Likmatten en voerpuzzels

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Bo_Y

Re: Likmatten en voerpuzzels

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 11:07

Ik wil van de week als de showstress weer is gedaald even groente en fruit koken, purreren en invriezen. Dan kan ik vers voeren. Iemand nog tips voor soorten groente??

Taifoen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 11:15

Hier is onze bestelling aangekomen! :)

Afbeelding

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 11:19

Ziet er goed uit!!

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 12:39

Bo_Y schreef:
Ik wil van de week als de showstress weer is gedaald even groente en fruit koken, purreren en invriezen. Dan kan ik vers voeren. Iemand nog tips voor soorten groente??

Via Google zijn er heel veel leuke recepten te vinden en een paar pagina’s terug staat ook een lijst met groenten :)

Gaaf Taifoen!

Hiervoor had ik een Beagle, dus ik was ook alleen maar stofzuiger gewend := Een poedel is daarin anders, herken dus wat Tribunals schrijft.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 12:46

Over die lijsten helemaal heen gekeken. Maar terug gevonden. Daar kan ik iets mee.

Ik heb ijsblokjesbakje met deksel gehaald, dus kan volgende week aan de slag

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 14:37

ik vries bottenbouillon in in van die siliconen muffinvormpjes. Leg de gevulde dingen op een snijplank en leg het op een lege diepvriesplak. Als ze bevroren zijn eruit halen en de blokken in een diepvriesdoos bewaren en dan kan de tweede lading erin. De groenteprut heb ik met een ijsschep in een halve bol vorm ingevroren en daarna ook in een diepvriesdoos. Misschien heeft iemand hier iets aan.

Ik vraag me wel af of sommige grotere honden geen last van de voorhand krijgen. Met die prachtige bakken doen ze veel langer over hun eten dan uit een gewone bak. Puzzelen doe je bij voorkeur ook op een verhoging en een antislipmat om het lichaam niet te veel belasten. Zelfs mijn cockers krijgen hun eten in een verhoogde bak waar ook hun oren langs kunnen hangen :D

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 14:57

Ik zet de slowfeeders meestal op een verhoging.

Onze stabij gaat er overigens gewoon bij liggen

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 16:25

Bo_Y schreef:

Ik maak mn mixen altijd van een combinatie van +- 4 groenten met dan ten minste 1 ondergrondse (bijv wortel), 1 bovengrondse soort (bijv pompoen) en 1 soort bladgroenten (bijv andijvie). En dan kies ik bij voorkeur voor seizoensgroente zodat je gedurende het jaar heen altijd afwisseling hebt.
Heel veel groenten kunnen, behalve natuurlijk prei, ui en rauwe aardappelen. Met mate geef je koolsoorten, met enige mate ook spinazie en rode biet. Nachtschade is niet giftig maar heeft niet de voorkeur om te geven omdat het ontstekingen kan geven bij sommige honden.
Ik heb er een paar weken terug een e-bookje over geschreven voor mijn opleiding maar durf dat nog niet zo goed te delen haha. :+

Vandaag de nieuwe slowfeeder van Sodapup bekeken bij Kwispel & Relax en ooh wat is ie leuk! Maar voor mijn hond te klein. Denk niet dat ik er een portie in kwijt kan.

Afbeelding

Er komt nog een slowfeeder van Sodapup aan en die wil ik wel heel graag, en ik wacht met smart op de nieuwe bakken van WestPaw!

Dit is ondertussen mijn collectie;

Afbeelding

Met nog een curver met likmatten en kleine voerspeeltjes (waarvan een deel ook in de vriezer ligt);

Afbeelding

En dan heb ik nog een keukenkastje vol kruiden, droge toevoegingen en een paar supplementen :')
(En een gangkast met voorraad en een enorme curver droge snacks..) en boven een kast vol puzzels en hersenwerkjes.

Liever verwend dan verwaarloosd :')

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 17:22

Meelezer zonder hond.
Bottenbouillon maak ik van eigen konijn, want makkelijk botjes er uit halen. Voor ong. 500gr vlees = 20min + 1.5/2 koppen water & 1tl-1el azijn op standje 2 in de snelkookpan (vanaf koud), dan gas uit, 30min laten afkoelen zodat je geen vingers brandt. Vlees van botjes peuteren en bv in gerecht gebruiken (kan vrijwel alles zijn) botjes terug de pan in, nog een 1-2 tl azijn (afhankelijk van hoeveel je er de eerste keer in deed) eventueel nog scheut water extra en nog 30min. op standje 2. Dan heb je en vlees met smaak en "water" met smaak waar je alle kanten mee op kan, zowel voor mensen als dieren. Gewoon wat ongekruide drumsticks uit de supermarkt bv. kan je hiervoor gebruiken.
Beetje timing en het kan tegelijk met het avondeten gemaakt worden. Scheelt een hoop tijd en thuis moeten zijn t.o.v. gewone pan en uren sudderen.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 17:27

Oh Leo! Ik heb die ‘kleine’ van Sodapup besteld. Ben benieuwd wanneer hij binnenkomt en we hem kunnen testen.

Net bij petsplace gestoomd vlees gehaald en voor Senna een likmat met zuignapjes. Kan ik die gebruiken als ik haar ga wassen en trimmen morgen. Wellicht dat ze dan beter blijft staan en het allemaal minder lang duurt..

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 17:28

Afbeelding

Deze, leuk met eendjes

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 17:29

Bo_Y schreef:
Oh Leo! Ik heb die ‘kleine’ van Sodapup besteld. Ben benieuwd wanneer hij binnenkomt en we hem kunnen testen.

Net bij petsplace gestoomd vlees gehaald en voor Senna een likmat met zuignapjes. Kan ik die gebruiken als ik haar ga wassen en trimmen morgen. Wellicht dat ze dan beter blijft staan en het allemaal minder lang duurt..

Daar ga je heel blij van worden met wassen en trimmen kan ik zeggen uit ervaring :j

beert

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 17:36

Leo, hoeveel honden heb jij?? :-)

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 17:41

1 :+

Die met eendjes is idd leuk!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-24 17:45

Jij wint hoor Leo! Wat een leuke verzameling :D

Afbeelding
Net echt toch :)

Ingevroren wortel/pompoen soep
Houdbare worst hert en nog wat restjes natvoer klein gesneden
Smoothie van aardbei en Griekse yoghurt.

De houding zit ik ook erg mee. Hij begint staand en dat is echt een gekke houding. Uiteindelijk gaat hij wel liggen maar regelmatig wisselt ie af.. alleen nog niks kunnen verzinnen waar dit op blijft liggen want het heeft geen nopjes of antislip.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 17:53

Afbeelding
Afbeelding

Ik gebruik kistjes van de ikea. Passen de meeste bakken precies op.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 18:04

Ik denk dat ik +- 50 slowfeeders, likmatten en voerballen heb _O- Maar heb ook 4 honden :+

Zal binnenkort eens foto maken.

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 18:09

Leo waarvan is die oranje likmat? :D

Mooi gevulde bakken weer! Vind dit zo’n leuk topic :):)

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 18:16

Hhilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 18:31

Word echt heel blij van de foto’s hier <3

Mooie verzameling Leo! Puzzels en snuffelkleden ben ik ook heel dol op. Wij hebben twee snuffelkleden van de 50/50 shop en die zijn zoooo gaaf <3

Ik weet niet hoe iedereen er over denkt, maar ik vind dit topic echt fantastisch :D en vind het leuk om dingen te delen/te zien van anderen. Willen we het specifiek bij voerbakken/likmatten houden of hebben andere food-enrichment onderdelen zoals puzzels en snuffelkleden hier ook een plek?

Wij hebben voor puzzels inderdaad ook een tafeltje, maar voor de rest gebruik ik dat niet. Nu hebben wij middelmaatjes, maar ik heb geen idee hoe schadelijk het is als ze met hun nek en kop naar beneden eten/een likmat hebben? Ons meisje gaat bij een likmat vaak wel liggen, de mannen niet.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 18:32

Ik ben jaloers op die voorraden die ik zie haha. Maar ik vind het heel erg leuk heb ik ontdekt :D

Leo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 18:36

Nyaleti schreef:
Jij wint hoor Leo! Wat een leuke verzameling :D

[ [url=m/vR4etD.jpg]Afbeelding[/url] ]
Net echt toch :)

Ingevroren wortel/pompoen soep
Houdbare worst hert en nog wat restjes natvoer klein gesneden
Smoothie van aardbei en Griekse yoghurt.

De houding zit ik ook erg mee. Hij begint staand en dat is echt een gekke houding. Uiteindelijk gaat hij wel liggen maar regelmatig wisselt ie af.. alleen nog niks kunnen verzinnen waar dit op blijft liggen want het heeft geen nopjes of antislip.

Super mooi!!

Kistjes idd slim bedacht! Ik wissel een beetje qua hoogte maar heb het ideaal nog niet gevonden.

Oranje mat kwam van Lievick idd. :j

Wat mij betreft zijn puzzels ook op hun plek hier! Leuk juist!

mavantos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 18:38

Ik heb zo'n slowfeeder ding: https://www.bol.com/nl/nl/p/voerbak-hon ... ZUQAvD_BwE

De likmat leg ik bovenop de voerbak. Soms valt die eraf, maar meestal gaat het wel goed. Zakt een beetje die bak in, dus ligt vrij stevig. Brokken voer ik uit die voerbak/slowfeeder zelf.

Onze kleine hond eet van de grond, want daar is het al snel te hoog voor

wendy1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 18:44

Afbeelding

Niet zo super creatief maar hun avond eten even zo gemaakt hier. Komkommer en wat groente pasta bij de brokjes :))
Zijn ze weer even zoet.
Nu elke ochtend tussendoor ipv koekjes, een likmat. Zo leuk!

Tribunals

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-24 19:07

Ja leuk Hilde, wat mij betreft past dat er goed bij :D ik heb een snuffelmat en een spelletje/puzzel, weet zo 123 niet van welk merk. Maar die vind hij erg leuk! Ook voertjes in een handdoek verstoppen en dichtknopen is hier altijd een succes. En lekker makkelijk :P inmiddels scheurt hij wel de handdoeken kapot omdat dat sneller gaat dan uit de knoop halen _O-