speurneusc schreef:Petpa schreef:Ik vermoed dat jij anti-hond bent
ik ben anti kind, kind bij je houden, ga ik niet op letten
Op een schoolplein

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Luckystory schreef:Ayasha schreef:Mensen die denken zoals jij zijn imo de kern van het probleem. Een hond hoeft helemaal niet te dulden dat een wildvreemde hem pijn doet. Als een kind aan mijn hond zijn staart zou hangen zou de hond zijn grootste probleem niet meer zijn.
Wat een belachelijke denkwijze is dit toch maar?
Een hond die reageert met bijten als hij pijn wordt gedaan door een onhandig kind, zou nooit bij een jong kind in de buurt mogen zijn.
En al helemaal niet in de hectiek van een schoolplein.
Deze hond werd niet eens pijn gedaan, die beet zonder aanleiding.
Realiseer je ook dat als je hond een kind bijt, dat hij altijd als schuldige zal gezien worden.
Ongeacht de omstandigheden en dat hij volgens jou normaal sociaal gedrag vertoonde.
Als verantwoorde eigenaar, breng je je dier toch niet expres in zo'n positie?
Als deze hond nogmaals bijt naar TS haar zoontje op een onbewaakt moment en ze doet aangifte dat er reeds 3 keer een incident was. Wat gaat die eigenaar daar nog tegenin kunnen brengen, denk je?
En misschien dat dat niet eerlijk is naar de hond toe. Maar het is wel de realiteit.
Ayasha schreef:[
Maar hij bijt niet naar de andere kinderen. Dar geeft TS ZELF aan. Hij is leuk met de andere kinderen. Als 299 kinderen de hond kunnen aaien enz en 1 kind niet is de hond het probleem? Leg me die denkwijze eens uit aub?
Ayasha schreef:Maar hij bijt niet naar de andere kinderen. Dar geeft TS ZELF aan. Hij is leuk met de andere kinderen. Als 299 kinderen de hond kunnen aaien enz en 1 kind niet is de hond het probleem? Leg me die denkwijze eens uit aub?
Luckystory schreef:Ayasha schreef:Maar hij bijt niet naar de andere kinderen. Dar geeft TS ZELF aan. Hij is leuk met de andere kinderen. Als 299 kinderen de hond kunnen aaien enz en 1 kind niet is de hond het probleem? Leg me die denkwijze eens uit aub?
In een schoolomgeving? Daar komt die mogelijk inderdaad die 299 kinderen tegen.
Als hij dan telkens nummer 300 bijt...![]()
In een school loopt het nu eenmaal vol met kleine onwetende, niet luisterende en maar half opgevoede mini-mensjes. Waarvan 95% niet weet hoe ze met honden om moeten.
Ja, en toch is de hond het probleem. Die hoort daar niet.
Needje schreef:Ik denk dat het sowieso goed is om gewoon eens te stoppen met het aanhalen van andermans dieren die je niet kent. Voor de rust van die beesten en voor de veiligheid.
Zoals al eerder werd aangehaald. Wij willen ook niet door iedereen aangehaald worden. Waarom vinden we dan dat honden dat wel moeten accepteren?
Winged schreef:Ik ben wat aan het zoeken gegaan en kwam hierop; https://www.dierenrecht.nl/nieuwsartike ... ool-wat-nu
en daar zit een interessante flyer in
Overigens blijf ik van mening dat een hond niet op een schoolplein (of in de buurt van) hoort. Op de weg met wandelen: a la, maar school en omgeving... Nee.
Ayasha schreef:Luckystory schreef:Ik vind wat het kind al dan niet deed, helemaal niet relevant eigenlijk.
Als je een hond meeneemt naar een schoolomgeving dan moet je 100% zeker zijn dat hij niets doet.
Al hangen de kids aan zijn staart bij wijze van spreke.
Waarom zou je bewust problemen gaan opzoeken als je weet dat het al eerder mis ging?
Goed mogelijk dat het dier sociaal normaal gedrag vertoont, maar dat heeft hij niet te vertonen in de directe omgeving van een schoolplein. Dat is niet de plaats en niet de moment.
Als je dat als hondeneigenaar niet in ziet, heb je een serieus bord voor je kop.
Waarom stel je als eigenaar je dier überhaupt bloot aan zoiets?
Het dier raakt blijkbaar gestrest in die omgeving en andere ouders worden gedwongen om op hun hoede te zijn.
Mensen die denken zoals jij zijn imo de kern van het probleem. Een hond hoeft helemaal niet te dulden dat een wildvreemde hem pijn doet. Als een kind aan mijn hond zijn staart zou hangen zou de hond zijn grootste probleem niet meer zijn.
Wat een belachelijke denkwijze is dit toch maar?
Luckystory schreef:Realiseer je ook dat als je hond een kind bijt, dat hij altijd als schuldige zal gezien worden.
Ongeacht de omstandigheden en dat hij volgens jou normaal sociaal gedrag vertoonde.
Barbet schreef:Het is een andere discussie maar ik zou NOOIT meer naast of tegenover een basisschool willen wonen.
Zo ontzettend aso en luidruchtig juist de ouders kunnen zijn.![]()
Parkeren op of voor onze eigen oprit zodat je zelf niet weg kan, en dan nog boze blikken krijgen als je daar wat van zegt.
Luckystory schreef:Kan je ook omdraaien he.
Ik hoop oprecht dat mijn buren geen hond nemen.![]()
(Ik woon overgings ook naast een school. Niet echt last van)
Ayasha schreef:Tuurlijk kan dat. Maar je kan het ze niet verbieden, net zoals je die vrouw niet kan verbieden daar te staan.
kwii schreef:Ik woon naast meerdere basischolen en het hondenpark ligt precies aan de andere kant. Ik loop gewoon met de hond door speelgebied anders kan ik dus wel onder schooltijd binnen blijven zitten?? Ook bij deze scholen is er een deel speelplein en een gedeelte openbare grond, waar de kinderen ook mogen spelen. Gaat altijd prima hoor.. De oudere kinderen spelen in openbaar gebied maar die weten dat ze moeten vragen. Hele jonge kinderen horen wat mij betreft achter een hek. Want kind rent naar hond in openbaar gebied. Zo'n jong kind kan toch helemaal geen gevaar inschatten? Of het nou auto's, honden etc etc zijn. Die houd je gewoon in het oog..
Luckystory schreef:Ayasha schreef:Tuurlijk kan dat. Maar je kan het ze niet verbieden, net zoals je die vrouw niet kan verbieden daar te staan.
Zolang er geen overlast is, inderdaad niet.
En het gaat niet over verbieden. Het gaat over verantwoordelijkheid nemen.
Ik vind dat TS in haar recht is om te vragen aan de hondeneigenaar om verantwoordelijkheid te nemen en de hond thuis te laten wanneer ze aan de schoolpoort staat.