Zwangere poes verliest wat bloed

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maeve

Re: Zwangere poes verliest wat bloed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 13:08

Afbeelding
Hier ligt ze op de bank, strak naast mijn hoofdkussen. Haar werpkist staat er naast.

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 13:12

Afbeelding

Emoticon i.v.m. privacy maar hier zie je mijn vriend een poging doen om te slapen met 2 katten in zijn gezicht :knuffel:

Konstantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 13:13

Katten... 0 respect voor je personal space :+
Gelukkig zijn ze heel schattig, dat maakt een hoop goed :D

Wat voor ras is Mientje eigenlijk?

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 13:19

Maar echt hoor. En dan wakker worden van een achterpoot in je gezicht.
Mientje en papa zijn allebei Britse Kortharen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 13:22

Prachtig en ja, een kitten voeden is erger dan een baby :D . Dus kan me je slaapgebrek goed voorstellen. Hopelijk neemt Mientje de zorg helemaal over en wordt dit kitten groot.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 13:37

Zou best kunnen dat de overleden kitten al iets hadden waardoor ze meer liep te slepen. Zeker als ze nu rustiger is.

Zelf ook wel eens slapeloze nachten gehad met kittens. Alleen dan rond de 6 weken. En dan een virus hebben. Uiteindelijk mama met kittens maar meegenomen en gelijk iedereen na laten kijken. Bleken er nog 2 kittens ziek te zijn zonder symptomen nog. En mama was ook ziek dus bleef bezig.

Hierna was het ook snel onder controle.
Laatst bijgewerkt door Marcella op 21-12-24 13:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 13:43

BigOne schreef:
Prachtig en ja, een kitten voeden is erger dan een baby :D . Dus kan me je slaapgebrek goed voorstellen. Hopelijk neemt Mientje de zorg helemaal over en wordt dit kitten groot.

Haha echt want ik was mijn kinderwens al aan het heroverwegen :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 13:44

Fokken is leuk, maar kan ook voor veel kopzorgen geven.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 13:47

Furst schreef:
Mijn partner en ik spitsen zich toe op de papflessers, omdat die vaak geen gezin vinden.

Oprechte vraag: Waarom vinden papflessers vaak geen gezin? Is dat omdat ze minder sociaal zijn naar soortgenoten?

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 13:51

Fijn dat dit kleintje groeit.
Kittens kunnen veel kopzorgen geven met al dat voeden.

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 13:55

Cayenne schreef:
Furst schreef:
Mijn partner en ik spitsen zich toe op de papflessers, omdat die vaak geen gezin vinden.

Oprechte vraag: Waarom vinden papflessers vaak geen gezin? Is dat omdat ze minder sociaal zijn naar soortgenoten?

Papflessers kosten enorm veel tijd en inzet van het gastgezin, als je ook nog een baan hebt dan is dat niet te doen. Ook vereist het behoorlijk wat inzicht om snel te kunnen handelen. Manier van flessen bijvoorbeeld.
Vandaar dat er niet veel gastgezinnen voor zijn.

Ik ben ook gastgezin geweest maar had om die redenen alleen kittens vanaf 6weken oud.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 13:57

Oh op die manier! Ja, dat klinkt idd helemaal logisch :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 14:19

Toen ik er vijf van 10 dagen oud met de fles grootbracht was het schema de eerste weken :
Uur bezig, twee uur slapen, zo ging het maar door, was totaal kapot . Gelukkig ving mijn partner de rest op, totale huishouden kwam op hem neer .

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 14:32

Gaat dat bij kittens ook in de nacht door dat je om de zoveel uur voerbeurten moet geven?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 14:35

Jazeker! En billen poetsen!
Wordt wel minder naarmate ze ouder worden en als je 'hulp' hebt van een oudere kat of de moeder, die nemen dan vaak het billen poetsen over.
Maar als de kittens in quarantaine zitten (zonder moeder) heb je die hulp uiteraard niet.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 14:49

Dat is echt intens, dan gaat je nachtrust er ook compleet aan. Wat een geluk hebben die diertjes met liefdevolle mensen om hen heen die dit voor hen over hebben. Go ts, en go users die dit soort dingen vrijwillig doen om diertjes te helpen <3

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 14:56

Klopt, het is heel intens. Maar ook heel erg dankbaar werk!
Niks leuker dan hele bange blazende meppende kittens in een paar weken om te turnen naar gezellig in je nek/schoot slapende bolletjes wol.

Het is dat mijn eigen katten het niet leuk meer vinden anders was ik het blijven doen.

TS je doet het super hoor! Ik blijf duimen dat het kleine prutsje gewoon lekker blijft groeien en mamma er goed voor blijft zorgen.

Deze kleine gaat nu bij jou blijven zeker?

Furst

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 14:58

Cayenne schreef:
Furst schreef:

Zoals iemand al had geantwoord, omdat het tijdrovend is. En dat is echt super jammer, want je krijgt zo ontzettend veel liefde er van terug. We doen het nu 2,5 jaar nog maar, maar heb wel het idee dat wij de enige zijn die er enorm voor open staan. De andere opvanggezinnen zien het allemaal te rooskleurig en willen graag alleen het schattige, helaas. Maar soms is het echt niet alleen maar leuk en schattig. En zeker niet makkelijk ivm werk en slaap. Maar als ik kijk naar mijn twee fosterfails (twee poezen die we hebben geadopteerd uit ons prematuren nestje van 2022) dan ben ik ontzettend dankbaar.

Ah die foto’s van Mientje en haar baby, zo lief! Is het kitten om bij te houden?

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 15:02

Ach ik heb 3 fosterfails rondlopen <3

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 15:38

Nou hier met mensenbaby dezelfde ervaring van helemaal kapot gaan omdat je dag van melk-verschonen- slaapjes aan elkaar hangt. Geloof toch dat ik liever voor kittens zou gaan want die kan je gewoon bij moederpoes laten liggen, dat die het fijn even zelf uitzoekt, ze heel veel slapen en ze zijn ook véél sneller "groot" :=

Wat fijn dat nr. 4 het wel nog goed doet, hopelijk red deze het. Het is wel een heel schattig stel zo zeg :+:

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 15:43

Echt leuk om te lezen dit <3
Het is inderdaad ontzettend intensief, hier ook 2u slaap en een uur bezig. Nu met eentje duurt het iets minder lang, maar het geven van het flesje kost nog het minste tijd, het uitkoken van de flesjes en spenen en terugkoelen van de melk en kruikjes vullen kost gewoon tijd.

Maar het meest intensieve is de onrust van Mientje in de nacht. Je komt niet verder dan een beetje doezelen. Mijn vriend heeft minder moeite met om de zoveel uur voeden dan met het voortdurende gemekker van Mien, dus daarom lig ik er naast en we wisselen om 6u. Dan staat hij op en ga ik nog even op bed. Werk is voor beide weinig van gekomen afgelopen week, gelukkig heb ik nu 2 weken kerstvakantie. Ik zou niet weten hoe je dit moet combineren met werk en gezin als je het met regelmaat doet als opvanggezin, wat ontzettend knap van jullie. En dan nog de soms onvermijdelijke teleurstelling als het niet lukt… pff. De combinatie verdriet, schuldgevoel en slaaptekort is een pittige vind ik.

Maar zodra het kleintje aan het drinken is en die oortjes en staartje tekeer gaan kan ik wel janken van geluk :o Net als wanneer ze bij het wegen weer gegroeid blijkt te zijn. Gelukkig zijn we allebei even labiel en doen we het echt samen. Mijn vriend is echt de allerbeste om dit samen mee te doen :knuffel:

Oh en toen er nog 2 over waren riep ik al dat ik ze nu dus allebei wilde houden… ik kan me absoluut niet voorstellen dat ik nog afscheid kan nemen van deze. Maar we gaan zien wat Mientje daar van vindt. Zij is het belangrijkste en ik heb vaker gehoord dat moeders er niet van gediend zijn dat er een kind in huis blijft. In dat geval gaat kindlief naar schoonzusje, zij heeft Mientje en haar zus gefokt en dan kunnen we haar nog regelmatig zien. Uit beeld verdwijnen zal ze zeker niet <3

Maeve

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-24 15:49

Nog even een fotodrop van Mientje!

Afbeelding

Mientje en haar werpkist

Afbeelding
Mientje als piraat
Afbeelding
Op de achtergrond zie je Mientjes pausmobiel. Ooit gekocht als kruidenkweekkastje met bijbehorend groeilicht, echter op dag 1 door Mien geclaimd als haar favoriete slaapplek
Afbeelding
Mientje als fotomodel

En Mientjes favoriete slaaphoudingen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 15:59

100% fan van Mientje, wat een schatje <3

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 16:04

Telpeva schreef:
Gaat dat bij kittens ook in de nacht door dat je om de zoveel uur voerbeurten moet geven?

Ja

Lunameyza

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-24 16:19

Stille meelezer maar hihi, die pausmobiel heb ik ook en heeft mijn kat ook geclaimed door er zowel in (eigenlijk veel te krap nu) als op te gaan liggen :=