Kat pist in huis

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wolkje57

Re: Kat pist in huis

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:51

Natasjaa schreef:
In huis sproeien lijkt mij even zo goed een gedragsprobleem en t Moet in theorie dus af te leren zijn Lachen

Hoe kom je erbij dat sproeien een gedragsprobleem is,dat is gewoon normaal gedrag voor een kat hoor

Natasjaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:53

SuzanR schreef:
Natasjaa schreef:
@sel SA nummer zoveel?
Ik zal ook even op of tegen jouw bank plassen oke? Ben je dan zo verdraagzaam? Lachen

Ja kom maar, dan zal ik jou even met je kop erdoorheen halen, want dat is toch wat je normaal vindt?? Domme trien

Jij hebt Duidelijk niet gelezen wat k net geschreven heb, maar geeft niet, als je toch een bord voor je kop hebt, kan je daar ook verder niets aan doen, ik hou me hier verder buiten, heb mijn mening gezegd en heb geen zin me te verlagen tot jullie niveau van schelden en modder gooien, succes er mee

SuzanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:56

Natasjaa schreef:
SuzanR schreef:
Ja kom maar, dan zal ik jou even met je kop erdoorheen halen, want dat is toch wat je normaal vindt?? Domme trien

Jij hebt Duidelijk niet gelezen wat k net geschreven heb, maar geeft niet, als je toch een bord voor je kop hebt, kan je daar ook verder niets aan doen, ik hou me hier verder buiten, heb mijn mening gezegd en heb geen zin me te verlagen tot jullie niveau van schelden en modder gooien, succes er mee

Nee, ik heb geen bord voor mijn kop hoor......... ik zie alleen even niet zo goed want mijn oog zit dicht. Heb net even een corrigerend tikje gehad (vinden jullie toch ook normaal????)
Stelletje debielen hier zeg

Boeddha25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:58

Citaat:

Nee, ik heb geen bord voor mijn kop hoor......... ik zie alleen even niet zo goed want mijn oog zit dicht. Heb net even een corrigerend tikje gehad (vinden jullie toch ook normaal????)
Stelletje debielen hier zeg

Heb jij ook al een corrigerend tikje met een bamboe stok gehad of was het bij jou met iets anders??

sel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 16:59

Nee, ik ben geen SA, maar misschien ben jij er wel een???

sel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:02

Natasjaa schreef:
@sel SA nummer zoveel?
Ik zal ook even op of tegen jouw bank plassen oke? Ben je dan zo verdraagzaam? Lachen

als je niet verdraagzaam kan zijn tegen je huisdier, moet je er geen nemen, klaar

Boeddha25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:03

sel schreef:
Natasjaa schreef:
@sel SA nummer zoveel?

als je niet verdraagzaam kan zijn tegen je huisdier, moet je er geen nemen, klaar

Juist, das nou precies wat ik dacht Boos!

sel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:03

Natasjaa, durf je je reactie niet hier te plaatsen ofzo? dat je die prive moet sturen????

Wolkje57

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:04

sel schreef:
Natasjaa, durf je je reactie niet hier te plaatsen ofzo? dat je die prive moet sturen????

Gewoon quoten en hier plaatsen Haha!

JustNanno

Wolkje57 schreef:
sel schreef:

Gewoon quoten en hier plaatsen Haha!

dat mag niet Tong uitsteken

Elfje26

Katten zijn van zichzelf uit echt zindelijke dieren, dus als een kat buiten de bak pist is er echt wat aan de hand.

Blaasgruis of blaasontsteking kan een oorzaak zijn, dus je kan het beste je kat even na laten kijken door een dierenarts. Zeker niet gaan straffen! Dan ben je je kat aan het straffen terwijl hij ziek is en er niets aan kan doen dat hij zijn plas of poep niet op kan houden.

Als alle medische oorzaken zijn uitgesloten, dan is het hoogstwaarschijnlijk een gedragsprobleem. Dan voelt de kat zich meestal onzeker of angstig over iets en probeert zichzelf dan gerust te stellen door zijn territorium af te zetten, dus ook hier weer niet straffen! Een bang kind geef je ook niet op zijn kop voor de angst die hij voelt! En zeker niet met de kop door de pies. Meestal straf je de kat dan veel later en legt die de associatie niet meer tussen het plassen en de straf en wordt alleen maar bang van je! Daarnaast plast de kat uit onzekerheid en met lijfstraffen maak je het diertje alleen maar onzerkerder, met als resultaat dat hij mogelijk alleen nog maar meer gaat plassen.

Bij gedragsproblemen moet je echt gaan kijken naar wat de kat dwarszit en dat probleem op proberen te lossen. Dat kost soms wel wat moeite, maar uitvinden wat de kat onzeker maakt en die onzekerheid weg proberen te nemen is echt de enige manier om het gedrag te laten stoppen. Er zijn middelen die hierbij kunnen helpen, zoals clomicalm en idd feliway of bach bloesem. Je hebt geen garantie dat het lukt en met alleen die middelen ben je er soms niet, maar het kan in ieder geval geen kwaad om het te proberen.
Laatst bijgewerkt door Elfje26 op 06-07-06 17:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Boeddha25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:05

Raar ??!!!?!?!?!?!?!

Vind ik ook!!

Als we dan toch al in de discussie zitten Boos!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:06

Elfje26 schreef:
Katten zijn van zichzelf uit echt zindelijke dieren, dus als een kat buiten de bak pist is er echt wat aan de hand.

Blaasgruis of blaasontsteking kan een oorzaak zijn, dus je kan het beste je kat even na laten kijken door een dierenarts. Zeker niet gaan straffen! Dan ben je je kat aan het straffen terwijl hij ziek is en er niets aan kan doen dat hij zijn plas of poep niet op kan houden.

Als alle medische oorzaken zijn uitgesloten, dan is het hoogstwaarschijnlijk een gedragsprobleem. Dan voelt de kat zich meestal onzeker of angstig over iets en probeert zichzelf dan gerust te stellen door zijn territorium af te zetten, dus ook hier weer niet straffen! Een bang kind geef je ook niet op zijn kop voor de angst die hij voelt! En zeker niet met de kop door de pies. Meestal straf je de kat dan veel later en legt die de associatie niet meer tussen het plassen en de straf en wordt alleen maar bang van je! Daarnaast plast de kat uit onzekerheid en met lijfstraffen maak je het diertje alleen maar onzerkerder, met als resultaat dat hij mogelijk alleen nog maar meer gaat plassen.

Bij gedragsproblemen moet je echt gaan kijken naar wat de kat dwarszit en dat probleem op proberen te lossen. Dat kost soms wel wat moeite. Er zijn middelen die hierbij kunnen helpen, zoals clomicalm en idd feliway of bach bloesem. Je hebt geen garantie dat het lukt, maar het kan in ieder geval geen kwaad om het te proberen.

Hey, dit is een nuttige post Lachen

Ik zou je graag mijn visie hierop geven, maar ik heb geen zin meer om hier persoonlijk aangevallen te worden en voor rotte vis te worden uitgemaakt. Ik wil je evt. wel een privé bericht sturen Lachen

sel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:07

Elfje, hele wijze woorden, maar ik vrees dat het geen zin heeft bij deze mensen....

Wolkje57

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:08

Quellian schreef:
Elfje26 schreef:

Bij gedragsproblemen moet je echt gaan kijken naar wat de kat dwarszit en dat probleem op proberen te lossen. Dat kost soms wel wat moeite. Er zijn middelen die hierbij kunnen helpen, zoals clomicalm en idd feliway of bach bloesem. Je hebt geen garantie dat het lukt, maar het kan in ieder geval geen kwaad om het te proberen.

Hey, dit is een nuttige post Lachen

Ik zou je graag mijn visie hierop geven, maar ik heb geen zin meer om hier persoonlijk aangevallen te worden en voor rotte vis te worden uitgemaakt. Ik wil je evt. wel een privé bericht sturen Lachen

Hey daar.......... Knipoog

Wolkje57

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:08

Als je geen PB mag quoten kan je het wel gewoon in je eigen woorden vertellen Knipoog

Boeddha25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:10

Wolkje57 schreef:
Als je geen PB mag quoten kan je het wel gewoon in je eigen woorden vertellen Knipoog

Of kopieren en plakken Haha!

sel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:11

sel schreef:

was gewoon een reactie hierop, iets in de trant van, met 590 posts, ik een SA??? Voelt zich duidelijk aangesproken. Maar om zo'n bericht nou prive te gaan sturen??? zal wel aan mij liggen

sel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:12

sel schreef:
Nee, ik ben geen SA, maar misschien ben jij er wel een???

Sorry, het was een reactie hierop

Saartjex18x

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:23

Schandalig hoe jullie met katten omgaan !!! Een kat legt de link niet tussen ergens plassen/sproeien en dan als straf met z'n kop erdoor gehaald worden.

Ga in godsnaam naar de DA en laat je kat zijn urine testen, is dat nu zo moeilijk? Pak de telefoon, toets het nummer in en maak een afspraak ... En rep je dan naar de dierenarts.

Geen zin? Nou dan vindt ik dat je beter een ander baasje gaat gaan zoeken voor je kat. Ergens waar er een gouden mandje op hem/haar staat te wachten waar hij niet met zijn kop ergens wordt doorgehaald !

En dat geld voor jullie allemaal ! STELLETJE DIERENBEULEN !!!!!!!!!!!

Vraag me af wat dat gaat zijn als jullie kinderen hebben. Als je kind per ongeluk in bed plast haal je hem/haar er dan ook met zijn kop door ? Als je kind iets gaat breken of dergelijke, sla je hem ook ?

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:28

Zuchtt, SA again. Gaaaap

Boeddha25

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:29

Saartjex18x schreef:
Schandalig hoe jullie met katten omgaan !!! Een kat legt de link niet tussen ergens plassen/sproeien en dan als straf met z'n kop erdoor gehaald worden.

Ga in godsnaam naar de DA en laat je kat zijn urine testen, is dat nu zo moeilijk? Pak de telefoon, toets het nummer in en maak een afspraak ... En rep je dan naar de dierenarts.

Geen zin? Nou dan vindt ik dat je beter een ander baasje gaat gaan zoeken voor je kat. Ergens waar er een gouden mandje op hem/haar staat te wachten waar hij niet met zijn kop ergens wordt doorgehaald !

En dat geld voor jullie allemaal ! STELLETJE DIERENBEULEN !!!!!!!!!!!

Vraag me af wat dat gaat zijn als jullie kinderen hebben. Als je kind per ongeluk in bed plast haal je hem/haar er dan ook met zijn kop door ? Als je kind iets gaat breken of dergelijke, sla je hem ook ?

Ja ik snap er ook iks van, die tip dat je je kat door zijn eigen pis moet smeren nog nooit gehoord>
Tis toch ook abnormaal dat zoiets bij de mens opkomt Boos!

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:31

Nancy_ schreef:
Zuchtt, SA again. Gaaaap

Even ter verduidelijking: die Nonny-nogiets zit op een kattenforum en heeft daar een link van dit topic geplaatst met het verzoek om te reageren. Vooral niet meer ingaan op wat er nu gepost wordt dus, zal zo wel op slot gaan Ja

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:31

Quellian schreef:
Nancy_ schreef:
Zuchtt, SA again. Gaaaap

Even ter verduidelijking: die Nonny-nogiets zit op een kattenforum en heeft daar een link van dit topic geplaatst met het verzoek om te reageren. Vooral niet meer ingaan op wat er nu gepost wordt dus, zal zo wel op slot gaan Ja

Zoals ik je al duidelijk heb proberen te maken, wel een link, geen verzoek om te reageren. Lezen kan moeilijk zijn Clown

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-06 17:32

Quellian schreef:
Nancy_ schreef:
Zuchtt, SA again. Gaaaap

heb al getemd, maar nog niets gehoord van de mod