J.Lo is een dierenbeul :@

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Marchador

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:00

Ik heb werkelijk geen idee wat er staat in het bericht (engels)
Maar van een plaatje werd ik behoorlijk misselijk

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:00

Ik hoop niet dat je dat tegen mij had, Desiree Want dat probeer ik ook alleen maar duidelijk te maken.

sasjeeh

Re: J.Lo is een dierenbeul :@

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:01

dode voor de mode

ellenlouise

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 11:03

Ik heb de link maar niet geopend maar ik wist al langer dat JLo een echte Cruella de Ville is. Dat mens heeft tig bontjassen, wimpers van vossenbont, slangeleer enz enz.

Jammer dat zo iemand zo in de publiciteit staat.

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-06 11:06

Idd, ik zou het echt niet dragen,zowiezo niet voor de mode.

Samzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:05

Desiree schreef:
Ik hoop niet dat je dit persoonljk opvat, maar ik heb een vermoeden dat mensen J.Lo nu eenmaa een boeiendere persoon vinden dan jij. Zij spreekt waarschijnlijk meer tot de verbeelding van mensen met haar supermooie gezicht en figuur en haar acteer, zang en dans talent. Over zulke mensen wordt nu eenmaal geschreven en niet over de alledaagse.

Ik vind haar zangtalent wel meevallen hoor Over haar acteertalent maar te zweigen Dat is echt alleen maar D-film kwaliteit

Skitter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 15:59

Jeetje ik heb het hele topic gelezen, en het is inderdaad verschikkelijk.

Maar ja weetje, zo is de wereld nu eenmaal, dieren hebben geen rechten en het maakt niet uit als een dier pijn heeft. Ik heb het daar totaal niet mee eens, maar zo denken de mensen die dit doen, dus ook J.Lo. Wat kan haar het schelen of die beesten leven gevijld worden? Haar handen worden niet vies, als haar jas maar netjes aan huis wordt geleverd.

Ik ben geen vegatarier, ik geloof dat het volkomen natuurlijk is dat mensen vlees eten. Natuurlijk vlees is echt wel beter qua inhoud dan al die vervangers, nee daar begin ik niet aan. Wel hou ik het (zo mogelijk) bij biologisch vlees.

Vlees eten is natuurlijk, en het zal echt nooit stoppen. Man blijft vlees eten.
Een mens is van natuur geen vegatarier en dat zullen we nooit worden.

Voor mij is het dat dieren onnodig en pijnlijk sterven. Dat vind ik erg. Dieren levend eten, en bont inderdaad. Maak die beesten gewoon meteen dood, dan is het al een stuk diervriendlijker.

Ik wil ook niks te maken hebben met het doden van baby dieren. Kalfvlees? Nee. Kalfsleren laarzen? Never nooit van mijn leven.

Ik kan mijn vrede er mee hebben dat een koe wordt doodgemaakt voor zijn vlees, botten en huid, dat deden de indianen ook vroeger, alles van het beest werd gebruikt, niets werd weggegooid.

Maar gewoon voor me de mooi, een dier onnodig pijnlijk laten lijden.. te wagelijk voor woorden.

PS Voor dat je ermee komt met 'ja maar de koeien die geslacht worden bla bla bla, ik heb bijna 5 jaar direct achter een boer gewoond, waar ook een paar van zijn koeien en kalven geslacht werden, en ik moet zeggen het viel echt mee qua wat een slecht leven ze hadden. Hij verzorgde ze echt, vooral de 'fok' koeien en kalven kwamen de hele zomer buiten en bleven buiten zo lang mogelijk het liefst tot aug./sept. Kalven werden het liefst buiten geboren.

Ja sorry hoor, je hebt inderdaad uitzonderingen maar ik ga ervan uit dat de meeste VLEES koeien en kalven een redelijk vergelijkbaar leven hebben(gehad).

xAmigo

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 16:09

" Write to J. Lo and tell her that promoting the violence of the fur industry is a low-down, dirty, rotten shame.

Jennifer Lopez c/o BWR
9100 Wilshire Blvd., 6th Fl. W.
Beverly Hills, CA 90212 "

Dit heb ik van de website gehaald. Nou ja ik ga geen brief schrijven ik kan voor geen meter een engelse brief schrijven maar het zou eigenlijk juist goed zijn als het zou gebeuren... (sja ik ben een laffaard )

Ik vind het echt vreselijk dat dit gebeurt, gewoon alles alleen maar om het plaatje, de roem is haar gewoon naar het hoofd gestegen. Idioot, ik begin meteen aan een boycot... Niks geen Jlo meer...

__Tiientje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 19:40

Amigotjuhh schreef:
" Write to J. Lo and tell her that promoting the violence of the fur industry is a low-down, dirty, rotten shame.

Jennifer Lopez c/o BWR
9100 Wilshire Blvd., 6th Fl. W.
Beverly Hills, CA 90212 "

Dit heb ik van de website gehaald. Nou ja ik ga geen brief schrijven ik kan voor geen meter een engelse brief schrijven maar het zou eigenlijk juist goed zijn als het zou gebeuren... (sja ik ben een laffaard )

Ik vind het echt vreselijk dat dit gebeurt, gewoon alles alleen maar om het plaatje, de roem is haar gewoon naar het hoofd gestegen. Idioot, ik begin meteen aan een boycot... Niks geen Jlo meer...

We kunnen met heel bokt een brief schrijven .

Samzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:11

De link die je me stuurde is blijkbaar oud. Kijk op www.jcruel.com <http://www.jcruel.com> om te zien dat het kledingbedrijf van Jennifer Lopez inmiddels gestopt is met bont - dankzij PETA en andere protestorganisaties op de wereld (waaronder wij).

Dit is eerder in t topic al gepost. Dus een boze brief richting J-Lo lijkt me niet meer nodig. Wel het boycotten van Merino wol Die schapen lijden enorm.

Urko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:14

Heb net dat filmpje van Peta in m'n mailbox gekregen,
Helemaal afgekeken...

tranen in mijn ogen... DIT MOET STOPPEN!

Samzz

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-06 22:35

Over welk filmpje heb je t? Die over de bontboerderijen of van de Merino schapen?

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-06-06 21:26

Ik heb net mijn naam gezet in zo'n duur stuur mail over dat het moet stoppen, hoop dat het werkt

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 08:46

Dat heb ik ook gedaan! Blijkbaar heeft PETA daar toch iets aan anders zouden ze het niet vragen. En daarbij proberen is altijd beter dan niks doen

Cleo_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 10:39

Lusitano schreef:
OMG...heeft iemand het filmpje van die wasberen gezien?...
ik heb hem gestopt dat ze zijn huid aan het afstropen waren terwijl hij nog leefde...wat walgelijk.
Wat een vreselijk idee dat ergens ter wereld een dier zoveel pijn wordt gedaan.......bont dragen is echt zo 'not done'.

dat filmpje heb ik ook gezien..

echt te erg Afbeelding

xSemmiex

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-06 20:04

@Marcella_e: Ja precies, hopen dat het helpt

Urko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:12

Dat filmpje met die wasberen heb ik in mijn mailbox , volgens mij zater er ook nog poolvosjes bij.... of iets wat er op lijkt

Beestje leefde nog 20 min door nadat het zijn vel kwijt was.. echt verschrikkelijk, mijn hond lag op dat moment in dezelfde houding als het beestje in de film, krijg echt ff een brok in m'n keel....

Urko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:13

Zal ik de link hier plaatsen?

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:20

Via de link van TS kan je doorklikken naar het filmpje. het filmpje staat dus al in het toppic alleen een beetje verborgen. Het is een erg naar fimpje dus misschien wel beter ook dat hij een beetje verborgen staat. Laatst is er al een toppic gesloten door zo'n soort fimpje omdat het toch wel erg heftig is en er ook kinderen op bokt kijken.

Urko

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:23

ow okeej

Ik heb het filmpje al een paar keer gezien ... weet niet of er meerdere zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 15:35

Skitter schreef:
Ik ben geen vegatarier, ik geloof dat het volkomen natuurlijk is dat mensen vlees eten. Natuurlijk vlees is echt wel beter qua inhoud dan al die vervangers, nee daar begin ik niet aan. Wel hou ik het (zo mogelijk) bij biologisch vlees.

Vlees eten is natuurlijk, en het zal echt nooit stoppen. Man blijft vlees eten.
Een mens is van natuur geen vegatarier en dat zullen we nooit worden.

Van nature droegen we, heeeel vroeger, ook echt geen kleding en hadden we ook geen vuur. Zullen we, om die reden, dan ook maar weer naakt over straat lopen en ons vlees rauw eten, zoals we natuurlijk gesproken deden?

Het argument dat iets 'natuurlijk' is en dat we het daarom maar moeten doen, is tegenwoordig al zo weinig meer waard.. want hoe 'natuurlijk' is ons leven tegenwoordig nog? De mens is in afgelopen weet-ik-hoeveel-jaren zo erg veranderd en heeft zoveel dingen gemaakt en bedacht om het leven beter te maken. Daar is niets mis mee.

Een mens is van natuur vleeseter met een reden.. nl. dat wij vlees nodig hadden om te overleven. Tegenwoordig hebben wij zoveel meer voedsel, niet alleen vleesvervangers maar we kennen ook veel meer groentes die we kunnen eten dan vroeger.. veel meer ijzerrijke producten, soorten noten, etc. We kunnen tegenwoordig rondkomen zonder vlees omdat dit gemakkelijk te vervangen is door andere producten, of dat nou vleesvervangers zijn of andere producten. Vlees eten is niet meer nodig, we leven niet meer vroeger en ons leven is al in nog maar weinig opzichten te vergelijken met dat van vroeger.

Citaat:
Maar gewoon voor me de mooi, een dier onnodig pijnlijk laten lijden.. te wagelijk voor woorden.

Maar voor 'het lekker' is dit wel goed? Jij denkt dat alle koeien waar jouw vlees vandaan komt allemaal bij een lieve, aardige boer staan. Je kan 5 jaar bij een boer wonen die goed voor zijn dieren zorgt.. over 't algemeen zal je ook niet mogen/kunnen wonen bij een bio-industrie bedrijf. En bij de bio-industrie komt nog altijd het meeste vlees vandaan.. er is zoveel vraag naar vlees dat het voor veel fabrikanten van vlees (..boeren kan je mensen die in de bio-industrie werken, naar mijn mening, al amper meer noemen) het gemakkelijker en goedkoper is om zoveel mogelijk dieren op een zo klein mogelijk stuk grond te houden, met zo weinig mogelijk omkijken ernaar en ze zo gauw mogelijk klaar voor verkoop te hebben en voor ieder dier een zo hoog mogelijke prijs te kunnen krijgen.. dmv vet mesten.

Vlees dat bij een lief boertje vandaan komt met een grasland en niet uit de bio-industrie..dat is inderdaad jouw biologische vlees. Ander vlees van een merk dat je overal in allerlei winkels kan kopen.. dat komt echt wel voort uit bedrijven waar het welzijn van de dieren niet voorop staat, maar het produceren van goed vlees en het verdienen van geld.

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:07

Urko schreef:
ow okeej

Ik heb het filmpje al een paar keer gezien ... weet niet of er meerdere zijn?

Dit is de link van de TS http://www.jlodown.com/
Zo kan je kijken of het het zelfde filmpje is of niet

@Wildwings Vlees eten etc ga je toch niet tegen. En eerlijk is eerlijk ik hou ook wel van een stukje vlees. Maar daarom vind ik het nog wel belangrijk dat een dier echt geleeft in goede omstandigheden en dat je een dier niet onnodig moet laten lijden. Je kan ook een dier een spuitje geven of zoals ze het bij de slacht doen een pin in de hersenen schieten zodat ze in een keer dood gaan of niks meer voelen. En dat zijn dingen waar je als land wel iets aan kan doen en er zijn organisaties die zich hiervoor inzetten

Ik vind dit heel iets anders dan een een wasbeer een paar keer tegen de grond slaan zodat hij een beetje versuft is en vervolgens zijn vel er af te trekken en snijden terwijl hij nog leeft en vervolgens zelfs daarna niet de moeite nemen om het dier uit zijn lijden te verlossen. Dit is gewoon bruut, asociaal en walgelijk

Trouwens vroeger in de "oertijd" Dode mensen een dier niet alleen voor zijn huid maar ook voor het vlees. Alles van het dier werd gebruikt dat vind ik iets anders dan een heel dier te doden voor alleen een pels en de rest maar in de prullenbak te gooien

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:34

Marcella_e schreef:
@Wildwings Vlees eten etc ga je toch niet tegen. En eerlijk is eerlijk ik hou ook wel van een stukje vlees.

Nee, wanneer iedereen met zo'n instelling rondloopt niet nee Vlees is lekker, mij hoor je het niet tegenspreken, maar gezien mensen die medich gewoon in orde zijn prima zonder vlees kunnen overleven.. vind ik dat die mensen wel er even stil bij mogen zijn dat hier dieren lijden voor het pleziertje van de mens.

En natuurlijk is het filmpje vreselijk en overige dierenmishandeling ook.. dat zou je mij nooit horen ontkennen. Er gebeuren zoveel dingen met dieren die eigenlijk niet door de beugel kunnen in mijn ogen.

valerm

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:39

J.Lo heeft het voormij verpest ik hoef haar cd's niet meer boycotten

Greentea01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 16:56

Dat ben ik met je eens. Ik eet bijvoorbeeld wel zoveel mogelijk biologisch vlees, zodat ik weet dat de dieren in ieder geval goed behandeld zijn. Verder eet ik ook geen vlees van jonge dieren zoals kalfsvlees of kuikens enzo. Staat me gewoon tegen op de een of andere manier. Vind wel dat een dier eerst moet leven voordat ie de pan in gaat laat maar zeggen. Maar eerlijk is eerlijk als ik snackbar ga weet ik ook wel dat de hamburger die ik eet vast niet van biologisch vlees is. Wel vind ik dat als zo'n dier toch gedood word doe het dan in ieder geval zo snel en pijnloos mogelijk.

Als mensen bont willen idem dito. Waarschijnlijk ga je bont dragen ook niet helemaal tegen. Ik ben er zelf wel op tegen omdat ik het onzin vind een dier te doden voor alleen ze velletje terwijl een leren jas ook hartstikke mooi is en dat velletje toch overblijft. Maar wat mij het meest tegen staat is de manier waarop dit gaat. en dit gebeurd ook nog in nederland. Nederland heeft grootste Nertsenfokkerij van de wereld goed voor 3.5 miljoen dieren per jaar. Het CWI zorg voor de fokkers zelfs voor speciale vergunnen zodat ze buitenlandse medewerkers kunnen aannemen voor wanneer de vilperiode weer begint. In Nederland zijn er maar weining mensen die dit werk willen doen, maar onder tussen ondersteunen we wel de "ondernemer" zodat hij wel mensen uit polen etc kan trekken om dit te doen. Bij de Nertsen stoppen trouwen een elektrode in zijn mond en een in zijn kont en zet maar onderstroom. Daar wordt de vacht lekker donzig van

Verder laten wij ook muskusratten onnodig verdrinken. Volgens de Muskesrattenbestrijders zorgen de muskusratten voor zwakke dijken omdat ze in de dijken graven. Ze leggen vallen in het water waarbij het dier de verdrinkingsdood tegemoet ziet, maar nog wel even de eerste 5 minuteren voor zijn blijftvechten. Het nooit technisch bewezen dat de muskusratten de dijken inderdaad verzwakken en daarbij zijn de belangrijkste dijken van afvalt waarin de muskusratten niet eens kunnen graven. Ze kunnen niet door steen. Wat ook nog zo is dat het aantal van de muskusratten niet afneemt dus de bestrijding helpt niet eens voor het zogenaamde doel dat ze hebben.

Nederland is echt niet heilig maar bij slachterijen is het in ieder geval zo dat die zich aan richtlijnen moet houden. Nu voor de rest van de dieren nog