Bedrag voor adoptiehond, wat is normaal ?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Hettieheks

Re: Bedrag voor adoptiehond, wat is normaal ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-26 17:00

Kijk anders eens bij Straydogs Rescue Nederland. Ook veel informatie op de website

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-26 13:17

ZwarteHeks schreef:
Ik ben momenteel aan het zoeken naar een adoptiehond. Ben alleen maar met adoptiehonden opgegroeid, dus veel ervaring mee (vooral buitenlandse honden). Wat zijn de beste sites hiervoor?

Zag al verhuisdieren voorbij komen, dierenasiels.com? Of is er een goede Facebook groep?

Zoek je een pup of een volwassen hond? En kleine, middel of grote maat? Eén van mijn rescue-pups (inmiddels in Nederland) is nog beschikbaar.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 09:50

Kijk ook eens naar een oudere hond uit het buitenland, ze krijgen bijna geen kans omdat mensen een jong dier willen.Mijn hondjes uit Roemenië waren 6 en 8.Super hondjes.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 11:33

Britta31 schreef:
Kijk ook eens naar een oudere hond uit het buitenland, ze krijgen bijna geen kans omdat mensen een jong dier willen.Mijn hondjes uit Roemenië waren 6 en 8.Super hondjes.

Absoluut waar. Ik heb in december ook een hondje van bijna drie jaar vanuit Sicilië naar Nederland meegenomen voor adoptie. Heb haar tien maanden lang opgevangen. Eerst buiten en daarna binnen. Gesteriliseerd, verzorgd, liefde gegeven en ze heeft daarna fantastische adoptie-ouders gekregen in Nederland. Mocht er met hen iets gebeuren, dan neem ik het hondje direct weer terug <3 .

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 13:06

We zijn op zoek naar een klein tot middel formaat hond, die uiteindelijk met ons mee op vakanties kan (wandelvakanties in de bergen). Dus qua leeftijd van oudere pup tot max 4/5 jaar denk ik zo, gezien we wel willen dat de hond ook mee kan genieten van de lange wandelingen.

Een hond met rugzakje vinden we ook totaal geen probleem. We willen juist eentje met een slechte start een zo'n goed en fijn mogelijk huisje geven. Uit ervaring weet ik dat deze honden zo dankbaar zijn en zoveel liefde ervoor terug geven :knuffel:

Bedankt voor alle tips! Heb al een aantal sites bezocht en wat formulieren ingevuld. Hopelijk kunnen we redelijk snel een hondje een heel fijn, liefde vol huisje geven. :+:

haha1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 13:29

F_T schreef:
Hannanas schreef:
Op verhuisdieren zie ik er meerdere staan die bij je vader zouden passen!

Ik heb een paar interessant aan hem doorgestuurd.

De site lijkt wel betaling te eisen voor je contactgegevens kunt krijgen, dat voelt beetje gek. Weet jij toevallig of dat klopt?

https://dierenasiels.com/asieldieren/2e ... fb2ebb49/2 kijk eens in de belgische asielen...de honden van Canina ken ik zelf... we hebben er meer zitten als er op staan we hebben momenteel vrijveel inbeslag genomen honden die nog moeten vrij komen oa cockers, maar ik denk dat ondanks dat ze niet zo groot zijn,wel misschien wat te sterk zijn...er zitten ook meer keeshonden als dat er op vermeld staan er is een grote inbeslag name geweest van 30 keeshonden uit een rij woning,varierend van de zogezegde pomeriaans als de kleine en middenslag kees.... er zitten er in dierenasiel schoten en Het blauw kruis van wommelgem ook... deze asiels liggen ten hoogte van antwerpen.Canina ligt aan de grens met roosendaal...

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 13:35

Tot mijn spijt is er al een hond inmiddels. Nogal inpulsief en snel besloten en ik ben bang een mismatch.

Ik hoop natuurlijk dat ik ongelijk krijg en dat het wel gaat passen.
Maar ik heb er op dit moment weinig vertrouwen in.

(En nee, ik kon het niet tegenhouden, was het maar zo ;( )

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 13:39

Oww FT wat lastig ! Ik was nog benieuwd of je wat had gevonden maar hoop echt dat het toch een match wordt..

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-26 13:42

siskeh schreef:
Oww FT wat lastig ! Ik was nog benieuwd of je wat had gevonden maar hoop echt dat het toch een match wordt..

Ik ook.

1 van die momenten dat ik écht héél erg hoop dat ik ongelijk krijg.

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 10:02

Update vanuit mij... Via Straydogs Rescue krijgen wij een hond in opvang vanuit Roemenië met uitzicht op adoptie *\o/*

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 12:45

Wat super leuk!! Ben benieuwd of het een fosterfail gaat worden :D :D

Voor mensen die hier mee lezen, ga ik het toch posten, public shelter Botosani in Roemenië wordt momenteel overspoeld met puppies, voor deze puppies zoeken ze fosterhomes, de puppies zitten in de ijskou buiten en hebben het zo zwaar, wie weet is er iemand die een pup van ze wil fosteren( of adopteren natuurlijk) , ze hebben daar géén stroom, dus ze kunnen niet meer helpen als de hokken met stro te vullen voor die kleintjes -O- ...

Shelter en de elke dag nieuw gevangen puppies te zien , die daar afgeleverd worden:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100064353745628

Voor informatie :
Netherlands:
Christien: https://www.facebook.com/christien.hop

Beauty26

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 15:54

kimmie261 schreef:
Wat super leuk!! Ben benieuwd of het een fosterfail gaat worden :D :D

Voor mensen die hier mee lezen, ga ik het toch posten, public shelter Botosani in Roemenië wordt momenteel overspoeld met puppies, voor deze puppies zoeken ze fosterhomes, de puppies zitten in de ijskou buiten en hebben het zo zwaar, wie weet is er iemand die een pup van ze wil fosteren( of adopteren natuurlijk) , ze hebben daar géén stroom, dus ze kunnen niet meer helpen als de hokken met stro te vullen voor die kleintjes -O- ...

Shelter en de elke dag nieuw gevangen puppies te zien , die daar afgeleverd worden:
https://www.facebook.com/profile.php?id=100064353745628

Voor informatie :
Netherlands:
Christien: https://www.facebook.com/christien.hop

Ach wat een bedoening ook he.. die arme dieren, wij hebben pas geleden (bijna 3 maanden) een hond uit Oekraïne geadopteerd ... ,ze is ontzettend lief, moest ook wennen maar nu heel lief maar ik geloof dat ze toch pas met x aantal maanden de grens over mogen ivm de entingen of niet..?

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-26 16:17

Ja klopt, met 15 weken mogen ze reizen, dus een kleine 4 maanden oud als een pup naar een foster/ vast huis mag gaan :)

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 17:04

Denk dat mijn vraag wel hier kan. Mijn mogelijke adoptie hond zit nu in Roemenie en krijgt simpele, goedkope Roemeense brok.

We krijgen geen brok mee vanuit het asiel daar. Wat is een goede brok om haar langzaam aan het voer hier in Nederland te laten wennen? Ik heb totaal geen idee betreft hondenbrok/voer. Paardenvoer weet ik alles van, maar hondenvoer... :')

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-02-26 17:17

kwestie van proberen, iedere hond is anders. Ik ben nu 3 x veranderd en lijk nu de ideale brok voor die van mij gevonden te hebben. En duurder is echt niet altijd beter.

CobCowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 17:59

ZwarteHeks schreef:
Denk dat mijn vraag wel hier kan. Mijn mogelijke adoptie hond zit nu in Roemenie en krijgt simpele, goedkope Roemeense brok.

We krijgen geen brok mee vanuit het asiel daar. Wat is een goede brok om haar langzaam aan het voer hier in Nederland te laten wennen? Ik heb totaal geen idee betreft hondenbrok/voer. Paardenvoer weet ik alles van, maar hondenvoer... :')

Idd een kwestie van proberen, in t begin hebben ze vaak toch wel binnen de kortste keren diarree. Ben met mijn 1e hond begonnen met Carocroc omdat ze dat al kreeg in t opvanggezin. Daar toch lang en vaak diarree bij, toen jaren op heeeeel duur medisch voer van Royal Canin en vervolgens toch langzaam weer wat goedkoper voer geprobeerd.

Vooral omdat ik een relatie kreeg met mijn vriend die ook een hond heeft en anders gevoerd werd. En ze wilden uiteraard telkens elkaars voer, dus ik wilde eigenlijk kijken of ze allebei hetzelfde konden gaan eten. En dan uiteraard liever niet het dure medische voer :P

Nu zitten we op de brokken van de Aldi, nota bene. En goed dat ze het erop doet! Ze is supergezond, heeft zelden diarree en ze eet het met veel smaak op. Dus gewoon wat uitproberen, het zal voor elke hond anders zijn.

kimmie261

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 18:35

Hier gaat elke hond, van rashondpup , Kretaan of Roemeen direct over op kvv/ barf, ik ga niet beginnen aan droogvoer, dat geef sowieso niet, alleen als ze dat echt lastig willen eten krijgen ze blikvoer, wat ik dan meng met kvv, tot ze het vlees graag wilen eten.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-26 20:00

Ik zou dan kiezen voor een brok met een niet al te hoog dierlijk eiwitgehalte. Een goedkope brok heeft dat niet en dan zal mss de overgang naar een brok met een hoog dierlijk eiwitgehalte leiden tot platte stoelgang.
Bv een Grandorf of Brit Care? Niet verkeerd en < 20% dierlijk eiwit. Farmina quinoa zit ergens begin 20%

ZwarteHeks

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 13:14

Lukasje schreef:
Ik zou dan kiezen voor een brok met een niet al te hoog dierlijk eiwitgehalte. Een goedkope brok heeft dat niet en dan zal mss de overgang naar een brok met een hoog dierlijk eiwitgehalte leiden tot platte stoelgang.
Bv een Grandorf of Brit Care? Niet verkeerd en < 20% dierlijk eiwit. Farmina quinoa zit ergens begin 20%

Oh top, hier heb ik iets aan! Dan begin ik daarmee, dan kan ik haar geleidelijk opbouwen tot iets smakelijker voer.

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-26 13:23

F_T schreef:
siskeh schreef:

Ik ook.

1 van die momenten dat ik écht héél erg hoop dat ik ongelijk krijg.

Hoe gaat het inmiddels? Nog steeds een mismatch of nu wel aan elkaar gewend?