baika valt weer in de prijzen

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:10

Dan kan het haar botten enzo alsnog wel belasten!!

Stefstar

Re: baika valt weer in de prijzen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:10

Haha kan het nog wat groter, Ik kan het niet lezen

Maar idd, Verschrikkelijk overdreven met dat echte trainen

Relliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:12

Manon_S schreef:
Dan kan het haar botten enzo alsnog wel belasten!!

Helemaal mee eens! Dat staat dus ook al in de link die ThePast03 hier zovaak heeft geplaatst..

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:12

LindaV schreef:
Nee, maar ik ben TEGEN deze onzin.. En ik vind dat jij gewoon een keertje een hobby moet zoeken. Ipv dat liefdadigheidsgedoe, net of je zelf altijd zo goed bent. Zolang de hond er plezier in heeft..

Je bent tegen feiten

Mijn hobby is behendigheid.
En het feit dat de hond er plezier van heeft is natuurlijk geen maatstaf.
Die hond weet niet wat de gevolgen zijn.
En ik heb best fouten gemaakt en daar van geleerd maar zal nooit tegen het advies van dierenartsen in iets gaan doen wat de ontwikkeling van een jonge hond schaadt.

En ik kan me nog steeds niet voorstellen dat er mensen zijn die dat wel doen, maar het bewijs wordt hier geleverd.

colliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:14

zieta_lover schreef:
over wie heb je het nou nicole?

over die billy ofzóo

Manon_S

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:14

Ben het helemaal eens met ThePast03.
Zoals in mijn lange bericht over mijn pup Mickey heb ik er enorme spijt van..
Dat hij trap loopt veel rent en speelt , ik liet hem weleens springen over hindernissen etc.
Hij heeft er geen last van ofzo maar ik wil nog lang van hem kunnen
genieten en niet dat als hij loopt pijn heeft!!

Stop er mee voor het te laat is

Stefstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:15

Tja, Misschien is het wel wat belast maar echt niet zoveel wat als jullie zeggen hoor, Dat nu haar pootje al verkeerd staat. Dan zijn alle honden overbelast.

Ik heb dan wel al die jarenlange ervaring + opleiding niet maar wel weet ik dat er hier erg word overdreven

Mijn hond lag geen minuut stil toen hij puppy was, altijd spelen, altijd rennen, Allemaal gek doen en springen.. Moest ik hem dan maar voor de hele dag naar zijn mand sturen? Dat is eigenlijk nog erger dan die paar keer behendigheid..
Laatst bijgewerkt door Stefstar op 30-01-06 19:18, in het totaal 1 keer bewerkt

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:17

Stefstar schreef:
Tja, Misschien is het wel wat belast maar echt niet zoveel wat als jullie zeggen hoor, Dat nu haar pootje al verkeerd staat. Dan zijn alle honden overbelast.

Ik heb dan wel al die jarenlange ervaring + opleiding niet maar wel weet ik dat er hier erg word overdreven

Over dat pootje hoor je mij ook niet. Dat kan ik niet van deze foto's beoordelen. Het gaat mij om de gevolgen op latere leeftijd.
Dat is juist de pest met dit soort dingen, je merkt het pas veel later en dan is het vaak al zo erg dat het te laat is.

kimpy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:42

Ik heb dit forum vanaf het begin af aan gevolgd en we zijn nu op het punt dat we denk ik moeten stoppen, omdat er nu mensen gaan reageren die alleen het laastste deel hebben gelezen.
En verder ben ik het helemaal met ThePast03 eens!
Dit is wat ik in het begin gen geschreven en waar het eigenlijk ook allemaal omgaat wat verder iedereen ook bedoeld. ( de meeste dan).
Is iedereen ook weel op de hoogte waar deze hele discussie uiteindelijk om gaat. En dat we haar eigenlijk echt niet aan wouden vallen maar ze het er zelf naar maakt.
Nog even het stuk(je) die ik in het begin naar haar heb geschreven:

kimpy schreef:
Normaal gesproken vindt ik dat er hier op bokt erg overdreven wordt gereageert op de meeste dingen.
Maar ik moet dan toch ook wel zeggen dat ik het hier verweg niet overdreven vindt van wat er hier wordt gezegt.
Ik heb zelf de dierenartsopleiding gedaan en ik moet zeggen dat dit het aller slechts is wat je een jonge hond aan kan doen.
En tuurlijk vindt ze het leuk ( ze zijn altijd blij als jij dat ook tegen hun bent) maar je moet eens kijken wat voor problemen die op kan leveren als ze wat ouder worden.
Ik kan nu wel een waslijst op gaan noemen wat z'on beestje later kan gaan krijgen maar dat heeft toch geen zin.
Dit zijn in mijn ogen van die mensen die denken te weten wat goed is voor hun beestje of het nu een vriendschappelijk iets is of officeel ( interesseert mij helemaal niks) maar niet weten wat ze z'n beest aandoen!!!!
En snap die vereniging al helemaal niet hoe ze dit toe kunnen laten!
Is hij echt aangesloten bij een officele bont dan is het zo (voor zo ver ik weet) dat ze zich aan strikte regels moeten houden en dat is dat je niet met honden onder de 14 maanden dit soort oefeningen mag doen.
En aangezien je een prijs hebt gewonnen zal het wel zo zijn dat dit niet je eerste keer is!
En inderdaad ben het helemaal eens dat een foto een moment opname is maar hij kijkt alles behalve blij en wat mij het meeste zorgen baart is dat linker voor pootje wat op allebei de foto's niet echt normaal staat!.

Maar ik kan me hier nog verder kwaad om maken, maar daar heb ik mezelf alleen maar mee!
Maar leest die site eens goed door die hier gelinkt staat ! en ga eens informeren bij je dierenarts van hoe of wat en vooral je vereniging waar je lid bent!!!

Want je bent duidelijk niet op de hoogte van wat je hond allemaal kan krijgen als je dit op z'on jonge leeftijd toestaat.
En dit is niet aanvallend bedoeld ook al komt het zo over maar ik doe dit voor je hond! die kan niet praten dus er zal iemand moeten zijn die jou dit verteld!

Stefstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:44

Ik denk dat dit ook beter kan stoppen, Er zullen altijd andere meningen blijven en de TS zelf reageert tenslotte ook niet meer..

JustNanno

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:49

Stefstar schreef:
Ik denk dat dit ook beter kan stoppen, Er zullen altijd andere meningen blijven en de TS zelf reageert tenslotte ook niet meer..

Ik snao niet hoe je hier een andere kening over kan hebben. FEIT is dat TS de pup letterlijk de vernieling in jaagt.

caspertjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:54

al 10 pagina's vol met gediscussies, op na de 15 of vinden jullie het genoeg zo???
Ik wel onderhand eigenlijk hoor!
Anoukske weet onderhand wel wat de meeste ervan vinden, nou is het toch goed dan kunne we er nou over ophouden dan!
Die 5 weken elke dinsdag ochtend dat die trainine was, sjonge jonge
En dan is het open dag mag ze meedoen, wint ze!
Nou dat gezeik en die reacties hier allemaal is echt super overdreven.
En dat voor mensen die ouder dan 20 zijn die er tussen zitten he!

Stefstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:54

Helemaal niet, Jullie hebben het echt over trainen en dat doet ze niet, ze heeft 5 keer wat oefeningen gedaan en daar help je echt niet gelijk een pup in de hele vernieling hoor. Er zijn hier gewoon verschillende meningen over hoe hard jullie haar vinden trainen, Ik vind dat geen trainen...

Maargoed, Ik heb geen zin om weer te beginnen, Ik heb namelijk ook al 100 x hetzelfde moeten zeggen en we zullen het nooit eens worden met elkaar dus blijft het zo door gaan..

Edit; Caspertje, Ik ben 15!

YMJArabians

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:56

Ik weet niet of het al ergens staat,,
Maar een grote hond, mag pas vanaf 1 jaar behendigheid doen, en liever iets ouder!
En een kleiner hondje, mag ietsie jonger zijn!
DUs 8 maand is véél te jong!

Stefstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:57

Bonjoy schreef:
Maar een grote hond, mag pas vanaf 1 jaar behendigheid doen, en liever iets ouder!

Waarschijnlijk wel hé, als er al 15 pagina's lang discussie's staan

Relliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:58

Het verschil van trainen of af en toe oefenen doet er niet toe. Allebei is gewoon fout!!

De TS moet er wel op verwachten dat als ze weer met iets doms op het forum aankomt, dat wel weer zo'n hele discussie kan komen. En ben bang dat er dan niet vrolijk over haar gesproken wordt. Dat wordt het nu al niet over haar!

Relliej

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 19:59

Bonjoy schreef:

Liever nog met een kleine hond vanaf 1 jaar en een (middel)grote hond 1,5 jaar.. Maar dit is ook al een aantal x verteld.

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:00

als je wedstrijden van behendigheid doet en je wint?
dan kan het niet anders dan ervoor te trainen
hoe leuk goed en vraaf de hond ook doet dat heeft niets met zijn/haar gezondheid te maken het is niet goed voor de botten en spieren omdat het lichaam nog niet volgroeid is..!
een kind van 3 mag ook niet actief paardrijden met gevaar dat botten verkeerd gaan groeien of verdraaien
een paard word ook pas ingereden als het ouder is als 3...

dit zijn gezondheidsregels die waarschuwen dat je er iets/iemand mee kan verpesten en dat is niet uit de duim gezogen anders zouden niet zoveel mensen het zeggen.

hoeveel plezier je ook met die hond hebt het is FOUT. ik snap ook echt niet welke hondenschool je zo laat trainen bij de hondenschool waar ik begonnen was mocht je pas met een minimaal hond van 12 maanden gaan trainen en alle doggensoorten en grote honden moeten nog langer wachten dat is niet voor niets!!!

even nadenken en dan zie je dat dit misschien boos overkomende berichtje dat vele bokkers geven een goede raad zijn omdat ze bezorgt zijn over de manier waarop jij je hond behandeld. en misschien wist je wel niet dat dit helemaal fout is (lijkt me overigens beetje sterk) maar dan weet je het nu.. wat ik zou doen als ik jou was?
gelijk afkappen en wachten tot ze wel zonder schade op te lopen getraint kan worden.. als je iets leuks met haar wil doen volg dan nog een vervolg cursus ofzo.. kan ook heel erg intressant zijn.

ThePast03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:01

Stefstar schreef:
Helemaal niet, Jullie hebben het echt over trainen en dat doet ze niet, ze heeft 5 keer wat oefeningen gedaan en daar help je echt niet gelijk een pup in de hele vernieling hoor. Er zijn hier gewoon verschillende meningen over hoe hard jullie haar vinden trainen, Ik vind dat geen trainen...

Maargoed, Ik heb geen zin om weer te beginnen, Ik heb namelijk ook al 100 x hetzelfde moeten zeggen en we zullen het nooit eens worden met elkaar dus blijft het zo door gaan..

Edit; Caspertje, Ik ben 15!

Niemand heeft het hier over echt trainen, mijn hemel zie het al voor me dat iemand dat gaat doen met zo'n jonge hond.
Het gaat hier over het feit dat er met een hele jonge hond wordt gesprongen, paaltjes worden gedaan en de A schutting wordt genomen.
Dat is een enorme overbelasting, of je dat nu maar 5 keer doet (eerder was het een keer in de week, het wordt steeds minder) maakt weinig uit.

Als iemand een springcursus van 5 weken gaat volgen met een jaarling ga je dat toch ook niet lopen verdedigen.
Dat is echt precies hetzelfde hoor.

Stefstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:01

Dat doet er wel toe, Want jullie hebben het erover dat ze haar pup in de hele vernieling helpt. Nou bij een paar keer oefenen is dat niet zo, Maar het is idd allebei fout! Maar van fouten leer je! Ze heeft al 2 keer gezegd dat ze het niet meer doet en waarschijnlijk reageert ze nou niet meer! Ik vind het goed dat ze het niet meer doet, want ook ik vond het fout maar om zo te overdrijven en haar voor alles uitmaken.

Stephanie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:02

caspertjuh schreef:
al 10 pagina's vol met gediscussies, op na de 15 of vinden jullie het genoeg zo???
Ik wel onderhand eigenlijk hoor!
Anoukske weet onderhand wel wat de meeste ervan vinden, nou is het toch goed dan kunne we er nou over ophouden dan!
Die 5 weken elke dinsdag ochtend dat die trainine was, sjonge jonge
En dan is het open dag mag ze meedoen, wint ze!
Nou dat gezeik en die reacties hier allemaal is echt super overdreven.
En dat voor mensen die ouder dan 20 zijn die er tussen zitten he!

1 dag intensief trainen is al meer dan genoeg om een hond te overbelasten..
zelfs een ervaren oudere hond kan overbelasting overhouden na 1 dag even gewoon trainen

Stefstar

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:06

Maargoed het komt bij mij steeds weer op hetzelfde neer en ik blijf bij mijn mening en ik denk dat ik er nu wel genoeg over heb gezegd We zullen het nooit eens worden met elkaar zoals ik al eerder heb gezegd, Dus zo door gaan heeft denk niet echt nut, Dus ik stop hierover of er moet nog wat anders inkomen

Stephanie

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:08

Stefstar schreef:
Maargoed het komt bij mij steeds weer op hetzelfde neer en ik blijf bij mijn mening en ik denk dat ik er nu wel genoeg over heb gezegd We zullen het nooit eens worden met elkaar zoals ik al eerder heb gezegd, Dus zo door gaan heeft denk niet echt nut, Dus ik stop hierover of er moet nog wat anders inkomen

dit is geen onderwerp waar je het over eens moet worden..
het hoort normaal te zijn dat je niet traint met een hond die nog geen jaar is..
niet met behendigheid maar ook niet met flyball oid. dat KAN gewoon niet..

Tooeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:11

*o/* *o/* *o/*

zieta_lover

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-06 20:23

ze zou echt niet winnen als het niet goed voor baika was hoor.die jury weet daar ook wel iets vanaf