welk hondenras past het beste?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 15:03

MarlindeRooz schreef:
SusanH schreef:
Ik heb zelf nooit zo de indruk dat Goldens slecht trainbaar zijn. Wat ik wel vaak zie is dat Goldens lopen met baasjes die de focus op hele andere dingen hebben dan de hond. Mijn hond met veel jachtinstinct kan prima los en luistert goed, daar hebben wij van pup af aan in geïnvesteerd. Ik zie het als een soort onzichtbare lijn, waarmee je samen verbonden bent. Maar je moet niet zelf de hond uit de auto gooien en dan de hele wandeling op je telefoon kijken. Dat is wel wat ik vaak zie gebeuren bij mensen met een "makkelijke en sociale" hond.

Ja precies het is ook een bepaald type mens dat een Golden neemt. Want die zijn “makkelijk”.

Kijk mijn makkelijkst losloophond is de teckel. Het enige wat ik heb is dat ik niet weet waar hij precies is en dan staat hij 3cm naast me. Maar weglopen doet hij niet en zal hij nooit doen. Wild zie ik altijd eerder dan hij. Maar dat is niet “normaal” voor een teckel.

Onze jack russel en teckel kunnen ook loslopen. Vanaf dag 1 getraind.
Al onze honden voorheen trouwens ook.
Ik moet wel zeggen dat de teckel een soort interne middelvinger heeft die onze andere honden niet hadden.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 15:24

Ik heb niet gezegd dat de teckel altijd luistert! Hij loopt 24/7 met een middelvinger omhoog.

Hoewel hij zeer goed luistert is de reden dat hij zo makkelijk is dat hij doodsbang is om mij kwijt te raken! :D

Ik hoef bij hem niet op te letten want hij blijft dichtbij. Hij maakt ook geen problemen met andere honden en mensen negeert hij. Als hij achter me loopt en ik roep heb dan komt hij altijd want straks ga ik weg zonder hem. Stel je voor dat je in het bos achter blijft en niet onder een elektrische deken op de bank ligt met een volle buik. -O-

De golden van m’n vriendin luistert veeeeeeeeeel beter. Alleen die durft wel uit zicht om poep te vreten of om met een andere hond te gaan spelen. Die doet eerst en denkt dan pas.

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-25 17:30

Ja dat is bij de wafwafs ook zo. Daar hoef ik nooit bang te zijn dat ze weg lopen want die kunnen niet zonder mij. Dan gaan ze dood en dat weten ze ;) Als ik Dex niet zie dan loopt hij bijna onder mijn voet. Saartje wil fietsers aanvallen dus die mag nooit aan een fietspad los maar verder is ook zij makkelijk met loslopen. Ze willen niet weg bij mij dus dat is super makkelijk. Ze hebben ook geen dikke middelvinger die Sophie wel heeft en die heeft ook het hoogste woord en is nu puber. Maar is compleet anders. Overigens hoe makkelijk de wawas ook loslopen zou ik ze niet als makkelijk bestempelen ze kunnen verschrikkelijk zijn
Met Dex heb ik het onwijs getroffen wat een leuk en lief hondje is dat en was ontzettend goed in hoopers en behendigheid echt slaafs alles voor een koekie en echt alles kun je hem leren hij doet het allemaal. En hij vind het ook echt leuk. Helaas was het trainingsveld te slecht en verergerde zijn pl daar steeds toen een tijd niet getraind om is op een level dat niet geopereerd hoeft te worden en weer goed. Maar wat jammer dat hij niet meer kan trainen want hij vond het zo leuk.

Saartje is een geval apart. Liever lui dan moe. Pittig karakter echt een bitch "gelukkig een chihuahua" maar soms zou ik haar in elkaar willen slaan echt maarja dat doe je niet dus zet je haar op een andere manier op haar plaats maar ik zweer je ze vraagt er soms om. Maar op andere momenten enten is ze de allerliefste en heel aanhankelijk, ik zou haar niet willen missen maar door haar besefte ik Nooit geen chihuahua meer voor mij want ze is niet ok en het resultaat van te veel doorfokken. Zo lang ze vrolijk en gelukkig is mag ze mee hobbelen maar gaat ze kwakkelen of pijn krijgen dan gaat ze hemelen. Ze is nu 7 en geeft al jong een hart aanval gehad bij de dierenarts. Ik vind het echt leuke hondjes maar uiteindelijk is gezondheid het belangrijkste want je wil je hond niet zien lijden tenminste als je met een beetje verstand naar je hond kijkt. En als je problemen hebt met de gezondheid van je hond dan geeft dat naast veel kosten ook veel verdriet en dat had ik ook met mijn vorige hondje x chihuahua die hartfalen kreeg en bij mij kwam met een rugzakje dus meteen een speciaaltje was. Geloof me het doet zo'n pijn als je van je hond houd en je moet hem vroeg laten gaan of je gaat een behandeltraject in of een lang herstel.

Je hebt nooit zekerheid maar met gezonde ouders wel een grotere kans op een gezonde pup.