1 kilo kost rond de € 40,00

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
mavantos schreef:Onze hond krijgt altijd een likmat of andere vorm van voerverrijking (bijvoorbeeld een Zogoflex Toppl of Sodapup Flower Pot voor volledige maaltijden) als we weg gaan. Dat zorgt ervoor dat hij rustig blijft en daarna lekker kan slapen. Het is ook leuk voor regenachtige dagen dat je toch wat minder wandelt en ze wel voldoende uitdaging wilt geven.
Ik heb grote en kleine likmatten in verschillende vormen zoals de Lickimat Wobble. Ik gebruik natvoer waarin minimaal 60-80% vlees/vis in zit. Dit vervangt dan (een deel van) de normale maaltijd. Ik koop dit soms ook in de supermarkt. Je kan er ook sommige babyvoeding op smeren die uit bijvoorbeeld alleen pompoen en een beetje water bestaat.
Ik doe de likmatten invriezen, dan is het meer een uitdaging. Ik heb maar een klein hondje, dus meerdere likmatten e.d. zodat ik één wat grotere verpakking natvoer kan verdelen en het niet te lang open blijft staan. Dat is voordeliger dan de hele kleine blikjes.
mavantos schreef:Vanaf vandaag gaat onze hond ook over op kvv, maar dat ontdooien ben ik ook wel benieuwd naar.
Onze hond heb ik betekend dat hij ongeveer 160 gram (20 gr x 8 kg) per dag eet. Dus ik doe 3 dagen met een rol van 450gr (dat is 150gr per dag, maar hij is gecastreerd en krijgt daarnaast genoeg kauwdingen dus dat ga eerst even kijken hoe die het daar op doet), maar je wil natuurlijk ook wisselende diersoorten voeren.
Ik dacht nu de worsten bevroren in 3 stukken te snijden en dan elke dag een ander diersoort te geven. Of kan ik beter per worst ontdooien en dan in 3 dagen opvoeren? Is dat niet te lang?
Mizora schreef:mavantos schreef:Vanaf vandaag gaat onze hond ook over op kvv, maar dat ontdooien ben ik ook wel benieuwd naar.
Onze hond heb ik betekend dat hij ongeveer 160 gram (20 gr x 8 kg) per dag eet. Dus ik doe 3 dagen met een rol van 450gr (dat is 150gr per dag, maar hij is gecastreerd en krijgt daarnaast genoeg kauwdingen dus dat ga eerst even kijken hoe die het daar op doet), maar je wil natuurlijk ook wisselende diersoorten voeren.
Ik dacht nu de worsten bevroren in 3 stukken te snijden en dan elke dag een ander diersoort te geven. Of kan ik beter per worst ontdooien en dan in 3 dagen opvoeren? Is dat niet te lang?
Hoeveel gram brokken voerde je eerst? Want in principe is 100g brokken ongeveer gelijk aan 200g kvv, zeker als je niet zulke vette soorten uitgekozen hebt. De 2-3% richtlijn is eigenlijk meer voor grotere honden
Persoonlijk zou ik het per worst ontdooien, ik vond het gezaag door bevroren worsten naar werk. Zodra het ontdooit is goed op de koudste plaats van je koelkast leggen.