Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Desiree schreef:Ik snap gewoon niet hoe mensen het lukt om er achter te komen van wie al die katten in de buurt zijn.
MarijeR schreef:[Ach Desiree... Dat zal wel aan het verschil in interesse liggen.
Als kattenliefhebber herken ik bijna alle katten hier uit de buurt wel.
Zo zal jij als vogelliefhebber waarschijnlijk de meeste vogels wel bij soortnaam kennen.
[/quote]
MarijeR schreef:Terwijl het mij dus echt niet kan interesseren wat voor soort vogeltjes mijn katten vangen
Waarschijnlijk een rasecht Dom-vogeltje, anders zou ie wel ontsnappen
MarijeR schreef:Overigens hebben wij ook een vijver met diverse soorten vissen en dat terwijl het hier barst van de katten.
De enige die hier vissen rooft, is een reiger (ja een vogel Desireemag die nu ook doodgeslagen worden?).
Dus gaat er een groot deel van het jaar maar een net overheen. Het is niet anders.
Desiree schreef:Je zult die katten geheid uit elkaar kunnen houden, dat zou ik ook kunnen. Ben dan niet zozeer een groot kattenliefhebber, maar katten zijn nog altijd dieren en dat wekt interesse bij mij. Maar dan NOG snap ik niet hoe jij dan weet van wie welke kat is. Want je ziet immers toch niet bij wie ze uiteindelijk naar binnen gaan om te eten?
Desiree schreef:En ik ben geen vogelkenner hoor. Ik heb parkieten (in de volliere binnen) en wat kanaries in de stal (die zijn van mijn vriend, waren van zijn overleden vader). Dat vogel/volliereverhaal ging niet over mezelf maar over de overbuurman, weet je nog?
Desiree schreef:Daarom willen wij dus hier geen katten. Zelf nemen we ze niet, want we hebben vogels, en daarbij proberen we de omgeving ook zodanig in te richten dat vogels het prettig vinden om zich hier te vestigen.
Desiree schreef:ZElf zou ik me meer zorgen maken over 2 konijnen in de buitenren (de rest zitten in de stal). Die konijnen MOETEN naar buiten. Dat is net als bij een dampig paard, die hebben frisse lucht nodig en gedeien buiten daarom beter. Om het welzijn van mijn konijnen te verhogen zitten ze niet in een klein rothokje maar in een ren van 2 bij 2m. Ik denk dat ze wat aan de grote kant zijn, maar je kunt het nooit weten.
Desiree schreef:MarijeR schreef:Terwijl het mij dus echt niet kan interesseren wat voor soort vogeltjes mijn katten vangen Clown
Waarschijnlijk een rasecht Dom-vogeltje, anders zou ie wel ontsnappen Haha!
aha, dus zelf ben jij altijd alert en zit je nooit te suffen begrijp ik.
Desiree schreef:Maar haal eens een quote te voorschijn waarin ik goedkeur om katten dood te slaan, want jouw opmerking slaat nergens op. Je leest selectief.
MarijeR schreef:Te groot? Als ze met een paar sprongen hun hele ren door zijn? Moeten ze daar hun hele leven mee doen?
MarijeR schreef:Jawel hoor!
Maar ik ben dan ook geen vogeltje
Ik heb erg weinig natuurlijke vijanden, vogeltjes hebben die wel.
MarijeR schreef:Nee hoor, ik heb heus wel gelezen dat je schreef dat je het doden van andermans katten niet goedkeurt.
Maar ook erg veel berichten van jou in dit topic waar je alle moeite doet om dat gedrag van anderen goed te praten.
MarijeR schreef:En over huisdieren in een woonwijk?
Mensen hebben daar al genoeg overlast van elkaar, daar zijn dieren niet eens voor nodig.
En met 90% van de huisdieren in een woonwijk kan ik alleen maar medelijden hebben...
Desiree schreef:ZElf zou ik me meer zorgen maken over 2 konijnen in de buitenren (de rest zitten in de stal). Die konijnen MOETEN naar buiten. Dat is net als bij een dampig paard, die hebben frisse lucht nodig en gedeien buiten daarom beter. Om het welzijn van mijn konijnen te verhogen zitten ze niet in een klein rothokje maar in een ren van 2 bij 2m. Ik denk dat ze wat aan de grote kant zijn, maar je kunt het nooit weten.