Kattenvoer: welke is nu echt goed?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:55

Wat vinden de kenners hiervan?
Overweeg om ze over te zetten op Optilife brokken. 7,5kg €45 en ik heb nu Wellness core 4kg voor €37 euro.. Ze doen het er netjes op, alleen jammer dat de brokjes echt klein zijn en eentje dus alles naar binnen zuigt, maar ik moet helaas op de centen letten dus dan maakt dit wel een aanzienlijk verschil..

Afbeelding
Ik twijfel door de grote hoeveelheid aardappel. Maar toch wel nog 83% dierijk eiwit.

Ze krijgen nu dit:

Afbeelding

Uiteraard is deze beter maar met zo'n prijsverschil..

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:57

Die freebies zijn steeds van Cosma, van andere merken heb ik het ook niet.

Edit: @ nyaleti: is het voor één kat?

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:20

Die cosma soup vinden mijn katten niet te vreten. :+

Cathy blijft natvoer weigeren die heeft liever een zakje probiotica. Dus tegenwoordig staat er iedere dag een schoteltje probiotica. Maar de andere dames eten nu ook de probiotica.

Kinke

Re: Kattenvoer: welke is nu echt goed?

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:24

mijn oude dame is ook enorm kieskeurig, maar mjamjam en tastycat puur (beide blikvoer) eet ze met smaak. Is kwalitatief zeer goed voer

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:52

Koper, nee voor 2.
Doe ik er bijna 3 maanden mee maar goed opbergen en uitvullen in een andere bakje die dagelijks open gaat.

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:59

Nyaleti schreef:
Koper, nee voor 2.
Doe ik er bijna 3 maanden mee maar goed opbergen en uitvullen in een andere bakje die dagelijks open gaat.

Daarom vroeg ik het inderdaad :) Voor één kat lijkt het me heel moeilijk om een zak van 7,5 kilo lang genoeg vers te houden.

Hopelijk heeft iemand met meer verstand van voedingswaardes en ingrediënten dan ik nog een aanvulling over de kwaliteit van het voer wat je op het oog hebt.

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:13

Ik zie zoveel goede adviezen dat jullie ms ook een met mij mee willen kijken :o. Ten eerste ik heb 8 katten... :') dus graag brok die verkrijgbaar is in grote zakken, minimaal 6 kg :Y) en niet over de top duur. Ik heb al oneindig veel geprobeerd omdat ik 1 kat met voedselintolerantie en allergie heb en die verdraagt absoluut geen kip, rund en een iets onbekendere iets maar wat toch vaak in voer zit, krill of schaaldieren.. ivm haar buik moet ze eigenlijk ook een sensetive/ gastro voer. Ik heb nu optilife waar ze het acceptabel maar niet perfect op doet maar 2 van mijn andere katten spugen hier regelmatig op -O- . De merken die ik zo even kan opnoemen wat ik heb geprobeerd zijn, riverwood profine Edgar cooper, applaws, wild freedom, cosmo, farrah ontario carnilove animonde en barf.. mijn inspiratie is dus op :(:) HELP :') ps , mocht het uitmaken, het ras is Burmees.

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:35

Gaat kalkoen wel?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:50

Foto met heel de bups bij elkaar? :D

Carnilove heeft bijzondere eiwitten maar ik hoor er wisselende verhalen over, sommige katten krijgen buikkachten dus zou niet m'n eerste keuze zijn voor jou. Volgens mij is 6kg het grootste.
Feringa heeft 100% kalkoen dacht ik. Maar veel katten die echt slecht op kip reageren, reageren vaak ook (iets wat) op ander gevogelte..
Renske heeft misschien ook wel 100% zalm?

Wat zijn haar buikklachten? Juist dun of juist verstopt? Is het mogelijk om haar apart een supplement te voeren?

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 22:56

xoranlover schreef:
Gaat kalkoen wel?

Daar twijfel ik nog over dus probeer het te vermijden

girlyggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 23:06

Nyaleti schreef:
Foto met heel de bups bij elkaar? :D

Carnilove heeft bijzondere eiwitten maar ik hoor er wisselende verhalen over, sommige katten krijgen buikkachten dus zou niet m'n eerste keuze zijn voor jou. Volgens mij is 6kg het grootste.
Feringa heeft 100% kalkoen dacht ik. Maar veel katten die echt slecht op kip reageren, reageren vaak ook (iets wat) op ander gevogelte..
Renske heeft misschien ook wel 100% zalm?

Wat zijn haar buikklachten? Juist dun of juist verstopt? Is het mogelijk om haar apart een supplement te voeren?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

U vraagt wij draaien :P ze op 1 foto krijgen is wat lastig haha

Ja daarom probeer ik kalkoen te vermijden want mijn vermoeden is dat ze daar ook niet tegen kan..
Renske was ik vergeten die heb ik ook gehad helaas.
Ik kijk ook vaak naar vis maar las laatst dat altijd alleen vis voeren tekorten geeft ofzo?

Ze geeft echt aan buikpijn te hebben, het hangt van t voer af of dit licht mopperen is of krijsen van pijn :(:) haar ontlasting verschilt van diaree die ze vaak gedeeltelijk naast de bak legt tot aan semi vastig.

Ik heb verschillende supplementen geprobeerd over de jaren ( ze is inmiddels 5) zoals psyliumzaad, isogel, pre en probiotica bv