Misz_Do schreef:Waarom is een mens dan meer waard ?
Als jij mij daar een
redelijke , duidelijke
verklaring voor kan geven, dan lijkt me dat knap.
Lijkt me eerder beter dat je die 10 mensen neemt i.p.v. die 10000 dieren. Mensen zijn er genoeg. Échte dieren helaas bijna niet meer.
[p.s. Ik hoef geen
vervelende
opmerkingen over
mijn mening over deze opvatting.]
Citaat:
Redelijke en duidelijke verklaring? Hier komt 'ie: je bent niet reeël bezig met je "10" mensen (dit geldt ook voor het bereid stellen van twee mensen om 10.000 mensen te redden, deze uitspraak is grappig enzo, maar niet reeël en hij begint me zo langzamerhand de keel uit te komen). Voor een goede proef zijn meer dan tien mensen nodig. En mocht er een levensloop moeten worden opgesteld voor een bepaald experiment, dan spreek je nu over het bereid stellen van baby's en kinderen voor proeven. Duidelijk genoeg lijkt me zo.
(Misschien ook niet te veel om te melden dat een mening altijd te respecten valt, zij het een goed geïnformeerde).
Hoe je het went of keert, dierproeven zijn extreem nuttig geweest. Voor je paracetamol, voor het geneesmiddel dat je aan je huisdieren geeft, en voor het kindje van zes met kanker. Naar alternatieven zoeken is natuurlijk een vereiste, maar of dierproeven af te zweren onder het mom van "sielug" gaat helaas niet werken... Wel bewonder ik jullie doorzettingsvermogen en geloof ik wel dat (hoop ik) dit nog een beter geïnformeerde vorm aan gaat nemen.
Citaat:
Ik wil niet dat er op mijn ouders wordt getest ik bedoelde er alleen maar mee dat dieren niet minder warad zijn dan mensen dat wij nou toevallig verder zijn gekomen en de wereld over hebben genomen zegt dat nog niet dat dieren geen gevoel hebben.
Ik wil niet dat ik of mijn ouders als proefpersoon worden gebruikt ik wens dat niemand toe ik heb al een paar keer gezegd dat wanneer iemand er zelf voor kiest ik er geen moeite mee heb dan was het de keuze van het mens/dier zelf geweest.Maar zoals het nu gaat worden al die dieren daartoe gedwongen en krijgen ze de kans niet daarvoor te kiezen.Dit klinkt niet reeél omdat mensen dieren niet kunnen verstaan maar dan zou ik zeggen(omdat je niet weet of ze het wel willen)doe het dan niet!niet zo niet op deze manier.Mensen kunnen mensen verstaan vraag het aan mensen plaats advertentie's over het internet maak posters doe er alles aan om bekend te maken dat je mensen zoekt die zich als proefpersoon aan willen melden.Waarschijnlijk zul je weinig reactie's krijgen maar wel een paar en ik heb het helemaal niet over baby's enzo omdat die nog niet kunnen zeggen of ze het willen ik heb het over volwassenen die er zelf voor kunnen kiezen enzo of iniedergeval mensen die kunnen nagaan wat voor voordelen en nadelen het heeft zeg maar.Natuurlijk zullen deze mensen dan ook geen prettig leventje hebben maar dan hebben ze er zelf voor gekozen snap je?
en het was mijn uitspraak over die 2 mensen voor 10.000 mensen maar het was maar een voorbeeld helemaal niet bedoelt dat het reeél moet zijn maar ik wil gewoon antwoord nou hier dan mijn vraag veranderd:
Zou jij mensen op willen offeren(die er zelf voor hebben gekozen) als proefmens?
Ik denk niet dat het er om gaat of zij mensen op zou willen offeren, het gaat er meer om of ze het reeel vindt dat er dieren sterven ten goede van de mens en daar heeft ze geloof ik haar mening al over gegeven. Als je tegen dierproeven bent wil dat niet zeggen dat je meteen voor mensenproeven bent en ik denk dat het voor veel mensen niet te vergelijken is, omdat ze een dier als mindere beschouwen.
edit: dat gequote doet raar