Welk kattengrit is ideaal?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hannanas

Re: Welk kattengrit is ideaal?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 22:16

De petmates ruiken gewoon fris lekker. Ik ben echt om. Ga nu voor de leuk andere tofu korrels proberen, ben wel benieuwd naar naturel, maar zag ook groene thee, vanille, lavendel. Ik heb het liefst gewoon geen geur. Prijs is van allemaal ongeveer hetzelfde. Of weet iemand wel wat goedkopere tofu?

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 14:52

Hannanas schreef:
De petmates ruiken gewoon fris lekker. Ik ben echt om. Ga nu voor de leuk andere tofu korrels proberen, ben wel benieuwd naar naturel, maar zag ook groene thee, vanille, lavendel. Ik heb het liefst gewoon geen geur. Prijs is van allemaal ongeveer hetzelfde. Of weet iemand wel wat goedkopere tofu?

En hoe is het verbruik?

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 16:09

Wij verkopen echt heel veel Dantocat, maar ook de linda hout gaat hier echt hard.
2 totaal verschillende producten, maar ik denk wel, als het zo populair is, dan zal het wel goed werken bij de mensen thuis:)
En de mensen die last hebben van de uitloop, hebben we uitloopmatten die super easy te legen zijn.

Wij hebben (helaas) geen katten thuis, dus ik kan niet uit eigen ervaring spreken.
Wel heb ik destijds van dantocat een emmertje gekregen waar ik random een glas water in moest gooien. Binnen enkele seconden kon ik er een bal uit trekken, zo snel was het geklonterd.

Onlylienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 16:57

ivy_power89 schreef:
Wij verkopen echt heel veel Dantocat, maar ook de linda hout gaat hier echt hard.
2 totaal verschillende producten, maar ik denk wel, als het zo populair is, dan zal het wel goed werken bij de mensen thuis:)
En de mensen die last hebben van de uitloop, hebben we uitloopmatten die super easy te legen zijn.

Wij hebben (helaas) geen katten thuis, dus ik kan niet uit eigen ervaring spreken.
Wel heb ik destijds van dantocat een emmertje gekregen waar ik random een glas water in moest gooien. Binnen enkele seconden kon ik er een bal uit trekken, zo snel was het geklonterd.

En wat voor structuur heeft het? Een van mijn katten vind fijne korrel fijn.. daarom werkte (helaas) de tofu niet en hout gaat het ook niet worden :')

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-24 21:49

De Petmates zit bij mij nu drie weken in de bak. Was beetje trial and error, maar ik ben erachter dat ik een wat dikkere laag moet doen dan met degene die ik hiervoor had en dan gaat het prima. Ik heb de zak van 18l gekocht voor 30 euro en heb het er nu drie weken in zitten zonder dat ik hem helemaal heb hoeven te verversen. Ik heb nog ongeveer de helft van de zak staan. Ik vind het dus heel zuinig in gebruik.

En duur… ik vind 3 tientjes voor ruim een maand grit voor 2 katten echt niet veel. Maar misschien ligt dat aan mij.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 00:51

@onlylienn
Het betreft een middelgrove korrel, al vind ik de steentjes niet perse grof. Maarja katten zijn bijzonder kieskeurig he, zelfs als het gaat om kattenbakvulling haha

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 08:38

Ik vind het ook zuinig. Ik ga iets sneller met de zak petmates, heb al 2 x vervangen (doe nu steeds 2 weken met 1 laag) maar bedacht me net dat wij niet helemaal representatief zijn omdat mijn kater nierfalen heeft en plast als een malle. Hij krijgt soms ook nog wat subq vocht en eet veel aangelengd natvoer. We gaan er dus sowieso wat sneller doorheen met welke houtkorrel of tofu dan ook.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 11:52

@Emmaa2 en @Hannanas dank voor jullie antwoorden.
Elke situatie is anders, daarom vroeg ik ook naar het verbruik tov wat wat er eerder werd gebruikt.

Iedereen schept anders, elke kat is anders en elke situatie ook.
Mijn beestjes zijn relatief klein, zeker wanneer je ze vergelijkt met een maine coon.
Ik denk dat ik het ga proberen.

Bij mij staan nu vier bakken (3 katten) en die worden minimaal dagelijks geschept en via een roulerend systeem om de beurt helemaal leeg gehaald. Ik kan er natuurlijk twee leeg halen en dan vergelijken.

Grit is 11,25 per 20L, Petmates 29,95 per 18L. Maar hopelijk lichter (minder zeulen), stofvrij en minder uitloop. Dus dan hopen dat het echt zuiniger is. 0,56 vs 1,66 per liter

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 12:00

Als je online bestellen geen probleem vindt, zijn er wel goedkopere te vinden. 1,60 a 1,70 per liter ga ik ook niet doen. Sommige liggen nog ver daar boven zelfs. :+

Daarom blijft het bij mij ook bij 1 bak denk ik. Het is niet zo dat ze ineens kleinere plasjes doen, zeg maar. :)) Dus de klonten die je er uit haalt zijn eigenlijk nog net zo groot. Dan is het ook niet veel zuiniger in gebruik.

Hier valt het me vooral op dat ik de drolletjes van de oudste, die toch behoorlijk kan stinken, nauwelijks meer ruik. Dat had ik nooit verwacht. :wow:

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 14:32

Waar bestel je online de korrels Lisette? Tofu toch? Denk dat ik t eens wil proberen! Wordt gek van alle korels overal vooral met een baby die bijna gaat kruipen

xoranlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 14:53

Als het goed is krijgen wij maandag weer een pallet tofu binnen. *\o/*

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 14:58

Yonker schreef:
Waar bestel je online de korrels Lisette? Tofu toch? Denk dat ik t eens wil proberen! Wordt gek van alle korels overal vooral met een baby die bijna gaat kruipen

Ik heb het toch in een winkel gevonden, zag het toevallig in hun foldertje staan. :D

Maar als je gewoon via google oid zoekt, kom je wel verschillende webshops tegen.

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 21:41

Ik heb mijn eerste bestelling voor tofu korrels via bol gedaan.
Daar heb je keuze uit meerdere merken en kun je ze tegen mekaar ook vergelijken.
Zo op de versapet gekomen, nog steeds heel tevreden van.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 10:21

Ja ik bestel altijd bij Zooplus mijn voer maar daar is nu maar 1 variant op voorraad en die vind ik met 2.20/L toch vrij duur. Ik ga eens kijken bij Bol! :)

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 14:49

Ja daar had ik ook bijna die van tigerino besteld, maar was ineens niet op voorraad. :=

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 16:45

Keandra schreef:
Ik heb mijn eerste bestelling voor tofu korrels via bol gedaan.
Daar heb je keuze uit meerdere merken en kun je ze tegen mekaar ook vergelijken.
Zo op de versapet gekomen, nog steeds heel tevreden van.

Versapet kost 58,95 voor 40 liter (1,47 per liter)

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 19:59

Via hun eigen website, https://www.armarkat-krabpalen.nl/tofu- ... ersapet-8L
is het voor 4 zakken 49,99€.
Scheelt toch weer 2€ /zak.

Mij maakt het dat het stofvrij, klontvormend en ecologisch is.
Heb verschillende merken geprobeerd welke geen tofu waren, en veel ervan waren een stofwolk. (dat is niet goed voor mijn man, waarvoor we al met de paarden gestopt zijn wegens stofallergie (stof in hooi en zo)) Ofwel was het ongeveer even duur of was het giga in verbruik, ofwel veranderde de samenstelling giga waardoor het een stofwolk was bij gebruik.
Dan ben ik beginnen zoeken. We hebben liefst iets zonder geur, of iets dat geuren sneller neutraliseert (houtskool). Veel tofu mengelingen zijn met geur, dus vallen af.
Daardoor op 2 soorten gekomen, welke niet de duurste waren, om te proberen.
De versapet en dan de houtskool variant van Prince of Qatar.
Uiteindelijk voor de versapet gegaan, wegens de geur en het vermogen of de geur van een plasje weg te trekken. De houtskool deed het voor mij niet.
Kwa prijs was het vergelijkbaar.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-24 22:21

Versapet en hoopo staan op mijn lijstje zonder geur. Fijn te weten dat de versapet het goed doet.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 00:33

Zijn die zakken van versapet nou 8 of 10 liter? In de omschrijving op de site staat 8 l (of 32, 4x8 l), maar op de foto staan 10 l zakken.
Weet iemand dat?

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:14

euh, nergens op hun zakken staat het per liter.
Ben net op de zak gaan kijken en daar staat op 4,6kg.

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 16:18

Dat zou 10 liter moeten zijn. Misschien zijn de verpakkingen een keer veranderd ofzo.
Dankje voor het nakijken! :)

Keandra

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 17:38

geen erg.
Ik weet dat het voor mij handig formaat is (niet te zwaar en makkelijke te handelen) en dat de zak stevig is als je hem open maakt en de vulling uitgiet. Veel zakken kunnen dat niet aan, maar deze geen probleem.
De prince of qatar zakken zijn van plastic en dus ook stevig en makkelijk in gebruik.

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 22:13

Ik vind die Sani cat aloevera kattengrid fijn
En houtkorrels die van de DM Duitsland die zijn super en scheelt ook echt qua prijs !

Edit : sorry ben vaak met d en t in de war :D
Laatst bijgewerkt door Sassy4barrel op 19-08-24 22:18, in het totaal 2 keer bewerkt

Sassy4barrel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 22:16

Lisette0 schreef:
Ja daar had ik ook bijna die van tigerino besteld, maar was ineens niet op voorraad. :=

Die heb ik een keer besteld via zooplus in zo een aanbieding ( met babypoeder geur is die toch ? )

Lisette0

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-24 22:52

Sassy4barrel schreef:
Lisette0 schreef:

Die heb ik een keer besteld via zooplus in zo een aanbieding ( met babypoeder geur is die toch ? )

Ik reageerde op het berichtje boven mij. Ging om de tofu korrels. Dus wat anders. ;)