ben je niet reeel bezig.
Laatst bijgewerkt door Desiree op 03-08-06 23:44, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:42

Albertine_N schreef:
Maar dat is mijn kat niet Lachen ik hoef me niet te verdedigen vanwege mijn katten omdat die van jouw buren zich misdragen.

Waarom doe je het dan wel? Clown
Maar jij loopt de hele dag achter jouw kat aan en weet precies wat hij wel en niet doet?

Het zijn trouwens niet de katten van mijn buren, waarom denken mensen toch altijd dat katten alleen overlast geven aan naaste buren?
Niemand van mijn buren weet van wie die katten zijn, dat is het leuke.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:43

ThePast03 schreef:
Albertine_N schreef:

Ik wil je dat zien bereiken met een ras waar ook een dosis zelfstandigheid zit ingefokt om ook te kunnen optreden zonder de baas.
En dan zonder dat jij in de buurt bent.

Dan kom je op een hele andere materie uit. Ik heb het hier over mijn honden en katten. En spreek uit mijn ervaring. niet over iemand die z'n pitbull wil leren een kat te laten lopen.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:45

Desiree schreef:
Veel jachthondenrassen hebben een bepaalde dosis zelfstandigheid ook hoor.

Dat zijn dan de meutehonden die over het algemeen ook alleen jagen als ze zich in de meute bevinden.

De overige zijn over het algemeen honden die samenwerken met de baas (jager) en dus ook zijn commando's afwachten.

Een Australian Cattle Dog bijvoorbeeld is oa gefokt om over grote afstanden zelfstandig kudde's te verplaatsen en ze te beschermen tegen gevaren van buitenaf.
Dat laatste zit er dus gewoon ingefokt en is niet zo makkelijk te onderdrukken, zeker niet als de baas niet in de buurt is en hij dus het heft in eigen handen neemt.

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:45

ThePast03 schreef:
Albertine_N schreef:

Waarom doe je het dan wel? Clown
Maar jij loopt de hele dag achter jouw kat aan en weet precies wat hij wel en niet doet?

Het zijn trouwens niet de katten van mijn buren, waarom denken mensen toch altijd dat katten alleen overlast geven aan naaste buren?
Niemand van mijn buren weet van wie die katten zijn, dat is het leuke.

Dan bel je de dieren ambulance dan hoef je ze zelf niet meer onder water te houden.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:46

Albertine_N schreef:
Dan kom je op een hele andere materie uit. Ik heb het hier over mijn honden en katten. En spreek uit mijn ervaring. niet over iemand die z'n pitbull wil leren een kat te laten lopen.

Nou sorry, je kwam wel over alsof je vond dat iedereen dat zijn honden moest kunnen leren omdat jij het jouw honden had geleerd Knipoog

A10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:47

ThePast03 schreef:
Desiree schreef:
Veel jachthondenrassen hebben een bepaalde dosis zelfstandigheid ook hoor.

Dat zijn dan de meutehonden die over het algemeen ook alleen jagen als ze zich in de meute bevinden.

De overige zijn over het algemeen honden die samenwerken met de baas (jager) en dus ook zijn commando's afwachten.

Dat klopt, ook al nemen staande honden ook meer initiatief dan bv een retriever

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-06 23:47

Albertine_N schreef:
Dan bel je de dieren ambulance dan hoef je ze zelf niet meer onder water te houden.

Hallo?
Ik heb nergens gezegd dat ik katten onder water hou?

Wel dat ik inderdaad in het vervolg de dierenambulance bel. Dan kunnen ze gewoon, tegen betaling, weer terug naar hun baasje Knipoog