Leo schreef:Ik vind het vooral een vreemde redenatie dat katten die niet verder dan eigen terrein komen blijkbaar een slechter leven hebben. Alsof ik mijn dieren te kort doe. Ik ben juist blij dat ik nooit bang hoef te zijn dat ze niet thuis komen, dat ze nergens mensen "tot last" zijn of mensen een hartverknettering bezorgen omdat ze ineens voor de auto of de fiets langs schieten..
In buitengebied vind ik het wel weer anders. In een woonwijk "horen" ze wat mij betreft gewoon in de tuin. En nee ik zal nooit een kat of ander dier kwaad doen of wensen.
helemaal met je een behalve het buitengebied.
Buitengebied is ook niet anders.
Als je zoals de bokker met de tracker ziet dat hij altijd op eigen perceel blijft is dat natuurlijk prima en hetzelfde imo als eigen tuin.
Maar ook daar hoort hij niet bij een ander te gaan jengelen.
Hier zat enkele weken terug een kat tussen de voordroogpakken, als ze daar lekker nagels aan gaat scherpen, of tegenop klimt heb ik er gaatjes in en rot hooi.
En mooi als je weet van wie de kat is, maar dat wist ik ook niet.
Gelukkig heb ik de kat maar een paar dagen gezien en elke keer weggejaagd.
En 1 keer is ze erg geschrokken van de honden. Die konden er daar niet bij, dus had ze mazzel.
Maar daarna niet meer gezien dus dat heeft hopelijk geholpen.
Maar nee buitengebied zit niet op mijn hond te wachten op anders erf en zo zitten andere net zo min op een vreemde kat te wachten.