Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Moderators: Maureen95, Essie73, Muiz, Firelight, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 07:59

Ja helemaal geen zwelling meer en temperatuur blijft laag! :D :D
Hopelijk kan ze snel naar de opvang!

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 08:02

kiwiwitje schreef:
Ja helemaal geen zwelling meer en temperatuur blijft laag! :D :D
Hopelijk kan ze snel naar de opvang!


Yay *\o/* *\o/*

Zal voor jou een hele opluchting zijn, is zo rot als ze ziek zijn en die zorgen.

Ik hoop het ook met name voor haar. Ik probeer zoveel mogelijk er af te blijven maar dat is moeilijk :') bij mijzelf doe ik niks anders dan korstjes weg krabben maar ik wil niet dat het bij haar geinfecteerd raakt.

Vandaagis het precies drie jaar geleden dat we haar bij de fokker hebben opgehaald!


Afbeelding


Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 08:06

agos time flies!

Ja echt een hele geruststelling!

cursebreaker

Berichten: 11636
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 08:08

Wat rot dat dat korstje zolang blijft zitten Amanda. Jammer als ze dan morgen ook nog niet kan gaan. Fijn dat voor de rest wel alles helemaal in orde is *\o/* <3 Hebben jullie dat mooi weer achter de rug nu.

Mooie foto's <3

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 08:20

Tijd vliegt inderdaad :D
Snap ik Kiwiwitje, ik zou mij dan ook constant zorgen maken.

Melissa, dat zou echt heel jammer zijn. Ik snap de redenering wel dus we laten haar dan ook braaf thuis maar ik vind het sneu voor haar. En voor mij zou het ook fijn zijn. Ik moet dringend in mijn laatste week vakantie aan de slag voor de studie en met een klierderige Neel in huis gebeurd er niet zoveel. Als ze tussendoor slaapt wel natuurlijk.

Da had de verwachting dat ze na het weekend wel kon gaan maar zoals het nu nog vast zit gaat dat denk ik niet lukken.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 08:24

meggiemeg schreef:
Vraag aan de dierenarts of ze onderhuids willen hechten, het is meer werk voor ze dus doen ze dat vaak niet uit zichzelf maar vaak is dan een kap/rompertje niet nodig omdat ze dan niet bij de hechtingen kunnen komen. Wij deden het in de praktijk wel standaard.


Onderhuids hechten kost veel minder tijd dan knopen aan de buitenkant. Kies ik altijd alleen voor als ik bij een grote wond bang ben dat de hechtigen niet houden. Als er dan 1 springt is er nog geen man overboord. Echter denk ik dat de dierenartsen die in nederland na een sterillisatie aan de buitenkant hechten op 1 hand te tellen zijn. En dat al die mensen bijna met pensioen gaan.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 08:26

Nu duimen dat de ontsteking weg blijft!

Hopelijk is t korstje er snel af.

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-20 17:56

kiwiwitje schreef:
Nu duimen dat de ontsteking weg blijft!

Hopelijk is t korstje er snel af.


Ik duim ook voor Boellie!

Manadis, dit was toch een vrije jonge dierenarts nog maar er zat wel maar een hechting aan de buitenkant.

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 17:58

Bij onze kat moest ik t er ook bij zeggen dat ik onderhuids gehecht wilde hebben omdat t geen aaibare kat is dus dat ze de hechtingen er niet uit konden halen zonder weer narcose.

_xManadisx_

Berichten: 3140
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-20 20:23

Amandavd schreef:
kiwiwitje schreef:
Nu duimen dat de ontsteking weg blijft!

Hopelijk is t korstje er snel af.


Ik duim ook voor Boellie!

Manadis, dit was toch een vrije jonge dierenarts nog maar er zat wel maar een hechting aan de buitenkant.


Oh wat gek. Wij leren het onderhuids, in onze praktijk doet niemand het anders. Heel soms 1 knoopje als het niet mooi sluit maar meer niet.

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-20 10:01

17 dagen na de operatie ziet de wond er zo uit. Een klein gedeelte korst is er al bijna een week af. Een gedeeltte zit al een paar dagen los en de rest zit nog vast. Dus we wachten geduldig tot het er afvalg. Zolang dat maar voor volgende week maandag gebeurd want ik moet dan echt weer aan het werk.


Afbeelding


Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 10:25

evt beetje wondzalf erop. bijv vetramil. :)

ual_95

Berichten: 663
Geregistreerd: 08-04-09

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-20 16:42

Per toeval op dit topic gestuit. Onze Whisky is vanmorgen gesteriliseerd (ook laporascopisch). Mevrouw loopt rond alsof er niets gebeurd is. We moeten haar gewoon afremmen. >;)

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 17:09

kiwiwitje schreef:
evt beetje wondzalf erop. bijv vetramil. :)


Ik zal er eens voor kijken. Een stukje is er af gekomen omdat ik eraan heb gezeten. Dus huid daaronder was wel gaaf maar iets rood.

Hoe gaat het met Boellie?

@Ual,hoe gaat het met haar?

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:14

Hier goed hoor! :D hij is zn eigenwijze zelf. Vandaag laatste dag medicatie. ben benieuwd.
Komt wel goed hoor met dat wondje.

Ual, die is fanatiek.. :P

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 17:23

kiwiwitje schreef:
Hier goed hoor! :D hij is zn eigenwijze zelf. Vandaag laatste dag medicatie. ben benieuwd.
Komt wel goed hoor met dat wondje.

Ual, die is fanatiek.. :P


Hopen dat het nu weg blijft. Hebben ze eigenlijk nog ontdekt wat het veroorzaakt heeft?

Ja denk ik ook, zat te kijken en te voelen, moet er ook vanaf blijven :')

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:24

Nee t is gewoon afwachten of t nu zo blijft na de kuur. Anders gaan we naar de tandheelkundige om te kijken wat zij er van vind.
ik heb ook een korstjes tic :P

cursebreaker

Berichten: 11636
Geregistreerd: 10-12-06

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 17:32

Als t korstje er ook zo afkomt met n beetje friemelen/eraan komen dan kan dat ook geen kwaad verder. T beetje rood zal ook snel bijtrekken xD dan kan ze idd weer mooi naar de dagopvang binnenkort - zullen jullie beiden wel erg naar uitkijken nog steeds denk ik hè haha!

ual_95

Berichten: 663
Geregistreerd: 08-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 20:46

Amandavd schreef:
Ik zal er eens voor kijken. Een stukje is er af gekomen omdat ik eraan heb gezeten. Dus huid daaronder was wel gaaf maar iets rood.

Hoe gaat het met Boellie?

@Ual,hoe gaat het met haar?


Het gaat eigenlijk heel goed! Na de operatie gisteren werd ze bij ons in de wachtkamer neergelegd en was ze binnen 5 minuten helemaal wakker. Ze begon direct te wandelen. Ze heeft thuis nog wat geslapen, maar had direct eetlust en dorst. Plassen gaat ook prima. Ze is erg speels en blijft de bal maar brengen. Leg maar eens uit dat ze beter stil kan blijven liggen. :+

Ze heeft overigens ook een rompertje aan. Doordat ze een vrij dikke, lange vacht heeft, lijkt haar hoofd nu heel groot, haha.

Afbeelding

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-20 20:52

kiwiwitje schreef:
Nee t is gewoon afwachten of t nu zo blijft na de kuur. Anders gaan we naar de tandheelkundige om te kijken wat zij er van vind.
ik heb ook een korstjes tic :P


Dan duim ik dat het weg blijft! Erg he, ik heb er sinds de operatie niet aangezeten maar vanmorgen kon ik het toch niet laten en zoals altijd blijf je er dan te lang aan zitten.

@Melissa, het rode is aan de ene kant inderdaad bijgetrokken! Vanavond zat het nog losser en bij het kijken en eraan komen is het in zijn geheel eraf gekomen. Alleen heb ik aan de ene kant iets te hard gepulkt want de huid was er daar nog niet klaar voor. Er zit dus een ienimiene schaafwondje waar het nog niet helemaal geheeld is. Dus ik wacht even af hoe dat er morgenvroeg uitziet en dan kijk ik of ik haar wel of niet breng morgen. Wij kijken daar allebei erg naar uit ja :') en de katten denk ik ook want die zijn nu vaak de klos.

Ual wat fijn dat ze het zo goed doet maar maakt het rustig houden ook meteen moeilijker. Agossie, dat hoofd :')

Ik voeg zo even foto's toe, dat moet via mijn telefoon.


Afbeelding


Afbeelding

ual_95

Berichten: 663
Geregistreerd: 08-04-09

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-20 21:01

Ik vind het er mooi uit zien hoor!

Het is wel indrukwekkend hoe snel die beestjes er bovenop komen. Ben zelf begin dit jaar laporascopisch geopereerd aan mijn blindedarm, en heb daar toch echt nog lang last (napijn) van gehad. Moest er in ieder geval niet aan denken om een bank op/af te springen. :roll:

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 06:24

ual_95 schreef:
Ik vind het er mooi uit zien hoor!

Het is wel indrukwekkend hoe snel die beestjes er bovenop komen. Ben zelf begin dit jaar laporascopisch geopereerd aan mijn blindedarm, en heb daar toch echt nog lang last (napijn) van gehad. Moest er in ieder geval niet aan denken om een bank op/af te springen. :roll:


Ja is echt verbazingwekkend soms!

Zoziet het er vanmorgen uit. Geen super duidelijke foto maar er zit dus een klein korstje op het plekje waar de vorige nog niet helemaal geheeld is. Dus ik twijfel of ik haar wel moet brengen.


Afbeelding

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 07:40

Zou er iets van wondzalf opsmeren en dan zal t snel geheeld zijn.

Amandavd
Berichten: 12112
Geregistreerd: 04-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-20 07:44

kiwiwitje schreef:
Zou er iets van wondzalf opsmeren en dan zal t snel geheeld zijn.


Ga ik straks even halen idd. Kan ik vetramil zonder recept ophalen?

kiwiwitje

Berichten: 20166
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Re: Hond wordt gesteriliseerd, tips en tricks.

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-20 07:50

ja joh. ook bij medpets, in mijn shop en bij de meeste dierenwinkels :)