Hier staat inderdaad alles nu sinds vorig weekend binnen. Qua weer hadden ze nog wel buiten kunnen zijn, maar ja, gras is op.
Typisch dat jullie nu zoveel tweelingen hebben. Wij dit jaar geen tweelingen gelukkig

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
amber15 schreef:Peppertreenet paarden wat dat betreft.
Op die laatste foto heeft de koe een verdikking onder haar buik. Mij is ooit verteld dat ze dan een keizersnee gehad hebben, maar dat doet een va niet op die plek toch? Wat is het wel?
Spruit schreef:ik ben verliefd op je tweelingKinke, nu staat alles binnen denk ik?
Hier staan ze nu sinds oktober binnen, eerder dan gehoopt, maar het land laat het niet meer toe. Mijn man had ze de eerste dag op stal ook meer gevoerd, met de gedachte dat ze toch wel enkele kilo's droge stof opaten in het land. Maar wat hij er extra voor had gelegd, lag de dag erna als restvoer voor het hekZe stonden ook niet bij de deur te wachten, ze vonden het wel prima.
Verder zijn bij ons tweeling nummer 10, 11 en 12 geboren. Tweeling nummer 12 helaas 5 weken te vroeg, de koe begint nu een beetje op de melk te komen. Van de 105 kalvingen dit jaar 12 tweelingen, is uitzonderlijk veel. Gemiddeld is 2 tot 5%. We hebben er nog 1 drachtig van een tweeling, gelukkig weten we dit.
Gisteren veearts weer te scannen geweest op dracht en/of schone baarmoeder. Momenteel hebben we 2 koeien die een tweeling hebben gegeven, weer drachtig van een tweeling..Echt zooo niet blij mee, helemaal omdat één van de twee ook een van onze betere koeien is.
Ik zal van de week foto's maken van onze kalfjes, heel erg te spreken over het type wat momenteel geboren wordt! Allemaal mooi recht op de poten, vierkant, breed, brede ruggen, bekken en koppen
Hier een paar mobielfoto's:
[ [url=m/K955lt.jpg]Afbeelding[/url] ]
Tweeling, Lisa (de rode) en Lida (de witte). Ik word zo gelukkig van de korte vacht, brede ruggen en spekbillen(Rosebud x Red Cliff x Savard x Kian)
[ [url=m/VHrotc.jpg]Afbeelding[/url] ]
Verser dan vers, dit is Alma! Foto van een paar weken terug. Ze is helemaal wit met allemaal dalmatiër stippen, vandaar haar naam. (dALMAtiër). Haar moeder, Witte Jorben, is al heel erg wit, en we hebben speciaal een hele witte stier (met juiste aAa code zelfs) gevonden zodat de kans op een wit kalf groot was.
(Repairman x Jorben x AltaRoss)
[ [url=m/re7lho.jpg]Afbeelding[/url] ]
Het nichtje van de rode tweeling hierboven. Hier kun je de mooie brede rug en kop al zienQua karakter ook echt een heerlijk beest, rustig, toegankelijk en heel nieuwsgierig!
Dex x Bagolino x Savard x Kian.