Ukster schreef:ok ik zal de situatie proberen beejte duidelijker neer tezetten. ik had hem dus aan de lijn! en ik had hem nog vast. ik heb zo leren politielijn.
ik riep zit en af en nee, maar hij luisterde niet. dus ik wil met mijn voet proberen op de riem te staan zo dicht ogelijk bij de halsband, maar hij ging op mijn been verder. het lukte dus niet!
en ik ga hem echt niet bij de halsband pakken dan, want dan weet ik zeker dat ik nu met een arm vol hechtingen had gezeten.
dus ik weet niet of jij je aan je theoriën zo vast moet houden.
Het zijn in dit geval geen theoriën want ik heb dit al vaak genoeg in de praktijk gebracht...
Als ik niet gelijk met mijn voet in de buurt van de riem kon komen dan maar iets je verder evan af, en dan trok ik de riem onder mijn voet langs aan zodat ik toch dichter bij kwam... of als dit niet lukte, dan zette ik mijn andere voet verder in de buurt, wat makkelijker kan, aangezien je de lijn al voor het grootste gedeelte stil hebt gelegd. Het is goed te doen, je moet het alleen al eens vaker gedaan hebben. bij mijn hond is het goed te doen en dat terwijl ik maar klein van postuur ben en echt niet mega sterk. Je moet gewoon snel handelen dan krijgt je hond ook geen kans om je te grijpen... ( Bij mijn hond dan he, want daar gaat het om he, wat ik zou doen, bij mijn hond. Je kunt wel zeggen jah maar bij mijn hond dan? maar jah dat is mijn hond niet! Daar kan ik ook geen antwoord op geven want ik ken jou hond verder niet)
Bovendien het is ook maar net hoe overtuigend je zit en af roept. Bovendien moet je van je hond niet meteen verwachten dat hij zit en af moet.. wat belangrijk is is dat hijstopt... Daarom zou ik ook eerst roepen... "Nee! Klaar!" (klaar gebruik ik ook altijd als we ophouden met stoeien oid, dus dat woord kent hij goed als ophouden)... Zit is ineens een veel te grote stap... Ik kan behoorlijk brullen als het moet en daar is mijn hond snel genoeg van onder de indruk...