Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
silvana schreef:Dus ik kan me voorstellen dat andere mensen er knetter gek van worden en ze dan buiten gooien
Urielle schreef:Ik heb mijn katten binnen omdat ik in een erg stedelijk gebied woon aan drukke wegen waar snoeihard gereden wordt. Daarnaast woon ik op de vierde etage dus ze kunnen niet buiten. (er is er al eens een over het balkon gevallen)
Mijn katten zijn heel tevreden binnen trouwens.
Wanneer ik meer in het buitengebied zou wonen en een fijne tuin zou hebben zou ik er wel voor kiezen om ze vanaf kitten af aan buiten te laten. Ik vind het voor de kat an sich wel beter om veel beweging te hebben en veel uitdagingen buiten tegen te komen. Ik denk dat ze frisser in hun kop blijven.
De katten van nu zou ik niet meer buiten laten, ze zijn erg bang dan en hebben geen weerstand opgebouwd tegen virussen. Ze zijn ook best dom eerlijk gezegd dus ze zouden het geen dag overleven. Aan een riempje lopen doen ze niet graag.
Elpharo schreef:Ik weet dat je beesten geen menselijke trekjes mag geven, maar hij straalde echt letterlijk toen hij weer terug kwam.
faye schreef:Een kat hoort buiten. De meeste van de door jou genoemde redenen zijn behoorlijk egoïstisch.
faye schreef:Een kat leeft liever korter, maar wel lekker buiten dan langer en altijd maar binnen. Je geeft het zelf al aan JIJ fokt dus JIJ wilt dat ze heel blijven en niet ziek worden. Mijn buitenkatten zijn overigens nooit ziek
Faas schreef:faye schreef:Een kat leeft liever korter, maar wel lekker buiten dan langer en altijd maar binnen. Je geeft het zelf al aan JIJ fokt dus JIJ wilt dat ze heel blijven en niet ziek worden. Mijn buitenkatten zijn overigens nooit ziek
Als je een keer FIV, FELV of FIP hebt meegemaakt zeg je dat niet meer hoor. De meest gruwelijke manier van je kat zien wegteren. Bij FIP een buik die zo volloopt van geel ontstekingsvocht dat het,a ls je de kat niet laat inslapen, uitscheurt.
Overigens iedereen die van mening is dat katten die binnen moeten leven een waardeloos leven hebben, die mogen best een keertje komen kijken. Een kat kan heel goed binnenleven. En als je dan een stukje van je tuin wil opgeven zodat er een ren gebouwd kan worden, dan is dat een mooi stukje extra maar het hoeft beslist niet.
Desiree schreef:Ik denk dat een kat buiten juist minder werk inhoudt dan een kat binnen (minder volle kattenbakken en zo). MAar alles zal z'n voor en nadelen hebben.
Het grootste bezwaar tegen katten buiten is, dat andere mensen ze ook door hun strot geduwd krijgen. Tegen wil en dank komen die katten OOK bij hen in de tuin, terwijl ze daar niet om vragen. Kattenliefhebbers hebben vaak namelijk geen verantwoordelijkheid voor hun eigen dieren. Heel raar is dat.
In principe moet elk dier een frisse neus kunnen halen. Elk dier heeft dat nodig. MAar het moet op een dusdanige manier dat andere mensen er geen last van hebben. Afgezien van die figuren die heel snel overal last van hebben overigens....
KiWiKo schreef:moet je dan ook maar niet meer je paard los laten lopen omdat hij een peesblessure op kan lopen, of laten dekken want dat kan ook gruwelijk fout gaan???
KiWiKo schreef:bij mij kunnen ze erin en eruit wanneer het hun blieft![]()
ik heb een gat in mijn voordeur
@ faas.......... rhino, droes...................
dus een soort van egoistme....... JIJ kan jouw hele kattery in laten slapen.....
Ik vind het overigens niet erg hoor als katten niet buiten komen, zolang het beessie zich lekker voelt vind ik het allemaal best.![]()
ik ben in de gelukkige positie dat ik niet katten fok, en dat de kans dat ze hier doodgereden worden heel klein is......
wel lopen hier veel wilde katten rond, wat dan een risico oplevert....... maargoed, in de regel blijven ze wel uit elkaar
ShannaY schreef:Geweldig, dat sommige mensen met zulke belachelijk redenen komen om hun kat binnen te houden. Ja, hij kan doodgereden worden, maar dat kan jij ook! Jij kan ook doodgereden worden, kluister je jezelf dan ook in huis? Asjeblieft zeg..
Tuurlijk zijn ze gelukkig, wat ze niet kennen kunnen ze ook niet missen. Gooi ze eens een jaartje naar buiten en zet ze dan weer full time binnen, je zult duidelijk verschil merken.
Ik heb op het toppunt 5 katten gehad. De oudste is 20 jaar (!!) geworden, het was een raskat en was ALTIJD buiten, hij kwam alleen binnen om even lekker aangehaald te worden, of om te eten.
En ja, ik heb ook 2 katten kunnen dood van de weg kunnen schrapen, de eerste was een POES, die hier in het pad door een motor is aangereden, en door de klap het niet overleefd heeft. De andere was een jaar oud, hij zou de week daarna gecastreerd worden, hij ging te ver van huis, en is toen aangereden. Onze fout, maar hij heeft wel lekker kunnen leven. Het lot is het lot, ik kan ook ineens dood gereden worden, als het zo moet zijn dan moet het zijn.
En serieus? Bang voor klitten? Ik heb nu 3 langharige raskatten van ik weet niet hoeveel geld hier rondlopen, komen allemaal buiten, hebben nooit klitten, hebben nooit ziektes, en onderhouden zichzelf prima.
Ik zie er nu al tegen op, we gaan over 2 weken verhuizen en moeten ze daar dus een hele tijd binnen houden. Ik weet nu al dat het drama wordt, vliegende katten tegen het plafond, en elke deur in de gaten houden als je naar buiten gaat.