Zorgen om hond na tekenbeten

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 17:22

Lugea schreef:
Nee, de klachten zijn gekomen na de carporal injectie dinsdag. Ik ging met een fitte hond naar binnen en een half uur na het dierenartsbezoek was hij zoals hij nu is.

Klinkt toch als een reactie op de medicatie. Het zou toch enorm toevallig zijn dat hij een half uur na die medicatie iets totaal anders krijgt.

Ik hoop dat je snel ontdekt wat hij mankeert en Elvis zich ook weer fit voelt.

Sterkte

Lugea

Re: Zorgen om hond na tekenbeten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-24 17:48

Hij heeft geen jeuk (meer) aan de hotspot… Wat een nare plek was dat ook, cinniz!

Ik vind het ook nog steeds raar. Als ik de plek zelf had kunnen scheren was ik dinsdag niet eens gegaan en had ik het even aangekeken met honingzalf… Hij had verder echt nu tekenen dat hij ziek was, alleen mocht ik rondom de hotspot niet scheren en had ik niemand om me te helpen, dus toch maar even naar de dierenarts… Daarna was hij zoals hij nu is.

_xManadisx_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 17:50

Ik zou echt stoppen met de carporal en over op paracetamol

CupCakes_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 18:02

Ik zou niet zomaar paracetamol gaan geven, daar knappen ze over het algemeen ook niet van op.

Succes zometeen TS. Desnoods flink aandringen dat ze er nu wat mee moeten.

Little_Gift

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 18:21

Ik lees hier nu al enkele keren paracetamol geven maar ook dat is niet zonder risico en gezien hij waarschijnlijk al slecht reageert op carporal, zou ik niet zomaar op eigen initiatief paracetamol durven geven...

Afbeelding

BeFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 18:37

Lugea schreef:
Nee, de klachten zijn gekomen na de carporal injectie dinsdag. Ik ging met een fitte hond naar binnen en een half uur na het dierenartsbezoek was hij zoals hij nu is.

O ja dat had ik dan even gemist :j
Ik zou zeker niet over op paracetamol.

Naar je zit zo bij de da dus even afwachten wat die zeggen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 18:41

Wanneer die hotspot nu rustig is kun je toch ook stoppen met de carporal? Of zeg ik nu iets geks?

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 19:22

Oh, jullie zijn nu dus bij de kliniek. Oke, duimen draaien hier op volle toeren voor jullie ! Ik hoop zo op gunstig nieuws.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-24 19:25

Ik moest doorgaan met de carporal omdat hij zo oncomfortabel bleef en het volgens de vijf dierenartsen hiervoor onmogelijk door de carporal kon komen…. Gelukkig heb ik nu een geweldig lieve vrouw getroffen die me rustig m’n verhaal liet vertellen.

Er wordt nu een echo van z’n buik gemaakt, maar deze dierenarts kon mijn “theorie” over de carporal helemaal volgen en zei dat sommige honden er inderdaad slecht tegen kunnen. Daarnaast zitten er ook smaakstoffen in de carporal, dus kan het goed dat hij daar zo slecht op reageert vanwege z’n allergieën. De echo is even een check om andere dingen uit te sluiten, maar het is heel aannemelijk dat de carporal de boosdoener is.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 19:42

Fijn dat je een da treft die nog net iets verder kijkt.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 19:49

Maar dus ondanks dat ze “erkennen” dat Elvis slecht op de Carporal kan reageren, moet je het wel blijven geven ?

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-24 20:04

Lukasje schreef:
Maar dus ondanks dat ze “erkennen” dat Elvis slecht op de Carporal kan reageren, moet je het wel blijven geven ?

Nee, alle dierenartsen tot degene die ik nu trof ontkenden dat carporal de boosdoener kon zijn…

Maar: het is volgens de dierenarts zo goed als zeker de carporal. Stoppen dus. Dat roep ik dus al sinds woensdag…

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 20:50

Ach so, je bericht opnieuw gelezen. Dus nu stop je wel met de carporal? Dat had ik nl anders gelezen.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:03

Ah zo had ik je bericht ook niet begrepen, hopelijk is dit inderdaad de boosdoener en knapt hij nu heel snel weer op.

cinniz123

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:04

Jeetje ts het is natuurlijk ontzettend fijn dat je nu de boosdoener hebt gevonden maar het was fijner voor je portemonnee en gemoedsrust geweest als ze gelijk met je mee hadden gedacht.
Voor nu is het natuurlijk het belangrijkste dat je hondje beter gaat worden maar leuk is anders.
Echt je bent geen zeikerd als je je onderbuik gevoel volgt al ken ik je gevoel wel heel erg,voor nu is je gevoel gewoon het juiste geweest.
Voor in t vervolg kan je er nu allert op zijn al is het niet leuk om door schade en schande wijs te worden.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-24 21:06

Ik ben nu net thuis vanuit Arnhem. Wat ik al vanaf woensdag gevraagd heb blijkt toch wel heel aannemelijk: Elvis verdraagt de carporal gewoon heel erg slecht.

Ter verduidelijking:
Elvis heeft dinsdag bij mijn eigen dierenarts een injectie met carporal gehad omdat zijn hotspot enorm pijnlijk was. Ik heb toen ook voor vier dagen carporal meegekregen. Eenmaal thuis was Elvis dus apathisch en werd hij steeds zieker.

Woensdagochtend ben ik weer naar mijn eigen kliniek geweest, maar was nu bij een andere dierenarts. Daar aangegeven dat ik het vermoeden heb dat hij slecht op de carporal reageert en erg ziek is, maar dat kon niet waar zijn. Daar is het traject van bloedonderzoek gestart… Ik heb toen ‘s avonds bewust de carporal niet gegeven, want mijn onderbuikgevoel zei dat het toch die carporal kon zijn.

Donderdag weer bij mijn eigen dierenarts: weer aangekaart dat ik de carporal vermoedde, maar weer te horen gekregen dat het bijwerkingen zijn die echt niet bij dit middel passen. Toen natuurlijk de eerste opname, met spoed naar Evidensia, opgenomen. Daar wéér aangekaart dat ik de carporal nog steeds verdacht (staat zelfs in het dossier), maar nee dat kon niet. Met ophalen vrijdag werd ik nog net niet uitgelachen dat ik de carporal verdacht.

Toen hij vrijdagavond weer zo slecht werd, moest ik van de spoedarts de carporal weer geven, want hij zou zich zo slecht voelen door de pijn. Ik heb hem toen dus de carporal weer gegeven. Gisteren ook gewoon, want ja, blijkbaar ben ik gek en kan dat het echt niet zijn…

Tot ik vandaag weer m’n zorgen uitte bij deze spoedarts en die was het volkomen met me eens dat de carporal nu toch wel het meest aannemelijk is. Voor de zekerheid een echo gemaakt om maagzweren en darmzweren uit te sluiten, maar voor haar was het verband tussen de klachten en de carporal wel duidelijk. Het kwam niet vaak voor zo’n heftige reactie, maar Elvis is zeker niet de enige.

Nu dus per direct stoppen met de carporal en alleen nog hydrocortiderm smeren op de hotspot. De hotspot vond ze er nu keurig uitzien en ze mocht er ook gewoon aan zitten nu. Nu moet z’n lichaam gaan herstellen van de carporal. Dat zal best even duren met zijn gevoelige maag-darmstelsel door z’n voedselallergie, maar het is nu in ieder geval duidelijk waar hij zo ziek van is.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:14

Jeetje, wat een verhaal! Maar goed, laat ons hopen dat Elvis nu snel weer opknapt.

Heb ik het nou goed gelezen dat cortico’s het effect van de carporal konden versterken/verslechteren? Want die hydrocortiderm is toch ook een cortico? Is het dan wijs te wachten met die zalf tot de carporal uit zijn lijfje is ?
Mss is dit de grootste onzin die ik neerschrijf maar ik vroeg het me af.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:18

Sta je dan met je goede gedrag , nog steeds zieke hond, heel veel dikke rekeningen verder en nu een da die wel verder denkt!

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-24 21:25

Lukasje: het kan inderdaad dat die twee middelen met elkaar interacties hebben met elkaar. Echter moeten we ook niet hebben dat die hotspot weer de verkeerde kant op gaat. Voor nu dus wel doorgaan met de zalf was haar advies.

BigOne: Als ze woensdag hadden gezegd “Ja, het kan inderdaad dat hij zo ziek van de carporal is” had dat me ruim €1500,- gescheeld. En nog veel belangrijker: dan had Elvis niet een nacht in de opname door hoeven brengen…

Ik wil er morgen wel even een mail aan wagen. Niet om te doen van “Zie je wel, ik had gelijk”, maar ik vind het wel kwalijk dat dit keer op keer van tafel is geveegd en als de grootst mogelijke onzin werd gezien. Al is het maar voor een eventuele volgende hond die ook zo reageert…

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:31

Ik zou het nog even afwachten.
Je emoties zitten nog hoog en dat is begrijpelijk, maar ik zou je energie vooral in Elvis stoppen :(:)
Hopelijk gaat hij nu snel vooruit!

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:32

Fijn dat er nu een mogelijke oorzaak is.
Ik zou even wachten met de mail tot je zeker weet dat het beter gaat en daarmee de waarschijnlijkheid dat dit middel daadwerkelijk de oorzaak is.
Je kan nu wel een mail sturen maar als ie helemaal niet opknapt (ik hoop uiteraard dat hij nu wel snel opknapt) dan word de waarschijnlijkheid dat dit de oorzaak is wel kleiner.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 21:34

Cayenne schreef:
Ik zou het nog even afwachten.
Je emoties zitten nog hoog en dat is begrijpelijk, maar ik zou je energie vooral in Elvis stoppen :(:)
Hopelijk gaat hij nu snel vooruit!

Klopt, even afwachten of hij nu inderdaad opknapt! En dan mag je alle mails sturen die je wil, niet wanneer je in je emotie zit maar wanneer je zeker van je zaak bent.

Lugea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-24 21:36

Misschien dan inderdaad even tot eind van de week wachten. Voor nu inderdaad de focus op Elvis. Ik ben echt enorm opgelucht dat ik weet wat het (zeer waarschijnlijk) is. Ik denk dat ik vannacht toch wat beter slaap… Het is dan ook meer de opluchting dat de oorzaak boven tafel lijkt.

Ze heeft trouwens naast het maken van de echo ook z’n wervels, ogen, oren en bek gecontroleerd. Ook de hotspot uitgebreid gevoeld, maar omdat er geen verdikking voelbaar was onderhuids vond ze een grasaar niet aannemelijk.

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-24 22:31

Is er al wat veranderd aan zijn toestand?

Paardenfann4

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-24 00:01

Ik ben ook nieuwsgierig hoe het nu gaat. Als carporal wel de boosdoener is dan knapt Elvis hopelijk snel op. Dan zou ik toch ook even werk maken van de rekening van de andere kliniek die vol hielden dat het daar niet aan zou kunnen liggen. Best een kwalijke zaak eigenlijk als ze dat niet erkennen. Ik hoop dat hij er snel weer helemaal bovenop is!