Elke dag tuin vol dode vogels.

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Desiree

Re: Elke dag tuin vol dode vogels.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 19:28

Sylvie, met jou discusieer ik niet meer, want jij beweert andere dingen van mij dan ik hier zelf beweer dus daar valt niet tegen in te praten.

Maar ThePast03, stroomdraad rondom jouw vijver is dus een optie. Jammer genoeg dat je de eigenaar van de kat niet kent. Anders kon je daar de rekening naartoe sturen. mIsschien heeft Cheyenne ook wel een tip om te achterhalen van wie die katten zijn die bij jullie in de tuin komen. Want bij haar in de buurt weet namelijk iedereen van wie welke kat is.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 21:09

Schrikdraad zal misschien best helpen maar, zoals al gezegd: wij gaan dus niet nog meer geld uitgeven voor dit probleem.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 22:23

@desiree.....ik heb het idee dat je het zeer leuk vind om andere mensen te kleineren.......
en ik meen mij te herinneren dat ik heb gemeld dat mijn katten bijna nooit de tuin uitkomen...mits ze dus gelokt worden door stukjes vis, meneer haalt het zichzelf dus aan.....

@ThePast03.....is er in de omgeving misschien een boer? die is misschien bereid zijn apparaatje uit te lenen, dat hebben wij gedaan.....nu zit alleen het draadje er nog maar, al meer dan een jaar geen stroom meer maar ze laten het wel uit hun hoofd om dat uit te proberen.....

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-05 23:09

Kleineren doet Sylvie, niet ik. Ik zie gewoon een probleem wat jij niet ziet. En daar word jij boos om. Ik snap gewoon niet hoe mensen het lukt om er achter te komen van wie al die katten in de buurt zijn.

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 01:08

Desiree schreef:
Ik snap gewoon niet hoe mensen het lukt om er achter te komen van wie al die katten in de buurt zijn.

Ach Desiree... Dat zal wel aan het verschil in interesse liggen.
Als kattenliefhebber herken ik bijna alle katten hier uit de buurt wel.
Zo zal jij als vogelliefhebber waarschijnlijk de meeste vogels wel bij soortnaam kennen.
Terwijl het mij dus echt niet kan interesseren wat voor soort vogeltjes mijn katten vangen Clown
Waarschijnlijk een rasecht Dom-vogeltje, anders zou ie wel ontsnappen Haha!

Overigens hebben wij ook een vijver met diverse soorten vissen en dat terwijl het hier barst van de katten.
De enige die hier vissen rooft, is een reiger (ja een vogel Desiree Tong uitsteken mag die nu ook doodgeslagen worden?).
Dus gaat er een groot deel van het jaar maar een net overheen. Het is niet anders.

ThePast03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 02:13

Er zit een groot verschil tussen het platteland en een woonwijk.
Mijn paarden stonden op een boerderij (waar toendertijd zo'n 20 katten rondliepen) en ik kende de katten van de andere boerderijen ook allemaal. Wist precies waar welke kat thuishoorde.

Hier, in mijn woonwijk, zijn bijna alle tuinen afgesloten met schuttingen en/of schuren en garages dus je komt er niet zo gauw achter waar welke kat thuishoort. Ook is er gewoon minder contact onderling dan op het platteland. Verder als je eigen woonblok en het woonblok ernaast gaat het meestal niet.

Zelf heb ik ook geen behoefte om over die katten te gaan klagen, ik probeer eea zelf wel te beveiligen. Wel zou ik als een van mijn honden zo'n kat zou verwonden er alles aan doen om de eigenaar op te sporen.

Maar soms kan ik best begrijpen dat mensen in woonwijken (dus niet op het platteland, zoals eerder gezegd daar zorgen katten niet gauw voor overlast) moedeloos worden van andermans katten en ik vind dat een katteneigenaar daar best eens over na mag denken.

Over onze vijver hebben wij ook een net vanwege de reigers, dat vind ik ook niet zo erg. Dat is nu eenmaal de natuur hier in Nederland.
Nu hebben we ook nog gaas om de vijver om een dier tegen te houden wat hier helemaal niet in de natuur voorkomt. Een huisdier van iemand anders zelfs.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:49

MarijeR schreef:
[Ach Desiree... Dat zal wel aan het verschil in interesse liggen.
Als kattenliefhebber herken ik bijna alle katten hier uit de buurt wel.
Zo zal jij als vogelliefhebber waarschijnlijk de meeste vogels wel bij soortnaam kennen.
[/quote]

Je zult die katten geheid uit elkaar kunnen houden, dat zou ik ook kunnen. Ben dan niet zozeer een groot kattenliefhebber, maar katten zijn nog altijd dieren en dat wekt interesse bij mij. Maar dan NOG snap ik niet hoe jij dan weet van wie welke kat is. Want je ziet immers toch niet bij wie ze uiteindelijk naar binnen gaan om te eten? En ik ben geen vogelkenner hoor. Ik heb parkieten (in de volliere binnen) en wat kanaries in de stal (die zijn van mijn vriend, waren van zijn overleden vader). Dat vogel/volliereverhaal ging niet over mezelf maar over de overbuurman, weet je nog? ZElf zou ik me meer zorgen maken over 2 konijnen in de buitenren (de rest zitten in de stal). Die konijnen MOETEN naar buiten. Dat is net als bij een dampig paard, die hebben frisse lucht nodig en gedeien buiten daarom beter. Om het welzijn van mijn konijnen te verhogen zitten ze niet in een klein rothokje maar in een ren van 2 bij 2m. Ik denk dat ze wat aan de grote kant zijn, maar je kunt het nooit weten.

MarijeR schreef:
Terwijl het mij dus echt niet kan interesseren wat voor soort vogeltjes mijn katten vangen Clown

aha, dus zelf ben jij altijd alert en zit je nooit te suffen begrijp ik.

MarijeR schreef:
Overigens hebben wij ook een vijver met diverse soorten vissen en dat terwijl het hier barst van de katten.
De enige die hier vissen rooft, is een reiger (ja een vogel Desiree Tong uitsteken mag die nu ook doodgeslagen worden?).
Dus gaat er een groot deel van het jaar maar een net overheen. Het is niet anders.

dat probleem ken ik van een vroegere collega van mij. Die had ook een net overspannen om reigers tegen te houden. Verderop woont iemand diens kippen geroofd worden door buizerds. Maar dit is allemaal wild, valt buiten het beheer van mensen, anders dan katten en honden. Maar haal eens een quote te voorschijn waarin ik goedkeur om katten dood te slaan, want jouw opmerking slaat nergens op. Je leest selectief.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 13:52

Ach, zo nu en dan praat ik met de buren en dan kom ik er snel zat achter wie welke kat heeft.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:11

Waar ik nu woon ken ik alle "noabers". En ik weet wie katten heeft. Maar toen ik nog in eindhoven woonde op de hoek van een rijtjeswoning sprak ik alleen de directe buurman wel eens. Verder kende ik er wat mensen van gezicht maar daar had je alles mee gehad. het ging er daar heel anoniem aan toe. Mensen wonen er ook over het algemeen niet heel lang. HEel vaak staan er huizen te koop, eigenlijk staat er continu wel wat te koop.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:16

Volgens mij zei Marije al dat dat in een woonwijk heel anders zou zijn dan op het platteland.

En straks, als ik zelf in een woonwijk woon, dan blijven mijn katten ook in de tuin...

't is overigens Sylvia met een a Lachen

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:19

Sorry, SylviA. Haha!
Overigens, wat ga je in godsnaam doen in een woonwijk? WAarom blijf je niet lekker waar je zit. In een woonwijk zitten zoveel mensen op elkaar gedrukt. Dat is zoveel erger dan andermans katten in je tuin.

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 14:23

Omdat ik thuis woon Lachen Plus dat vriendlief en ik ruim 100 km uit elkaar wonen, ik (gedeelte uit principe) niet daar wil wonen en hij niet hier vanwege zijn eigen bedrijf. Het enige waar we het beiden over eens waren was Tilburg e.o. (buitenwijken van Tilburg, Goirle, Hilvarenbeek). We zijn allebei veel van huis, ik kan veel mensen op elkaar gedrukt wel hebben en hij woont nu al in een woonwijk... Lâter, als we allebei groot zijn, dan gaan we weer buiten wonen.

Tot zover offtopic Tong uitsteken

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-05 17:47

Desiree schreef:
Je zult die katten geheid uit elkaar kunnen houden, dat zou ik ook kunnen. Ben dan niet zozeer een groot kattenliefhebber, maar katten zijn nog altijd dieren en dat wekt interesse bij mij. Maar dan NOG snap ik niet hoe jij dan weet van wie welke kat is. Want je ziet immers toch niet bij wie ze uiteindelijk naar binnen gaan om te eten?

Ja hoor, ik zie (bijna altijd) waar een kat thuis hoort. Het is redelijk duidelijk te zien wat zijn/haar territorium is en verder spreek ik de mensen uit de buurt regelmatig.

Desiree schreef:
En ik ben geen vogelkenner hoor. Ik heb parkieten (in de volliere binnen) en wat kanaries in de stal (die zijn van mijn vriend, waren van zijn overleden vader). Dat vogel/volliereverhaal ging niet over mezelf maar over de overbuurman, weet je nog?

Ik noem je ook geen vogelkenner maar vogelliefhebber en waarom?
Desiree schreef:
Daarom willen wij dus hier geen katten. Zelf nemen we ze niet, want we hebben vogels, en daarbij proberen we de omgeving ook zodanig in te richten dat vogels het prettig vinden om zich hier te vestigen.

Desiree schreef:
ZElf zou ik me meer zorgen maken over 2 konijnen in de buitenren (de rest zitten in de stal). Die konijnen MOETEN naar buiten. Dat is net als bij een dampig paard, die hebben frisse lucht nodig en gedeien buiten daarom beter. Om het welzijn van mijn konijnen te verhogen zitten ze niet in een klein rothokje maar in een ren van 2 bij 2m. Ik denk dat ze wat aan de grote kant zijn, maar je kunt het nooit weten.

Te groot? Als ze met een paar sprongen hun hele ren door zijn? Moeten ze daar hun hele leven mee doen?
Overigens heb ik nooit problemen gehad met volwassen tamme konijnen, die zijn nooit gegrepen door katten of andere roofdieren hier uit de omgeving en dat terwijl ze hier los op het erf liepen en zelfs bij de buren midden op het bleekveld zaten Clown
En dat waren nog wel van die kleine eenhapscrackers Haha!
Alleen jonge konijnen werden regelmatig gegrepen maar die waren vaak ook veel te tam en vreselijk dom.

Desiree schreef:
MarijeR schreef:Terwijl het mij dus echt niet kan interesseren wat voor soort vogeltjes mijn katten vangen Clown

aha, dus zelf ben jij altijd alert en zit je nooit te suffen begrijp ik.

Jawel hoor! Haha!
Maar ik ben dan ook geen vogeltje Clown
Ik heb erg weinig natuurlijke vijanden, vogeltjes hebben die wel.

Desiree schreef:
Maar haal eens een quote te voorschijn waarin ik goedkeur om katten dood te slaan, want jouw opmerking slaat nergens op. Je leest selectief.

Nee hoor, ik heb heus wel gelezen dat je schreef dat je het doden van andermans katten niet goedkeurt.
Maar ook erg veel berichten van jou in dit topic waar je alle moeite doet om dat gedrag van anderen goed te praten.

En over huisdieren in een woonwijk?
Mensen hebben daar al genoeg overlast van elkaar, daar zijn dieren niet eens voor nodig.
En met 90% van de huisdieren in een woonwijk kan ik alleen maar medelijden hebben...

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 00:06

MarijeR schreef:
Te groot? Als ze met een paar sprongen hun hele ren door zijn? Moeten ze daar hun hele leven mee doen?

Ik legde het een beetje onhandig uit. Ik bedoelde "te groot" in de zin van een volwassen konijn te groot als prooi voor een kat. En ik heb geen dwergkonijntjes maar middelgrote rassen.
MarijeR schreef:
Jawel hoor! Haha!
Maar ik ben dan ook geen vogeltje Clown
Ik heb erg weinig natuurlijke vijanden, vogeltjes hebben die wel.

Natuurlijke vijanden niet nee. Maar mensen kunnen toch wel slachtoffer worden van andere mensen als ze zelf niet alert zijn. Maar goed, dat is een ander verhaal.

MarijeR schreef:
Nee hoor, ik heb heus wel gelezen dat je schreef dat je het doden van andermans katten niet goedkeurt.
Maar ook erg veel berichten van jou in dit topic waar je alle moeite doet om dat gedrag van anderen goed te praten.

Nee, ik probeer het niet goed te praten, maar hun standpunt vind ik begrijpelijk. DAt zijn 2 dingen he. Ook in deze topic zie je dat katteneigenaren niet thuis geven als ze de hobby van iemand anders (of dat nu konijnen, vogels of vissen zijn) kapot maken.
MarijeR schreef:
En over huisdieren in een woonwijk?
Mensen hebben daar al genoeg overlast van elkaar, daar zijn dieren niet eens voor nodig.
En met 90% van de huisdieren in een woonwijk kan ik alleen maar medelijden hebben...

Yep, ben ik met je eens. Vandaar dat ik heel blij ben dat ik weg ben uit de bouw en nu op het platteland zit.

Faniek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 10:45

Desiree schreef:
ZElf zou ik me meer zorgen maken over 2 konijnen in de buitenren (de rest zitten in de stal). Die konijnen MOETEN naar buiten. Dat is net als bij een dampig paard, die hebben frisse lucht nodig en gedeien buiten daarom beter. Om het welzijn van mijn konijnen te verhogen zitten ze niet in een klein rothokje maar in een ren van 2 bij 2m. Ik denk dat ze wat aan de grote kant zijn, maar je kunt het nooit weten.

Ze pakken je konijnen toch niet Verward
Lijkt me zeer onlogisch. Wij hebben 9 konijnen, 3 katten en 1 hond. De hond vind ze fantastisch en balft er naar no point konijnen hebben een heeeele grote ren. Ze hebben holen onder de grond en een groot binnenhok. Ze hebben een konijnenleven dus die verstoppen zich wel.
Eén van onze katten is te oud die komt daar niet meer die is 17 jaar. Onze andere katten zitten regelmatig bij de konijnen in, maar alleen voor het intressante. Lekker onder de grond etc. ze doen ook jonge konijnen van rond de 8 weken niks. Ook dwergkonijnen niet, want die hebben we ook gehad.
Nu hebben we ook 2 vreemde katten in onze tuin opeens.
Een witte vol met teken en een zwart/witte. Ik kwam laatst de zwart/witte in de stal tegen en volgens mij is dat een wilde kat. Hij sprong tegen alle zijkanten van de stal op toen ik over de stal keek en wist niet hoe gauw die weg moest komen.

Nou in ieder geval die 2 katten zijn ook echte jagers net als mijn katten. Regelmatig vinden wij een muisje terwijl onze katten niet buiten zijn geweest en we zien dan net een kat wegrennen. Of een visje, maar ach het is hun instinct en misschien zijn het zelfs wel wilde katten net als wilde reigers? Ach maar nu komen ze in onze konijnenren, maar konijnen doen ze niks. Wij hebben nu middelgrote konijnen tot klein. Ze zijn er banger voor als Wicky met haar flaporen eraan komt gestampt dan de konijnen voor hun.
Dus ik denk niet dat een kat een konijn pakt.

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 17:40

Jonge konijntjes pakken ze wel, want dat heb ik zelf ooit gezien. MAar ik denk dat ze grote konijnen ook niet pakken, en dat is wel een geruststelling voor mij.

Astragirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-05 19:51

Onze konijnen lopen achter de volwassne katten. Mijn knoijn Jip bijt zelfs in hun hielen. Jammergenoeg is ons kleine kitten er de denneboom bij ingevlucht. Lachen