Beste middel tegen teken/vlooien

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tinker_sallyJarig

Re: Beste middel tegen teken/vlooien

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 12:20

Hier heeft mijn hondje dit jaar voor het eerst adtab gehad. Tot nu toe nog geen vlo of teek op haar gezien en ze heeft hen 21 mei gekregen.
De poezels heb ik dit jaar nog niets gegeven maar vorig jaar zat alles iedere maand op de nexgard omdat we een vlooienplaag hadden. Maar nog niets gezien dit jaar dus geef die niets

liedje89

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 14:20

Ik geef mijn hond ook 1x per jaar bravecto vooral tegen de teken, ik heb eerlijk gezegd ook echt het idee dat de teken daardoor veel minder bijten, want ze werd in het voorjaar juist vooral op der hoofd gebeten en dat was dus makkelijk te zien, toen gauw die tablet gehaald en toen heb ik er alleen nog een paar zien lopen, geen vastgebeten teken meer.
Ik behandel eigenlijk niet preventief tegen vlooien, ja een besmetting zou heel vervelend zijn maar ze krijgen volgens mij doorgaans geen enge ziektes van vlooien en ik heb werkelijk nog nooit een vlo in het echt gezien. Ik ontworm ook alleen als dat uit het ontlastingsonderzoek nodig blijkt te zijn.

Ik vind het altijd een beetje onzin om te denken dat natuurlijk bestrijden zoveel beter zou zijn. Om ongedierte echt te bestrijden heb je nu eenmaal iets nodig wat giftig is of dat ding nu natuurlijk of onnatuurlijk is maakt dan toch niet uit, het is of giftig of het bestrijd alleen het geld in je portemonnee.

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 18:13

liedje89 schreef:
Ik geef mijn hond ook 1x per jaar bravecto vooral tegen de teken, ik heb eerlijk gezegd ook echt het idee dat de teken daardoor veel minder bijten, want ze werd in het voorjaar juist vooral op der hoofd gebeten en dat was dus makkelijk te zien, toen gauw die tablet gehaald en toen heb ik er alleen nog een paar zien lopen, geen vastgebeten teken meer.
Ik behandel eigenlijk niet preventief tegen vlooien, ja een besmetting zou heel vervelend zijn maar ze krijgen volgens mij doorgaans geen enge ziektes van vlooien en ik heb werkelijk nog nooit een vlo in het echt gezien. Ik ontworm ook alleen als dat uit het ontlastingsonderzoek nodig blijkt te zijn.

Ik vind het altijd een beetje onzin om te denken dat natuurlijk bestrijden zoveel beter zou zijn. Om ongedierte echt te bestrijden heb je nu eenmaal iets nodig wat giftig is of dat ding nu natuurlijk of onnatuurlijk is maakt dan toch niet uit, het is of giftig of het bestrijd alleen het geld in je portemonnee.

Um. Nee. Er zijn wel echt degelijk dieren die enorm ziek worden, of zelfs doodgaan van het gebruik van chemische middelen tegen vlooien en teken. Mijn eigen hond heeft een hele nare reactie gehad op Vectra, sindsdien gebruik ik alleen nog natuurlijke middelen en zorg ik ervoor dat haar gezondheid zo top mogelijk is.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 19:02

liedje89 schreef:

Het gaat om de belasting die de pesticide op de organen, zoals de lever, legt. Op de korte termijn zul je daar niet zo veel van merken. Op de lange termijn is dat echt een heel ander verhaal. :) En dat kost uiteindelijk ook een hoop geld.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : Gisteren, 19:45

Maarrrrr.... Het hondje dat ik 4 jaar geleden van de ketting heb gejat bleek Lyme en Anti-Rickettsia Rickettsi te hebben.
Duidelijk veroorzaakt door teken en vuil water met beestjes, en dat was een hele lange en vooral kostbare weg om die gezond te krijgen.

Dus voor alles valt er wel wat te zeggen. Dit hondje draagt dus nu een band.

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 20:34

Eens :j mijn hond krijgt ook wanneer het nodig is een pipet. Als het maar een bewuste afweging is en een gerichte keuze wat en wanneer (en waarom).

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:08

Teveel narigheid gehad hier met de gevolgen van een tekenbeet. Ik neem zo weinig mogelijk risico dus geen natuurlijke middelen hier maar een tablet. Ik zou het ook liever anders zien.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: Gisteren, 21:36

Liedje met Bravecto behandel je ook preventief tegen vlooien.