Gedumpt in het bos

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Fitzroy

Re: Gedumpt in het bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 18:14

Ik heb thuis Clooney zitten.
Georgie en Clooney

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 18:32

Gember & Kaneel? :D
Of Kiwi & Lychee
Of Nyx & Styx uit de griekse mythologiën.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 18:40

Hier heten ze Karel en Kees :+
(Oké Casey voor vreemde. Is een ijdel poezen prinsesje dus refereer nu maar naar Kees Flodder)

Waarom heb je er voor gekozen ze niet direct te laten chippen? Dat is een gemene naald en wordt dus eigenlijk altijd onder narcose gedaan (dus tijdens de castratie).
Er werd hier al aangeboden te betalen voor een chip dus kosten kunnen het niet zijn toch? :o

Let ook op met die bandjes alsjeblieft. Hebben die een veiligheids sluiting? Zo niet, doe die alsjeblieft niet om. Ze zien er mooi uit maar het is levensgevaarlijk. Kies dan voor een bandje als Rogz veiligheidsbandjes. Die schieten los als het moet maar niet te pas en on te pas.

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 21:35

Vinnie en Frankie? Vinnie van vinden en Frankie van frank; oprecht.

Thami

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 22:11

Ik vind Johnny en Jack leuk, subtiele verwijzing naar whiskey kleur, leuk als duo maar ook goede namen apart, en echte namen. Benieuwd wat het gaat worden!

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-25 23:10

Siegfried & Roy

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 17:52

Ik doe ook graag een duit in het zakje :)
Bobbie en Marley.

Roosje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 19:12

Ik vind sjors en sjimmie wel leuk. Mijn gedumpte poes heet heidi.

Gombal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 20:47

Lucky en happy ?
Ze hebben nu toch mooi mazzel met een fijn baasje

KletsKoekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-25 23:54

Snorrie en Morrie
Moessie en Poessie
Whizzy en Whoppie
Houtje en touwtje (hebben vrienden van ons en vind het wel grappig)
Will en Phil (willy en Philly)
Homie en Bobbie
Charlie Pukkie Lucky Indy Wally Silly

prugelpiet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 00:39

Joh, blijf niet zo hameren op die chip. Ze lopen nog niet buiten, dus ze hoeven echt niet a la minute gechipt te worden. Ik vind het al heel wat dat TS ze heeft laten castreren, ze is nogsteeds niks verplicht.

Het is een dikke naald, maar ze krijgen er niks van hoor om gechipt te worden als ze wakker zijn. Of moeten we alle pups maar onder narcose brengen om ze te chippen als ze 6 week zijn?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 06:32

Ik vind Tommie en Jerry leuk :D

Of Ricky en Morty

knockout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 06:33

Wat lief dat je dit doet! Ze zijn geweldig leuk.
Wat dacht je van Jack & Jones?
Makkelijk naar de ie klank te maken.

BarbaravdW

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 06:34

Chippen hoeft inderdaad echt niet onder narcose hoor, mijn twee poezen hebben van de week een suprelorin implantaat gehad (iets groter dan een transponderchip) en dat ging gewoon met iets lekkers voor de bek, nekkie natmaken, naald er rustig in en rustig weer uit en klaar is Klara. Geen kik gegeven!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 06:38

Ik denk dat het met de namen wel handig is als ze niet al te veel op elkaar lijken. Zodat als je ze roept ze duidelijk het verschil horen.

Hopelijk zijn naamloos & naamloos goed hersteld van de operatie. Hoe gaat het verder met ze? Hebben ze al wat kennisgemaakt met Hond?

anca

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 08:58

Koper schreef:
Ik denk dat het met de namen wel handig is als ze niet al te veel op elkaar lijken. Zodat als je ze roept ze duidelijk het verschil horen.

Als ik s avonds ga voeren en ze lopen ergens op het erf of in het bos roep ik :D poes poes poes. Ze komen dan meestal alle 3 aan lopen.

Kom ik ze overdag tegen op het erf tegen spreek ik ze aan met hun eigen naam

Blacky94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 09:20

Koper schreef:

Hopelijk zijn naamloos & naamloos goed hersteld van de operatie. Hoe gaat het verder met ze? Hebben ze al wat kennisgemaakt met Hond?

Ik zou idd ook niet voor 2 bijna dezelfde namen gaan :o
Hier 2 katten met bijna dezelfde naam (Baloo en Malou) en die laatste hebben we een andere naam gegeven omdat je het verschil idd bijna niet hoort. Ook omdat we B al 5 jaar hadden en hij vaak de meeste rotzooi trapt (en dus met enige regelmaat z'n naam naar zich toegeroepen krijgt), terwijl we M met 4 maanden oud kregen en zich, ondanks haar leeftijd, vaak beter gedraagd dan B :') namen waren dus ook niet bewust hetzelfde.

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-25 16:16

Koper schreef:

Ja dat is waar :) Hond heeft overigens wel een naam: Ripli :D

Hond doet het goed maar de katten blazen heel erg naar hem. Dus laat ze nu zoveel mogelijk los door het huis lopen als de hond er niet is zodat ze een beetje aan zijn geur wennen hopelijk. En dan vanaf volgende week langzaam proberen te introduceren.

Tja het chippen.. ik denk ook dat ze het wel overleven zonder narcose. Volgens mijn dierenarts kon dat ook prima. Het was heel erg duur bij mijn dierenarts, ik doe het dan liever ergens een keer met een actie. Inderdaad gaan ze voorlopig niet naar buiten, en verder dan de tuin zullen ze nooit komen. Uiteraard kunnen ze altijd een keer ontsnappen, maar die kans is niet zo groot. Ik let heel goed op en als er bezoek is worden ze opgesloten. Vroeger ook altijd zo gedaan bij onze katten. Ze zijn meer knuffelig dan avontuurlijk.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 16:48

Heb niet heel je topic gelezen.
Maar jij verdient echt een enorme knuffel!

Hoe jij die twee arme dinkies oppakt en hup, castreren met die handel, en ze hebben een huis!

En ze vinden jou helemaal geweldig!! Dat is te zien.

evelien352

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 16:54

Arme beestjes, wie doet nou zoiets.. Wat een mooie katten, gelukkig zijn ze bij jou terecht gekomen!

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-25 18:28

Het is ook best veel allemaal. In een hokje in een bos. Dan een nieuw mens en een nieuw huis. Je kroonjuwelen eraf. En een hond. In best wel korte tijd. Ik snap best dat wennen aan Ripli dan wat meer stress is dan zonder de rest er nog bij.

Ik denk dat je 't goed aanpakt met wennen aan zijn geur. Misschien een kleedje wat naar hem ruikt op de zolder neerleggen, en daar dan snoepjes in de buurt? En die snoepjes ook inzetten wanneer je ze in contact brengt met Ripli zelf?