MarlindeRooz schreef:SusanH schreef:Ik heb zelf nooit zo de indruk dat Goldens slecht trainbaar zijn. Wat ik wel vaak zie is dat Goldens lopen met baasjes die de focus op hele andere dingen hebben dan de hond. Mijn hond met veel jachtinstinct kan prima los en luistert goed, daar hebben wij van pup af aan in geïnvesteerd. Ik zie het als een soort onzichtbare lijn, waarmee je samen verbonden bent. Maar je moet niet zelf de hond uit de auto gooien en dan de hele wandeling op je telefoon kijken. Dat is wel wat ik vaak zie gebeuren bij mensen met een "makkelijke en sociale" hond.
Ja precies het is ook een bepaald type mens dat een Golden neemt. Want die zijn “makkelijk”.
Kijk mijn makkelijkst losloophond is de teckel. Het enige wat ik heb is dat ik niet weet waar hij precies is en dan staat hij 3cm naast me. Maar weglopen doet hij niet en zal hij nooit doen. Wild zie ik altijd eerder dan hij. Maar dat is niet “normaal” voor een teckel.
Onze jack russel en teckel kunnen ook loslopen. Vanaf dag 1 getraind.
Al onze honden voorheen trouwens ook.
Ik moet wel zeggen dat de teckel een soort interne middelvinger heeft die onze andere honden niet hadden.

Als ik Dex niet zie dan loopt hij bijna onder mijn voet. Saartje wil fietsers aanvallen dus die mag nooit aan een fietspad los maar verder is ook zij makkelijk met loslopen. Ze willen niet weg bij mij dus dat is super makkelijk. Ze hebben ook geen dikke middelvinger die Sophie wel heeft en die heeft ook het hoogste woord en is nu puber. Maar is compleet anders. Overigens hoe makkelijk de wawas ook loslopen zou ik ze niet als makkelijk bestempelen ze kunnen verschrikkelijk zijn