Hoe werkt een hondenshow?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

nine1987

Re: Hoe werkt een hondenshow?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-24 20:48

Hatseflatssss!!! Van harte gefeliciteerd!!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 06:58

Gefeliciteerd!
Vorig weekend in leeuwarden haalden wij beste jeugd e. Nederlands Jeugd Kampioen!
Afbeelding

RoosvanBlue

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 09:14

Leuk dat hier een topic over is! Ik heb ook aardig wat shows gelopen dit jaar met mijn eigen fok teefje, en niet onverdienstelijk. NL, BE en INT jeugdkampioen. Herbst-Jugendsieger en Jeugdwinster en kwalificatie voor Crufts. Nu even pauze en volgend jaar naar Crufts. Misschien pakken we tussendoor nog een showtje voor de lol.

Afbeelding

Rockey ik zag je gisteren winnen in de jeugd. Erg tof!

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 10:11

wat gaaf dat het hier allemaal zo goed is gegaan *\o/* *\o/* *\o/*

onwijs leuk om te lezen.

ik zit nog even op mijn roze wolk.

jammer dat de eerst volgende nederlandse show pas weer in Maart is haha

Zondag gaan we naar Brussel, dan nog Genk en dan is het lekker even klaar.

Heb ook een luxe probleem, we zijn geselecteerd voor Bullmastiff Winner event in Engeland, maar nu dus ook voor Hond van het jaar show, helaas beide in het zelfde weekend -O-

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 13:31

Iedereen gefeliciteerd met de mooie resultaten.

Weet je wie de keurmeesters zijn bij beide evenementen? Misschien kun je daar met de keuze waar je heen wil rekening mee houden?

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 14:17

Esplendido schreef:
Iedereen gefeliciteerd met de mooie resultaten.

Weet je wie de keurmeesters zijn bij beide evenementen? Misschien kun je daar met de keuze waar je heen wil rekening mee houden?

nee helaas (nog) niet en zoals ik begreep wordt dat bij de show in Engeland ook niet bekend gemaakt van te voren.

qua afstand is NL natuurlijk wel veeeeel makkelijker :+

nine1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-24 15:42

Kleine update vanuit onze kant.. Sommige mensen hier in 't topic hebben heel erg meegeleefd over de HD uitslag van mijn hond afgelopen voorjaar (nogmaals mijn dank daarvoor <3 )

We hebben de beslissing gemaakt hem intact te houden, omdat het nu belangrijk is dat de bespiering goed blijft om z'n heup goed in de kom te drukken.. En testosteron helpt natuurlijk ook met de bespiering..

Aquilo is een erg makkelijke reu en we blijven gewoon "for the fun of it" zo nu en dan een showtje lopen..

De prestatiedruk is er nu verder af, dus we doen nu voor spek en bonen mee.. :)

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 12:00

nine1987 schreef:
Kleine update vanuit onze kant.. Sommige mensen hier in 't topic hebben heel erg meegeleefd over de HD uitslag van mijn hond afgelopen voorjaar (nogmaals mijn dank daarvoor <3 )

We hebben de beslissing gemaakt hem intact te houden, omdat het nu belangrijk is dat de bespiering goed blijft om z'n heup goed in de kom te drukken.. En testosteron helpt natuurlijk ook met de bespiering..

Aquilo is een erg makkelijke reu en we blijven gewoon "for the fun of it" zo nu en dan een showtje lopen..

De prestatiedruk is er nu verder af, dus we doen nu voor spek en bonen mee.. :)

Wat fijn dat je toch nog lekker voor spek en bonen naar shows kan. Ik heb denk ik de uitslag gemist vorig jaar, maar gaat het goed met hem?

Zondag dus Brussel, en daarna nog Genk en dan is het gedaan voor dit jaar. Ben zo benieuwd , zou leuk zijn als we meteen goed beginnen voor de punten in België. Al staan we wel tegen een Belgische met Belgische keurmeesters, maar dat mag de pret niet drukken, we gaan er gewoon weer voor *\o/*

Door afgelopen prestaties hebben we ons geselecteerd voor het Bullmastiff Winners event in Engeland, laten we ons nu alleen ook net geselecteerd hebben voor Hond van het jaar Show in Februari. Beiden vallen in het zelfde weekend, dus hebben we een keuze moeten maken. We blijven in Nederland, de fokkers denken ook dat het wel erg positief is dat hij gezien wordt op Hond van het jaar Show, buiten dat hij is nog zo jong, hoe gaat hij reageren op lange auto rit, overnachtingen in hotel kamer etc etc, wie weet komt dat volgend jaar wel weer :)

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 13:29

Hond van het Jaar Show is zeker een goed evenement om gezien te worden en het is een feestje om mee te mogen doen!

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 15:56

Iemand die ervaring heeft met inschrijven in crufts en welke klasse je moet hebben?
Ik heb voor Parker de optie post graduate, limit en open. Kan er veel over vinden online, maar heel eerlijk ik snap er even geen bal van _O-

ChefsSpecial

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 16:11

Hi Allemaal! :wave:
Ik kwam dit topic per toeval tegen en dacht, wat leuk!!

Ik ben Denise en woon met manlief en 7 Golden Retriever meiden in het Brabantse Terheijden (Noord-Brabant, vlakbij Breda).
We hebben een kleinschalige fokkerij, al hopen we volgens jaar wat meer nestjes te verwelkomen.
Daarnaast ben ik hondentrimster en hoop ik dit volgend jaar door te pakken naar fulltime trimmen en fokken.

Inmiddels showen we al heel wat jaartjes (± 12) met onze meiden, van jong naar oud. Onze oudste 2 zijn beiden NL veteranenkampioen en verder hebben we met de "jonge" generatie ook al mooie resultaten behaald.

Ik lees vooral mee maar als ik weer eens een show heb, ga ik zeker m'n resultaten delen!

Hierbij Lotje (onze jongste telg), die in Leeuwarden tijdens de Winner Beste Pup van het ras werd *\o/*
Afbeelding

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 16:45

Tigress schreef:
Iemand die ervaring heeft met inschrijven in crufts en welke klasse je moet hebben?
Ik heb voor Parker de optie post graduate, limit en open. Kan er veel over vinden online, maar heel eerlijk ik snap er even geen bal van _O-

Het ligt aan het aantal CAC dat Parker heeft welke klasse verstandig is.

In de Open klasse staan alle kampioenen.
In de Limit klasse mag als hij niet meer dan 3 CAC/IB heeft of niet meer dan 7 eerste prijzen.
In de PG mag hij als hij niet meer dan 3 CAC/IB heeft en niet meer dan 5 eerste prijzen.

In welke klasse je inschrijft is dus afhankelijk van hoeveel hij gewonnen heeft. Het is ook mogelijk om voor meerdere klasse in te schrijven.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 17:31

Aaah super, thanks!

Dat maakt de keuze makkelijker. Ik meende al zoiets te begrijpen vanuit het Engels, maar zit met een griephoofd alles uit te pluizen dus toen trok ik mezelf in twijfel of ik het goed begreep :')
Dan gaan we mooi de open ontwijken _O- Ik heb nagenoeg niet geshowd met Parker om de focus op Jarv te leggen. Omdat ik hem amper in de ring heb gehad tot nu toe, hebben we maar 1 CAC punt en 2x 1e plaats.
Als ik het goed begrijp zijn de andere twee dus prima opties voor ons :))

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 18:27

Excuus ik heb een foutje gemaakt. PG mag alleen als ze nog geen enkel CAC hebben…
Mid Limit en Limit kan wel.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 18:27

En heb je CACIB punten?

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-24 18:37

Dat maakt het nog makkelijker, limit it is zo te horen :))

In Groningen hebben we een reserve CAC gekregen die vol werd ivm de kampioensreu voor ons, en verder stond fci-cacib-j aangevinkt. Maar we hebben verder nog niks behaald.

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-24 21:21

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo de eerste 2 punten voor België zijn binnen *\o/*

Vandaag twee keer beste jeugd , beste reu, crufts kwalificatie en belgian winner titel.

Onwijs trots <3

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 11:41

Wat goed! Gefeliciteerd <3

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 12:32

Gefeliciteerd!

davinci2412

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-24 12:41

Ik kwam dit topic per toeval tegen omdat ik aan het googlen geslagen ben. Ik heb sinds april dit jaar een American Hairless Terrier reu. Van de fokker begreep ik dat er weinig honden zijn met deze stamboom lijnen en ze zou het dan ook leuk vinden als we straks met hem gaan fokken.
Hierbij hoort dan (volgens mij) ook dat je wat shows loopt, echter is dit voor mij echt helemaal nieuw. Ik ga dus op mijn gemak dit topic een doorlezen en leren van al jullie verhalen.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 15:17

Oooh ik zie nu pas dat er een topic bestaat rond showen, leuk! Ik meld me graag :)
Ik show nu sinds een 2-tal jaar teckels. Waar ik het eerst al ver vond als ik 100km moest rijden, ben ik enkele weken geleden naar Kroatië gegaan :+ en ik ben met 2 Kroatische kampioenen naar huis gekomen *\o/*
Afgelopen weekend werden beide honden ook Belgisch kampioen, helemaal blij!
1 van die 2 is zelfgefokt (mijn eerste nest) dus extra leuk!
Deze is nu ook gekwalificeerd voor de Crufts en ik overweeg om te gaan, voor de ervaring, maak me geen illusies over iets winnen :P
Is iemand daar al geweest? Aanrader? Tips?

Zelfgefokte Elodie van 19 maand
Afbeelding

Mijn eerste teckel Saucisse en mijn grote liefde nu 2,5 jaar
Afbeelding

Jeugdhond Nitty, intussen Belgisch jeugdkampioen, nu 13 maand

Afbeelding

rockey

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 15:21

aaaah wat een schatjes!!! <3 ik vind het altijd zo leuk om te zien die teckels in de ring.

gefeliciteerd met je resultaten. en wbt crufts kan ik je niet helpen, ben er nog nooit geweest.

Wij zullen niet gaan, maar het is al vet om gekwalificeerd te zijn, ik hoor om me heen dat het voor een bullmastiff beter is om te gaan als ze wat ouder zijn.

Zoe_97

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 16:03

Ik ga elk jaar naar crufts op pastoral day :D

Esplendido

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-24 16:05

Wij gaan al een aantal jaar ieder jaar naar Crufts. Belangrijk is om op tijd een ATC nummer aan te vragen bij de Engelse Kennelclub. Zonder ATC nummer mag je niet deelnemen aan Engelse shows. Als je bij de aanvraag aangeeft dat je het nodig hebt voor Crufts zorgen ze ervoor dat je het tijdig hebt.

Verder is de klassenindeling heel anders. Tot twee jaar leeftijd zijn er klasses op basis van de leeftijd van de hond. Daarna gaat het op basis van de prestaties op shows (aantal eerste plaatsen/CAC/CACIB). Ze hebben geen kampioensklasse, alle kampioenen staan in de open klasse.

Wij gaan altijd via de Kanaaltunnel met de trein. Vinden we ideaal want je kan gewoon in de auto blijven zitten en de honden merken er niks van. Ik ken ook mensen die juist de voorkeur hebben voor de boot.

Honden moeten gevaccineerd zijn voor rabiës en tussen de vijf dagen en 24 uur voor aankomst in Engeland moeten ze bij de dierenarts ontwormd worden en dit moet worden vermeld in het paspoort.

Bij Crufts zelf heb je een aantal grote hotels op loopafstand van de hallen, deze hotels zijn kostbaar en zitten vaak snel vol. Op iets meer afstand zijn er goedkopere hotels.

Het is gewoon een geweldige show om aan deel te nemen. De sfeer is met geen enkele show te beschrijven en de hoeveelheid standjes en deelnemende honden is nergens zo groot. Het is echt een groot hondenfeest. Wij verheugen ons er ieder jaar weer op.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-24 10:33

Bedankt voor de tips! Dat ATC nummer was nieuw voor mij, alsook ontworming bij dierenarts.

In welke klasse schrijf ik dan mijn teef in? Ze is begin maart 22 maand. Ze heeft nu 3 CACIB punten, 2x BOB, 2x BOS, in België een 6 tal CAC’s, in Kroatië 3 CAC, Nederland 1 CAC.
Ze is in theorie Belgisch kampioen na afgelopen weekend maar is een hele hetze rond omdat de KMSH de regel van 1 jaar tss 1e en laatste CAC eraf laat en VDA betwist dat… lang verhaal kort, ik zal pas in februari weten of ze effectief Belgisch kampioen is, maar dan moet de hond al ingeschreven zijn?