kimmie261 schreef:Maar elk jong dier wat je laat castreren is dan toch snijden in een gezond lichaam? ( overigens doe ik dat 100x liever als in een ziek lichaam, het herstel van een castratie gaat zo snel * wel jong en gezond dus * ), echt wachten tot je teefje dood en dood ziek is, met veel langer herstel vind ik veel gekker eigenlijk...
Maar een jonge hengst ruinen is toch ook snijden in een jong lichaam,maar dat kan ( in het algemeen gezien) niet vroeg genoeg gedaan worden , voor katten idem dito ... ik snap gewoon niet zo waarom het castreren van honden altijd zo'n isseu is tegenover andere dieren.
Zeker en dat vind ik dus best spannend. Bij al mijn dieren hoor, niet alleen de honden. Een operatie brengt gewoon risico's met zich mee en ook de castratie zelf kan gevolgen hebben. Zoals ik al schreef vind ik dat gewoon wel een drempel. Wel een waar ik soms overheen stap, omdat de keuze voor castratie in sommige gevallen beter is dan niet doen. En ik geef je gelijk, wachten tot je dier ziek is is natuurlijk niet ten gunsten van het dier zelf.