Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
liedje89 schreef:Ik geef mijn hond ook 1x per jaar bravecto vooral tegen de teken, ik heb eerlijk gezegd ook echt het idee dat de teken daardoor veel minder bijten, want ze werd in het voorjaar juist vooral op der hoofd gebeten en dat was dus makkelijk te zien, toen gauw die tablet gehaald en toen heb ik er alleen nog een paar zien lopen, geen vastgebeten teken meer.
Ik behandel eigenlijk niet preventief tegen vlooien, ja een besmetting zou heel vervelend zijn maar ze krijgen volgens mij doorgaans geen enge ziektes van vlooien en ik heb werkelijk nog nooit een vlo in het echt gezien. Ik ontworm ook alleen als dat uit het ontlastingsonderzoek nodig blijkt te zijn.
Ik vind het altijd een beetje onzin om te denken dat natuurlijk bestrijden zoveel beter zou zijn. Om ongedierte echt te bestrijden heb je nu eenmaal iets nodig wat giftig is of dat ding nu natuurlijk of onnatuurlijk is maakt dan toch niet uit, het is of giftig of het bestrijd alleen het geld in je portemonnee.
liedje89 schreef:Ik vind het altijd een beetje onzin om te denken dat natuurlijk bestrijden zoveel beter zou zijn. Om ongedierte echt te bestrijden heb je nu eenmaal iets nodig wat giftig is of dat ding nu natuurlijk of onnatuurlijk is maakt dan toch niet uit, het is of giftig of het bestrijd alleen het geld in je portemonnee.